بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
همه چیز درباره عمر مفید ساختمان در ایران
چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 ساعت 14:29 | بازدید : 411 | نویسنده : علی | ( نظرات )

وی با اشاره به پیشرفت‎های صورت گرفته در کشور و فناوری‌های نوین ساختمان سازی و به کارگیری استانداردهای روز دنیا ،هم اکنون عمر مفید ساختمان در کشور از حدود ۳۲ سال به ۲۶ سال کاهش یافته است تصریح کرد: متاسفانه در کنترل کیفی، استاندارد سازی مصالح، روش‌های اجرای سازه و ساختمان یا نحوه طراحی ساختمان و نظارت ، شاهد اشکالاتی در کشور هستیم که با توجه مشکلات در این صنعت، عمر مفید واحدهای ساختمانی در کشور کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه برای رفع این مشکل در کشور نیاز به توانمند سازی و تلاش مضاعف جامعه مهندسی در کشور است افزود: ظرفیت افزایش دانش مهندسی در کشور وجود دارد و باید به این ظرفیت سمت و سوی مناسب داد.

 

عمر مفید ساختمان در ایران

 

کیانپور با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار مهندس با پتانسیل در کشور وجود دارد تاکید کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توانمندی و تخصصی که در اختیار دارد آمادگی در اختیار قراردادن دانش و برگزاری دوره‎های تخصصی برای باز آموزی مهندسین و افرادی که تازه وارد صنعت ساختمان سازی می شود را دارد تا از طریق این دوره‎های آموزشی بتوانیم در جهت کنترل کیفی ساختمان قدم‌های خوبی را برداریم تا از هزینه‌هایی که در بخش ساختمان سازی می شود به خوبی بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان این که منابع مالی شخصی که در این ساختمان‌ها هزینه می شود در اصل منابع مالی و ثروت کشور است گفت: برای افزایش عمر مفید ساختمان در ایران باید به گونه‌ای ساختمان بسازیم که نیاز به بازسازی مجدد نداشته باشد و یکبار برای همیشه ساختمانی خوب و مطابق با استانداردهای جهانی بسازیم که دانش فنی به کار گرفته شده موجب افزایش طول عمر واحد ساختمانی و کیفیت ساخت و ساز شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با تفاهم نامه‌ای که میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نظام مهندسی به امضاء رسیده است و این آزمایشگاه آمادگی دارد با ارتقاء کیفی ساختمان‎ها ، اجرای Q.C و Q.A را در فرآیند ساختمان سازی نیز به اجرا در آوریم و اجرای آن توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می تواند طول عمرمفید ساختمان‌های کشور به دو برابر افزایش داده و به ۵۰ سال نزدیک نماید و ضمن کاهش هزینه ساختمان سازی، بتوانیم این منابع مالی اندوخته شده را در زمینه توسعه آبادانی کشور به کار بگیریم.

کیانپور با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت با بیش از ۶۵ سال قرمت و سابقه در بخش های کنترل کیفی، در توسعه عمرانی کشور بالاخص پروژه‎های بین‌المللی، ملی و استانی فعال بوده و نقش بسزایی در کنترل کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی در کشور داشته است.

 

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیش از ۵ هزار نیروی متخصص به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نیروی متخصص غیر مستقیم به عنوان یک شبکه آزمایشگاهی بزرگ و معتبر در کشور مطرح است.

 


موضوعات مرتبط: ساختمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش‌های اجرای سقف کرومیت چیست
یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 ساعت 14:18 | بازدید : 349 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

روش‌های اجرای سقف کرومیت

1- نصب تیرچه های کرومیت


در این مرحله ابتدا باید تیرچه های کرومیت مورد بررسی قرار بگیرند تا از لحاظ ظاهری سلامت آن ها تایید گردد. سپس برای اجرای سقف تیرچه کرومیت نیاز است تیرچه ها را غالبا با فاصله 70 سانتی متر از هم درون دهانه تیرها نصب کنند. البته لازم به ذکر است که این فاصله وابسته به نوع قالب میتواند متغییر باشد. از نکات مهمی که در روش‌های اجرای سقف کرومیت باید مورد توجه قرار گیرد تراز بودن نبشی بالای تیرچه ها با تیرهای سقف میباشد.پس از اینکه کار جای گذاری تیرچه ها به پایان رسید ورق های زیرین را به تیرها جوش می دهند. لازم به ذکر است که نباید بال فوقانی جوش داده شود.


2- جای گذاری بلوک سقفی


عملکرد بلوک سقفی در سقف تیرچه کرومیت همانند سقف تیرچه بلوک است یعنی از انواع آنها برای پر کردن فاصله ما بین تیرچه ها استفاده می شود. بلوک های سقفی انواع مختلفی نظیر بلوک سقفی سفالی، بلوک سقفی سیمانی و یا بلوک سقفی یونولیتی (پلی استایرن) دارند. قبل از خرید و جای گذاری بلوک های سقفی، حتما آنها را کنترل کنید تا کاملا سالم و عاری از هرگونه شکستگی و ترک خوردگی باشند.
بهترین بلوک سقفی برای استفاده در این نوع سقف، بلوک سقفی پلی استایرن است. زیرا استفاده از آن موجب کاهش وزن سقف، کاهش هزینه و زمان اجر می گردد. چنانچه برای پر کردن فضای خالی مابین تیرچه ها در سقف تیرچه بلوک، تمایل به استفاده از بلوک سقفی پلی استایرن دارید توصیه می کنیم حتما قبل از اجرا سطح بلوک های تحتانی را با رابیتس بپوشانید. برای جلوگیری از سقوط بلوک های سقفی در هنگام بتن ریزی نیاز است با دقت و توجه بسیار زیادی آنها را جایگذاری کنید. ضمنا عمل بلوک چینی باید به نحوی باشد که فضاهای خالی به حداقل ممکن برسند.


3- اجرای کلاف عرضی


در این مرحله ابتدا باید با توجه به ابعاد دهانه، محل های اجرای کلاف عرضی مشخص گردند سپس با استفاده از تخته قالب و جوش کلاف ها به تیرچه های فولادی متصل شوند. محل برخورد انتهای کلاف عرضی در بالا و پایین به تیر فرعی باید کنترل و مهار گردد. ضمنا عرض کلاف نباید کمتر از 10 سانتی متر باشد.


کلاف عرضی به 2 روش اجرا می شود:


در روش اول برای قسمت پایینی از قالب های بتنی آماده استفاده می شود. همچنین به بال فوقانی یک میلگرد به قطر 12 میلی متر، بدون خم و کاملا مستقیم جوش داده می شود.
 در روش دوم به بال تحتانی یک میلگرد و به بال فوقانی، میلگرد فوقانی کلاف عرضی با موازات از هم و عمود بر تیرچه ها جوش داده می شود. در این روش قالب بندی با استفاده از تخته هایی با ضخامت 2 سانتی متر و عرض 12 سانتی متر انجام می شود. در سقف تیرچه کرومیت استفاده از کلاف عرضی، الزامی می باشد.


4- اجرای میلگردهای حرارتی


میلگردهای حرارتی را در جهت عمود بر تیرچه ها و در قسمت بالای سقف به تیرچه ها جوش می دهند و یا با استفاده از سیم آرماتور بندی به یکدیگر متصل می کنند. این امر به منظور مقابله با تنش های ناشی از افت و تغییر دما انجام می شود. میلگردهای حرارتی غالبا از نوع میلگردهای نمره 6 کلافی ساده می باشند.


5- بتن ریزی


عملیات بتن ریزی، آخرین مرحله در اجرای سقف تیرچه کرومیت می باشد. درصورت استفاده از بلوک سقفی یونولیتی در اجرای این نوع سقف، ابتدا باید تکه های اضافی یونولیت از مابین تیرچه ها جمع آوری شوند سپس عملیات بتن ریزی انجام شود. در این مرحله دقت کنید تا بتن در یک محل تخلیه نگردد.

 

کلام آخر


در این مقاله درمورد نحوه اجرا کردن سقف تیرچه کرومیت توضیح دادیم. امیدواریم که مطالب این مقاله مورد مطالعه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را درمورد تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت Yazdsofalin.Com با ما در میان بگذارید.



 


موضوعات مرتبط: ساختمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی انواع انواع سقف سبک
چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت 13:39 | بازدید : 398 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سقف ساختمان

اگر ساختمان جدیدی می‌سازید و یا سقف خانه را تغییر می‌دهید. سبک‌های مرسومی بر اساس نیاز و زیبایی شناسی وجود دارد که می‌توانید برای سقف خانه تان از آنها الهام بگیرید و اجرا کنید.

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ در هر خانه یا ساختمان، سقف آن سازه است. اگر تصمیم دارید یک ساختمان جدید بسازید یا یک بازسازی انجام دهید، بهتر است کمی درباره انواع متفاوت سقف‌ها و همچنین مزایا و معایب هر سبک طراحی سقف بدانید. در ادامه این مقاله زیر بعضی از اطلاعاتی است که در مرحله انتخاب واجرا و برنامه ریزی سقف خانه برای شما بسیار کاربرد دارد گفته شده است.

شیوه طراحی سقف نه تنها بر اساس مزیت‌های زیبایی است بلکه به جنبه عملکردی نیز اهمیت داده است. انتخاب طرح سقف یک تصمیم بسیار مهم است. سقف نه تنها از خانه و افراد آن محافظت می‌کند بلکه در نمای کلی سازه نیز نقش به سزایی دارد. در انتخاب طرح سقف، اهمیت دارد که مزایا و معایب  هر طرح  را بدانید. طرح‌های سقف به دو مفهوم متفاوت تقسیم بندی می‌شوند: خطوط و پروفیل.

در خانه های جدید غیر از سقف اصلی که پوشش ساختمان به حساب می‌آید یک در داخل ساختمان نیز استفاده می‌شود.

انواع سقف سبک

وابسته به نوع معماری خانه، سقف ساختمان می‌تواند نزدیک به 50 درصد نمای بیرونی را پوشش دهد. اغلب سقف ساختمان نقش مهمی در ظاهر کلی و جذابیت آن ایفا می‌کند.پس، وقتی که زمان نصب سقف جدید می‌شود، باید مصالح سقف را با سلیقه خود انتخاب کنید. رنگ‌هایی را استفاده کنید که با شکل و شیب سقف شما و با سبک معماری ساختمان خوب هماهنگ باشد. همچنین طراحی بیرونی و نمای ظاهری خانه شما را به درستی تکمیل می‌کند.

درک عملکرد بالقوه و تاثیر طراحی و شیب‌های مختلف سقف ساختمان می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام نرده‌ها، متریال‌ها و مصالح سقف برای خانه شما از نظر عملکرد و زیبایی بسیار مناسب تر است. در این جا انواع سقف سبک را معرفی می کنیم.

8 مدل سقف:

  • سقف شیروانی
  • سقف شیروانی بریده
  • سقف شیروانی هلندی
  • سقف گامبرل
  • سقف لگن
  • سقف منسرد
  • سقف سوله
  • سقف مسطح

شیب سقف ساختمان

شیب سقف ساختمان شما هم جنبه کاربردی و هم زیبایی شناختی دارد. برای مثال، آب ناشی از باران یا برف در سقفی با شیب تند سریعتر ریزش می‌کند یا روان می‌شود. شیب سقف براساس نسبت سقف گفته می‌شود.

