بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
5 اشتباه در ذخیره سازی غذای سگ که می‌تواند باعث مریض شدن حیوان شما شود
چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 ساعت 18:21 | بازدید : 578 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذایی که بسته بندی آن باز شده است را همانگونه رها نکنید

برای جلوگیری از قرار گرفتن غذای حیوان در معرض هوا و رطوبت که این دو عامل می‌تواند باعث کاهش ویتامین های مواد غذایی و همچنین افزایش ریسک خطر آلودگی به باکتری های مانند سالمونلا را افزایش دهد ، مواد غذای حیوان را بعد از هر بار تغذیه، در یک ظرف ایمن قرار دهید. اگر به حیوان خود غذای خشک می دهید بهتر است که آنها را در بسته بندی اصلی خود نگهداری کنید و از آن خارج نکنید. زیرا کیسه های مواد غذایی با کیفیت بالا طراحی شده اند تا عناصر و مواد مغذی آنرا در طولانی مدت حفظ کنند و غذا را تازه و با طراوت نگه دارد. اگر می‌خواهید که غذا را داخل یک ظرف پلاستیکی نگهداری کنید ، بهتر است از کیسه اصلی خود غذا استفاده کرده و آن را به همراه کیسه داخل ظرف پلاستیکی قرار دهید. اگر می خواهید غذای سگ نوتری پت را مستقیماً داخل ظرف پلاستیکی بریزید ، باید از غذاهای ایمن خرید کرده باشید. مطمئن باشید که ظرف کاملا تمیز و خشک باشد. اگر در ظروفی که مختص نگهداری مواد غذایی نیستند نگهداری کنید غذا فاسد شده و مشکلات گوارشی برای سگتان پیش می آید.

غذای خشک

غذای سگ را بیش از حد نگهداری نکنید

تاریخ مصرف این غذاها با توجه به نوع غذا و کارخانه آن متفاوت است برخی از تولیدکنندگان از مواد نگهدارنده طبیعی و مصنوعی استفاده می‌کنند که عموماً غذا تا زمان تاریخ انقضای آن قابل مصرف است حتی اگر باز شده باشد. بهترین راه این است که طبق توصیه های کارخانه که روی بسته بندی کالا درج شده است عمل کنید. مواد غذایی کنسرو شده ، زمانی که باز شود ، می توانند 2 تا 4 ساعت سالم باقی بمانند. غذای باقیمانده از غذاهای کنسرو شده باید در یخچال نگهداری شود. در حالت ایده آل مواد غذایی خشک و کنسرو شده که باز نشده اند باید در دمای معمولی اتاق و به دور از گرما ، رطوبت و آلودگی نگهداری شوند.

ظرف غذای سگ

فراموش نکنید که به طور مرتب ظرف غذای سگ را تمیز کنید

هر چند وقت یکبار ظرف غذای سگ خود را میشوید، هر یک هفته؟ این بد نیست اما سازمان غذا و دارو (FDA) در حقیقت توصیه می‌کند که بعد از هر بار استفاده از غذای سگ ظروف و وسایل مربوط به آن را با آب گرم و صابون بشویید. این کار برای جلوگیری از عوامل عفونی از قبیل باکتری سالمونلا یا لیستریا میباشد. اگر از ظروف پلاستیکی برای سگ خود استفاده می کنید، آن را هنگامی که خالی است شستشو کنید و بعد از اینکه خوب خشک شد غذای سگ رویال کنین جدید را در آن بریزید.

غذای سگ

کنترل غذای سگ خود را به کودکان نسپارید

هیچگاه بدون نظارت کودکان و غذای سگ را ترک نکنید، زیرا کودکان به علت عادت های رفتاری کمتر قابل اعتماد هستند و احتمالا به دلیل دستمالی کردن غذای سگ و همینطور عدم رعایت میزان غذای سگ منجر به صدمه زدن به خود (از لحاظ افزایش احتمال به بیماری های عفونی) و سگ (از نظر افزایش خوردن غذا و احتمال چاقی) شود.

غذای خشک سگ

غذایی که تاریخ انقضای آن گذشته است استفاده نکنید

تاریخ انقضای غذای حیوانات (بعضی اوقات به عنوان بهترین تاریخ " best by" و تاریخ مصرف "use by" ) برای اطمینان از ایمنی غذا برای حیوان تعیین می شود .این  تاریخ ها معمولا در طرفین یا پایین بسته‌بندی مواد غذایی یافت می شود. هیچگاه با دادن غذای تاریخ گذشته به سگ خود، ریسک نکنید.

منبع


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 336
:: باردید دیروز : 141
:: بازدید هفته : 1170
:: بازدید ماه : 5304
:: بازدید سال : 13252
:: بازدید کلی : 38659