بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
سه شنبه 29 تير 1400 ساعت 10:32 | بازدید : 445 | نویسنده : علی | ( نظرات )

این روزها تنور ارزهای دیجیتال، داغِ داغ است. افراد زیادی به دنبال سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال هستند. هر کس از هر کجای دنیا می‌تواند با قبول ریسک سرمایه گذاری، بخشی از دارایی خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال کرده و به معامله مشغول شود. رمز ارزها یک کلاس دارایی جدید و هیجان‌انگیز را به وجود آورده‌اند. اما این بدان معنا نیست که راه ما از آموزش و تحلیل جدا شده است. در واقع، باید برای ورود، ماندگاری و درک سازوکار این سیستم، آستین‌ها را بالا بزنیم و با کمک تحقیق و استفاده از منابع موجود در مسیر آموزش ارز دیجیتال قدم برداریم. در این قسمت از خانه سرمایه، نگاهی گسترده به اصلی‌ترین مفهوم‌های ارزهای دیجیتال می‌اندازیم. اگر قصد ورود به بازار رمز ارزها را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

آموزش ارز دیجیتال

مانند هر روش آموزشی دیگر، لازم است معرفی و آموزش ارز دیجیتال را با توضیح مفاهیم اولیه آن شروع ‌کنیم:

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال پول مجازی، رمزنگاری‌شده، غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های رمز ارزها این است که توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نشده و دولت‌ها در مدیریت و حفظ آن‌ها دخالتی ندارد.

ممکن است با محبوب‌ترین کوین‌ها، یعنی بیت کوین و اتریوم آشنا باشید، اما جالب است بدانید که امروزه بیش از ۵۰۰۰ رمز ارز مختلف در گردش هستند.

بسیاری از افراد همانند سایر بازارهای سرمایه‌گذاری (بورس، فلزات گران‌بها و…)، ارزهای دیجیتال را راهی کوتاه برای رسیدن به سودهای کلان می‌دانند. بااین‌حال، بد نیست بدانید ارزهای رمزنگاری‌شده مبتنی بر سیستمی هستند که بر اساس آن امکان پرداخت امن به‌صورت آنلاین فراهم است، بنابراین می‌توانید برای خرید کالا و خدمات مختلف از انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

ارزهای رمزنگاری ‌شده بر پایه سیستمی هستند که بر اساس آن امکان پرداخت امن به‌ صورت آنلاین فراهم شده است. بنابراین می‌توانید حتی برای خرید کالا و خدمات مختلف از انواع ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

گذشته از این، تمام معاملات رمز ارزها توسط قدرت محاسباتی بسیار بالا تایید می‌شود و نسبت به سایر روش‌های سنتی، هزینه معاملاتی در آن بسیار کم است.

معرفی بیت کوین

«بیت کوین» که به آن «BTC» نیز گفته می‌شود، اولین پروژه موفق ارز دیجیتال است که در ژانویه ۲۰۰۹ ایجاد شد. ایده اصلی این رمز ارز در وایت پیپر بیت کوین توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام «ساتوشی ناکاموتو» ارائه شد. بیت کوین یک فناوری متن‌باز (Open Source) است؛ یعنی هیچ فردی مالک یا کنترل‌کننده آن نیست. بنابراین، کد منبع آن در اختیار همه مردم جهان قرار گرفته است و هر کسی می‌تواند آن را بررسی و ویرایش کرده و در بهبود و توسعه آن شرکت کند.

بیت کوین نه ‌تنها اولین ارز دیجیتال است، بلکه به ‌عنوان محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین آن‌ها نیز شناخته می‌شود. تا تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۱ بیش از ۶/۱۸ میلیون بیت کوین در گردش بوده و ارزش کل بازار آن حدود ۹۲۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

در معاملات این رمز ارز از فناوری همتا به همتا استفاده می‌شود؛ یعنی زمانی که دو نفر با یکدیگر معامله می‌کند، هیچ بانک یا مرکزی به‌عنوان واسط و یا شخص ثالث میان آن‌ها وجود ندارد.

بیت کوین نه‌تنها اولین ارز دیجیتال است، بلکه به‌عنوان محبوب‌ترین و باارزش‌ترین آن‌ها نیز شناخته می‌شود. تا تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۱ بیش از ۶/۱۸ میلیون بیت کوین در گردش بوده و ارزش کل بازار آن حدود ۹۲۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

آلت کوین چیست؟

آموزش ارز دیجیتال

پس از موفقیت بیت کوین؛ ارزهای دیجیتال دیگر باهدف رقابت با آن طراحی و وارد بازار شدند. به سایر ارزهای دیجیتال آلت کوین گفته می‌شود.AltCoin در لغت از دو کلمه Alternative و Coin تشکیل‌شده و به معنای سکه جایگزین است. برخی از آلت کوین‌ها عبارت‌اند از: Ethereum، Peercoin، Litecoin، Cardano و EOS.

با وجود ویژگی‌های مشترکی که میان آلت کوین‌ها و بیت کوین دیده می‌شود در برخی جنبه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. مثلا عده‌ای از آلت کوین برای تولید «بلاک» یا «اعتبار سنجی از سازوکار اجماع متفاوتی نسبت به بیت کوین» استفاده می‌کنند. این رمز ارزها با ارائه قابلیت‌های جدید و اضافه مانند «قراردادهای هوشمند» و «نوسانات قیمت» سعی دارند با بیت کوین رقابت کنند.

از آنجایی ‌که آلت کوین‌ها برگرفته از بیت کوین هستند، قیمت آن‌ها نیز از بیت کوین پیروی می‌کند. با این‌ حال، کارشناسان فکر می‌کنند که با بلوغ اکوسیستم‌های آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و توسعه بازارهای جدید در آینده، حرکت قیمت آلت کوین‌ها مستقل از سیگنال‌های معاملات بیت کوین خواهد شد.

در حال حاضر ارزش کل ارزهای دیجیتال حدود ۵/۱ تریلیون دلار است و بیت کوین ۶۰% از ارزش کل بازار را در اختیار دارد.

بلاک چین و فناوری به‌کار رفته در آن

بلاک چین به معنای زنجیره‌ای از بلاک‌ها است. اطلاعات در بلاک‌های مجزایی ذخیره‌شده و پس از پر شدن، به زنجیره بلاک‌های قبلی اضافه و متصل می‌شود. به‌این‌ترتیب اطلاعات به ترتیب زمانی به یکدیگر متصل می‌شوند. درواقع می‌توان گفت بلاک چین نوع خاصی از پایگاه داده‌ است و تفاوت اصلی آن با یک پایگاه داده معمولی نحوه ذخیره اطلاعات در آن است.

جالب اینجا است که می‌توان اطلاعات مختلفی را در بلاک چین ذخیره کرد؛ اما تاکنون رایج‌ترین کاربرد آن، استفاده به‌ عنوان دفتر معاملات بوده است. بلاک چین از متدهای سازمان ‌یافته‌ای برای اطمینان از یکپارچگی داده‌های معاملاتی استفاده می‌کند و از بخش‌های اساسی بسیاری از رمز ارزها است.

در بیشتر ارزهای دیجیتال از بلاک چین به‌ صورت غیرمتمرکز استفاده می‌شود. بنابراین، داده‌های وارد شده – یعنی همان اطلاعات تراکنش‌ها – در این نوع بلاک چین‌ها‌ غیر قابل ‌حذف و ویرایش هستند. در واقع، همه اطلاعات یا معاملات، به‌ صورت دائمی در آنها ثبت می‌شود و برای همه افراد، قابل ‌مشاهده هستند.

برخی از کارشناسان باور دارند که بلاک چین و فناوری‌های مرتبط با آن باعث اختلال در بسیاری از صنایع مثلا امور مالی و حقوقی خواهند شد.

منظور از ماینینگ ارزهای دیجیتال چیست؟

آموزش ارز دیجیتال

همان‌طور که تا به اینجا مشخص شد ارزهای رمزنگاری‌شده پول‌های دیجیتالی هستند که مانند سایر ارزهای سنتی (ارز فیات) توسط بانک‌های مرکزی کشورها چاپ نمی‌شوند. تنها راه ایجاد سکه‌های بیشتر و جدید استخراج یا ماینینگ آن‌ها است.

هر بار که رمز ارزی خریدوفروش می‌شود، اطلاعات مربوط به معامله در بلاک چین ذخیره می‌گردد. بنابراین سابقه همه تراکنش‌ها در بلاک چین وجود دارد؛ اما برای آنکه تراکنش‌ها و معاملات انجام ‌شده معتبر باشند، باید درستی آن‌ها توسط کاربران دیگر شبکه – یعنی همان ماینرها – تایید شود. فرایند تایید تراکنش‌ها از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند و باعث یکپارچگی شبکه می‌شود.

ماینینگ رمز ارز، فرایندی است که در آن پس از تایید تراکنش‌ها و انجام محاسبات ریاضی (هش) از طریق رمز ارز بومی بلاک چین، به ماینرها پاداش داده می‌شود.

در برخی موارد تعداد کل ارزهای دیجیتال یک بلاک چین محدود است و همین موضوع باعث حفظ و افزایش ارزش رمز ارزها می‌شود. مثلا تعداد کل بیت کوین‌های بلاکچین بیت کوین، ۲۱ میلیون BTC بوده و تاکنون نزدیک به ۱۹ میلیون آن استخراج ‌شده است.

مبادلات و امنیت ارزهای دیجیتال

برای خرید، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال لازم است در کنار آموزش ارز دیجیتال و یادگیری نحوه کارکرد آن‌ها از روش‌های ذخیره‌سازی و مبادلات آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه به این موارد می‌پردازیم:

کیف پول چیست؟ چگونه باید از آن استفاده کرد؟

کیف پول ارزهای دیجیتال، راهی برای ذخیره و بازیابی رمز ارزها است. شاید شیوه ذخیره رمز ارز در کیف پول را مانند ذخیره‌سازی فولدرهای موجود در کامپیوتر تصور کنید؛ اما در حقیقت، اطلاعات ذخیره ‌شده در کیف پول به محل رمز ارز شما در بلاک چین اشاره دارد.

کیف پول دیجیتالی می‌تواند یک دستگاه فیزیکی، نرم‌افزار، اپلیکیشن، وب‌سایت آنلاین یا همان سرویس ارائه ‌شده توسط صرافی‌های مبتنی بر رمز ارز باشد.

انواع کیف پول دیجیتالی

آموزش ارز دیجیتال

  1. کیف پول گرم:

مانند سایر نرم‌افزارهای موبایل و کامپیوتر قابل دانلود بوده و مستقیم به اینترنت متصل می‌شود.

مزایای کیف پول گرم:

    • کیف پول گرم رایگان است و برای انجام معاملات روزانه گزینه مناسبی است.
    • معایب: به دلیل اتصال مستقیم با اینترنت درخطر حمله سایبری و هکرها قرار دارد.
    • انواع: کیف پول دسکتاپ، موبایل و وب (صرافی‌ها).
    • مثال: کیف پول موبایلی:Trust wallet، Bitcoin Wallet، GreenAddress، Atomic Wallet، BitPay
    • کیف پول دسکتاپ: Atomic wallet، Bitcoin Core، BitPay، Electrum و Exodus
    • کیف پول وب‌سایت (صرافی): Coinbase، Binance و…
  1. کیف پول سرد:

کیف پول سرد یک وسیله کوچک، قابل‌حمل و شبیه به USB است. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن بارگیری و حمل کنید.

مزایای کیف پول سرد:

  • بهترین گزینه برای ذخیره طولانی‌مدت دارایی‌های ارزهای دیجیتال است، چراکه دارایی‌ها به‌صورت آفلاین ذخیره‌شده و خطر هک وجود ندارد.
  • معایب: کیف پول سرد قیمت نسبتاً بالایی دارد. امکان مفقود شدن آن نیز وجود دارد.
  • مثال: شرکت Trezor باقیمت ۶۰ تا ۲۰۰ دلار و شرکت Ledger با حدود قیمت ۶۰ تا ۱۲۰ دلار.

نحوه استفاده از کیف پول دیجیتالی

کیف پول ارز دیجیتال با ذخیره کلیدهای خصوصی و عمومی امکان خرید ارزهای دیجیتال را برای معامله‌گر فراهم می‌کند. شما با کلید خصوصی کیف پول می‌توانید به‌ حساب خود دسترسی پیدا کرده و معامله کنید یا اینکه رمز ارزهای خود را به یک نوع رمز ارز دیگر یا ارز فیات تبدیل کنید.

زمانی که می‌خواهید رمز ارزی را خریداری یا به هر نحوی دریافت کنید باید ابتدا آدرس منحصر به‌ فرد ترکیبی از حروف انگلیسی (بزرگ و کوچک) و اعداد صادر شده توسط کیف پول را به فرد فرستنده وجه ارسال کنید.

در واقع، آدرس کیف پول دیجیتالی مانند شماره ‌حساب بانکی شما در دنیای حقیقی عمل می‌کند. به همین دلیل همان‌طور که انتشار شماره ‌حساب بانکی خطری ندارد، ارائه آدرس کیف پول دیجیتالی برای انجام فرایند انتقال وجه ضروری است و خطری برای امنیت دارایی شما ایجاد نمی‌کند.