پیمانکاران مرتبط با سقف ساختمان ممکن است عبارت 6 در 12 را به کار ببرند این بدان معناست که سقف به ازای هر 12 اینچ به صورت افقی 6 اینچ به صورت عمودی بالا می رود. این معادله را می‌توان به آسانی برای هر عددی به کار برد. سقفی با شیب 4 در 12 ارتفاع 4 اینچی عمودی و 12 اینچی افقی را نشان می‌دهد.

از سقف‌های با درجه مسطح گرفته تا درجه ‌هایی با شیب تند، شیب سقف خانه شما می‌تواند به ایجاد یک سبک جالب توجه کمک کند.

هنگام انتخاب کردن مصالح برای ساختن سقف، به یاد داشته باشید که هر چه شیب تندتر باشد، سطح سقف شما از سطح زمین بیشتر دیده می‌شود. به صورت بالقوه شیب تندتر تأثیر بیشتری بر زیبایی طراحی بیرونی خانه شما به وجود می‌آورد.

بیشتر افاردی دارای خانه می‌باشند این گونه محاسبات را به پیمانکاری که ساخت سقف را پذیرفته می‎سپارند. با این وجود، مهم است بدانید که استاندارد مسکونی بین المللی حداقل شیب مورد نیاز را برای همه پوشش‌های سقف ساختمان، از جمله روکش سقف آسفالت، دارد. پیمانکار سقف منزل یا ساختمان شما می‌تواند به شما در انتخاب مناسب برای شیب کمک کند.

هرچند بعضی از سبک‌های سقف به طور سنتی با شیب ویژه ای ساخته می‌شوند، اما این یک قانون سفت و سخت نیست.

8 سبک معمول سقف ساختمان

پشت بام شیروانی دار

زمانی که برای اولین بار نقاشی یک خانه می‌کشیدید به احتمال زیاد سقف شیروانی کشیده اید. سقف شیروانی  در اصل یک مثلث است که در بالای خانه قرار گرفته است. دامنه ها می‌توانند به شدت در سقف شیروانی از طرح های شیب دار به سبک کلبه استفاده کنند تا پشت بام‌ها با درجه ملایم متفاوت باشند.

سقف شیروانی یک سبک سقف بسیار محبوب و کاربردی است. این نوع سقف بر روی انواع طرح‌های خانه به خوبی قابل کاربرد است. می‌توانید آن را با شیارهای جلویی روی ورودی‌های خود فانتزی کنید یا با طرح شیروانی متقاطع که از دو برجستگی به وجود آمده در زاویه راست قرار دهید.

سقف ساختمان2

سقف شیروانی بریده

سقف شیروانی از نوع بریده شده دارای چندین نام از جمله bullnose می‌باشد. سقف‌های شیروانی برش خورده با شکل اصلی شیروانی طراحی شده اند.  دو طرف برای برخورد با خط الراس به سمت بالا می آیند، اما سپس عنصری را از سقف های باسنی کمک می‌گیرند. قله های بالایی “خم می شوند” و باسن‌های کوچکی را در انتهای خط الراس سقف به وجود می‌آورند.

سقف ساختمان3

سقف شیروانی هلندی

سقف شیروانی هلندی یکی دیگر از مدل‌های سقف‌های سبک ترکیبی است که از المانه‌های طراحی هر دو سقف شیروانی و ران استفاده می‌کند. سقف شیروانی مینیاتوری روی سقف لگن سنتی قرار می‌گیرد.

بخش شیروانی فضای اتاق زیر شیروانی را ایجاد می‌کند و حتی می‌توان در این قسمت برای گرفتن نور بیشتر خورشید پنجره هایی را تعبیه کرد.

سقف ساختمان4

سقف گامبرل

یک انبار به قرمز کلاسیک با وسایل تزئین سفید را در ذهنتان متصور شوید با این کار شما سقف گامبرل را تصور کرده اید. دو طرف آن هر کدام دو شیب دارد، یکی شیب دار و دیگری ملایم. این طرح این امکان را می‌دهد از طبقه بالا به عنوان اتاق زیر شیروانی استفاده کرد. افزودن پنجره‌ها به کناره‌های سقف گامبرل می‌تواند نور طبیعی را وارد کرده و استفاده کردن از طبقه بالا را افزایش دهد.

بخش‌های شیب دار سقف‌های گامبرل بسیار دیدنی است، بنابراین صاحبان خانه باید مراقب باشند


موضوعات مرتبط: ساختمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش ثبت نام در آلپاری
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ساعت 1:26 | بازدید : 196 | نویسنده : علی | ( نظرات )

ثبت نام در آلپاری

ثبت نام در آلپاری

 

بروکر  آلپاری یکی از بزرگترین و معتبرترین بروکرهای بازار فارکس در سراسر جهان است. این بروکر با سابقه نزدیک به ۲۲ سال است که طیف گسترده ای از خدمات با کیفیت و سرویس‌های نوین معاملات آنلاین را در بازار فارکس به ایرانیان ارائه می‌دهد و اعتماد خیل عظیمی از تریدرهای ایرانی را به خود جلب نموده است. نزدیک به ۹۰ درصد فعالان بازار فارکس در ایران با این بروکر آشنایی دارند.

بروکر آلپاری در سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز نمود و تاکنون با بیش از ۲۲ سال سابقه توانسته مشتریان زیادی را جذب کند. این شرکت زیر مجموعه شرکت Exinity Limited است و دفتر اصلی آن در کشور روسیه واقع شده است. تریدر‌های ۱۵۰ کشور جهان از خدمات بروکر Alpari استفاده می‌کنند و امروزه تعداد مشتریان آن از ۲ میلیون تریدر عبور کرده است. اعتبار بالا و خدمات مناسب از مهم ترین دلایل اعتماد بسیاری از تریدرها به این بروکر هستند، چرا که تقریبا در همه زمینه‌ها امتحان خود را به مشتریان خود پس داده است.

شعبه آلپاری لیمیتید در جزیره سنت وینست واقع شده و به مشتریان ایرانی خدمات ارائه می‌کند. بروکر آلپاری در کنار بروکر‌هایی مثل روبو فارکس، هات فارکس و فارکس‌تایم از بروکر‌های مشهور و پر‌طرفدار در بین تریدر‌های ایرانی به شمار می‌آید. متاسفانه در سال گذشته با سخت‌تر شدن تحریم‌ها، بروکرهای هات فارکس و فارکس‌تایم تصمیم به خروج از ایران گرفتند.

بروکر Alpari گستره‌ای از فضای معاملاتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که اکثرا از CFD (قراردادهای مابه‌التفاوت) هستند. در این بروکر تریدر‌ها می توانند به ۶۰ جفت ارز بازار فارکس، بازار طلا، نقره، نفت خام، گاز طبیعی، ۱۱ شاخص جهانی و سهام ۱۰ شرکت برتر ایالات متحده آمریکا دسترسی داشته و به معامله آنها بپردازند.

ثبت نام در آلپاری

دلایل اعتبار بروکر آلپاری

  • بروکر آلپاری دارای بیش از ۲ میلیون مشتری است که دلیل اعتبار آن خواهد بود.
  • بیش از ۲۵۰ ابزار و آیتم معاملاتی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.
  • تریدرهای زیادی از ایران در بروکر آلپاری فعالیت دارند.
  • بنا به گفته مشتریان در سال‌های گذشته این بروکر پرداخت‌های منظمی داشته است.
  • هر چند هیچ بروکری بدون عیب نخواهد بود، همیشه تریدر‌های آنها با مشکلات مواجه هستند، اما یکی از مهم ترین ویژگیهای بروکر آلپاری این است که برای اعتبار خود ارزش زیادی قایل است و از همین رو به شکایات و مشکلات تریدر‌ها خیلی سریع رسیدگی می‌کند.
  • آلپاری پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان فارسی در تلگرام دارد.

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آلپاری

بروکر آلپاری همانند بسیاری از بروکر‌های معتبر، از پلتفرم محبوب متاتریدر ۴ و ۵ استفاده می‌کند. پلتفرم این بروکر ۴ گزینه کاربری را جهت انجام معاملات در اختیار کاربران خود قرار می دهد:

  • متاتریدر نسخه وب
  • متا تریدر نسخه دسکتاپ
  • نسخه اندروید
  • نسخه iOS

بروکر آلپاری برای معامله‌گران حرفه ای با حجم معاملاتی بالا، گزینه‌ای را تحت عنوان Direct platform ارائه نموده است. افراد با حجم معاملات بالاتر و سرمایه گذاران حرفه ای می‌توانند از این گزینه استفاده نمایند. پلتفرم Direct platform امکانات بالاتر و بیشتری نسبت به متاتریدر عادی دارد و برای سرمایه گذاران و تریدر‌های حرفه ای بسیار مناسب تر است. با استفاده از اپلیکیشن رسمی متاتریدر امکان معامله با موبایل نیز وجود دارد. برای این منظور کافیست تا این آپ را از پلی استور گوگل یا اپ استور متناسب با دستگاه موبایل خود دانلود نموده و اطلاعات کاربری (شامل شماره کاربری و رمز عبور ) خود را وارد نموده و به معامله بپردازید.

در بروکر آلپاری حساب استاندارد روی متاتریدر ۴ برای افراد تازه کار گزینه مناسبی است. و برای معامله گران حرفه ای استفاده از حساب‌های ECN استاندارد و ECN Pro پیشنهاد مناسبی می‌باشد. در این دو نوع حساب سفارش‌های معاملاتی با کمترین تاخیر انجام می‌شود، از این رو در بین معامله‌گران حرفه ای از محبوبیت زیادی برخوردار است.

اسپرد و کمیسیون برای جفت ارز ها

مقدار اسپرد معاملات به نوع حساب افتتاح شده در بروکر بستگی دارد. بروکر آلپاری در جفت ارز‌های محبوب تنها ۰٫۴ پیپ اسپرد دریافت می‌کند که این مقدار در بین بروکر‌ها کمترین میزان اسپرد است. حساب میکرو متا تریدر ۴ برای جفت ارز های اصلی، اسپرد ۱٫۷ پیپ ارائه می‌کند. در حالی که حساب استاندارد متای ۴ اسپرد ۰٫۴ را ارائه می‌کند. معامله گران حرفه ای که به دنبال معامله سهام هستند، بهتر است حساب ECN Pro را افتتاح نموده و استفاده نمایند. بروکر آلپاری در حساب ECN Pro هیچ گونه هزینه ای از معامله گر دریافت نخواهد کرد. این در حالی است که حساب ECN Normal به ازای هر لات ۳ دلار هزینه در بردارد.

میزان لوریج در بروکر آلپاری

میزان لوریج در بروکر Alpari نیز به نوع حساب فرد بستگی دارد. این بروکر برای حساب استاندارد و حساب ECN متاتریدر لوریجی تا ۱:۱۰۰۰ را ارائه می‌دهند. این در حالی است که نهایت لوریج میکرومتاتریدر ۴ برابر با ۱:۴۰۰ است. نکته حائظ اهمیت این است که با افزایش حجم معامله از میزان لوریج در دسترس کاسته می‌شود. بنابراین در معامله رمز ارز‌ها این نکته را در نظر داشته باشید.

روش‌های واریز و برداشت بروکر آلپاری

در بروکر آلپاری روش‌های مختلفی برای پرداخت‌ها (واریز و برداشت پول) وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • واریزو برداشت ریالی با استفاده از Top Change
  • کارت های اعتباری که استفاده از آن برای ایرانیان مقدور نیست مگر اینکه حساب خارجی داشته باشند.
  • پرفکت مانی
  • وب مانی
  • نتلر
  • بیت کوین
  • اسکریل

پروسه برداشت و واریز وجوه در بروکر آلپاری همیشه به یک میزان طول نمی‌کشد. برداشت و واریز وجه در بیشتر سرویس‌های الکترونیکی سریع تر و راحت تر انجام می‌گیرد.

