بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
دور آموزش بورس دلفین وست
جمعه 19 شهريور 1400 ساعت 11:41 | بازدید : 481 | نویسنده : علی | ( نظرات )

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، به نظر می‌رسد با افزایش مقبولیت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، سهامداران خرد دست از پذیرش ریسک اضافی برداشته‌اند و سعی می‌کنند تا با بردن سرمایه خود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری راهی مقبول را برای حضور در بازار سرمایه در پیش بگیرند.

بازار سهام در طول چندماه گذشته شاهد بازگشت به‌روند صعودی بوده و‌این روند صعودی در حالی شکل گرفته که ارزش معاملات خرد حتی نتوانسته به‌نیمی از رکورد خود در سال ۹۹ برسد. از سوی دیگر افزایش ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری چه ثابت و چه در سهام حکایت از آن دارد که در طول ماه‌های اخیر به‌شکل آهسته و پیوسته در درآمد ثابت‌ها و با شیبی تند‌تر در صندوق‌های در سهام ادامه داشته است.‌
سهامداران بورسی و رهایی از معاملات هیجانی

آموزش فارکس

آموزش فارکس حکایت از آن دارد که بر‌خلاف تجربه تلخ سال گذشته که به‌افت قابل‌توجه قیمت‌ها در بورس انجامید و سبب شد بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد در انجام معاملات مستقیم زیان کنند، در حال‌حاضر معاملات غیر‌مستقیم که با کنترل ریسک بیشتر همراه است و از سوی متخصصان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، مقبولیت بیشتری یافته است. همین امر به‌خوبی نشان می‌دهد که چرا در برخی از موارد که شاخص بورس افزایش چشمگیری داشته خالص مالکیت حقیقی رشد چندانی نکرده و ارزش معاملات خرد همراه با خالص خرید حقیقی با شیب صعود شاخص‌کل افزایش پیدا نمی‌کند. 

دوره آموزش بورس

بازار سهام در چند‌ماه اخیر یک روند صعودی تقریبا متعادل را طی کرده و اگر از نوسان‌های رخ داده در هفته گذشته بگذریم‌این بازار توانسته‌این روند را به‌شکلی متعادل و به‌دور از التهاب طی کند. برای ثبت نام در دوره آموزش بورس باید عزم جدید داشت. در طول‌این مدت افزایش آهسته و پیوسته انتظارات تورمی در کنار رشد ‌اندک قیمت دلار سبب شده تا تصور حاکم بر بازارهای دارایی درباره لاینحل‌ماندن مذاکرات احیای برجام در کنار کسری بودجه سنگین دولت در سال ۱۴۰۰ رفته‌رفته بر قیمت سهام در بورس و فرابورس اثر بگذارد و به‌همین ترتیب شاهد افزایش‌این شاخص از کانال یک‌میلیون واحدی تا میانه کانال یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باشیم. روز گذشته شاخص بورس تهران تنها به‌میزان 19/0درصد رشد کرد و به‌سطح یک‌میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید. این تغییرات قابل‌توجه که در طول ۳‌ماه گذشته یعنی از روزهای ابتدایی خرداد تا پایان هفته جاری رخ داده در شرایطی به‌ثبت می‌رسد که تا قبل از آن در بازار سهام طی حدود 10ماه، ریزشی تقریبا یک میلیون واحدی رخ داده و اعتماد مردم به‌بازار سرمایه را خدشه‌دار کرده است.‌ این مساله همچنین تصور نابجای کم‌ریسک بودن داد و ستد سهام را هم از بین برده برد. بسیاری از کارشناسان بازار بخش مهمی از‌این اتفاق را ناشی از اجتناب سرمایه‌گذاران خرد به‌سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و استفاده از ظرفیت نهادهای مالی نظیر صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردانی‌ها‌ یا شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری می‌دانستند.‌این مساله چندان بیراه هم نبود. به‌رغم‌اینکه ریزش بزرگ قیمت‌ها در مرداد‌ماه سال‌۹۹ ناشی از یک صعود تقریبا بی‌وقفه دو ساله بود و همین امر می‌توانست به‌دلیل بیش واکنشی به‌انتظارات تورمی درباره افزایش قیمت دلار روند صعودی موجود در بازار سرمایه را به‌بیراهه ببرد، با‌این حال باید توجه داشت که ناوارد بودن سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به‌گردونه معاملات سهام نیز خود امری بود که در طول‌این مدت به ‌هیجانی‌شدن جو حاکم بر بازار سرمایه منتهی شد و در نتیجه هراس‌ایجاد شده برای فروش سهام در نهایت به‌تغییر روند در‌این بازار انجامید.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 31
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1021
:: بازدید ماه : 4110
:: بازدید سال : 17148
:: بازدید کلی : 42555