آیا ارزهای دیجیتال امن هستند؟

بلاک چین با داشتن فناوری پیچیده و فنی کار را برای هکرها دشوار و تقریباً غیرممکن کرده است. با استفاده از الگوریتم‌ها و تکنیک‌های رمزنگاری مانند رمزگذاری منحنی بیضوی، توابع هش، جفت کلید عمومی و خصوصی از اطلاعات بلاک چین و ورودی‌های بلاک محافظت می‌شود.

اما الگوریتم اصلی امنیت بلاک چین «Proof of Work» یا اثبات انجام کار است که معمولا آن را با عنوان «POW» می‌شناسند. «POW» الگوریتم اصلی اجماع در شبکه بلاک چین است که از آن برای تایید تراکنش‌ها و تولید بلاک‌های جدید در زنجیره بلاک چین استفاده می‌شود.

الگوریتم «POW» بر پایه محاسبات پیچیده ریاضی بنا شده است. این محاسبات پیچیده توسط کامپیوترهای قدرتمند (ماینرها) انجام‌ می‌شود و با حل محاسبات از شبکه پاداش دریافت می‌کنند.

الگوریتم دیگری که در تامین امنیت بلاک چین دخیل است «Proof of Stake»  یا «اثبات سهام» نام دارد. برخی از بلاک چین‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که کاربران می‌توانند با خرید بخشی از رمز ارز بومی بلاک چین بخشی از سهام شبکه را خریداری کنند.

این افراد، سهام خریداری‌ شده را به شبکه اختصاص می‌دهند و بر اساس ارزش سهام و مدت‌زمان مسدود شدن آن در شبکه از طریق شرکت در فرایند تایید تراکنش‌ها، پاداش دریافت می‌کنند.

علاوه بر امنیت بالای فناوری بلاک چین، انجام تراکنش‌ها به یک فرایند احراز هویت دوعاملی نیاز دارد.

این مطلب را حتما بخوانید:  بررسی تأثیر ارزهای دیجیتال بر پول رایج کشورها

مثلا برای شروع معامله ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و پس ‌از آن باید کد امنیتی ارسال ‌شده به ایمیل یا خط تلفن همراه را وارد کنید.

برای حفظ امنیت دارایی‌‌ها باید سیستم احراز هویت دوعاملی کیف پول خود را فعال کرده و از رمز عبور مناسب استفاده کنید. گذشته از این نباید رمز عبور و کلیدهای خصوصی و عمومی خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم که در جایی امن از آنها نگهداری کنید.

امنیت کلیدهای خصوصی بسیار مهم است. چون هر کسی با دسترسی به کلید خصوصی می‌تواند به پول ذخیره شده در کیف پول دیجیتالی شما دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را به آدرس کیف پول خود منتقل کند.

یادتان باشد که در بازار ارزهای دیجیتال، هر سرمایه‌گذار مسئول محافظت از دارایی خود است. به این معنا که به دلیل عدم وجود نهاد رسمی پشتیبان، در صورت سرقت یا گم شدن ارز دیجیتال، مسئولیت آن، گریبان شخص شما را می‌گیرد.

هر آنچه که باید در مورد صرافی ارز دیجیتال بدانید

آموزش ارز دیجیتال

یکی از موارد اصلی در یادگیری و آموزش سرمایه گذاری ، شناخت صرافی مبتنی بر رمز ارز و استفاده از قابلیت‌های آن است؛ اما صرافی ارز دیجیتال چیست؟ صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم آنلاین برای ذخیره و مبادله ارز دیجیتال است.

صرافی به‌عنوان یک واسطه میان خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال عمل کرده و با انجام تراکنش‌های از معامله‌گران حق کمیسیون دریافت می‌کند؛ بنابراین می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در این بازار دیجیتالی خرید، فروش و تبدیل کنید.

  • معروف‌ترین صرافی‌های خارجی: Binance، Coinbase، CoinEx، Kraken، Exmo، Huobi Global، Bitfinex، Bitstamp، Gemini، Luno،io، Hotbit و…
  • معروف‌ترین صرافی‌های ایرانی: تبدیل، کریپتولند، نوبیتکس، والکس، رمزینک، کوین‌نیک، اکسیر، بیتستان و اکس‌کوینو

می‌توانید به‌ دلخواه خود در یکی از صرافی‌های ایرانی یا خارجی فعالیت کنید. اما در نظر داشته باشید که در بیشتر صرافی‌ها بدون احراز هویت نمی‌توانید مقدار زیادی ارز دیجیتال را معامله کرده یا حتی مبلغ مورد نظرتان را برداشت کنید. اگر قصد دارید مبلغ بالاتری را سرمایه‌گذاری کنید و در بازه‌های زمانی کوتاه وجه زیادی را از حساب صرافی خود به ‌حساب بانکی انتقال دهید یا از طریق معاملات «مارجین» و «فیوچرز» از صرافی مبلغی را وام گرفته و وارد معامله شوید، باید حتما مراحل احراز هویت را به ‌صورت کامل طی کنید.

چند نکته طلایی هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال:

صرافی خارجی بدون نیاز به VPN:

اگر می‌خواهید در صرافی‌های خارجی فعالیت کنید صرافی «هات بیت» گزینه مناسبی به شمار می‌رود. چون نیازی به سپری کردن مراحل احراز هویت ندارد. شما می‌توانید از طریق شماره موبایل و ایمیل ثبت‌نام کنید. گذشته از این، هنگام فعالیت در این صرافی به «VPN» نیازی ندارید. این مورد یکی از گزینه‌های درخشان برای سرمایه گذاران ساکن ایران است.

میزان کمیسیون صرافی:

در هنگام انتخاب صرافی مناسب به میزان کمیسیونی که صرافی در هنگام تراکنش‌های دریافت می‌کند توجه کنید. در برخی از صرافی‌ها هزینه‌ها در معاملات رمز ارز به رمز ارز صفر است اما در معاملات مربوط به تبدیل رمز ارز به فیات و بالعکس کمیسیون دریافت می‌شود.

حداقل مبلغ معامله:

برای خریدوفروش ارز دیجیتال در صرافی‌ها یک حداقل مبلغ ترید تعیین‌شده که بر اساس آن میزان می‌توانید خریدوفروش انجام دهید. حداقل مبلغ معامله در برخی از صرافی‌ها بسیار بالا است؛ بنابراین لازم است در هنگام انتخاب صرافی به این نکته توجه کنید

شناخت گروه فعال در صرافی:

نام مهره‌های اصلی در صرافی‌های معتبر مشخص بوده و شما می‌توانید درباره سوابق آن‌ها جستجو کنید؛ بنابراین از عضویت در صرافی‌هایی که افراد فعال در گروه پشتیبانی آن‌ها مشخص نیست، خودداری کنید.

معایب فعالیت در صرافی‌های خارجی

  • به دلیل تحریم امکان انجام مراحل احراز هویت برای کاربران ساکن ایران وجود ندارد. در این مراحل واردکردن آدرس محل سکونت، عکس مدارک شناسایی و… ضروری است
  • برای ثبت‌نام و فعالیت در صرافی‌های خارجی لازم است از طریق VPN و تغییر آدرس IP وارد سایت شوید. لازم است در مراجعات بعدی به صرافی با همان IP اولیه در هنگام ثبت‌نام وارد سایت شوید.
  • اگر در هریک از مراحل انجام معامله و ثبت سفارش VPN قطع‌شده و IP عوض شود صرافی اکانت شما را مسدود کرده و دارایی‌هایتان بلوکه می‌شود.

مزایای فعالیت در صرافی‌های خارجی

  • در اکثر صرافی‌های باکیفیت و معتبر امکان استفاده از قابلیت Stop Loss وجود دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید معاملات خود را از هرگونه ضرری محافظت کنید. به‌این‌ترتیب پیش از شروع معاملات حد ضرر خود را مشخص می‌کنید.
  • در برخی از صرافی‌ها امکان بیمه کردن دارایی وجود دارد. به این معنا که در صورت حمله هکرها به سایت صرافی دارایی‌های شما از طریق بیمه برگشت داده می‌شوند.

مزایای فعالیت در صرافی ایرانی

  • امکان خرید رمز ارز از طریق ریال
  • واریز و برداشت مستقیم از حساب بانکی ریالی
  • زبان فارسی سایت
  • دسترسی به بازارهای جهانی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام‌روزهای هفته
  • امکان انجام مراحل احراز هویت
  • واریز و برداشت در سطوح بالا
  • قابلیت پیگیری و شکایت

روش خرید ارز دیجیتال از صرافی

در زبان ارزهای دیجیتال، به خریدارن Taker و به فروشندگان Maker گفته می‌شود. شما می‌توانید از طرق مختلفی مانند انتقال وجه از بانک به اکانت صرافی خود پول واریز کرده و ارز دیجیتال خریداری کنید و یا برعکس با فروش رمز ارز، پول فیات دریافت کرده و وجه دریافت شده را به‌حساب بانکی خود منتقل کنید.

آموزش گام‌به‌گام خرید ارز دیجیتال از صرافی

  • برنامه تجاری خود را مشخص کرده و بر اساس آن یکی از صرافی‌ها معتبر را انتخاب کنید
  • به یک شبکه مطمئن اینترنت متصل شوید. (از WIFI مراکز عمومی استفاده نکنید)
  • یک حساب کاربری در صرافی‌ موردنظر ایجاد کنید.
  • مراحل احراز هویت شخصی که شامل مدارک شناسایی، حساب بانکی، آدرس و شماره تماس و…می‌شود را طی کنید
  • از طریق حساب بانکی مقداری ارز فیات (ریال، دلار و…) را به‌حساب کاربری خود واریز کنید
  • نوع و میزان ارز دیجیتال را مشخص کنید
  • سفارش خود را دریکی از قسمت‌های Market و یا Stop Limit ثبت کنید.

درنهایت بهتر است بخشی از رمز ارز خریداری‌شده را برای انجام تریدهای جزئی در کیف پول صرافی نگه‌داری کنید و مابقی آن را دریکی از انواع کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال ذخیره و نگهداری کنید.

باید ها و نباید ها در ترید کردن

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. بدون یادگیری و استفاده از دوره‌های آموزش ارز دیجیتال ممکن است سرمایه زیادی را از دست دهید. در هنگام ترید حتماً نکات زیر را در نظر بگیرید:

باید های تریدینگ

آموزش ارز دیجیتال

ریسک خود را مدیریت کنید.

برای بقا در این بازار مدیریت ریسک حرف اول را می‌زند. تکنیک‌های مختلف مدیریت ریسک مانند Stop-loss به شما این امکان را می‌دهد تا میزان ریسک را در هر معامله محدود کنید. تکنیک دوم این است که اگر در سه معامله متوالی متحمل ضرر شدید برای مدتی از معامله کردن دست بکشید.

در سرمایه خود تنوع ایجاد کنید.

تنوع ایجاد کردن کلید اصلی در دنیای تجارت رمز ارزها است. گسترش سرمایه‌گذاری در انواع مختلف ارز دیجیتال به شما در موفقیت کمک می‌کند. تمام سرمایه و معاملات خود را در یک نوع ارز دیجیتال محدود نکنید. چراکه در غیر این صورت سقوط ارزش یکی از رمز ارزها، تمام دارایی شما به خطر می‌افتد.

قبل از معامله، تحقیق و بررسی را جدی بگیرید.

اگر به فکر سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار ارزهای دیجیتال هستید لازم است قبل از هر چیزی تحقیقات لازم را انجام داده و در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید. هیچ‌وقت یادگیری را متوقف نکرده و حتی پس از ورود به بازار همواره به تحقیق و یادگیری ادامه دهید.

اولین قدم قبل از سرمایه‌گذاری برای انجام تحقیقات مفید مطالعه وایت پیپر شرکت است. با دریافت اطلاعات لازم از مقاله سفید، می‌توانید بهترین راه سرمایه‌گذاری و عواقب احتمالی آن را مشخص کنید.

استراتژی مشخص داشته باشید.

احتمالاً با داستان زندگی برخی افراد مواجه شده‌‌اید که با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ثروت زیادی کسب کرده‌اند؛ اما باید بدانید که این بازار روشی قابل‌اعتماد برای کسب درآمد بشمار نمی‌آید. برای دوام و موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال باید یک استراتژی تجاری مناسب داشته باشید تا به‌طور مداوم از بازدهی عالی برخوردار شوید.

شما از طریق استراتژی مشخص می‌کنید که آیا قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارید و یا برای مدت کوتاهی وارد معاملات شده‌اید. از کدام شاخص‌های فنی می‌خواهید استفاده کنید؟ شاخص RSI، MACD و یا EMA؟ آیا تصمیم دارید از ربات‌های ترید استفاده کنید یا خیر؟

شما باید قبل از هر چیزی به این سؤالات با دقت پاسخ داده باشید.

حرکات بیت کوین را کنترل کنید:

منظور از حرکات بیت کوین اوج و فرود ارزش آن است. بیت کوین رهبر این بازار است و همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد اکثر آلت کوین حرکت بیت کوین را در بازار دنبال می‌کنند. دلیل اصلی آن است که بیت کوین پرکاربردترین رمز ارز در صرافی‌ها است. اگرچه تعداد زیادی از صرافی‌ها رمزارز بومی خود را دارند، مانند رمزارز BNB در صرافی بایننس؛ اما همچنان بسیاری از جفت رمز ارزهای در دسترس مانند BTC/ETH، BTC/LTC، BTC/ADA و BTC/TRX، مبتنی بر بیت کوین هستند؛ بنابراین ضرورت بیت کوین در هنگام معامله طیف گسترده‌ای از رمز ارزها، مشخص می‌شود.