در بروکر آلپاری بهترین روش برداشت و واریز وجه، استفاده از روش وب مانی است. چرا که این روش کارمزد کمتر و در حدود ۰٫۸% دارد و هم اینکه پروسه انتقال وجه آن امن و راحت است. از روش برداشت و واریز وجه وبمانی در تمامی بروکر‌ها می‌توانید استفاده نمایید.

طرح های تشویقی

یکی از شناخته‌شده‌ترین ویژگیهای بروکر آلپاری، طرح های تشویقی آن است که برای کاربران وفادار خود (loyal) ارائه می‌کند. استفاده از کش بک و ریبیت از طرح‌های تشویقی هستند که افراد بعد از تبدیل شدن به کاربران وفادار می‌توانند از آن استفاده نمایند. از این رو همیشه بخش طرح‌های تشویقی بروکر آلپاری را چک کنید.

ویژگی کپی تریدینگ

کپی تریدینگ copy trading یکی از ویژگیهای مفید و جذابی است که بروکر آلپاری برای تریدرهای تازه کار در نظر گرفته است. معامله گران تازه کاری که جدیدا وارد این حوزه شده‌اند یا وقت کافی برای  آموزش فارکس  ندارند، می‌توانند از بین افراد و معامله گران حرفه‌ای افرادی را انتخاب نموده و کپی تریدینگ انجام دهند. در این صورت همه معامله‌های تریدر حرفه ای کپی شده و برای معامله گر تازه کار یا شخصی که کپی تریدینگ را انتخاب نمودهبه طور خودکار انجام می‌شود.

امنیت بروکر آلپاری

آلپاری یکی از معتمدترین بروکر‌هایی است که به تریدر‌های ایرانی خدمات ارائه می‌کند. این بروکر در سابقه ۲۲ ساله خود به نحو احسن خود را به مشتریانش ثابت نموده است. آلپاری رگوله کمیسیون مالی جمهوری مائورتیوس را که از کشور های آفشور است، به دست آورده است. در صورتی که دادگاه یا تصمیم گیرندگان رای را به نفع معامله گر صادر نمایند، فرد معامله گر به عنوان عضو کمیسیون خدمات مالی این کشور، می تواند ۲۰۰۰۰ یورو به عنوان خسارت دریافت نماید. همچنین بعد از بستن حساب در آلپاری مدارک فرد به مدت ۷ سال در نزد بروکر آلپاری حفظ می‌شود.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دوره آموزش ارزدیجیتال دلفین وست
دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت 4:10 | بازدید : 192 | نویسنده : علی | ( نظرات )

دوره ارزدیجیتال dolfinvest

دوره ارزدیجیتال dolfinvest

 

دوره آموزش ارز دیجیتال (کلاس ارز دیجیتال): ارز دیجیتال که با عنوان های پول دیجیتال، ارز الکترونیکی، پول الکترونیکی و پول نقد سایبری نیز شناخته می شود. در واقع نوعی ارز هستند که به صورت الکترونیکی و با استفاده از کامپیوتر و تلفن همراه در دسترس افراد قرار می‌ گیرند. سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال همانند سرمایه گذاری در دیگر بازار های مالی، نیازمند دانش تخصص و مهارت در این زمینه می باشد.

سرفصل های دوره آموزش ارز دیجتیال

  • ورود به دنیای تجارت ارز و فلزات گرانبها
  • مهاجرت به دنیای پول دیجیتال
  • توسعه رمز ارزها و محصولات مرتبط
  • خرید، نگهداری امنیت و انتقال رمز ارزها
  • سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها
  • تحلیل بنیادی رمز ارزها
  • تحلیل خرد جمعی بازار
  • تحلیل رفتار خریدار/فروشنده
  • مدیریت معاملات و مدیریت سرمایه
  • استقرار و راه اندازی ایستگاه معاملاتی (Trade Station)
  • کار با پلتفرم تحت وب بایننس
  • کار با Binance Futures

پیش نیاز دوره ارز دیجیتال

دوره تحلیل تکنیکال

مخاطبان دوره آموزش ارز دیجتیال

 

 کلیه علاقمندان به تحلیل و معامله گری در بازار سرمایه بین الملل، بازار ارز، رمز ارزها و توکن های دیجیتال و کلیه علاقمندان به کسب درآمد می توانند مخاطب این دوره باشند و از آن نهایت بهره را ببرند. همچنین کلیه کارشناسان و مدیران سازمان های پولی و مالی که امور کاری روزانه آنها با بازارهای پولی و مالی بین المللی در ارتباط است و یا به دنبال راهکارهای تأمین مالی از بازارهای ارزی رمز پایه هستند و یا در صدد دستیابی به راهکاری جایگزین برای پرداختهای بین الملل هستند، از مخاطبین خاص این دوره محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که اثر گذاری این برنامه آموزشی زمانی به حداکثر خود خواهد رسید. که دانشجو علاوه بر حضور مستمر و فعال در کلاس، حداقل روزانه ۳ ساعت به تمرین و مطالعه و تحقیق و آزمون استراتژی بر روی حساب تمرینی خود بپردازد و نتایج تمرین را جهت اصلاح و راهنمایی به استاد ارائه دهد.

مهارت های اکتسابی در پایان دوره ارز دیجیتال

مهارتهای اکتسابی کلاس ارز دیجیتال: در انتهای این دوره دانشجویان بر اساس نگرش جامعی که بدست آورده اند، باید تفاوت و تمایز بین بازار سرمایه محلی، بازارهای پولی مرسوم نظیر FOREX، قراردادهای CFD و بازار معاملات رمز ارزها را به خوبی درک کنند و بر اساس همین وجه تمایز قادر باشند کلیه ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک ناشی از حضور در یک بازار ارز رمز پایه را به درستی شناسایی کنند و با استفاده از تکنیک ها و ابزارهایی که آموخته اند یک برنامه معاملاتی استراتژیک را تدوین و اجرا کنند. اما به طور خلاصه می توان توانمندی های حاصل از این دوره را در ۵ گروه به شرح زیر طبقه بندی کرد:

توامندی های حاصل از دوره آموزش ارز دیجیتال

  1. در این دوره دانشجو با پلتفرم های تحلیلی و معاملاتی بین المللی آشنا خواهد شد و به طور عملی کار خواهد کرد. و به آنها مسلط می شود. همچنین او می تواند یک ایستگاه معاملاتی راه اندازی کند. مدیریت سرمایه خود (و حتی گروهی از معامله گران) را بر عهده گیرد. و معاملات خود را بر اساس استاندارد های معاملاتی رایج مدیریت کند.
  2. پس از سپری شدن دوره آموزش ارز دیجیتال دلفین وست ، دانشجو اطلاعات پایه در خصوص رمز ارزها، زنجیره بلوک (Blockchain) و نحوه تولید یک رمز ارز را بدست می‌آورد و می تواند درک نسبتاً خوبی از استخراج رمز ارزها و تجهیزات و راهکار های مورد نیاز برای استخراج رمز ارزها داشته باشد.
  3. پس از سپری شدن این دوره دانشجو با نحوه توسعه رمز ارزها آشنا شده است. تفاوت انواع توکن و کوین را می داند و درک خوبی از نحوه اتصال جهان واقعی به یک شبکه زنجیره بلوک را پیدا می کند. همچنین با بررسی نمونه های واقعی از محصولات توسعه یافته به ایده پردازی او کمک می شود. تا بتواند محصول یا خدمات جدیدی را بر بستر بلاک چین ایده پردازی و خلق کند.
  4. در این دوره دانشجو یاد می گیرد چگونه یک سبد معاملاتی از رمز ارزها تهیه کند و شاخص ها و معیارهای مورد نیاز جهت انتخاب نمادهای ارزنده جهت سرمایه گذاری را می شناسد. همچنین دانشجو می تواند کیف پول مورد نظر خود را انتخاب، نصب و راه اندازی کند و مبالغ خریداری شده را به آن منتقل کند.
  5. در پایان این دوره دانشجو به انواع روش های تحلیل بازار ارز دیجیتال اعم از دوره تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis)، عقیده کاوی (Sentient Analysis) و تحلیل فنـی (Technical Analysis) بازار مسلط خواهد شد و می تواند نمادهای موجود در بازار رمز ارزها را کارشناسی کند و بهترین آنها را برای سرمایه گذاری یا معامله انتخاب نماید. همچنین او می تواند پیش از انجام معامله ریسک و سود احتمالی آن را ارزیابی کند و با اطمینان بیشتر اقدام به معامله نماید.

موقعیت های شغلی و بازار کار ارز دیجیتال

  • کارشناس رمز ارز و دارایی های رمز پایه، مدیر صندوق ارزی، سبدگردان رمز ارز.
  • تحلیلگران و معامله گران انواع بازارهای سرمایه علی الخصوص بازارهای پولی و مالی بین الملل (FOREX & CFD).
  • فعالان بازار فلزات گرانبها، فلزات رنگین، کالا، انواع اقلام انرژی، شیمیایی و پتروشیمیایی.
  • معامله گران منفرد (Sole-Traders)، استخراج کنندگان رمز ارز، توسعه دهندگان محصولات ارزی رمز پایه و کلیه فعالان اقتصادی که به دنبال موقعیت های سرمایه گذاری جانشین با بازار سهام هستند.
  • مشاوران، کارشناسان. کارشناسان ارشد و مدیران امور بین الملل و عملیات ارزی و دپارتمان سرمایه گذاری بانک ها و موسسات مالی و اعتباری.
  • کلیه محققین و فعالین بخش اقتصاد ملی اعم از دولتی و خصوصی. سرمایه گذاران دولتی، موسساتی و اشخاص حقیقی که به دنبال جایگزینی برای سرمایه گذاری هستند.

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه های گردشگری ناپل در رز آبی
یک شنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت 4:18 | بازدید : 229 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه های گردشگری ناپل

جاذبه های گردشگری ناپل

 

جاذبه‌های دیدنی ناپل در تور ایتالیا

 

هنگام بازدید از ناپل،‌ حتماً‌ این جاذبه‌ها را فراموش نکنید

یکی از شهرهای بزرگ ایتالیا که در سواحل غرب آن وجود دارد ناپل نام دارد. دریای تیرنی در رو به روی این شهر واقع‌شده است. این شهر بزرگ با 3 میلیون جمعیت سومین شهر بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود. در این مقاله برای کمک به شما در نوشتن یک برنامه تور ایتالیا مناسب جاذبه‌های گردشگری این شهر را برای شما شرح می‌دهیم.

 

 جاذبه های گردشگری ناپل

آتش‌فشان وزوو

 

از مشهورترین آتش‌فشان‌های اروپا می‌توان آتش‌فشان وزوو را نام برد که واقع در شرق ناپل است. این آتش‌فشان به خاطر اتفاقی که در سال 79 بعد از میلادی رخ داد معروف شد. زیرا فوران آن موجب نابودی شهرهای پمپئی و هرکولانیوم شد. امروزه شما می‌توانید با تور ایتالیا از دامنه این کوه آتش‌فشانی دیدن کنید و بالا بروید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

 

 

موزه ملی باستان‌شناسی ناپل

 

از دیگر جاذبه‌های ناپل می‌توان موزه باستان‌شناسی آن را نام برد. این موزه در سال 1750 در یک ساختمان بسیار زیبا ساخته‌شده است. درگذشته این ساختمان برای سربازهای سواره‌نظام بوده که امروزه به یک موزه بسیار جذاب تبدیل‌شده است. اگر اهل گردشگری تاریخی هستید، حتماً با تور ایتالیا به این منطقه سفر کنید.