قبل از شروع معامله قیمت بیت کوین را بررسی کرده و درباره عواملی که ممکن است بر قیمت آن اثرگذار باشد جستجو کنید.

برای بودجه خود برنامه ریزی داشته باشید.

قبل از سرمایه‌گذاری باید درباره بودجه خود برنامه‌ریزی کنید. حتی بهترین بازیگران بازار قبل از هر چیزی به بودجه خود توجه می‌کنند. هیچ‌گاه با سرمایه اصلی خود ریسک نکنید. با آن میزان از دارایی خود که تحمل از دست دادن آن را دارید، وارد بازار شوید.

نگاهی بلندمدت داشته باشید.

در بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازهای سرمایه مبتنی بر ارز فیات، باید سرمایه‌گذاری بلندمدت را در نظر داشته باشید. به‌محض مشاهده نوسانات قیمت به‌جای انتظار بازده بالا، تصور طولانی‌مدت از سرمایه‌گذاری خود داشته باشید.

به یاد داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال بسیار بی‌ثبات بوده و ممکن است قیمت‌ها بر اساس تقاضای بازار و یا اظهارنظر مسئولان برخی کشورها در هر دقیقه و ثانیه تغییر کنند. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند فقط بخشی از سرمایه راکد خود را برای مدت طولانی در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنید.

نباید های تریدینگ

آموزش ارز دیجیتال

به دنبال تضمین نباشید.

هیچ تضمینی در بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. نه‌تنها در رمز ارزها بلکه در هر بزار سرمایه دیگری مانند بورس نیز این موضوع صادق است. این بازارها اساساً قابل پیش‌بینی نیستند بنابراین تضمینی هم وجود ندارد.

اما این موضوع نباید باعث دلسردی شما شود بلکه می‌تواند باعث انگیزه شما شود تا در معاملات بااحتیاط و عاقلانه عمل کنید؛ و درنهایت لازم است با استفاده از استراتژی و روش‌های تریدینگ مناسب سود و زیان را پیش‌بینی کنید.

بدون برنامه سرمایه‌گذاری نکنید.

همان‌طور که بدون برنامه‌ریزی و بررسی نقشه به مقصد جدیدی سفر نمی‌کنید؛ نباید بدون هدف و برنامه سرمایه خود را وارد بازار کنید. پایه و اساس یک سرمایه‌گذاری موفق در هر بازار سرمایه‌ای داشتن طرح تجاری است که هدف و نحوه رسیدن به آن را با جزئیات مشخص کند.

قبل از شروع معامله از خود بپرسید “هدف اصلی من چیست؟ و چطور می‌خواهم به آن برسم؟” برنامه‌ریزی درست نیازمند زمان، تحقیق، یادگیری و استفاده از برنامه‌های آموزش ارز دیجیتال است؛ اما اگر بدون برنامه وارد شوید کاری که می‌کنید سرمایه‌گذاری نیست؛ قمار است.

بدون تحقیق رمز ارز نخرید.

قبل از خرید یک نوع رمز ارز خاص باید تمام اطلاعات ممکن درباره آن را جمع‌آوری کنید. برای مثال: هدف آن رمزارز خاص چیست؟ چه کسی و یا چه کسانی پشت آن هستند؟ بدون دانستن جزئیات رمز ارزی را خریداری نکنید.

بدون Stop loss معامله نکنید.

مشخص کردن حد ضرر در معامله یکی از راه‌های انجام معاملات موفق است. اگر از این تکنیک استفاده نکنید نمی‌توانید برای مدت طولانی در بازار ماندگار باشید. تنظیم میزان حد ضرر، شما را از معاملاتی که مطابق میل شما پیش نمی‌روند خارج می‌کند.

حریص نباشید.

طمع دشمن اصلی هر سرمایه‌گذار است. بهترین کار این است که در هنگام معامله طمع خود را کنترل کنید. استراتژی‌های مؤثر و کارآمد نیز با طمع سرمایه‌گذار به ضرر بزرگی تبدیل می‌شوند.

احساسی ‌ترید نکنید:

هنگام تصمیم‌گیری در بازار ارزهای دیجیتال هرگز احساسی برخورد نکنید. چون بی‌شک ضرر این دست از معاملات بسیار بیشتر از سود آن‌ها خواهد بود. داشتن یک ذهن باز و صبر در انجام معاملات درست و سودآور، ضروری است.

در کنار بایدها و نبایدهای ذکر شده باید در هنگام انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال، آرامش داشته باشید. بسیاری از معامله‌گران به دلیل نوسانات بازار وحشت‌زده می‌شوند و ممکن است تصمیم‌های هیجانی بگیرند و دچار زیان شوند. سرمایه‌گذار موفق باید از اخبار روز بازار رمز ارزها، آخرین تحقیقات و به‌روزرسانی‌ها آگاه باشد.

روش های چک کردن قیمت ارزهای دیجیتال

برخی از سایت‌ها با ارائه قیمت روز ارزها، مقایسه قیمت‌ها و نمودارهای مربوط به آن‌ها و همچنین اطلاعات مربوط به عرضه اولیه سکه (ICO) به معامله‌گران این امکان را می‌دهند تا با استفاده از این اطلاعات مفید، وارد معامله شوند.

سایت‌ های چک کردن قیمت رمز ارز:

  • coinmarketcap.com
  • tradingview.com
  • bitinfocharts.com
  • cryptocompare.com
  • worldcoinindex.com
  • Coinschedule
  • bitcointalk.org

عواملی زیادی بر قیمت لحظه‌ای رمز ارزهای اثرگذار هستند. شناخت این عوامل به شما در انجام ترید خوب کمک می‌کند.

عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارزها

آموزش ارز دیجیتال

عرضه و تقاضا: میزان عرضه و تقاضا نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال دارد. به این معنا که هر چه تقاضا بیشتر باشد به همین میزان قیمت بالا می‌رود و بالعکس

این مطلب را حتما بخوانید:  اینترنت نسل پنجم و بلاک چین چه ارتباطی باهم خواهند داشت؟

هزینه‌های شبکه: هزینه اصلی تولید رمز ارز پاداش ماینرها است که توسط شبکه و از طریق رمز ارز بومی پرداخت می‌شود.

پدیده هالوینگ: هر چهار سال یک‌بار اتفاق افتاده و بر اساس آن پاداش ماینرها نصف می‌شود

محدودیت: محدود بودن میزان ارزهای دیجیتال در هر بلاکچین باعث می‌شود تا به دلیل محدودیت منابع ارزش دارایی افزایش یابد

کارمزد تائید تراکنش‌ها: هرچه کارمزد تائید تراکنش‌ها افزایش یابد به دنبال آن ارزش رمز ارزها نیز بیشتر می‌شود. این کارمزد در صورت عجله معامله‌گر برای تائید تراکنش به ماینر پرداخت می‌شود

مقررات و آئین‌نامه‌های مربوط به رمز ارز: در سال‌های اخیر دولت‌ها در تلاش هستند تا مقرراتی را درباره بازار ارزهای دیجیتال وضع کنند. هر چه این قوانین سخت‌گیرانه‌تر باشد؛ قیمت ارزهای دیجیتال نیز سقوط خواهد کرد.

اظهارنظر افراد مهم: به‌دفعات شاهد آن هستیم که با مصاحبه و توییت زدن افراد تأثیرگذار قیمت ارزهای دیجیتال تغییر می‌کند. اگر اظهارنظر انجام‌شده مثبت باشد قیمت ارزهای دیجیتال رشد می‌کند و بالعکس.

رسانه‌ها: هرچه رسانه‌ها زمان بیشتری را برای معرفی و آموزش ارز دیجیتال صرف کنند، شناخت مردم نسبت به این بازار افزایش‌یافته و تمایل به سرمایه‌گذاری در این آن نیز بیشتر می‌شود. با افزایش تقاضا قیمت نیز افزایش می‌یابد.

فعالیت سرمایه‌گذاران اصلی (نهنگ‌ها): سرمایه‌گذاران اصلی یا به‌اصطلاح نهنگ‌ها، افراد یا مؤسساتی با سرمایه بسیار زیاد در بازار هستند. سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری مبالغ بالا و یا فروش کل سرمایه خود بر قیمت‌ها اثرگذار باشند. برای مثال نهنگی با فروش تمام دارایی ارزهای دیجیتال خود، حجم زیادی رمز ارز را وارد بازار کرده و باعث افت شدید قیمت‌ها می‌شود.

خبرهای بازار: به دلیل قدرت بسیار زیاد رسانه و سرعت‌بالای انتقال اخبار جدید، هرگونه خبر و گزارشی درباره این بازار بر قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود. اخبار بازار اولین چیزی است که قبل از ورود به معامله باید به آن توجه کنید.

در دسترس بودن: اگر خریدوفروش یک رمز ارز به‌راحتی امکان‌پذیر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل با قرار گرفتن یک رمز ارز در لیست صرافی‌های معتبر ارزش آن بیشتر می‌شود.

رقابت رمز ارزها با یکدیگر: با ورود ارز دیجیتال جدید، درصورتی‌که رمز ارز تازه‌وارد از فناوری مشابهی که از قبل در میان سایر رمز ارزها وجود دارد استفاده ‌کند، باعث افزایش قیمت خواهد شد. برای مثال Ethereum و EOS هر دو در قراردادهای هوشمند و تسلط بر dApps با یکدیگر در رقابت هستند.

تحلیل‌ های موردنیاز ارزهای دیجیتال

آموزش ارز دیجیتال

برای موفقیت در بازار رمز ارزها به‌کارگیری تحلیل‌های تجاری بسیار اهمیت دارد. در هنگام یادگیری، تحقیق آشنایی با این تحلیل‌ها بخش مهمی از آموزش ارز دیجیتال محسوب می‌شود. دست به تحلیل باشید تا فرصت‌ها را بیابید

تحلیل‌هایی که در هنگام ورود به بازار رمز ارزها به آن‌ها نیاز دارید عبارت‌اند از:

تحلیل بنیادی (Fundamental Analysis)

تحلیل بنیادی برای اولین بار در سال ۱۹۳۴ با انتشار کتابی درباره سرمایه‌‌گذاری به نام «Security Analysis» مطرح شد. در این کتاب، نویسندگان عنوان کردند که سرمایه‌گذاران باید قبل از سرمایه‌گذاری در یک بازار سرمایه، به کلیه مبانی تجاری پیرامون آن توجه کنند.

سرمایه‌گذاران باید تمام جوانب را در نظر بگیرند و تنها به تعداد انگشت‌شماری از عوامل تأثیرگذار بر وضعیت بازار اعتماد نکنند.

بر اساس تحلیل بنیادی شاید در ابتدا بازار یک دارایی را بیشتر یا کمتر از ارزش حقیقی آن ارزش‌گذاری کند؛ اما در گذر زمان و با اصلاح بازار، ارزش واقعی دارایی مشخص می‌شود.

با اجرایی کردن تحلیل بنیادی درمی‌یابید که آیا یک دارایی به‌درستی ارزش‌گذاری شده است یا خیر. این ماجرا به شما کمک می‌کند که تصمیم‌های بهتری بگیرید.

از آنجایی‌ که بازار ارزهای دیجیتال بسیار جوان است، به ‌احتمال ‌زیاد رمز ارزها بیشتر یا کمتر از ارزش حقیقی‌شان ارزش‌گذاری می‌شوند.

با استفاده از تحلیل بنیادی در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید دریابید که مثلا رمز ارز «X» بیشتر از ارزش واقعی آن ارزش‌گذاری شده است و باید از آن دوری ‌کنید.

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

تحلیل تکنیکال یا همان فنی به‌شدت کمی و مبتنی بر معیارهای اندازه‌گیری است. تحلیل تکنیکال برخلاف تحلیل بنیادی صرفاً به تحرکات قیمت بازار توجه دارد. تحلیل تکنیکال از مدل‌سازی ریاضی و علم آمار استفاده می‌کند و کاربردهای بسیار گسترده‌ای در خریدوفروش ارز دیجیتال دارد.

سه اصل اساسی در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

  • تاریخ تکرار می‌شود
  • همه‌چیز در بازار تخفیف می‌خورد
  • قیمت‌ها بر اساس یک‌روند مشخص حرکت می‌کنند

برای درک تحرکات قیمت بازار با استفاده از تحلیل تکنیکال باید به فاکتورهای مختلفی ازجمله میزان تقاضا ارز دیجیتال درگذشته و حال، سازمان‌های نظارتی دنیا و روند اخیر جوامع رمزنگاری را در میان فاکتورهای بسیار دیگر بررسی کنید.

شما می‌توانید با استفاده از تحلیل تکنیکال الگوها، روند و احساسات بازار را درک کرده و با بررسی داده‌های تاریخی مانند قیمت و حجم معاملات حرکت قیمت‌ها را پیش‌بینی کنید.

هزاران ارز دیجیتال وجود دارند و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مورد از آن‌ها به پروژه‌های شکست‌خورده تبدیل‌شده‌ و همچنان رمز ارزهای جدیدی در حال ظهور هستند. تنظیم نبودن بازار ارزهای دیجیتال در کنار عوامل دیگر می‌تواند این بازار را به یک مسیر خطرناک تبدیل کند.

یک تحلیل‌گر ممکن است از تکنیک‌های کمی و کیفی برای ارزیابی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کند. با استفاده از تجزیه تحلیل‌های بنیادی و فنی و یادگیری و استفاده از دوره‌های آموزش ارز دیجیتال می‌توانید تصمیمات قابل‌اعتمادتری بگیرید.