 

این موزه در شمال بندر واقع‌شده است و رفتن به آن بسیار راحت است زیرا در نزدیکی آن یک ایستگاه مترو وجود دارد. در این موزه شما شاهد آثار روم و یونان باستان هستید و همچنین آثاری از شهرهای پمپئی و هرکولانیوم در آن وجود دارد.

 

از دیگر آثاری که در این موزه وجود دارد می‌توان موزاییک‌های باقی‌مانده از خرابه‌های پمپئی، مومیایی‌های باقی‌مانده، مجسمه‌های مرمر از اسطوره‌های باستانی، مجموعه‌ای بزرگ از اشیاء که مربوط به دوران مصر باستان است، نام برد.

بنابراین اگر اهل تاریخ هستید و از تماشای آثار قدیمی لذت می‌برید با تور ایتالیا از این موزه دیدن کنید.

 

 

دخمه‌های San Gennaro

 

دخمه‌های San Gennaro واقع در این شهر بسیار اسرارآمیز و جالب است زیرا که شمارا به اعماق زمین می‌برد و شمارا با دنیای زیرزمین آشنا می‌کند. شما از طریق راهروها و تونل‌ها وارد این دخمه می‌شوید. این دخمه شامل دوطبقه در زیرزمین است. در طبقه پایین آن بیش از 3000 نفر دفن شده‌اند و بسیار اسرارآمیز است. طبقه بالایی آن بزرگ‌تر است و بر روی دیوارهای آن نقاشی‌های جالبی شده است. اگر با تور ایتالیا سفر کرید و قصد تجربه یک حس جدید را داشتید حتماً از این دخمه دیدن کنید.

 

 

ویرانه‌های شهر هرکولانیوم

 

همان‌طور که گفتیم شهر هرکولانیوم توسط فوران آتشفشان وزوو تخریب شد. این شهر بازمانده بسیار جالب و دیدنی است و برای هر گردشگری که با تور ایتالیا به این شهر می‌آید تجربه جدید محسوب می‌شود.

باوجوداینکه فاصله این شهر تا آتشفشان نسبت به شهر پمپئی بیشتر است اما بااین‌حال به‌طور کامل نابود شد. ولی این فاصله موجب این شد که بهتر نگهداری شود و در حال حاضر هم برخی از آثار چوبی آن سالم است. بنابراین اگر با تور ایتالیا که سفر کرید بازدید از این شهر را فراموش نکنید.

 

 

کاخ Nuovo

 

این کاخ بسیار باشکوه در سال 1282 ساخته‌شده است و مسافرانی که از طریق کشتی سفر می‌کنند اولین ساختمانی که می‌بینند همین ساختمان کاخ نوو است. دسترسی به این کاخ بسیار راحت است زیرا که حدوداً در نزدیکی برج پیزا واقع‌شده است. بنابراین با تور ایتالیا که سفر کردید بعد از تماشای برج پیزا، بازدید از این کاخ باشکوه را فراموش نکنید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی تسالونیکی و رستوران تسالونیکی
جمعه 16 ارديبهشت 1401 ساعت 1:4 | بازدید : 213 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی تسالونیکی و رستوران تسالونیکی

 

 

چگونه به میدان ارسطو در تسالونیکی برویم. جاذبه ها، تفرجگاه ها و هتل های تسالونیکی در نزدیکی میدان مرکزی.

میدان ارسطو شلوغ ترین مکان در تسالونیکی در هر زمانی از روز است. این مکان "خواننده" ترین مکان در شهر است - بیشتر آنها  کتابفروشی ها و مغازه ها و در نهایت، این بیشترین است  مکان فرهنگی شهرها: نمایندگان نخبگان دوست دارند اینجا قدم بزنند و یکی از انجمن های فیلم جهان نیز در اینجا برگزار می شود - جشنواره بین المللی فیلم در.

بنای یادبود فیلسوف بزرگ یونان باستان به عنوان یک نقطه عطف دقیق از آدرسی است که به آن آدرس رسیدید - میدان ارسطو. به هر حال، اوه  مجسمه های سنگی : می گویند اگر انگشت شست پای چپ فیلسوف را بگیرید، ذهن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد! اما علم هنوز نمی‌داند که درست است یا نه، اما خرید چند اثر علمی از معلم بزرگ اسکندر مقدونی ضرری ندارد. حداقل به یاد دیدار از تسالونیکی.

خیابان همنام از میدان ارسطو شروع می شود، جایی که می توانید مغازه ها، کافه ها و رستوران  تسالونیکی را پیدا کنید.

دوستداران خرید در میدان ارسطو نیز کاری برای انجام پیدا خواهند کرد. به هر حال، در اینجا، در طول بازو، ویترین مغازه ها و بوتیک های متعدد برای هر سلیقه و اندازه کیف پول خیره می شود. و این یک نشانه مطمئن است که شما قطعاً بدون خرید اینجا را ترک نخواهید کرد!

بله و حتما یک دو تا عکس جلوی معروف بگیرید  ساعت گل تسالونیکی، یکی دیگر از مناطق محلی.

بعد از  پیاده روی طولانی و گشت و گذارهای متعدد، نشستن در یک کافه دنج و نوشیدن یک فنجان قهوه معطر در میدان ارسطو به سادگی لذت بخش است. و البته، حافظه خود را با برداشت ها و تصاویر واضح از محیط زیبای اطراف خود پر کنید شهر یونانی .

 

هتل های اطراف میدان ارسطو

#1. قصر الکترا تسالونیکی

این هتل 4 ستاره درست در میدان ارسطو واقع شده است. از بالکن ها و تراس های آن است که بهترین مناظر پانوراما باز می شود. خاکریز فقط چند قدم دورتر است. Electra Palace Thessaloniki یک کلاسیک جامد با خدمات خوب و غنی است. بوفه . به هر حال، یکی از رزرو شده ترین در تسالونیکی.

# 2. هتل توریستی

همه به هتل های مجلل توجه دارند، اما کمتر کسی می داند که در چند دقیقه از میدان ارسطو یک هتل ارزان قیمت وجود دارد. هتل توریستی... این هتل دارای طراحی زیبا به سبک انگلیسی، اتاق های کوچک اما راحت است. نزدیک به مغازه ها، کافه ها، ایستگاه قطار تسالونیکی و  ایستگاه اتوبوس (مسیری مستقیم به فرودگاه وجود دارد). مورد علاقه ما!

 

# 3. هتل لو پالاس هنر

گزینه دیگری برای کسانی که می خواهند در مرکز تسالونیکی زندگی کنند. میدان ارسطو و تفرجگاه فقط چند دقیقه با شما فاصله دارند. هتل مدرن، تمیز و راحت است. اتاق های بسیار بزرگ با تمام امکانات (تهویه مطبوع، وای فای، لوازم حمام و غیره).

 

چگونه به میدان ارسطو برویم

میدان ارسطو مرکز شهر تسالونیکی است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند هتل ها و آپارتمان های مجاور آن را انتخاب کنند. جاده از فرودگاه تسالونیکی (فرودگاه تسالونیکی مقدونیه) حدود 30 دقیقه طول خواهد کشید.

رستوران تسالونیکی


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین جاذبه‌ ناپل ایتالیا
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 ساعت 15:49 | بازدید : 197 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه‌ ناپل ایتالیا

 

 

ناپل یکی از شهرهای بزرگ ایتالیا است که در ساحل غربی این کشور واقع شده است. این شهر بعد از میلان و رم، با جمعیت ۳ میلیونی، سومین شهر بزرگ ایتالیا است.

جاذبه های شهر ناپل ایتالیا

انسان از زمان نوسنگی ناپل و مناطق اطراف آن استقرار پیدا کرده است و فعالیت های مداوم انسانی از دوران مصر باستان تا امپراطوری بزرگ روم و بعد از آن در این شهر ادامه داشته است. در ادامه ۶ مورد از جاذبه های ناپل را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

دیدنیهای ناپل ایتالیا

در طول تاریخ ناپل جنگ های زیادی را به خود دیده است و مردم زیادی سعی کردند قدرت این منطقه را به دست بگیرند. بندر ناپل یکی از بزرگ‌ترین بنادر در دریای مدیترانه است و شهر ناپل هم یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی در ایتالیا است. علاوه بر این، به‌خاطر تاریخ غنی این شهر، بناهای تاریخی، میدان‌ها و کلیسا‌های زیادی در شهر ناپل قرار دارند. اما در عین حال ناپل شهری مدرن هم است و امکانات شهری مدرن هم در آن قرار دارند.

آتشفشان وزوو

آشتفشان وزوو یکی از معروف ترین آتشفشان‌های اروپا است که در شرق ناپل قرار دارد. احتمالاً‌ این آتشفشان را به خاطر رخداد معروفی می‌شناسید که در طی آن شهرهای پمپئی و هرکولانیوم به خاطر فوران این آتشفشان نابود شدند. این فوران معروف در سال ۷۹ بعد از میلاد مسیح زد داد.

آتشفشان وزوو تنها آتشفشانی در اروپا است که در طی ۱۰۰ سال گذشته فوران کرده است. بنابراین این آتش‌فشان بسیار خطرناک قلمداد می شود. علت این امر هم وسعت استقرار انسانی در اطراف ناحیه خطر این آتشفشان است.

امروزه تورهای گردشگری به این کوه وجود دارند و از شهر ناپل می توانید با استفاده از اتوبوس ها به اینجاد بروید و از دامنه‌ی این کوه آتشفشانی بالا بروید و حتی تا دهانه‌ی آن هم برسید. بالا رفتن از آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و خیلی هم کار سختی به شمار نمی‌رود. اگر در یک روزی که هوا صاف است از این کوه بالا بروید،‌ می‌توانید از تماشای مناظر آن بسیار لذت خواهید برد.

 

ویرانه‌های پمپئی

پمپئی شهری باستانی بود که در نزدیکی کوه وزوو قرار داشت. این شهر در دوران اوج شکوه و جلال خود در سال ۷۹ بعد از میلاد مسیح (ع) توسط یک فوران آتشفشانی به ناوبد شد. علیرغم میزان تخریب و مواد مذابی که شهر را گرفته بودند، این شهر امروزه به خوبی باقی مانده است و ساختمان‌های آن در حالت خوبی هستند. دلیل این امر، وجود لایه‌ ضخیمی از خاکستر بود که روی این بناها قرار گرفت و به نوعی از آنها محافظت کرد.

 

امروزه می‌توانید از این شهر دیدن کنید و در ویرانه‌‌های آن قدم بزنید. بعضی از بناهای باقی مانده در این شهر شامل آمفی‌تئاتر و چند عبادتگاه می‌شوند. علاوه بر این،‌ شما می توانید از قربانیان این فوران هم دیدن کنید. اجسادی که خاکستر و مواد مذاب روی آنها ریخته و آن‌ها را در همان حالتی که بودند کشته است.

همچنین

۸ دریاچه بسیار زیبا در ایتالیا که دلخواه گردشگران است دیدنی های زیبای شهر میلان در ایتالیا

موزه ملی باستان شناسی ناپل

یکی دیگر از جاذبه‌ ناپل ایتالیا  موزه باستان شناسی آن است. این موزه در یک ساختمان زیبا و کاملاً‌ آراسته قرار دارد که در سال ۱۷۵۰ ساخته شده است. این ساختمان در گذشته کاربرد نظامی داشته و سربازخانه‌ سواره‌نظام بوده است، ولی بعدها تبدیل به موزه شده است.