مزیت‌ های سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال چه مزیت‌هایی دارد؟

تراکنش آسان:

در بازارهای معاملاتی، باید برای انجام معامله هزینه‌های بالایی پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه کارگزاری، حق کمیسیون، کاغذبازی‌های اداری و بسیاری موارد دیگر می‌شود؛ اما در معاملات رمز ارز واسطه‌ها حذف‌شده و معاملات همتا به همتا انجام می‌شوند. این موضوع باعث افزایش امنیت شبکه و شفافیت معاملات می‌شود.

انتقال دارایی:

می‌توان از ارزهای دیجیتال برای انتقال مالکیت دارایی از یک شخص به شخص با پرداخت از طریق بیت کوین استفاده کرد. تمام مراحل در بلاکچین اتفاق افتاده و به شما در انجام معاملات راحت و ایمن کمک می‌کنند.

محرمانه بودن معاملات:

هنگامی‌که قصد انتقال پول از یک حساب بانکی را دارید، تاریخچه دقیق معاملات که شامل زمان، میزان، فرستنده و گیرنده وجه هستند، در دسترس بانک قرار می‌گیرد.

بهترین قسمت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال این است که هر معامله‌ای که انجام می‌دهید نسبت به سایر معاملات منحصربه‌فرد است. شما می‌توانید تنها بخشی از اطلاعاتی که مایل هستید برای طرف دوم معامله فاش کره و به اشتراک بگذارید.

تاریخچه مالی و هویت شخصی بخشی از حریم خصوصی معامله‌گران بوده و از آن محافظت می‌شود.

هزینه کم معامله:

در معاملات بانکی باید برای تمام تراکنش‌ها هزینه‌ای را پرداخت کنید. اگر تراکنش‌های متعددی داشته باشید در آخر ماه با هزینه معاملاتی زیادی مواجه خواهید شد؛ اما در ارزهای دیجیتال، ماینرها هزینه تایید تراکنش‌ها را از شبکه دریافت می‌کنند و معامله‌گر هزینه‌ای را برای انجام تراکنش پرداخت نمی‌کند. تنها اگر معامله‌گر تمایل داشته‌ باشد که در صف تایید تراکنش‌ها زودتر از موعد، تراکنش خود را به تایید ماینرها برساند باید هزینه‌ای را به ماینر پرداخت کند.

دسترسی راحت به دارایی:

اینترنت این امکان را به کاربران می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به‌راحتی و امنیت بالا جابه‌جا کنند؛ بنابراین تمام افرادی که به اینترنت دسترسی دارند می‌توانند از خدمات رمز ارزها استفاده کنند.

به‌طورکلی دسترسی آسان بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن به‌منزله اقدام عجولانه و بدون یادگیری و آموزش ارز دیجیتال نیست.

حفظ مالکیت دارایی:

در سیستم‎‌های بانکداری سنتی وقتی شخصی فوت می‌کند، وجه موجود در حساب به وراث وی منتقل می‌شود و یا در صورت نقض شرایط سرویس‌دهی بانک، دارایی‌های موجود در حساب مسدود شده و دیگر امکان دسترسی به آن‌ها وجود نخواهد داشت؛ اما در صورت سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال شما تنها مالک کلیدهای خصوصی و عمومی دارایی خود خواهید بود.

امنیت بالا:

وقتی یک معامله‌ای را در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌دهید امکان نقض‌ کردن و برگرداندن آن وجود ندارد. باوجود تکنیک‌های رمزنگاری از دست‌کاری اطلاعات تراکنش‌های و دارایی‌های ارزهای دیجیتال در برابر هکرها محافظت می‌شود.

تمرکز زدایی:

فناوری بلاک چین پایگاه داده سوابق تراکنش‌های است. غیرمتمرکز بودن بلاک چین باعث شده تا تنها دو طرف معامله یعنی فرستنده و گیرنده، درگیر فرایند تراکنش باشند؛ بنابراین هیچ شخص سومی نیست که معاملات شما را کنترل کند.

دوره ارز دیجیتال را در خانه سرمایه سپری کنید

آموزش ارز دیجیتال

همان‌طور که تا به اینجا مشخص شد اولین و مهم‌ترین فاکتور موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، تحقیق، یادگیری و استفاده از دوره‌های آموزش ارز دیجیتال است.

خانه سرمایه با توجه به تمایل روزافزون افراد برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تصمیم گرفته است تا با بهره‌گیری از اساتید مجرب و از طریق آموزش‌ ویدیویی، فرایند یادگیری و آموزش علاقه‌مندان این بازار را سرعت ببخشد تا در کنار پذیرش ریسک‌های احتمالی، مانند سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، سرمایه خود را وارد ارزهای دیجیتال کنند.

ویژگی‌ های دوره آموزش ارز دیجیتال در خانه سرمایه:

  • افرادی که در این روده ثبت‌نام می‌کنند تا پاپان دوره، در هر لحظه از پشتیبانی خانه سرمایه بهره‌مند می‌شوند.
  • پس از به پایان رساندن دوره و در صورت شرکت در آزمون دو مرحله‌ای پایان دوره، پذیرفته‌شدگان موفق به دریافت مدرک رسمی و بین‌المللی سازمان فنی و حرفه‌ای خواهند شد.
  • سر فصل‌های کامل دروه شامل مجموعه‌ای از آموزش‌های لازم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.
  • از طریق برگذاری آزمون‌های دوره‌ای تلسط شرکت‌کنندگان دوره بر مباحث سنجیده می‌شود.
  • دوره آموزش ارز دیجیتال خانه سرمایه حاوی ۱۲۵ ساعت آموزش زنده و مستقیم از طریق وبینار و ۷۵ ساعت فیلم آموزشی مجزا است.
  • در پایان دوره فیلم‌های آموزشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. بنابراین امکان تماشای نامحدود و مرور مکرر مباحث وجود دارد.

در آموزش ارز دیجیتال چه گفتیم و شنیدیم؟

  • «رمز ارز» یک واحد پولی نوظهور است که از زمان شکل‌گیری آن در سال ۲۰۰۹ تنها ۱۲ سال می‌گذرد. این پدیده، یک پول دیجیتالی است که بر پایه پایگاه داده بلاک چین بنا شده و مستقل از دولت‌ها، رمزنگاری و ایمن گشته است.
  • اولین پروژه موفق حوزه ارزهای دیجیتال «بیت کوین» است. مدتی بعد از معرفی بیت کوین، رمز ارزهای دیگر یا همان آلت کوین‌ها طراحی و عرضه شدند.
  • پس از عرضه چندین هزار آلت کوین همچنان بیت کوین باارزش‌ترین آن‌ها است.
  • شما می‌توانید با داشتن یکی از انواع معتبر کیف پول‌های دیجیتالی گرم یا سرد و با استفاده از آدرس کیف پول خود از طریق ارز فیات رمز ارز خریداری کنید. محافظت از کلیدهای خصوصی، عمومی و رمز عبور کیف پول با هدف حفاظت از دارایی شما توصیه می‌شود.
  • صرافی‌های ارزهای دیجیتال، سایت‌هایی هستند که با هدف برقراری ارتباط میان خریداران و فروشندگان شکل گرفتند.
  • به دلیل تحریم‌های ایران، صرافی‌های خارجی در فعالیت ایرانیان سخت‌گیری‌ می‌کنند. به همین دلیل بهترین پلتفرم معامله برای ایرانیان صرافی‌های ایرانی معتبر هستند.
  • قبل از ورود به بازار باید قیمت روز را از طریق سایت‌های مربوط بررسی کرده و با سپری کردن دوره آموزش ارز دیجیتال و استفاده از تحلیل‌های بنیادی و فنی وارد معامله شوید.
  • بررسی اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال، تحقیق و بررسی، داشتن برنامه، استفاده از استراتژی‌های کارآمد و به‌طورکلی داشتن هدف مشخص، کلید اصلی موفقیت در این بازار است. بنابراین یادگیری مداوم و استفاده از دوره‌های آموزش ارز دیجیتال در سرمایه‌گذاری کم ریسک به شما کمک می‌کنند.منبع

    
       
       
       
       
       
موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معاملات اسپات چیست
دو شنبه 28 تير 1400 ساعت 12:30 | بازدید : 418 | نویسنده : علی | ( نظرات )

در بازار ارزهای رمزنگاری شده راه‌های مختلفی برای انجام معاملات و کسب درآمد وجود دارد که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به تریدینگ اشاره کرد. اسپات تریدینگ در مقایسه با سایر روش‌های ترید کردن به‌عنوان ساده‌ترین روش ثبت سفارش در صرافی‌های دیجیتال شناخته شده است. ما در این مقاله از سری مقالات آموزشی خانه سرمایه قصد داریم که شما را با این روش پرطرفدار آشنا کنیم؛ بنابراین اگر شما نیز علاقه‌مند به حوزه ارزهای دیجیتال هستید و یا در این زمینه فعالیت دارید برای درک بهتر مفهوم معاملات اسپات چیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرفصل‌های این مقاله [نمایش دادن]

معرفی معاملات اسپات

اسپات تریدینگ که به‌عنوان معامله نقطه‌ای یا نقدی نیز نامیده می‌شود، می‌تواند به‌عنوان خرید یا فروش دارایی، ارز خارجی، کالا یا دارایی مالی دیگری تعریف شود که قرار است بلافاصله در یک تاریخ خاص انجام شود.

معامله نقطه‌ای به معنی مبادله فیزیکی یک ابزار مالی با تحویل فوری است. بازار نقطه‌ای را بازار فیزیکی یا نقدی نیز می‌نامند، زیرا پرداخت‌های نقدی بدون تأخیر پردازش می‌شوند. از آنجا که در معاملات اسپات یا همان اسپات تریدینگ پس از انجام یک معامله، کالای مورد مبادله در همان لحظه به نقطه مقابل انتقال میابد این مبادله را در نقطه مقابل معاملات فیوچرز قرار می‌گیرد. زیرا در معاملات فیوچرز کالای مورد مبادله در یک تاریخ مشخص که در قرارداد ذکر می‌شود بین خریدار و فروشنده ردوبدل می‌شود.

به عنوان مثال اگر برای ترید کردن ارز دیجیتال بیت‌کوین روش معامله اسپات را انتخاب کنید، بعد از انجام معامله بیت‌کوین بلافاصله از خریدار به فروشنده انتقال میابد، حال‌آنکه در معاملات فیوچرز پس از انجام معامله بیت‌کوین در یک تاریخ مشخص که در قرارداد ذکر می‌شود میان خریدار و فروشنده ردوبدل می‌شود و بلافاصله خریدار بیت‌کوین خود را که خریداری کرده است دریافت نمی‌کند.

مفهوم قیمت اسپات در اسپات تریدینگ

قیمت اسپات یا قیمت نقطه‌ای همان‌طور که از اسمش پیداست به این معنی است که مثلاً قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما که در حال حاضر و در همین لحظه قصد خرید آن را دارید n دلار است. Spot Price که توسط تک‌تک معامله گران تعیین می‌شود به طور مدام در حال تغییر است. به عنوان مثال اگر در همین لحظه شما قصد خرید بیت‌کوین را از طریق معامله اسپات تریدینگ داشته باشید ۱۳ دلار است اما ممکن است در لحظه‌ای دیگر این مقدار ثابت بماند یا کم و زیاد شود.

بازار اسپات تریدینگ چیست؟

اسپات تریدینگ

بازار لحظه‌ای جایی است که ابزارهای مالی مانند کالاها، ارزها و اوراق بهادار برای تحویل فوری معامله می‌شوند. تحویل مبادله وجه نقد برای ابزار مالی است. از طرف دیگر، قرارداد آتی بر اساس تحویل دارایی اساسی در تاریخ آینده است.

بازارهای صرافی‌ها و فرابورس (OTC) ممکن است معاملات محلی و / یا معاملات آتی را ارائه دهند. به عنوان مثال تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال ایران در دسته بازار اسپات قرار می‌گیرند حال‌آنکه بازار بورس کالای CME, BAKT و صرافی Bitmax در بازار معاملات اسپات نبوده و فقط بازار آتی را برای معامله ارائه می‌دهند.

بازارهای اسپات تریدینگ چگونه کار می‌کنند؟

از بازارهای نقطه‌ای به‌عنوان “بازارهای فیزیکی” یا “بازارهای نقدی” نیز یاد می‌شود زیرا با انجام معامله دارایی بلافاصله معوضه می‌شود، اگرچه انتقال رسمی وجوه بین خریدار و فروشنده (مانند T + 2 در بورس اوراق بهادار و در بیشتر معاملات ارز) ممکن است زمان‌بر باشد، هر دو طرف با تجارت “در حال حاضر” موافقت می‌کنند. یک معامله غیرعادی یا معاملات آتی، اکنون با یک قیمت موافقت می‌کند، اما تحویل و انتقال وجوه در تاریخ دیگری انجام می‌شود.

معاملات آتی در قراردادهایی که در آستانه انقضا هستند نیز گاهی معاملات فوری نامیده می‌شوند زیرا قرارداد منقضی شده به این معنی است که خریدار و فروشنده بلافاصله مبالغ نقدی را برای دارایی اصلی مبادله می‌کنند.

انواع بازار معاملات اسپات تریدینگ

اسپات تریدینگ

صرافی‌ها فروشندگان و بازرگانانی را که کالاها، اوراق بهادار، معاملات آتی، اختیارات و سایر ابزارهای مالی را خریداری و یا می‌فروشند دور هم جمع می‌کند. بر اساس کلیه سفارش‌های ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان، صرافی دسترسی به قیمت و حجم فعلی موجود را برای معامله گران فراهم می‌کند.

  • بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) نمونه‌ای از صرافی است که در آن بازرگانان سهام را برای تحویل فوری خریداری و می‌فروشند. این یک بازار spot است.
  • صرافی شیکاگو (CME) نمونه‌ای از صرافی است که در آن معامله گران قراردادهای آتی را خریداری و یا می‌فروشند. این یک بازار آتی است و یک بازار بورس نقدی نیست.

اسپات تریدینگ

بازار اسپات تریدینگ و فرابورس

به معاملاتی که مستقیماً بین خریدار و فروشنده اتفاق می‌افتد بورس (OTC) گفته می‌شود. صرافی متمرکز این معاملات را تسهیل نمی‌کند. بازار ارز (یا بازار فارکس) با متوسط ​​گردش مالی ۵ تریلیون دلار بزرگ‌ترین بازار فرابورس جهان است.

در معاملات فرابورس، قیمت می‌تواند بر اساس یک نقطه یا قیمت / تاریخ آینده تعیین شود. در معاملات فرابورس، شرایط لزوماً استاندارد نیستند، بنابراین ممکن است منوط به صلاحدید خریدار و / یا فروشنده باشند.

یک مثال از اسپات مارکت

یک فروشگاه مبلمان آنلاین در آلمان ۳۰٪ تخفیف به کلیه مشتریان بین‌المللی ارائه می‌دهد که پس از ثبت سفارش ظرف مدت پنج‌روز کاری پرداخت می‌کنند.

دانیل که یک تجارت مبلمان آنلاین در ایالات متحده انجام می‌دهد، این پیشنهاد را می‌بیند و تصمیم می‌گیرد میزهای ۱۰۰۰۰ دلاری را از فروشگاه آنلاین خریداری نماید. از آنجا که او نیاز برای این خرید و تحویل فوری آن به یورو احتیاج دارد. نرخ ارز EUR / USD 1.1233 می‌باشد، دانیل یک معامله ارزی را با قیمت لحظه‌ای انجام می‌دهد تا معادل ۱۰،۰۰۰ دلار به یورو خریداری کند.

این مطلب را حتما بخوانید:  الگوریتم اثبات کار (Proof of work) چیست؟ و در بیت کوین چگونه کار می کند؟

البته با توجه به نرخ ارز معادل ۸۹۰۲،۳۴ یورو (۱۰۰۰۰ دلار / ۱.۱۲۳۳ دلار). تاریخ تسویه‌حساب معامله نقطه‌ای، تاریخ T + 2 است؛ بنابراین دانیل طی دو روز کاری یورو خود را دریافت می‌کند و حساب خود را تسویه می‌کند تا مشمول تخفیف ۳۰٪ شود.

به طور کلی در خصوص معاملات اسپات تریدینگ در بازار اسپات نیز به همین شکل است. به عنوان مثال شخص تصمیم به فروش بیت‌کوین دارد و فردی در یک کشور دیگر که قصد خرید بیت‌کوین دارد با مقایسه قیمت آن در بازار اسپات و بازار فیوچرز تصمیم به انجام معامله با این شخص را می‌گیرد و طبق شرایط و ضوابط فروشنده در تاریخ معین بلافاصله بیت‌کوین به‌حساب خریدار انتقال پیدا می‌کند.

اصطلاح Order Book در بازار اسپات تریدینگ

اسپات تریدینگ

اُردر بوک (Order Book) لیست سفارش‌های خرید و فروش یک دارایی می‌باشد که به‌واسطه تک‌تک افراد در آن صرافی یا بازار ارائه شده است. برای توضیح این مفهوم در بازارهای مالی، فرض کنید افرادی که قصد خرید بیت‌کوین دارند، سفارش خرید خود را در یک صرافی ثبت می‌نمایند.

در زمان تنظیم سفارش، قاعدتاً هر یک از آنها قیمت پیشنهادی خود و مقدار BTC که قصد خرید آن را دارند ثبت می‌کنند. در طرف دیگر بازار، اشخاصی حضور دارند که قصد فروش بیت‌کوین‌های خود را با قیمت مشخص دارند.

مجموعه این افراد، خریداران و فروشندگان بیت‌کوین می‌باشند. صرافی، تمامی سفارش‌های خرید و فروش افراد را در یک لیست در اختیار افراد قرار می‌دهد. به این لیست خریداران و فروشندگان اردر بوک یا دفتر ثبت سفارش‌ها گفته می‌شود.

این دفتر سفارش‌ها هر لحظه در حال تغییر است و دلیل آن این است که به‌محض اینکه خریدار و فروشنده‌ای بر روی یک قیمت توافق کنند، معامله توسط صرافی انجام می‌شود و BTC از فروشنده به خریدار منتقل می‌شود. پس به طور کلی هر Order Book از دو بخش خریداران و فروشندگان تشکیل شده است. عموماً سفارش‌های خریداران با رنگ سبز و سفارش‌های فروشندگان با رنگ قرمز نمایش داده می‌شود.

نحوه اولویت‌ بندی سفارش‌ها در اردر بوک

همان‌طور که اشاره شد، Order Book  محل نمایش تمام سفارش‌های خرید و فروش یک دارایی است. این امکان وجود دارد که صدها و هزاران سفارش خرید و فروش در روز یا هفته … ثبت شود؛ سؤال مطرح شده این است که صرافی‌ها با چه اولویتی این سفارش‌ها را معرض نمایش قرار می‌دهند؟ کدام سفارش‌ها در بالاتر در این لیست قرار می‌گیرد و کدام سفارش در ردیف‌های پایین‌تری جای می‌گیرند؟

فرض کنید که قصد شما فروش بیت کوین است. طبیعتا شما ترجیح می دهید که بیت کوین‌های خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانید. از آن طرف، شخصی که قصد خرید BTC را دارد، عموما ترجیح می‌دهد با پایین‌ترین قیمت این رمز ارز را خریداری نماید.

صرافی‌ها همین سفارشات یا در واقع ترجیح خریداران و فروشندگان را در اردر بوک لیست می‌کنند. در قسمت فروشندگان، سفارش هایی که پایین‌ترین قیمت را در میان سایر فروشندگان به ثبت رسانده اند، در بالای لیست قرار می‌گیرند و جز اولین سفارش های فروش در آن Order Book خواهند بود.

در قسمت خریداران برعکس  عمل می شود، سفارش هایی که بالاترین قیمت را در میان خریدارن پیشنهاد داده اند در بالای لیست قرار می‌گیرند و جز اولین سفارش های خرید در آن اردر بوک خواهند بود.

به طور کلی، اولین سفارش فروش در اردر بوک، بالاترین قیمت ممکن است که فرد خریدار می‌تواند آن دارایی را خرید نماید و اولین سفارش خرید در Order book، پایین‌ترین قیمتی است که فرد فروشنده می‌تواند آن دارایی را بفروشد.

مفاهیم Ask و Bid و قدرت نقدشوندگی در اسپات تریدینگ

پس از اردر بوک در بازار اسپات، یادگیری دو مفهوم Ask و Bid کاربردی خواهد بود. Ask و Bid به دو قیمت خاص در Order Book اشاره می کند.

  • Bid : قیمت Bid اشاره به بالاترین قیمتی دارد که خریدار حاضر است بابت خرید یک دارایی پرداخت نماید. در اردر بوک، قیمت Bid همان قیمتی است که در ابتدای لیست سفارش خریداران نشان داده شده است.
  • ASK: قیمت Ask اشاره به پایین‌ترین قیمتی دارد که فروشنده دارایی خود را برای فروش گذاشته است. در یک Order Book، قیمت Ask قیمتی است که در ابتدای لیست سفارش فروشندگان جای گرفته است.
  • قدرت نقد شوندگی: اختلاف میان بالاترین قیمت در بخش فروشندگان Ask price و پایین‌ترین قیمت در بخش خریداران Bid price کمتر باشد، نقدشوندگی در آن بازار بالاتر است. به عنوان مثال بیت کوین در صرافی بایننس قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی دارد، چون اختلاف میان قیمت پیشنهادی خریداران و فروشندگان بسیار کم می باشد.

معرفی انواع سفارش‌ های اسپات تریدینگ

اسپات تریدینگ

در ادامه به انواع سفارش‌ها معاملاتی در بازارهای اسپات اشاره می شود. همان طور که می دانیم سفارش خرید یا فروش در بازارهای مالی انواع مختلفی دارند. اگر با صرافی‌هایی مطرح همچون بایننس تجربه فعالیت داشته باشید، در زمان خرید و فروش یک دارایی دیجیتال با گزینه‌های ارائه شده توسط این صرافی در زمان انجام معامله مواجه شده‌اید. در قسمت بعد به تشریح برخی از آنها می پردازیم:

Limit Order

لیمیت اردر و یا سفارش با ثبت قیمت مشخص، یکی از ساده‌ترین روش انجام سفارش خرید و فروش می باشد. برای مثال اگر قصد خرید ۱ بیت کوین به قیمت ۱۳۲۰۰ دلار را دارید. در زمان ثبت سفارش با این روش، دو پارامتر قیمت و مقدار خرید باید تعیین گردد. قیمت خرید را در قسمت Price و مقدار خرید را در قسمت Amount وارد می‌شود. در انتها با ثبت دکمه Buy یا Sell سفارش شما وارد Order Book می‌شود.

Market Order

در این نوع سفارش تنها مقدار خرید یا فروش یک دارایی دیجیتال را تعیین می‌کنیم ، و به صرافی این اجازه را می‌دهیم که دارایی مورد نیاز ما را به قیمت آخرین معامله در بازار به فروش برساند. برای خرید نیز به همین نحو عمل می شود.

Stop-limit

 این نوع سفارش به دو بخش تقسیم بندی می‌شود. Stop Limit Order در مقایسه با دو سفارش قبلی، پارامترهای بیشتری را در اختیار معامله گران قرار می‌دهد. در ابتدا به معرفی Stop-limit می‌پردازیم. استاپ لیمیت اردر، همان Limit Order می باشد با این تفاوت که برای فعال شدن این سفارش، پیش شرط نیز وجود دارد.

این مطلب را حتما بخوانید:  پلاسما در اتریوم چیست؟ با بررسی مزایا و معایب آن

به عنوان مثال، قیمت بیت کوین ۱۳۵۰۰ دلار می باشد و هدف این است وقتی که قیمت از مقاومت ۱۴۰۰۰ دلار عبور کند، اقدام به خرید آن شود. پس عبور قیمت بیت کوین از ۱۴۰۰۰ دلار، شرط این سفارش می باشد. به این حالت شرط، استاپ گفته می‌شود. برای ثبت این سفارش سه مولفه ، قیمت خرید یا Limit، مقدار خرید یا Amount و شرط انجام خرید یا استاپ مورد نیاز است.

صرافی در نهایت سفارش را باتوجه به قیمتی که در Limit ثبت شده است را، انجام می‌دهد. اما این سفارش در صورتی انجام می شود که شرط قیمتی استاپ برقرارگردد، و درنهایت در Order Book قرار خواهد گرفت. در واقع پس از برقرار شدن شرط استاپ، این سفارش به یک سفارش Limit Order تبدیل خواهد می شود.

OCO Order

اسپات تریدینگ

 این سفارش مخفف One Cancle the Other می‌باشد. این سفارش ترکیبی از Limit Order و Stop limit Order بوده و زمانی که شرایط یکی از این دو برقرار باشد، اردر دیگر کنسل خواهد شد.

در این سفارش چهار مولفه باید توسط تریدر تعیین ‌شود؛ در قسمت Amount مقدار سفارش مثلا ۱ بیت کوین وارد می‌شود. در بخش Price قیمت وارد می‌شود. این قیمت وارد Order Book شده و به محض رسیدن قیمت بیت کوین در بازار به این قیمت تعیین شده، سفارش انجام می پذیرد.

بخش Limit قیمتی است که معامله گر قصد خرید این دارایی را دارد اما این سفارش دارای Stop یا پیش شرط نیز می باشد. قیمت ثبت شده در Limit تنها در صورتی وارد Order Book خواهد شد که پیش شرط آن یعنی استاپ فعال باشد. در غیر اینصورت این سفارش وارد اردر بوک نمی شود.

برای مثال، فرض کنید که قیمت بیت کوین در حال حاضر ۱۳۲۰۰ دلار در بازار است. طبق تحلیل شما، ۱۴۰۰۰ دلار یک مقاومت و ۱۲۵۰۰ دلار یک حمایت برای بیت کوین می باشد. بر اساس استراتژی معاملاتی شما، اگر بیت کوین از ۱۴۰۰۰ دلار عبور کند، اقدام به خرید آن می نمایید و یا اگر قیمت بیت کوین به ۱۲۵۰۰ دلار برسد به دلیل نقطه حمایت در نظر گرفتن برای بیت کوین  اقدام به خرید آن خواهید کرد.

در این حالت که خرید بیت کوین در دو نقطه مختلف صورت می‌گیرد، دلفین وست سرمایه گذاری شما نیاز به یک سفارش OCO دارید. در قسمت Price، عدد ۱۲۵۰۰ دلار را ثبت کنید، چون قیمت بیت کوین در این لحظه در محدوده ۱۳۲۰۰ دلار می باشد، سفارش شما در همان لحظه وارد اردر بوک می شود و در صورتی که بیت کوین به ۱۲۵۰۰ دلار برسد، سفارش شما به طور کامل انجام خواهد شد.