این موزه در سمت شمال بندر قرار دارد،‌اما یک ایستگاه مترو در فاصله‌ی خیلی کمی از آن قرار دارد. در این موزه می توانید آثار زیادی را از زمان روم و یا یونان باستان مشاهده کنید. علاوه بر این، برخی از آثار برگزیده و منتخب از شهرهای پمپئی و هرکولانیوم هم در این موزه نگهداری می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

برخی از آثار موجود در مجموعه‌ای این موزه شامل مجسمه‌های مرمر از اسطوره‌های باستانی، موزاییک‌های به‌جای مانده از خرابه‌های پمپئی، مجموعه‌ای بزرگ از اشیاء متعلق به دوران مصر باستان و مومیایی‌های باقی مانده اشاره کرد.

به هرحال اگر به تاریخ و آثارباستانی علاقه دارید،‌ بازدید از این موزه قطعاً‌ برای شما جذاب و لذت بخش خواهد بود و بازدید از آن را به شما توصیه می‌‌کنیم.

 

دخمه‌های San Gennaro

دلتان می‌خواهد از دنیای زیر زمینی اسرارآمیزی بازدید کنید راهروها و چیزهای زیادی در را خود جای داده است؟‌ این دقیقاً‌ همان چیزی اس که دخمه‌های San Gennaro برای شما ارائه می‌کنند. وقتی وارد این دخمه‌ها شدید، شبکه‌ای از راهرو‌ها و تونل‌هایی را مشاهده می‌کنید که اجساد و قبرهای زیادی در آن‌ها قرار دارند. اجسادی که مربوط به زمان‌های بسیار دوری می‌شوند. این دخمه دو طبقه دارد، در طبقه‌ی زیرین بیش از ۳۰۰۰ تدفین انجام شده و نور کمی دارد که باعث می‌شود حس اسرارآمیز بودن این محل حفظ شود. طبقه فوقانی بزرگ‌تر است و نقاشی‌های دیواری و آثارهنری مختلفی در آن قرار گرفته است.

 

جاذبه‌ ناپل ایتالیا


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سقف وافل چیست و چه کاربردی دارد؟
یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 ساعت 11:13 | بازدید : 384 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سقف بخش مهمی از ساختمان است که وظیفه تحمل و انتقال بارهای وارد شده بر آن و وزن خود را دارد. سقف های سازه ای از نظر مقاومت و استحکام، آتش سوزی و رطوبت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

سقف ها نیز مانند دیگر اجزای ساختمان، سیستم های متفاوتی دارند که دال بتنی یکی از آن ها است. همانطور که می دانید دال بتنی از بتن و مقاطع فولادی تشکیل می شود. یکی از انواع دال های بتنی، سقف وافل است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. در این مقاله، به روش های اجرای سقف های وافل نگاهی خواهیم انداخت و مزایا و معایب استفاده از آن را به صورت کامل شرح می دهیم. پس تا آخر مقاله با آهن ملل همراه باشید.

اگر نگاهی به بناهای باستانی بیندازیم، خواهیم دریافت که ساخت سقف های وافل به هزاران سال قبل از میلاد بر می‌گردد. می توان گفت که اولین بار، معماران یونانی به اجرای این نوع سقف ها پرداختند. معروف ترین بنای باستانی که به شکل سقف وافل است، مربوط به بنای آکروپولیس می باشد، حتی قبل از آن، این شکل از سقف را در بنای تخت جمشید می توان مشاهده کرد. به تدریج از اوایل قرن ۱۹ سقف های وافل تغییرات پیشرفته تری پیدا کردند.

سقف های وافل در دهه ۱۳۵۰ وارد ایران شدند و محبوبیتی خاصی در میان معماران و مهندسان پیدا کردند. از ساختمان های معروفی که در ایران با این سقف ها ساخته شده اند، می توان به فرودگاه تبریز، ایستگاه راه آهن اصفهان و تهران و کتابخانه ملی اشاره کرد.

سقف وافل چیست؟

سقف های وافل نوعی دال بتنی است که معمولا در صورت نیاز به دهانه بزرگ، ارتفاع بالاتر از ۱۲ متر و کاهش بار مرده، از آن ها استفاده می شود. همچنین عبارت وافل به علت ظاهر مربعی شکل و مشبک به آن گفته می شود. وزن این نوع سقف در مقایسه با سقف های تیرچه بلوک و عرشه فولادی کمتر است چراکه تا ۲۰% مصرف بتن و میلگرد کاهش می یافته و هزینه آن بسیار کمتر می شود. بعد از این که گفتیم سقف وافل چیست جالب است بدانید پس از اجرای سقف های وافل، قالب های آن قابل جدا شدن هستند و می توان دوباره از آن ها استفاده کرد.

سقف وافل چیستسقف وافل چیست

مشخصات سقف وافل

مشخصات این نوع سقف عبارت است از:

  • معمولا ضخامت سقف های وافل بین ۸۵ تا ۱۰۰ میلیمتر است در حالی که عمق دال های بتن معمولی به ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیمتر محدود می شود.
  • عرض تیرها در سقف وافل معمولا ۱۱۰ تا ۲۰۰ میلیمتر است.
  • سقف وافل تقویت شده را می توان برای دهانه های تا ۱۶ متر ساخت.

مزایا و معایب استفاده از سقف وافل

استفاده از سقف های وافل دارای مزیت ها و معایبی هستند که مزایای آن به صورت زیر می باشند:

مزایا و معایب سقف وافلمزایا و معایب سقف وافل
  • ظرفیت حمل بار بیشتر از سایر انواع دال
  • میزان استفاده از میلگرد و بتن کمتر از دیگر سقف های بتنی
  • از آنجایی که این سیستم ها وزن کمتری دارند، صفحات وافل می توانند بارهای سنگین تر و مسافت های طولانی تری را نسبت به دال های تخت تحمل کنند.
  • استفاده مجدد از قالب های آن ها به مقرون به صرفه بودن آن اشاره دارد.
  • دال وافل را می توان هم به عنوان دال سقف و هم به عنوان دال کف استفاده کرد.
  • استفاده مجدد از قالب های آن
  • اجرای ساخت سریع
  • مقاومت بالا در برابر ارتعاشات، آتش سوزی
  • قابلیت اجرا بر روی اسکلت بتنی و فولادی
  • استفاده از نیروی انسانی کمتر
  • افزایش مقاومت برشی و خمشی
  • عایق صدا و حرارت

از معایب آن نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دال های وافل نیازمند نیروی کار متخصص و با مهارت است.
  • به علت استفاده از قالب های مخصوص هزینه بالایی نسبت به دیگر دال ها دارد.
  • نگهداری از آن ها مشکل است.
  • در ارتفاع های بلند می توان از آن ها استفاده کرد.
  • آن ها برای مناطق شیبدار مناسب نیستند. در صورت وجود شیب لازم است با عملیات خاکبرداری سطح صاف شود.
  • به دلیل وزن کم در مناطقی بادهای شدید می وزد، مناسب نیست.

سقف وافل یکی از انواع سقف های مورد استفاده در اسکلت بتنی است که استفاده از آن روز به روز گسترش می یابد. این نوع سقف از نظر شکل ظاهری، تحمل بار و کاربرد، تفاوت های زیادی با سقف های بتنی دیگر دارد.

اجرای سقف وافل

به طور کلی سقف های وافل به دو روش تخت و مدولار اجرا می شوند که در ادامه به شرح مختصر هر یک از دو روش می پردازیم.

اجرای روش تخت

برای اجرای سقف های وافل، ابتدا پایه های اطمینان مانند جک یا اسکافلد را در جای خود قرار می گیرد. برای ایجاد سطحی یک دست، از قالب فلزی (پلای‌ وود) استفاده می شود. پس از آن با قرار دادن قالب های وافل می توان بتن ریزی را انجام داد. در نهایت پس از گذشت زمان مورد نیاز طبق ضوابط آیین نامه، قالب ها را باز می کنند.

اجرای روش مدولار

مراحل اجرای روش مدولار و تخت یکسان است، با این تفاوت که در استفاده از پلای ‌وود یا قالب فلزی تفاوت دارند. در روش مدولار عموما نیازی به تسطیح کردن سقف توسط پلای ‌وود نیست.

انواع سقف وافل

سقف های وافل دارای دو نوع یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند.


موضوعات مرتبط: ساختمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مزرعه ارز دیجیتال چیست؟
شنبه 10 ارديبهشت 1401 ساعت 21:32 | بازدید : 227 | نویسنده : علی | ( نظرات )

فارم ماینینگ ؛ مزرعه ارز دیجیتال

مزرعه ارز دیجیتال

فارم ماینینگ (Mining Farm) اصطلاحی است که در حوزه ارزهای دیجیتال زیاد شنیده می شود و ممکن است افراد هنگامی که برای اولین بار کلمه فارم ماینینگ یا همان مزرعه استخراج را می شنوند در ذهن خود مزرعه ای را در نظر بگیرند که در کنار گندم و سایر محصولات و حتی مزارع دیگر، یک سری دستگاه هایی وجود دارند تا به استخراج بیت کوین می پردازد یا به   خرید و فروش بیت کوین می پردازند. واقعیت با آنچه که تصور می کنید کمی متفاوت است. پس برای فهمیدن اینکه فارم ماینینگ چیست با این مقاله همراه باشید. ویدیو زیر نمونه ای از فارم ماینینگ است که شما را با ساختار آن بهتر آشنا می کند:

استخراج بیت کوین

مزرعه ارز دیجیتال

 

فارم ماینینگ

فارم (Farm) کلمه انگلیسی به معنای مزرعه است. در واقع فارم ماینینگ به معنای مزرعه استخراج می باشد. با توجه به درآمد حاصل از ماینینگ بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم گرفتند تعداد دستگاه های خود را افزایش دهند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند. اما نکته اینجاست که دستگاه های ماینینگ دارای صدا و مصرف برق زیادی می باشند، بنابراین نمی توان تعداد زیادی از دستگاه های ماینینگ را در کنار هم و در خانه یا مناطق مسکونی و اداری نگهداری کرد. پس سرمایه گذاران در مقیاس های بزرگ تر، سوله هایی را برای این کار در نظر گرفتند که بعدها این سوله ها به فارم ماینینگ معروف شدند. در واقع فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال به مکان هایی با صدها یا هزاران دستگاه برای استخراج بیت کوین یا ارز دیجیتال می گویند. مزارع استخراج شرایط خاص خود را دارند و معمولا خارج از شهر هستند تا صدای تولیدی آنها، کسی را اذیت نکند و همچنین در هزینه برق صرفه جویی شود. پس از مدتی بسیاری از فارم ها در مناطق سردسیر ایجاد شدند تا در هزینه های تامین تهویه و خنک کننده صرفه جویی شود. هزینه برق هر کشور برای استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال متفاوت است و با توجه به اینکه دولت تعرفه برق استخراج بیت کوین را اعلام کرد، حال هر شخصی که بخواهد به ایجاد فارم ماینینگ یا این عملیات در داخل کشور بپردازد باید طبق شرایط قانونی پیش رود.