در بخش استاپ شرط ورود برای حالت دیگر را وارد نمایید که در این مثال فرض شده ۱۴۰۰۰ دلار است. به عبارت دیگر شما به صرافی می‌گویید اگر قیمت بیت کوین ۱۴۰۰۰ دلار را بشکند سفارش من را وارد اردر بوک کن، و  قیمت مد نظر را در قسمت Limit وارد نمایید، مثلا ۱۴۰۵۰ دلار را انتخاب کرده اید. زمانی که بیت کوین ۱۴۰۰۰ دلار را عبور کرد سفارش خرید شما با قیمت ۱۴۰۵۰ دلار وارد اردر بوک می شود. برای حالت سفارش فروش نیز مانند خرید خواهد بود و تفاوتی وجود ندارد.

سخن آخر

در این مقاله هدف آشنایی با مفهوم اسپات تریدینگ و نحوه کارکرد آن در بازار ارزهای دیجیتال است. هم‌چنین به بیان جزئیات Spot Trading در صرافی های مطرح مثل بایننس پرداختیم و با انواع سفارش‌هایی که وجود دارد آشنا شدیم. تقریبا تمامی معاملاتی که در ایران و در زمینه ارزهای رمزنگاری شده انجام می‌شود به صورت معاملات اسپات شکل می گیرد.

در سایر کشورها نیز علاوه بر این نوع معاملات، قراردادهای آتی نیز وجود دارد که انتخاب‌های بیشتری را پیش رویه تریدرها قرار می‌دهد. اما هنوز هم این نوع معاملات جزو معاملات پرطرفدار و محبوب در بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.منبع

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


دیجی پت
دو شنبه 28 تير 1400 ساعت 10:50 | بازدید : 485 | نویسنده : علی | ( نظرات )

ضمن همکاری با معتبرترین برندهای غذایی دنیا تضمین کننده حفظ سلامت حیوانات خانگی شماست. ما با دیدگاهی روبرو شدیم که بدون هیچ زحمتی والدین حیوانات خانگی را در حفظ و نگه داری هرچه بهتر حیواناتشان کمک کنیم. گرفتن حیوان خانگی مانند بدست آوردن کودکی است که نیاز به مراقبت و همچنین تمام نیازهای اساسی یک کودک را دارد. ما عشق شما نسبت به حیوان خانگی شما و همچنین مشکلاتی که هنگام فرزندپروری حیوانات خانگی با آن روبرو هستید را درک می کنیم ، که باعث می شود چشم انداز خود را با توجه به دغدغه شما تنظیم کنیم.

از خرید غذای خشک سگ ، خرید غذای خشک گربه ، خرید کنسرو سگ ، خرید کنسرو گربه ، خرید سوپ گربه ، خرید اسباب بازی سگ ، خرید اسباب بازی گربه ، خرید اسکرچر گربه ، خرید باکس سگ ، خرید باکس گربه ، خرید ظرف ادرار گربه ، خرید جای خواب گربه ، خرید خاک گربه ، خرید مولتی ویتامین گربه ، خرید ظرف آب و غذای سگ ، خرید ظرف آب و غذای گربه ، خرید تشویقی گربه ، خرید تشویقی سگ ، خرید بستنی گربه ، خرید مالت گربه ، خرید مسواک گربه ، خرید یونجه خرگوش ، خرید پلت پرندگان ، خرید بستر جوندگان و غیره…

و همچنین همه برند ها مانند:

رویال کنین ، جوسرا ، رفلکس ، هپی کت ، فیدار ، مفید ، دکتر کلادرز ، دکتر هیلز و …

با قیمت های غیرمنتظره و تخفیف های هر روز را در دیجی پت خرید کنید. مهم نیست که چه حیوان خانگی را در اختیار دارید مهم این است که شما حیوان خانگی دارید و هر زمان که برای آنها چیزی سفارش دهید دیجی پت در کنار شماست.

در دیجی پت، ما تلاش می کنیم دستیابی به همه چیزهایی که حیوان خانگی شما دوست دارد را برای شما آسان کنیم. تمام محصولاتی را که سفارش می دهید ، مستقیماً درب منزل تحویل می دهیم. فلسفه دیجی پت بسیار ساده است: ما می خواهیم بهترین مجموعه ممکن از محصولات حیوان خانگی را برای مشتریان خود ارائه دهیم. تلاش ما این است که اطمینان حاصل کنیم، گسترده ترین انتخاب ممکن را از محصولات دارای بهترین کیفیت با بهترین قیمت ممکن در هر نقطه از ایران همراه با بهترین خدمات ممکن و تحویل به موقع محصولات درب منزل خود دریافت می کنید.

دیگر نیازی به رانندگی و جستجوی پت شاپ نیست، شما میتوانید همان محصولاتی که در پت شاپ بصورت حضوری خرید میکنید با همان کیفیت و ضمانت اصل بودن کالا از دیجی پت خرید کنید. همچنین تیم پشتیبانی ما بصورت 24 ساعته در 7 روز هفته در خدمت شما عزیزان است.

دیجی پت از شما دوست داران حیوانات خانگی استقبال می کند. ما همیشه در کنار شما و آنها هستیم.منبع
موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سرمایه گذاری در طلا چگونه است
یک شنبه 27 تير 1400 ساعت 10:4 | بازدید : 447 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 سرمایه گذاری در طلا چگونه است ? طلا همواره یکی از گزینه‌های جذاب سرمایه گذاری در طول تاریخ بوده است. حتی امروزه با اینکه ابزارهای جدید سرمایه گذاری همچون بورس و دارایی‌های مختلفی که درآن ها معامله می شوند در دسترس هستند، باز هم از جذابیت سرمایه گذاری در طلا کاسته نشده است.

نوسانات نرخ طلا همواره یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی جهان در واکنش به شرایط و رویدادهای اقتصادی و سیاسی بوده است و در شرایط بحران و ریسک‌های جهانی، به عنوان مامن سرمایه گذاران عمل کرده است.

البته طلا بیش از آن که یک فرصت سرمایه گذاری جهت کسب بازدهی‌های بالاتر از تورم یا بازارهای موازی خود باشد، به عنوان یک فرصت جهت حفظ قدرت خرید پول محسوب می شود.

لذا از این جنبه، قطعا پیشنهاد می شود جهت تعدیل ریسک سرمایه گذاری خود در دارایی‌های مختلف، همواره بخشی از سرمایه خود را به سرمایه گذاری در این دسته از دارایی اختصاص دهید (بدون شک این که چند درصد از دارایی خود را به این دسته اختصاص دهید، موضوعی منحصرا مربوط به هر فرد، تخصصی و خارج از بحث این مقاله است.)

سرفصل‌های این مقاله [نمایش دادن]

سرمایه گذاری در طلا

اما در این مقاله به دنبال آن هستیم، تا روش های سرمایه گذاری در طلا را به شما معرفی کنیم، در بازار طلا، برخلاف دیدگاه عموم که تنها طلای فیزیکی یا زینتی را روش سرمایه گذاری در طلا می دانند، در حال حاضر در داخل کشور، ابزارهای دیگری نیز تعریف شده که به واسطه آن ها شما می توانید از تغییرات قیمتی این فلز گران بها بهره مند شوید.

در طلا سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟

همانطور که اشاره شد، قطعا پیشنهاد می کنیم دلفین وست طلا را به عنوان بخشی از سبد سرمایه گذاری خود انتخاب کنید، این دسته از دارایی، عموما قدرت خرید شما را حفظ می کند، همزمان از نوسانات دلار و انس جهانی شما را بهره مند می کند و گرچه انتظار بازدهی‌های بالاتر از بازارهای موازی (بخصوص بازار سرمایه در بلند مدت) را از آن نداریم، ولی انتظار داریم قدرت خرید سرمایه گذار را تحت یک سرمایه گذاری با ریسک نسبتا پایین حفظ کند و مجموع ریسک سبد سرمایه گذاری شما را تعدیل کند.

نکته مهم آن است که اصولا سرمایه گذاری بخصوص در ابعاد سرمایه‌های بزرگ تر در “طولانی مدت” معنی صحیح تری پیدا می کند، گرچه در ایران نوسانات قیمتی بسیار بالاست و با تورم دو رقمی روبرو هستیم.

وقتی از بازدهی بالاتر و یا پایین تر یک بازار نسبت به سایر بازارها صحبت می کنیم، منظور دوره‌های سرمایه گذاری بلندمدت است و نه کوتاه مدت و در کوتاه مدت و داشتن رویکرد نوسانی و جریان دادن سرمایه در بازارهای مختلف و کسب سود آن بازارهای در آن مقاطع خاص زمانی، شاید بتواند منجر به بازدهی بسیار بالایی شود، ولی کار بسیار پر ریسک و سختی است که هرکسی توانایی آن را ندارد، لذا تشکیل یک سبد متشکل از دارایی‌های مختلف می تواند در این زمینه کارساز باشد که طلا نیز یکی از گزینه‌های پیش رو برای تشکیل این سبد است.

انواع روش های سرمایه گذاری در طلا و سکه چیست؟

روش های سرمایه گذاری طلا

امروزه روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که شناخته شده ترین آن طلای فیزیکی است، مابقی این روش ها عبارتند از:

  • صندوق های سرمایه گذاری در طلا
  • گواهی سپرده سکه در بورس کالا

در ایران قراردادهای آتی نیز قبلا فعال بوده که با توجه به این که در حال حاضر امکان آن فراهم نیست، به این موضوع نخواهیم پرداخت، ضمنا فعالیت در بازار فارکس نیز می تواند شما را از نوسانات نرخ جهانی طلا بهره مند کند که در این مقاله موضوع بحث ابزارهای داخلی خواهد بود.

۱- خرید فیزیکی طلا و سکه

خرید فیزیکی طلا و سکه از دیرباز از مرسوم ترین روش های سرمایه گذاری در این فلز گران بها بوده است، در ایران انواع مختلف سکه اعم از سکه‌های گرمی، ربع، نیم، تمام و… در دسترس است و متداول ترین عیار طلا نیز، طلای ۱۸ عیار است. در هنگام ورود به این سرمایه گذاری توجه داشته باشید که سکه در ایران ممکن است با حباب قیمتی روبرو باشد.

این مطلب را حتما بخوانید:  صندوق طلا چیست و چگونه می توان در آن سرمایه گذاری کرد؟

اما چرا در این نوع از طلا سرمایه گذاری نکنیم؟

سوال شاید در وهله اول عجیب به نظر برسد، ولی وقتی دقیق تر به آن نگاه کنیم سوال درستی است، منظور ما خرید طلا به قصد زینتی نبوده و دقیقا تمرکز ما بر معقوله سرمایه گذاری است:

وقتی هدف سرمایه گذاری در طلا یا هر دارایی دیگری است، بحث کارمزد ها اهمیت زیادی پیدا می کند، در خرید طلا شما چند راه حل پیش رو دارید:

  • خرید طلای نو
  • خرید طلای بدون اجرت یا دست دوم
  • خرید طلای آب شده

در خرید طلای نو، شما اجرت و مالیات می پردازید و در خرید طلای دست دوم در بهترین حالت اجرت را نمی پردازید یا اجرت کمتری می پردازید، که با ریسک تقلبی بودن همراه است، خرید طلای آّب شده نیز با ریسک تقلبی بودن روبرو است و تخصص و آشنایی کافی با بازار طلا را نیاز دارد. البته شمش در برابر طلای آب شده گزینه بسیار بهتری است.

شمش ها بر خلاف طلای آب شده معتبر و با علائم حک شده روی آن هستند و از اعتبار بالایی برخورداند.

در نظر بگیرید که اگر همین امروز طلا را بخرید و با فرض ثبات نرخ طلا همین امروز بخواهید اقدام به فروش کنید، عملا با توجه به کارمزد مربوط به مالیات و اجرتی که پرداخته اید در زیان خواهید بود، لذا هزینه معاملاتی که در خرید طلا می پردازید اهمیت دارد. لذا در این بخش خرید سکه، گزینه بهتری جهت سرمایه گذاری خواهد بود.

۲- گواهی سپرده طلا

نوع دیگری از سرمایه گذاری در این دسته از دارایی، گواهی سپرده طلاست، در دست داشتن گواهی سپرده دقیقا عین داشتن خود دارایی است که با در دست داشتن آن و مراجعه به انبارهای کالایی می توانید آن را دریافت کنید. گواهی سپرده کالایی ورقه بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالای سپرده شده به انبار است و پشتوانه آن قبض انبار صادر شده توسط انباردار است.

هر نماد گواهی سپرده سکه یک تاریخ سررسید دارد. خریدار هم می‌تواند بعد از خرید سکه، آن را تحویل بگیرد و هم می‌تواند این اوراق را تا سررسید نگهداری کند.

پس از تعطیل شدن معاملات آتی سکه در بورس کالا، در حال حاضر معاملات ثانویه گواهی سپرده سکه در بورس اوراق بهادار انجام می ‌شود. هدف از راه‌ اندازی این ابزار، شفافیت و کشف قیمت رسمی سکه و همچنین تنوع بخشی به سبد ابزارهای مالی بوده است.