الزامات راه اندازی فارم ماینینگ

قطعا راه اندازی فارم ماینینگ به همین سادگی ها نیست و قبل از راه اندازی آن می بایست یک سری ملزوماتی را رعایت کرد. این ملزومات شامل موارد زیادی می باشند:

  • بررسی تعرفه برق استخراج رمز ارزها در داخل ایران و بررسی سودآوری و به صرفه بودن آن
  • اقدام به کسب مجوزها از سازمان های مربوطه برای تاسیس فارم ماینینگ
  • بررسی و مشاوره توسط یک تیم مجرب و متخصص در این زمینه
  • خرید تجهیزات ماینر یا اسیک برای استخراج ارز دیجیتال
  • نصب دستگاه ها و سیستم خنک کننده در فارم ماینینگ
  • عضویت در استخر ماینینگ
  • ساخت یک کیف پول جهت ارسال جایزه ماینینگ به آدرس آن کیف پول
  • نصب و استفاده از نرم افزارهای ماینینگ مانند BTC miner و CG mine و …
  • تامین انرژی برق مورد نیاز برای ماینینگ
  • تهیه تجهیزات تهویه و وسایل خنک کننده

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با آموزش بازارهای مالی
جمعه 9 ارديبهشت 1401 ساعت 2:0 | بازدید : 191 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

آموزش بازارهای مالی

 

بازارهای مالی چیست؟

بازارهای مالی نوعی بازار است که راهی برای خرید و فروش دارایی هایی مانند اوراق قرضه ، سهام ، ارز و مشتقات فراهم می کند. اغلب اسامی مختلفی از جمله وال استریت یا بازار سرمایه برای اشاره به بازارهای مالی استفاده می شود ، اما همه آنها معنی یکسانی دارند. به زبان ساده ، مشاغل و سرمایه گذاران می توانند به بازارهای مالی برای جمع آوری پول برای رشد کسب و کار خود و کسب درآمد بیشتر مراجعه کنند.

برای بیان واضح تر آن ، بانکی را تصور کنید که در آن شخصی حساب پس انداز در آن نگهداری می شود. بانک می تواند از پول آنها و سایر سپرده گذاران برای وام دادن به افراد و سازمان های دیگر و گرفتن سود بهره استفاده کند. خود سپرده گذاران نیز از طریق سودی که به آن پرداخت می شود ، درآمد کسب کرده و رشد خود را مشاهده می کنند. بنابراین ، این بانک به عنوان یک بازار مالی عمل می کند که هم به نفع سپرده گذاران است و هم به بدهکاران.

 

 

آموزش بازارهای مالی

انواع بازارهای مالی کدامند؟

بازارهای مالی بسیاری وجود دارد و هر کشوری با توجه به میزان فعالیت و اندازه اقتصاد خود، حداقل یک بازار مالی شاخص دارد و معمولا اندازه آنها متفاوت است. برخی کوچک هستند در حالی که برخی دیگر در سطح بین المللی شناخته شده اند ، مانند بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) که روزانه میلیاردها دلار در آن معامله می شود. در ادامه با انواع بازارهای مالی آشنا می شوید.

1. بازار سهام

بازار سهام در حقیقت سهام مالکیت شرکت های دولتی و خصوصی را معامله می کند. هر سهم با قیمتی دارد و سرمایه گذاران وقتی عملکرد خوبی در بازار داشته باشند از سهام خود درآمد کسب می کنند. خرید سهام آسان است. چالش واقعی در انتخاب سهام مناسب است که برای سرمایه گذار درآمد کسب کند. شاخص های مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند برای نظارت بر عملکرد بازار سهام مانند شاخص صنعتی داو جونز (DJIA S&P 500 استفاده کنند. وقتی سهام با قیمت ارزان تری خریداری می شوند و با قیمت بالاتری فروخته می شوند ، سرمایه گذار از فروش به دست می آورد.

2 بازار اوراق قرضه

بازار اوراق قرضه فرصت هایی را برای شرکت ها و دولت فراهم می کند تا پول خود را برای تامین مالی یک پروژه یا سرمایه گذاری سرمایه گذاری کنند. در بازار اوراق قرضه ، سرمایه گذاران از یک شرکت اوراق قرضه خریداری می کنند و شرکت در مدت زمان توافق شده مبلغ اوراق را به اضافه سود باز می گرداند.

3. بازار کالا

بازار کالا جایی است که بازرگانان و سرمایه گذاران منابع طبیعی یا کالاهایی مانند ذرت ، روغن ، گوشت و طلا را خرید و فروش می کنند. برای چنین منابعی بازار خاصی ایجاد می شود زیرا قیمت آنها قابل پیش بینی نیست. بازاری با نام آتی کالاها وجود دارد که در آن قیمت اقلامی که قرار است در آینده معین تحویل داده شوند امروز مشخص و ثبت می شود.

بازارهای مالی چه نقشی در موفقیت اقتصاد دارند؟

نقش بازارهای مالی در موفقیت و قدرت یک اقتصاد را نمی توان دست کم گرفت. موارد زیادی وجود دارد که بازارهای مالی در آن نقش داشته و در نتیجه می تواند به رشد اقتصادی کمک کند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازارهای مالی مکانی را فراهم می کنند که سرمایه گذاران ، صرف نظر از اندازه آنها ، بهره برداری عادلانه و مناسبی از این بازارها داشته باشند.
  • به افراد ، شرکت ها و سازمان های دولتی امکان دسترسی به سرمایه را می دهند.
  • بازارهای مالی به دلیل فرصت های شغلی زیادی که ارائه می دهد ، به کاهش نرخ بیکاری کمک می کنند.

به طور کلی چهار عملکرد مهم برای بازارهای مالی وجود دارد که عبارتند از:

1. استفاده مولد از پس انداز

یکی از عملکردهای بازار مالی این است که اجازه نمی دهد پس انداز بدون استفاده بماند. بنابراین ، بازارهای مالی مانند بانک ها این امکان را برای افراد و شرکت هایی که نیاز به وام مسکن ، وام دانشجویی یا وام تجاری دارند باز می کنند.

2. تعیین قیمت اوراق بهادار 

هدف سرمایه گذاران کسب درآمد و سود از اوراق بهادار خود است. اما برخلاف کالاها و خدماتی که قیمت آنها توسط قانون عرضه و تقاضا تعیین می شود ، قیمت اوراق بهادار توسط بازارهای مالی تعیین می شود.

3. نقد شوندگی دارایی های مالی

خریداران و فروشندگان می توانند تصمیم بگیرند که اوراق بهادار خود را در هر زمان معامله کنند. آنها می توانند از بازارهای مالی برای فروش اوراق بهادار خود یا سرمایه گذاری به دلخواه خود استفاده کنند.

4- کاهش هزینه معاملات 

در بازارهای مالی ، انواع مختلف اطلاعات مربوط به اوراق بهادار را می توان بدون نیاز به صرف هزینه اضافی به دست آورد.

 

آموزش بازارهای مالی


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش تهیه چاکلت بری بلژیکی از بهترین دسر های بلژیک
پنج شنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت 22:0 | بازدید : 193 | نویسنده : علی | ( نظرات )

بهترین دسر های بلژیک

 

چاکلت بری بلژیکی یکی از دسر های دلپذیر و خوشمزه بین المللی است که به صورت گرم سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاکلت بری بلژیکی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم چاکلت بری بلژیکی

  • شکلات تخته ای تلخ ۴۰۰ گرم
  • شکلات نوتلا ۱۰۰ گرم
  • فندق تست خردشده ۲ قاشق سوپ خوری
  • پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
  • شاتوت یا تمشک به مقدار لازم
  • کرمفیل وانیل ۵۰ گرم
  • اسانس شکلات ۱ قطره
  • خمیر فوندانت،ورق طلایی خوراکی و ویفر فندقی خردشده به مقدار لازم

طرز تهیه چاکلت بری بلژیکی از بهترین دسر های بلژیک

ابتدا ۲۰۰ گرم از شکلات تخته ای تلخ را به روش بن ماری ذوب کنید. سپس آن را داخل قالب های سیلیکونی نیمه دایره بریزید؛ طوری که فقط دیواره ها و کف قالب را بپوشاند. حالا آن را در فریزر قرار دهید تا بسته شود. سپس باقیمانده شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید. پنیر خامه ای، نوتلا و کرمفیل را با همزن بزنید تا یک دست شود و اسانس را به آن اضافه کنید. حالا شکلات آب شده و پنیر را با هم مخلوط کنید. قالب را از فریزر خارج کنید. ابتدا یک قاشق از ویفر خرد شده، بعد شا توت یا تمشک و بعد فندق خرد شده را داخل قالب بریزید و بقیه قالب را با مخلوط شکلات و پنیر پر کنید. در این مرحله قالب را در فریزر به مدت ۳ ساعت بگذارید. سپس آن را از فریزر خارج کرده، از قالب بیرون آورید و با خمیر فوندانت و ورق طلایی تزیین کنید و در ظرف دلخواه بچینید.

 

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده 

 وفل نوعی شیرینی محبوب است که معمولاً به عنوان عصرانه یا صبحانه خورده می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار خوشمزه است. همچنین می توانید آن را به همراه شیره طلایی ، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید. مخمر وافل شبیه مخمر پنکیک است اما با دستگاه مخصوص وافل درست می شود.

 

 

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو : وفل نوعی شیرینی محبوب است که معمولاً به عنوان عصرانه یا صبحانه خورده می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار خوشمزه است. همچنین می توانید آن را به همراه شیره طلایی ، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید. مخمر وافل شبیه مخمر پنکیک است اما با دستگاه مخصوص وافل درست می شود.

 

 

مواد لازم برای وافل

  • آرد 2 لیوان
  • بکینگ پودر 4 قاشق چایخوری
  • شکر 2 قاشق
  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر گرم 1 و 1/2 لیوان
  • کره 1/3 لیوان
  • وانیل 1 قاشق چایخوری

البته برخی از سازندگان ساندویچ ساز نیز یک دستگاه وافل ساز ویژه دارند. در اینجا روش تهیه وفل بلژیکی را به شما آموزش داده ایم که در آن سفیده به طور جدا زده میشود و در نتیجه مایه بیشتر پف میکند.

برای پخت مدل بلژیکی ، عمق صفحات دستگاه شما باید بیش از ساز های معمولی وافل باشد. اما نگران نباشید اگر دستگاه شما از نوع معمولی است ، می توانید از همان دستور استفاده کنید. کافی است زرده و سفیده را جدا نکنید و فقط مخلوط کن را به آرامی با همزن دستی مخلوط کنید. دقیقاً مانند خمیر پنکیک که خیلی به هم زدن احتیاج ندارد.

 

 

 

 

بهترین دسر های بلژیک


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مزایای خرید از پت شاپ آنلاین چیست
چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت 22:57 | بازدید : 215 | نویسنده : علی | ( نظرات )

پت شاپ آنلاین قدمت زیادی ندارند . بسیاری از پت‌شاپ ‌هایی که در ایران وجود دارد  هم به صورت حضوری، لوازم حیوانات را به فروش می‌رسانند و هم به صورت پت شاپ اینترنتی یا پت‌شاپ آنلاین فعالیت می‌کنند.

در صورت خرید لوازم حیوانات خانگی در حالت پت شاپ آنلاین، یعد از سفارش به وسیله‌ی پیک موتوری یا پیک همان پت شاپ اینترنتی و یا پست اکسپرس به دست مشتری می‌رسد.

می توان گفت که تمامی لوازم مربوط به حیوانات دست آموز و خانگی در پت‌شاپ اینترنتی نیزبه فروش می‌رسد و تفاوتی با فروشگاه پت فیزیکی ندارد.و شما می توانید به راحتی از پت شاپ آنلاین خریداری کنیم.