درواقع این گواهی ورقه بهاداری است که نشان دهنده مالکیت روی دارایی است. دارایی ها نیز در انبارها قرار دارند. برای مثال بانک رفاه کارگران برای سکه طلا انبار دارد.

لازم به ذکر است که اگر می خواهید از این روش اقدام به سرمایه گذاری کنید نیازمند کد بورسی خواهید بود. نحوه خرید اوراق نیز همانند سهام است. هر ۱۰ ورقه گواهی سپرده معادل ۱ سکه تمام بهار آزادی می باشد. این معامله هزینه کارشناسی، ارزیابی و انبارداری دارد و کارمزد معاملات نیز درصدی از مبلغ معامله است.

اما اگر بخواهیم سکه فیزیکی خود را در این بازار بفروشیم چگونه اقدام کنیم؟

دارندگان سکه فیزیکی، می ‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به خزانه بانک رفاه یا بانک‌های دیگری که انبار دارند(پیش از مراجعه این موضوع را پیگیری کنید، ممکن است زمانی که شما این مقاله را می خوانید، بانک‌های دیگری نیز این خدمات را ارائه دهند.) مراجعه کرده و سکه یا سکه‌های موردنظر خود را به انبار تحویل دهند.

پس از اعتبارسنجی سکه‌ها، قبض انبار یک روز کاری بعد صادر می‌شود و فرد می‌تواند آن را دریافت نماید. دارنده قبض انبار می‌تواند از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری ‌ها یا سامانه معاملات برخط سهام، اقدام به فروش سکه یا سکه‌های خود نماید.

۳- صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا

روش های سرمایه گذاری طلا

صندوق‌های سرمایه گذاری بر مبنای دارایی‌هایی که روی آن ها سرمایه گذاری می کنند دسته بندی می شوند. صندوق کالایی قابل معامله (ETC) یکی از ابزارهای مالی نوین هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظر و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق ها را خریداری نمایند. با خرید این اوراق، سرمایه گذار در عین داشتن مالکیت کالای مورد نظر، مسئولیت نگهداری از آن کالا را بر عهده ندارد.

عمده دارایی‌های این نوع از صندوق ها گواهی‌های سپرده هستند، به بیان ساده طلا و سکه ماهیت سرمایه گذاری این صندوق ها را تشکیل می دهد و اگر قصد سرمایه گذاری در این دسته از دارایی را دارید، این صندوق ها نیز شما را از تغییرات نرخ این بازار بهره مند می کند.

این مطلب را حتما بخوانید:  سکه یک روزه چیست؟

تفاوت صندوق سرمایه گذاری و صندوق سرمایه گذاری در طلا

صندوق سرمایه گذاری دارایی‌های خود را به صورت حرفه ای مدیریت می کنند و این تخصصی است که شما ممکن است نداشته باشید و در عین حال بخواهید در این بازار سرمایه گذاری کنید. بدین شکل سرمایه خود را به دست افرادی می سپارید که تخصص کافی برای سرمایه گذاری در این بازار را دارند.

صندوق سرمایه گذاری در طلا در ایران از نوع قابل معامله هستند و برای سرمایه گذاری در آن ها باید کد بورسی دریافت کنید. در خرید این نوع از صندوق ها ریسک نگهداری طلا کاملا از بین می رود، نگهداری، حمل، احتمال سرقت و…در خرید این صندوق ها معنی ندارد. کارمزد خرید این صندوق ها نیز نسبت به خرید طلا کمتر است.

نکته مهم دیگر آن است که با بالاتر رفتن نرخ طلا و سکه قدرت خرید خریداران جهت سرمایه گذاری در این بازار کاهش پیدا می کند و وجود ابزاری چون صندوق‌های طلا همچنان امکان بهره مندی سرمایه گذاران از این فرصت سرمایه گذاری را ایجاد می کند.

میزان نقدشوندگی این صندوق ها

موضوع نقدشوندگی در یک فرصت سرمایه گذاری همواره از اهمیت برقرار است، شما ممکن است هر لحظه به نقد کردن دارایی خود احتیاج پیدا کنید و نقدشوندگی این صندوق ها با توجه به این که در بستر بازار سرمایه معامله می شوند نسبت به بازار فیزیکی دارای مزیت است.

فراموش نکنید مهمترین فاکتور (درایور) موثر بر قیمت این صندوق ها نیز همانند نرخ طلا و سکه، نوسانات مربوط به نرخ دلار در داخل کشور و انس جهانی است. قیمت واحدهای صندوق نیز بر پایه ارزش‌ خالص ‌دارایی‌های صندوق (NAV) و بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌ شود.

یکی از مزیت‌های مهم این صندوق ها امکان نقد کردن بخش‌هایی از دارایی است زیرا گاهی اوقات شما می خواهید مبلغی کمتر از ارزش یک سکه را نقد کنید که این امکان در فروش سکه فیزیکی فراهم نیست.

اگر قصد سرمایه گذاری در این صندوق ها را دارید، در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس پارسیان با نماد طلا
  • صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای کیان با نماد گوهر
  • صندوق سرمایه گذاری طلای زرافشان امید ایرانیان با نماد زر
  • صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای مفید با نماد عیار

نتیجه گیری

اگر قصد ورود به این بازار را دارید بین دو گزینه طلا و سکه، سکه گزینه بهتری جهت سرمایه گذاری است که چرایی آن در بالا توضیح داده شد، بین سکه فیزیگی و گواهی سپرده نیز، گواهی به دلیل سهولت معاملات و هزینه معاملاتی کمتر و نقد شوندگی بالاتر بیشتر پیشنهاد می شود.

واحدهای صندوق ها هزینه انبارداری، ارزیابی و.. مربوط به گواهی سپرده را نیز ندارد و از این جنبه جذاب تر به نظر می رسد، البته در هنگام خرید هریک از این انواع دارایی باید میزان حباب نسبت به ارزش ذاتی و نیز نوسانات تاریخی و برآوردهای آتی را در نظر بگیرید.

در واقع تا قبل از تاسیس صندوق‌های طلا و سکه، نگهداری طلای فیزیکی جهت سرمایه گذاری توجیه داشت، اما امروزه پذیرش ریسک نگهداری فیزیکی طلا و سکه توجیهی ندارد.منبع

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید خانه سگ
شنبه 26 تير 1400 ساعت 16:15 | بازدید : 638 | نویسنده : علی | ( نظرات )

این طرح های خانه سگ رایگان مطمئن شوید که سگ شما دارای هوای امن از آب و هوا است و شما می توانید افتخار کنید که شما آن را فقط برای آنها ساخته شده است.

خانه سگ پروژه های نسبتا ساده است و معمولا توسط فردی که فقط مهارت های ساختمانی پایه ای دارد تکمیل می شود. آنها هر روز از نصف روز تا چند روز طول می کشد تا کامل شوند و به راحتی می توانند در کمتر از 100 دلار انجام شوند.

قبل از استفاده از این خانه سگ رایگان برای ساخت خانه رویای سگ خود، اطمینان حاصل کنید که این مناسب برای اندازه سگ کامل شما باشد. برخی از ایندطرح های خریدخانه سگ حتی می تواند سفارشی به اندازه هر سگ مناسب، بنابراین مطمئن شوید که برای دستورالعمل ها در داخل برنامه برای آن نگاه کنید.

اگر شما به دنبال برنامه های بیشتری برای کارهای چوبی و غیره مانند این طرح خانه سگ رایگان هستید، می خواهید برنامه های رهاسازی رایگان ، برنامه های درخت گربه ، برنامه های کلاه خرگوش ، برنامه های خانه های بازرگانی ، طرح های بیدحسن ، طرح های باغبانی ، طرح های گلخانه ای ، طرح های کتابخانه ، طرح های قفسه های شراب ، طرح های قهوه میز ، طرح های خانه درختی ، طرح های نیمکت کار ، طرح های جدول پیک نیک ، طرح های سبزو ، طرح های عرشه و طرح های همکاری مرغ موجود است.

  • 01 - طرح خانه سگ آغازین توسط Lowe's

    یک سگ که خارج از خانه سگ خود نشسته است.
    ad
    لاو است

    Lowe یک طرح عالی خانه سگ رایگان برای یک خانه سگ بسیار زیبا اما ساده که خانه ای مناسب برای یک سگ متوسط ​​دارد را ایجاد می کند.

    شما یک لیست ابزار و مواد، یک مرور کلی، جهت برش و دستورالعمل های ساخت با تصاویر را پیدا خواهید کرد.

  • 02 - طرح ساده خانه سگ خانه توسط DIY شبکه

    یک سگ داخل یک خانه سگ قاب. شبکه DIY

    این یک طرح اصلی سگ خانه است که نه تنها آسان ساخت، اما خانه سگ پایان داده خواهد شد در حیاط خود را عالی نگاه کنید. این می تواند در کمتر از نصف روز ساخته شود و شما بیش از 100 دلار برای مواد هزینه نخواهید کرد.

    هیچ کار حدس زده نمی شود زمانی که شما این خانه سگ را ساختید، طرح ها، لیست مواد، دستورالعمل های گام به گام و حتی فیلم ها برای این طرح خانه سگ رایگان ارائه شده است.

  • 03 - سگ خانه با برنامه عرشه از خانه از چوب

    یک خانه سگ آبی با یک عرشه خاطرات جنگل

    House of Wood یک طرح خانه سگ رایگان دارد که دارای یک عرشه، جعبه اسباب بازی و محل غذا و آب است.

    شما باید برای خبرنامه رایگان خود ثبت نام کنید تا برنامه ها را دریافت کنید و یک PDF با لیست مواد، لیست ابزارها، لیست برش، نمودار ها و دستورالعمل های ساختمانی گام به گام ارسال می شود.

    در مجله Wood Shop Diaries، شما می توانید راهنمایی های بیشتری، عکس ها و حتی یک ویدیو پیاده روی برای کمک به این پروژه سریع و آسان را پیدا کنید.

  • 04 - طرح رایگان سگ خانه BuildEazy

    ad
    یک خانه سگ قرمز و آبی BuildEazy / برین استنسل

    این طرح خانه سگ خانه از BuildEazy شامل نظرات و عکس ها از مردم درست مثل شما که این خانه سگ ساخته شده است.

    در طرح خانه سگ رایگان، شما لیست مواد، فهرست برش، دستورالعمل های ساخت و نقشه ها را می توانید در فروشگاه آنلاین دیجی پت ببینید

  • 05 - طرح خانه سگ كوچك از آنا سفيد

    یک توله سگ از خانه سگ زرد خارج می شود. آنا سفید

    یک شخصیت را به خانه سگ اضافه کنید که قصد دارید با این طرح رایگان برای یک خانه سگ کج طراحی کنید.

    آنا سفید شما را از طریق مراحل با تعداد زیادی عکس، نمودار و دستورالعمل به شما می دهد تا بتوانید این خانه سگ را به سرعت و به آسانی ساخت کنید.

  • 06 - طرح خانه سگ پالت از Craftsy DIY

    یک خانه سگ چوبی ساخته شده از یک طرح ساختمان رایگان
    ad
    DIY Craftsy

    استفاده از تخته سه لا و پالت ها برای ایجاد این یک خانه سگ یک خانه ای است که سبب حفظ و حفظ آن می شود.

    دستورالعمل های نوشته شده و عکس های رنگی به شما کمک می کند تا همه آنها را با هم ترکیب کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی پیدا کردن پالت های آزاد و پروژه های بیشتری که می توانید با آنها بسازید است .

  • 07 - سگ خانم سبک سارق رایگان است

    یک سگ آب آشامیدنی در خارج از یک خانه سگ. غروب آفتاب

    میخواهید لوک را دوست داشته باشید؟ پس چرا دست خود را در این طرح خانه سگ آزاد برای سگ خانم روستایی امتحان نکنید.

    با استفاده از نمودارها، تصاویر، لیست مواد و دستورالعمل ها برای ساخت این یک آپارتمان یک نوع از نوع.

  • 08 - طرح آشپزخانه سفت و محکم در ساختمان های آموزشی

    یک قاب، خانه سگ عایق بندی شده. دستورالعمل ها

    خانه سگ پایان یافته که پس از اتمام این طرح سگ خانه رایگان دریافت می کنید، برای یک خانه پایه 9 پا است که برای یک سگ کوچک و متوسط ​​مناسب خواهد بود. این حتی می تواند برای کمتر از 75 دلار ساخته شود!

    عکس ها و نقشه ها شما را از طریق هر مرحله از این طرح خانه سگ رایگان می گیرید تا زمانی که پروژه به پایان رسیده اید همانطور که دنبال کرده اید.

  • 09 - جدول انتهای لانه خروس سگ از Ana-White

    ad
    جدول نهایی که به عنوان یک لانه سگ دوبار می شود. آنا سفید

    من می دانم که این به طور فنی یک خانه سگ نیست، اما این لانه سگ داخلی که به عنوان یک جدول انتهایی دو برابر می شود، یک راه حل عالی برای یک سگ کوچکی است که در داخل خانه است.

    عکس ها، نمودار ها و دستورالعمل های نوشته شده ای وجود دارد که به شما کمک می کند این را برای سگ خود بسازید.

  • 10 - طرح آشپزخانه رایگان برای ورود به سیستم DIY

    یک خانه سگ سبک خانه کابین شبکه DIY

    به دنبال یک طرح خانه سگ است که کمی بیشتر منحصر به فرد است؟ این طرح سگ باغ رایگان از DIY Network برای یک خانه ی کابین ورودی است.