دلیل پیدایش پت شاپ آنلاین چیست ؟

می توان گفت که دلیل اصلی پیدایش پت شاپ آنلاین رفع نیاز های صاحبان حیوانات خانگی است تا به راحتی وسایل مورد نیاز حیوان خانگی خود را به راحتی تهیه کنند.برای مثال صاحبان شاغل ، غذای خشک را جایگزین مناسبی برای غذاهای خانگی میدانند.تعداد زیادی از مردم علاقه بسیاری به حیوانات خانگی و نگهداری از آن ها در خانه نشان میدهند.

از طرفی اکثرافراد نگهدارنده حیوانات افراد شاغل هستند.به طور کلی علاقه به حیوانات خانگی ، شاغل بودن ، ترافیک های سنگین و شلوغی خیابان ها ، هزینه رفت و آمد همه و همه دست به دست هم دادند تا پت شاپ اینترنتی راه اندازی شود.

خرید حضوری از پت شاپ چه مشکلاتی برای فرد دارد؟

 

خرید حضوری ممکن است حواس شما را پرت کند یا سگ شما مشغول بازی با دوست جدیدی میشود و ممکن است به طورکامل فراموش کنید برای چه به پت شاپ آمده بودید.

از طرف دیگر در هنگام خرید حضوری معمولا فروشندگان شما را تشویق میکنند تا کالای مورد نظر آنها را خریداری کنید.

چیزی که این روزها در بین فروشنده گان بسیار دیده میشوند. ازآنجایی که حیوانات توانایی صحبت درباره خواسته هایشان را ندارند و نباید اجازه داد هیچ کس از این موضوع سوء استفاده کند

 

مزایای خرید از پت شاپ آنلاین چیست

خرید از پت شاپ آنلاین برای افراد دارای چندین مزیت است هنگامی که به صورت اینترنتی برای حیوان خود خرید می کنید

میتوانید با حوصله و دقت بیشتر تمامی محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید.در نهایت بهترین گزینه ها را با اطلاعات ییشتر انتخاب خواهید کرد.از سوی دیگر وقت شما در ترافیک و شلوغی خیابان به هدر نمی رود.شما حتی میتوانید هنگامی که در محل کار خود مشغول به کار هستید برای حیوان خانگی تان خرید کنید.


پت شاپ آنلاین


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش بورس و نکات آن
چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 ساعت 1:19 | بازدید : 190 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

آموزش بورس

 

از زمان‌های گذشته مردم یک جامعه نیازمند معامله با یکدیگر بوده‌اند؛ این معاملات بین طرفین به صورت گسترده‌تر شکل گرفته و بازار را تشکیل می‌دهد؛ به محل یا مکانی که عده‌ای به ‌عنوان فروشنده محصول کالای خود را عرضه می‌کنند و در قبال آن، پول یا کالایی دریافت می‌کنند، بازار می گویند. بورس همانند دیگر بازار ها است که از 3 رکن دارایی، فروشنده و خریدار تشکیل شده است، با این تفاوت که مکان ثابت و مشخصی ندارد. بیشتر در قالب شبکه اینترنتی انجام می‌شود و اینکه دارایی مورد معامله شامل  سهام ، اوراق مشارکت و … می‌باشد. در بورس برخلاف دیگر بازارها دارایی مورد معامله جنبه فیزیکی ندارد و جنبه مالی دارد؛ پس این سوال برای افراد پیش می‌آید که آیا سرمایه گذاری در چنین بازاری خوب است یا خیر؟

 

آموزش بورس :

در بازار بورس اوراق بهادار سهام شرکت‌ها و سایر اوراق بهادار مانند اوراق مشارکت، خرید و فروش می‌شوند و بیشتر سرمایه ‌­گذاران بازار بورس، در این بخش از بورس فعال هستند. در حقیقت هر وقت حرف از بورس و بازار سهام می‌شود، منظور همین بورس اوراق بهادار است. سال‌ها از فعالیت شرکت بورس اوراق بهادار تهران می‌گذرد، یعنی از اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۵ که قانون تاسیس بورس اوراق بهادار به تصویب رسید و به نوعی، پیشکسوت انواع دیگر بورس در کشور محسوب می‌شود

 

شرکت بورس انرژی (سهامی عام) بر اساس قانون بازار اوراق بهادار ایران در سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی تاسیس و در سال ۱۳۹۱ در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسید. فعالیت‌های عملیاتی بورس انرژی در زمینه انجام معاملات نقدی، قرارداد سلف موازی استاندارد، قراردادهای آتی و اختیار معامله و به منظور مرتفع سازی نیازهایی چون خرید و فروش منابع انرژی، تامین مالی برای تولیدکنندگان و تامین منابع انرژی برای توزیع کنندگان و مصرف کنندگان، از همان سال تصویب آغاز به فعالیت نمود.

 

آموزش بورس

بورس کالا بازاری است سازمان یافته که در آن بطور منظم کالاهای معین با روش‌هایی از قبل تعریف شده مورد معامله قرار می‌گیرند. در این بازار تعداد زیادی عرضه کننده و خریدار از طریق کارگزاران اقدام به معامله می‌کنند. در حال حاضر بورس کالا در ایران در چند حوزه فعالیت دارد که البته در حال گسترش در سایر حوزه‌ها نیز می‌باشد. این حوزه‌ها تحت عنوان رینگ‌های فلزات، پتروشیمی و معاملات مشتقه که فعلا منحصر به معاملات آتی سکه طلا است نام‌گذاری شده‌اند.

 

سهام شرکت‌هایی که نتوانسته‌اند به بازار بورس اوراق بهادار راه پیدا کنند، در فرابورس معامله می‌شوند. در واقع قوانین ثبت یک شرکت در فرابورس ساده‌تر از بورس است. در کشورهای دیگر بازار فرابورس برای خرید ‌و‌ فروش سهام شرکت‌هایی است که شفافیت کافی ندارند یا سودآوری آن‌ها به مراتب کمتر از بازار بورس است. در ایران، فرابورس از پاییز سال 1388 وارد میدان شد. مهم‌ترین وظیفه فرابورس، سازمان‌دهی شرکت‌هایی است که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند، اما هنوز شرایط ورود به بورس اوراق بهادار را ندارند.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی بازی های بلاک چینی
دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 ساعت 22:39 | بازدید : 243 | نویسنده : علی | ( نظرات )

معرفی باز های بازی‌های بلاکچینی

 

  • Huntercoin
  • steem monsters
  • storm play
  • worldopo
  • sweetcoin
  • life : THE ISLAND
  • alien run

اگر می‌خواهید در حین تفریح کمی پول پس انداز کنید، یکی از بازی‌های زیر را شروع کنید. این بازی‌ها کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال را به شما یاد می‌دهند.

اما قبل از شروع معرفی بازیها ، بهتر است کمی درمورد بازی‌های بلاک‌چین صحبت کنیم. 

فناوری بلاک چینی  می‌تواند تأثیر بسزایی در بازار بازی‌های دیجیتال نیز داشته باشد تا حدی که آن را به یک بازار امن تبدیل کرده که تقلب و دستکاری در آن تقریباً محال است. بازی‌های بلاک‌چینی که درآمدزا هستند آینده صنعت بازی را تشکیل خواهند داد و پیش‌بینی شده که طی سال آینده این بازی‌ها طرفداران زیادی پیدا کند.

خصوصا در شرایط کنونی و با شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا در دنیا، این بازی‌ها می‌توانند گیمر‌ها را از واقعیت محیط زندگی رها کند و به آنها اجازه تعاملات اجتماعی و حتی کسب درآمد را بدهد.

در حالیکه بسیاری از مردم برای به دست آوردن رمز ارز ها  مشغول استخراج و ماین و خرید و فروش هستند، عده کمی با بازی کردن مشغول درآمدزایی برای خود هستند. یکی از ویژگی‌های اصلی در این بازی‌های بلاک‌چینی استفاده از  توکن های غیر مثلی  (NFT) است. NFT به گیمرها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های منحصر به فردی در بازی‌ها داشته باشند. آنها می‌توانند این دارایی‌ها را با بازیکنان دیگر معامله کنند یا از طریق پلتفرم بازی انتقال دهند.

در ادامه نگاهی به تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین بازی هایی خواهیم انداخت که می توانند  کیف پول دیجیتال شما را پر رمز ارز کنند.

 

بازی‌های بلاکچینی

۱ – Huntercoin

قابل نصب روی: ویندوز

اگر شما یک گیمر هستید حتما بازی‌های MMORPG را می‌شناسید. MMORPG مخفف «بازی رول پلی آنلاین چند نفره» است. این بازی معمولا تعداد زیادی بازیکن دارد که در یک دنیا و همزمان حضور دارند.

کریپتوکارنسی باعث شده است تا عنوان MMORPG به MMOCG تغییر پیدا کند که مخفف «بازی کریپتوکوین آنلاین چند‌نفره» است. از بازی‌های موفق این ژانر به بازی هانتر‌کوین (Huntercoin) می‌توانیم اشاره کنیم.

 

یک پروژه متن باز است که توسط شرکت Autonomous Worlds مدیریت و نگهداری می‌شود. تاریخچه XAYA به سال ۲۰۱۱ بر‌می‌گردد زمانی که اعضای تیم اصلی آن به صورت داوطلبانه رهبری پروژه Namecoin را به‌عهده گرفتند. این تیم بعد از آن در سال ۲۰۱۳ اولین بازی بلاک‌چین با نام Huntercoin را تولید کردند. این بازی در فوریه ۲۰۱۴ به‌عنوان یک پروژه آزمایشی ۱ ساله منتشر شد که با اشتیاق زیادی از طرف طرفداران روبرو شد و تا به امروز نیز در حال کار است.

همانطور که از اسم بازی پیداست شما باید به شکار کوین بروید! یک بازی آنلاین که باید با صدها هزارنفر در تمام دنبا به رقابت بپردازید تا سکه‌های بیشتری را به دست آورید. هانتر‌کوین جزو اولین بازی‌هایی بود که رمز ارز به بازیکنان پاداش می‌داد و هدف ساده‌ای را دنبال می‌کند: پیدا کردن سکه و کشتن شکارچیان دیگر. با از بین بردن رقبا می‌توانید سکه‌های آنها را تصاحب کنید.

این بازی دوبعدی برای بازیکنان دو هدف مشخص کرده است: ۱) سکه‌ها را جمع کنند و به بانک ببرند. ۲) شکارچی‌های دیگر را به قتل برسانند. برای انجام همه حرکات این بازی به کمی کریپتو نیاز دارید. اگر یک بازیکن را بکشید، سکه‌های آن‌ها دوباره به فضای بازی باز می‌گردد تا مبارزه ادامه پیدا کند. توکن‌هایی که در این بازی می‌توانید کسب کنید هانترکوین (HUC) نام دارند. شما می‌توانید HUC خود را در Poloniex با بیت‌کوین مبادله کنید.

 

بازی‌های بلاکچینی


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکات سفر به بارسلونا و مادرید با تور اسپانیا
دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 ساعت 21:20 | بازدید : 233 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

تور اسپانیا تابستان ۱۴۰۱

 

تور اسپانیا تابستان ۱۴۰۱

آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم کشورهای مختلف، چشیدن غذاهای محلی، پیداکردن دوستانی هم‌فرکانس و غیره... ما در این مقاله قصد داریم کشوری زیبا را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با تورهای متفاوت رز آبی به مناطق جذاب آن سفر کنید. اگر می‌خواهید از کشوری پرهیایو و تماشایی دیدن کنید تور اسپانیا ۱۴۰۱ گزینه‌ای مناسب است. زیرا هر ساله گردشگران زیادی تور اسپانیا را برای دیدن سبک زندگی و هم‌چنین معماری بی‌نظیر آن انتخاب می‌کنند. اگر عاشق شب زنده داری و موسیقی در شهری تاریخی هستید پیشنهاد می‌کنم تور مادرید، پایتخت سرزنده و دیدنی این کشور را انتخاب کنید. چنانچه بخواهید از  مهم‌ترین بندر آن دیدن کنید قطعا تور بارسلونا بهترین گزینه است. پس برای یافتن مقصدی رویایی در این مقاله با ما همراه باشید.

سنت‌های دیرینه و تفریحات شاد را با تور اسپانیا ۱۴۰۱ تجربه کنید 

اسپانیا کشوری پرهیاهو است و به‌خاطر شهرهای متنوع و جذابی که دارد جز دیدنی‌ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.  این کشور پویا جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و سرزمین مردم گرم و تفریحات شاد است. اگر یک بار به اسپانیا سفر کنید قطعا دوباره و دوباه دل‌تان می‌خواهد به آن جا برگردید. زیرا تفریحات متنوعی دارد و با  تور اسپانیا تابستان ۱۴۰۱  می‌توانید چند روز از عمرتان را بی‌وقفه مشغول خوش‌گذرانی در این کشور باشید. می‌توانید به دیدن بناهای باستانی و شاهکارهای معماری آن بروید و یا در کنار مردم محلی از فرهنگ بی‌نظیرشان لذت ببرید. در شهر مادرید، شهر همیشه بیدار آن، می‌توانید زندگی شبانه پرهیجانی را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنم از سواحل زیبای اسپانیا دیدن کنید و فستیوال‌های فوق‌العاده‌ی آن را امتحان کنید. به باغ وحش و پارک‌های متفاوت آن بروید و از جزایر قناری اسپانیا که از بهترین تفریحات این کشور است غافل نشوید. با داشتن این همه شگفتی، بی دلیل نیست که این کشور یکی از تاپ‌ترین کشورهای توریسی جهان شده است.

تور مادرید، مقاصدی که از دیدن آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید

مادرید بزرگ‌ترین شهر اسپانیا است ولی در مقایسه با شهرهای دیگر آن مثل والنسیا قدمت کمتری دارد. این شهر در منطقه‌ای به نام کاستیل قرار دارد که البته امروزه آن را تولدو می‌نامند. آب‌وهوای شهر مادرید در فصول مختلف کاملا متغیر است. اگر در فصل پاییز با تور مادرید به این شهر سفر کنید با هوای مطبوع و چشم اندازهایی بی‌نظیر روبه‌رو می‌شوید. برای سفر به مادرید به هزینه‌های خیلی بالا نیاز ندارید زیرا جز شهرهای ارزان اروپایی محسوب می‌شود. در این شهر می‌توانید غذاهای بی‌نظیری مثل املت اسپانیایی و شیرینی‌های معروف و فوق العاده‌ای مثل چوروس را امتحان کنید. در خیابان‌های مادرید می‌توانید از میدان‌ها زیبای آن دیدن کنید. میدان سایبلیس یکی از میدان‌های تماشایی آن است که وسط آن مجسمه‌ی چشمه سایبلیس قرار دارد و سمبل شهر است. این چشمه الهه‌ای به اسم سیبل را نشان می‌دهد که سوار بر ارابه‌ای است و اسب‌ها ارابه را می کشند. همینطور می‌توانید به دیدن موزه‌ها و قصرهای حیرت‌انگیز شهر بروید. قصر بزرگ رئال ۵۰ اتاق مجلل پر زرق‌وبرق برای بازدید دارد که با دیدن آن‎ها شگفت‌زده می‌شوید.

 

بایدها و نبایدهای سفر به مادرید 

در سفر به این شهر حواستان به جیب‌برها، کولی‌ها و دست فروشانی که ممکن است از شما مبالغ گزافی درخواست کنند باشد. اگر قصد داشتید شام‌ خود را در یکی از رستوران‌های این شهر میل کنید بعد از ساعت ۲۱ به آن جا بروید. زیرا زمان سرو شام در اسپانیا به ندرت قبل از ساعت ۲۱ است. ساعت سرو ناهار نیز معمولا بین ۱ تا ۳ ظهر است. در رستوران‌های مادرید انعام‌دادن مرسوم نیست. بنابراین اگر خواستید انعام دهید بهتر است حدودا ۵ درصد صورت حساب‌تان باشد. هنگام سفر به اسپانیا مراقب تن صدای خود در خیابان‌ها و مراکز عمومی باشد. زیرا تن صدای بالا در این شهر اصلا قابل قبول نیست. اگر موقعیت اورژانسی پیش آمد می‌توانید با آتشنشانی ۰۸۰، فوریت‌های پزشکی ۰۶۱، پلیس ۰۹۲ و غیره تماس بگیرید.

سفر به شهری ساحلی با معماری تماشایی با تور بارسلونا

بارسلونا از شهرهایی است که در زمینه گردشگری شهرت جهانی دارد و یکی از پربازدیدترین شهرها در کل اروپا است. بد نیست بدانید که بارسلونا مرکز کاتالونیا است و دومین شهر بزرگ اسپانیا محسوب می‌شود. این شهر بزرگ و هیجان‌انگیز، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. مسافرانی که با تور بارسلونا و یا بلیط هواپیما خود را به این شهر زیبا و استثنائی می‌رسانند. شهری که با آثار هنری و معماری فوق‌العاده‌اش در انتظار شماست و مقصدی که یک ترکیب تمام عیار از انواع خوش‌گذرانی‌ها است. این شهر مهم‌ترین بندر کشور اسپانیا محسوب می‌شود. بارسلون در شمال شرقی شبه جزیره ایبری و در حاشیه دریای مدیترانه قرار دارد و قدمت آن به قرن اول میلادی برمی‌گردد. این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد از آب‌وهوای مدیترانه‌ای برخوردار است. زمستان‌های این شهر ملایم و مرطوب است و تابستان‌هایی گرم و خشک دارد. بهترین زمان سفر به بارسلونا فصل پاییز و بهار است. در سفر به آن جا می‌توانید در هتل‌های لوکس ۵ ستاره اقامت داشته باشید و به رستوران‌های معروف بارسلون بروید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همه چیز درباره سقف مجوف
دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 ساعت 15:30 | بازدید : 424 | نویسنده : علی | ( نظرات )

عایق صدا، مهم‌ترین مزیت اینتل دک و دال‌های مجوف بر دال وافل (مشبک)

مهمترین نقصان وافل نسبت به دال مجوف که اساسا باعث پیدایش فناوری دال مجوف گردید، ضعف شدید در صدابندی بود. صدابندی در ساختمان موضوعی مهم است و ارتباط مستقیم با میزان آسایش ساکنین دارد. سقف‌های وافل به ویژه در صدابندی کوبه‌ای دارای ضعف هستند.

دلیل این موضوع نیز ماهیت تک پوش بودن از یک سو و فرم قابلمه ای بودن از سوی دیگر است که باعث تشدید ارتعاشات صوتی می‌گردد. صدای کوبه‌ای عموما ناشی از حرکت افراد و یا افتادن اشیاء بر زمین است. بر اساس ضوابط مندرج در مبحث هجدهم مقررات ملی، صدابندی یکی از آیتم‌های کلیدی است.

بنابراین، طراحان سقف اینتل دک با اشراف بر این چالش مهم، ارتقای صدابندی سقف را در دستور کار قرار داده‌اند. بهره‌گیری از متریال مصرفی در بلوک تحتانی، دانسیته بلوک فوقانی و ابعاد هندسی از جمله پارامترهای تعیین کننده است و طبعاً مهم‌ترین معیار برای سنجش میزان مطلوبیت صدابندی سقف آزمون‌های استاندارد است.

بخش آکوستیک مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به عنوان نخستین آزمایشگاه صدابندی در ایران مطرح گردیده است. تجهیز پاکوب مدل تولید کمپانی  B&K دانمارک این مرکز در چندین پروژه تکمیل شده اینتل دک مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس استانداردهای ISO 140،  DIN 52210، BS 5821، ASTM 492 برای اندازه‌گیری میزان صدابندی بین طبقات اینتل دک بهره گرفته شده است.

عایق صدا، مهمترین مزیت اینتل دک و دال های مجوف

عایق صدا، مهمترین مزیت اینتل دک و دال های مجوف

برابر نتایج حاصل شده از این آزمایش‌ها، می‌توان دریافت سقف اینتل دک حداقل‌های صدابندی سقف را بر اساس مقادیر مندرج در مبحث هجدهم مقررات ملی پاس کرده است.

عملکرد سقف مجوف در زلزله

ایران در زمره لرزه خیزترین کشورهای دنیا است و طبعا موضوع ساخت مقاوم سازه‌ها در برابر زلزله یکی از موضوعات کلیدی در فرآیندهای مهندسی سازه در کشور است. اگرچه تحقیقات در خصوص رفتار دال‌های مجوف در برابر زلزله نسبتا پراکنده است.

اما در مجموع می‌توان اینگونه قضاوت نمود که خلق یکپارچگی در سیستم سازه‌ای بین سقف و اسکلت امتیاز مشترک سقف مجوف، وافل و اینتل دک در قیاس با روش‌های سنتی تیرچه بلوک است. لیکن به نظر می‌رسد، وزن بار مرده زیاد سقف‌های مجوف در قیاس با اینتل دک و دال وافل یک عیب بر این یستم‌هایسقف‌هاست که طبعاً باعث تشدید تقاضای لرزه­ای ناشی از زلزله می­‌گردد.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش شد تا با معرفی دال های مجوف به ریشه اصلی پیدایش آن‌ها اشاره شود. اساساً مشکل صدابندی و صعوبت در کنترل ارتعاشات در سقف‌های وافل باعث گردید تا فناوری سقف‌های مجوف توسعه یابد. در سوی دیگر، برای برطرف کردن این چالش، در دال‌های مجوف استفاده از دو دال در بالا و پایین پرکننده موجبات سنگینی بسیار زیاد دال‌های مجوف را پدید آورد.

همانگونه که بحث شد، دال تحتانی در سیستم‌های مجوف عملا از نظر سازه‌ای فاقد توجیه است. ضمن اینکه مشکلات اجرایی ناشی از حرکت افقی بتن را نیز باید به این مشکلات افزود.

اینتل دک که یک راهکار خلاقانه است تلاش نموده تا با بهره‌گیری تواماً از امتیازات هر دو گونه دال مجوف و وافل بر معایب آن‌ها فایق آید. لازم به ذکر است که اینتل دک نیز در رده دال‌های مشبک یا به عبارتی تک پوش است. صدابندی عالی اینتل دک مهمترین مزیت بر دال وافل است و از سوی دیگر وزن سبک سازه‌ای اصلی‌ترین امتیاز اینتل دک بر دال مجوف است.

ضمن آنکه اجرای مدولار اینتل دک در قیاس با فرآیندهای پیچیده اجرایی در دال مجوف یکی از مزیت‌های درخشان اینتل دک است. برخلاق دال‌های مجوف، در اینتل دک نیازی به بتن با روانی بالا وجود ندارد و می‌توان از یک بتن متعارف کارگاهی بهره برد


موضوعات مرتبط: ساختمان , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 68
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 761
:: بازدید ماه : 4895
:: بازدید سال : 12843
:: بازدید کلی : 38250