    لیست مواد و ابزارها، دستورالعمل های گام به گام و عکس ها را برای دریافت این خانه سوزان بنویسید.

  • 11 - طرح قاچاق سگ شرقی شرقی از Ana-White

    یک خانه سگ غریب در جنگل.
    ad
    آنا سفید

    در اینجا یک طرح سگ شگفت انگیز است که در هر جا در حیاط شما ظاهر عالی است.

    یک لیست خرید، لیست ابزار، دستورالعمل ها و نمودارها وجود دارد که به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.

  • 12 - طرح ساده سگ خانه توسط برنامه های در فضای باز من

    طراحی یک سگ خارج از یک خانه سگ. برنامه های در فضای باز من

    طرح های من در فضای باز یک طرح سگ های آزاد برای یک سگ باغچه ساده است که شما می توانید در یک آخر هفته از 2x4s و 2x2s بسازید.

    تن از نمودار ها و دستورالعمل ها در این طرح رایگان سگ ها گنجانده شده است.

  • 13 - طرح خانه سگ سفارشی ایزوله شده توسط ران هاگلتون

    نزدیک سگ در لانه زنانه صورتی این خانه سگ را می توان به سگهای کوچک اندازه کوچک تقسیم کرد و برای حفظ سگ خود گرم است. این یک طرح عالی در سراسر خانه سگ است که حتی یک مبتدی می تواند اداره کند.

    این طرح خانه سگ رایگان دارای فیلم هایی است که همراه با هر گام ساخت و همچنین طرح های زیادی که زوایای مختلف خانه سگ را نشان می دهد.

  • 14 - طرح رایگان سگ خانه Sparky1 توسط همه چیز در مورد خانه سگ

    نزدیک پرتره سگ این طرح خانه سگ رایگان، به نام Sparky1، یک خانه سگ ساده است که از مصالح ساختمانی ارزان و قابل بازیافت ساخته شده است. کفهای عایق بندی شده، سقف قابل جابجایی، عرشه سدر و دیوار داخلی اختیاری وجود دارد.
    ad

    طرح خانه سگ رایگان را که شامل نقشه ها، لیست مواد و دستورالعمل های ساخت است، دانلود کنید.

  • 15- طرح رایگان خانه سگ در گرجستان-اقیانوس آرام

    پدر و فرزندان در خانه سگ کار می کنند. این طرح خانه سگ رایگان کمک خواهد کرد تا یک خانه محکم تهویه مناسب برای سگ متوسط ​​خود را ایجاد کنید.

    طرح های خانه سگ رایگان در دسترس هستند به عنوان یک فایل PDF و به راحتی با مواد و فهرست برش، طرح های متعدد، و دستورالعمل های مونتاژ سازماندهی شده است.منبع

موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گپ قیمتی چیست
چهار شنبه 23 تير 1400 ساعت 20:2 | بازدید : 402 | نویسنده : علی | ( نظرات )

بیش تر بازارهای جهانی مثل سهم ها، کالاها، سکه و … دارای زمان باز و بسته شدن به خصوصی هستند. ولی بازار جفت ارزها و ارز های دیجیتال این گونه نیستند و ۲۴ ساعته می باشند. گپ های قیمتی در بازارهایی که زمان باز و بسته شدن خاصی دارند زیاد به چشم می خورند. این شکاف ها می توانند اطلاعات مفیدی به شما در رابطه با روندهای آتی بازار به شما بدهند.

اما در مورد این که گپ چیست و مشاهده کردن آن چه مزیت هایی دارد، در این مقاله توضیحات لازم ارائه داده می‌ شود.

گپ قیمتی چیست؟

انواع گپ کدامند؟

شکست

خستگی

معمولی

ادامه دهنده

  • نکات کلیدی در ارتباط با گپ
  • مقایسه گپ ها در بازار سهام و جفت ارزها
  • جمع بندی گپ در بازارهای مالی به چه معنایی است؟

گپ قیمتی چیست؟

آن  یک شکاف قیمتی است که در این حالت معامله ای صورت نگرفته است و به طور معمول بیانگر هیجان بازار است.

گپ یک شکاف قیمتی است که در این حالت معامله ای صورت نگرفته است

مزیت گپ این است که شما می توانید به عنوان تریدر دلفین وست سرمایه گذاری اطلاعات زیادی در ارتباط با روندهای آینده ی بازار به دست آورید.

اما آن وقتی شکل می گیرد که بین قیمت بسته شدن روز قبل و قیمت باز شدن روز بعد اختلاف وجود داشته باشد.

این اختلاف می تواند به خاطر تقسیم کردن سود نقدی، نوسان زیاد، افزایش سرمایه و … باشد.

در این موقعیت یک شکاف قیمتی در نمودار نمایش داده می شود که در آن معامله ای هم صورت نگرفته است.

توجه داشته باشید در زمان هایی که بازار دچار نوسان های شدید است، احتمال دارد گپ ها در زمان های کم تری به وجود آیند.

جالب است بدانید زمانی که قیمت باز شدن را از قیمت بسته شدن کسر کنید، می توانید میزان شکاف را اندازه گیری نمایید.

گپ چیست ؟

 

انواع گپ کدامند؟

انواع گپ کدامند؟

شکست  (Breakaway Gap)

آن زمانی شکل می‌ گیرد که قیمت از سطح حمایتی یا مقاومتی به وسیله ی یک شکاف عبور کند. آن نشانگر این است که احتمال صعودی شدن یا نزولی شدن روند وجود دارد.

یعنی اگر سطح مقاومتی را بشکند و ایجاد شود نشانه ی صعودی بودن و بالعکس اگر سطح حمایتی را بشکند و تشکیل شود، نشانه نزولی بودن ادامه ی روند است.

خستگی (Exhaustion Gap)

آن به طور معمول در پایان حرکت های بزرگ شکل می ‌گیرد. در حقیقت نرخ، آخرین شکاف را در جهت روند تشکیل داده و بعد از آن روند قیمت برعکس می شود.

مثلاً اگر این گپ در حرکت نزولی تشکیل شود پس از زمان کوتاهی نرخ، برگشت شارپی به جهت بالا پیدا می کند.

 

معمولی  (Common Gap)

زمانی که گپ ها از نوع خستگی و شکست نباشند، گپی معمولی به حساب می آیند. معمولاً این وضعیت در حالت رنج بازار به وجود می آید.

انواع گپ کدامند؟

حالت رنج زمانی است که قیمت مداوم در حال بالا و پایین شدن است و نوسان دارد. ولی این نوسانات به قدری کوتاه هستند که روند را به شکل یک خط افقی نشان می دهند.

پس در این موقعیت نمی ‌توان برای بازار یک روند نزولی یا صعودی را در نظر گرفت.

ادامه دهنده  (Continuation Gap Or Runaway Gap)

این نوع گپ در طی یک روند نزولی يا صعودی شگل می گیرد و نشانه ی ادامه پیدا کردن روند قبل از خود است.

گپ ادامه دهنده در طی یک روند نزولی يا صعودی شگل می گیرد

البته اگر در روندهای صعودی شکل گیرد بیانگر این است که خریداران زیادی وارد بازار شدند به همین دلیل این حرکت پرقدرت تر ادامه می یابد.

برعکس اگر این نوع در موقعیت‌ های نزولی تشکیل شود، نشانه ی این است که فروشندگان زیادتر هستند و حرکت نزولی قدرتمندتر ادامه پیدا خواهد کرد.

دقت کنید ممکن است بعضی مواقع چند گپ را در مدت زمانی نه چندان طولانی در یک چارت قیمتی مشاهده کنید.

به عنوان نمونه اگر شکاف ادامه ‌دهنده ای را مشاهده کردید و بعد از آن سطح مقاومتی شکسته شد و شکاف ایجاد گشت در حقیقت یک شکاف شکست هم شکل گرفته است.

 

نکات کلیدی در ارتباط با گپ

حتماً با دیدن گپ ها، از اندیکاتورها جهت تصمیم نهایی و موفقیت خودتان استفاده کنید؛ چون تشخیص نوع گپ و عملکرد آن ها صد در صدی نیست.

پس بهتر است از ابزارهایی نظیر آر اس آی، مکدی، باند بولینگر استفاده کنید تا با تأیید گرفتن از این ابزارها تصمیم نهایی خودتان را برای نگه داشتن، خریدن یا فروختن دارایی های مورد نظرتان بگیرید.

درست است که گپ ها اطلاعات بسیار مفیدی در ارتباط با رفتارها و قدرت روندها را به شما ارائه می دهند، ولی شکاف ها در دسته بندی ها، جزء اطلاعات تأخیری بازار به حساب می آیند.

گپ یک شکاف قیمتی است که در این حالت معامله ای صورت نگرفته است

دلیلش هم این است که شما نمی توانید زمان تشکیل شدن آن ها را پیش بینی کنید. بلکه باید گپ به وجود بیاید تا بعد، نوع آن را تشخیص دهید.

شکاف ها معمولا پر می شوند اما زمان آن ها مشخص نیست؛ احتمال دارد چند دقیقه، چند روز یا حتی چند سال بعد پر شدن آن ها طول بکشد.

بنابراین زمانی که سیگنال‌ های خاصی ندارید به شکل خلاف جهت، ورود به بازار پیدا نکنید.

در واقع خیلی از تریدرها امید دارند که شکاف ها پر می شوند و بر همین اساس ورود و خروج خود را به بازار تعیین می ‌کنند در حالی که سیگنال خاصی هم ندارند؛ این کار آن ها اصلا عاقلانه و درست نیست.

 

مقایسه گپ ها در بازار سهام و جفت ارزه

گپ ‌ها وقتی شکل می گیرند که ناگهان تعادل قیمتی به هم می‌ ریزد و پرش قیمتی ایجاد می شود.

البته در هر بازاری علت ها متغیر هستند و این پرش قیمتی می تواند مرتبط با عوامل مختلفی نظیر اخبار تأثیرگذار اقتصادی و سیاسی باشد.

در بازار سهام ایران مثلاً یکشنبه معامله صورت گرفته و دوشنبه به علت این که تعطیلی رسمی است، بسته می شود. بعد سه شنبه دوباره بازار با اختلاف قیمت باز می شود.

مقایسه گپ ها در بازار سهام و جفت ارزه

ممکن است این موضوع سبب ایجاد یکی از انواع گپ ها شود. دلیلش هم این است که مثلاً در زمانی که بازار بسته بوده یک خبر خوبی برای یک شرکت یا صنعتی که آن شرکت در آن فعال است، آمده است. همین امر باعث می‌ شود شکاف صعودی به وجود بیاید و برعکس اگر یک خبر بدی برای شرکتی یا صنعتی که آن شرکت در آن فعالیت می ‌کند، بیاید سبب ایجاد شکاف نزولی می شود.

اما در بازار جفت ارزها گپ ها زیاد به وجود نمی ‌آیند؛ چون فارکس خیلی بازار به هم پیوسته ای از نظر قیمت بین خریداران و فروشندگان است.

 

در بازار جفت ارزها گپ ها زیاد به وجود نمی ‌آیند

 

یعنی یک نوع تعادل قیمتی بین خرید و فروش ها وجود دارد. پس در فارکس تنها وقتی گپ ها شکل      می گیرند که بازار در آخر هفته بسته می شود و هفته ی آینده اش دوباره باز می گردد.

در این مدت زمان ممکن است خبری آمده باشد که روی ارز مورد نظرتان تأثیر بگذارد و در این صورت یکی از انواع شکاف ها را به وجود آورد.

جمع بندی گپ در بازارهای مالی به چه معنایی است؟

گپ همان شکاف قیمتی است که در این وضعیت، خرید و فروشی انجام نشده است و زمانی در نمودار تشکیل می شود که بین قیمت بسته شدن روز قبل با قیمت باز شدن روز بعد تفاوت وجود داشته باشد.

گپ در بازارهای مالی به چه معنایی است؟

 

آن انواع مختلفی دارد: نوع معمولی یا نرمال، شکست، خستگی و ادامه دهنده یا فرار.

نوع معمولی زمانی پیش می آید که بازار در وضعیت خنثی باشد و در حقیقت گپ های دیگر شکل نگرفته باشد.

مدل شکست یا فرار زمانی است که پس از شکست مقاومت یا حمایت‌ اتفاق می‌ افتد و نشان دهنده  ی یک روند پرقدرت است که این نوع یکی از مهم ترین شکاف ها در تحلیل تکنیکال به شمار می آید.

نوع خستگی آن هم معمولاً در پایان و اواخر روند رخ می ‌دهد و هشداری برای معکوس شدن روند است.

مدل ادامه دهنده هم در طی یک روند نزولی یا صعودی شکل می گیرد و هشداری برای ادامه پیدا کردن پر قدرت تر روند قبل از خود است.

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شکاف ها اکثرا بعد از این که یک مدت رشد می کنند تمایل دارند که چه شکاف شان را پر کنند ولی ممکن هم است که این اتفاق نیفتد یا خیلی دیر بیفتد.

پس فقط بر اساس شکاف ها ورود و خروج خود را به بازارهای مالی تعیین نکنید.  در واقع برای موفقیت در بازارهای مالی باید حتماً در کنار توجه به این گپ ها از تحلیل های تکنیکال و بنیادین هم استفاده کنید.منبع

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خونه سگ
سه شنبه 22 تير 1400 ساعت 15:21 | بازدید : 677 | نویسنده : علی | ( نظرات )

این طرح های خونه  سگ رایگان مطمئن شوید که سگ شما دارای هوای امن از آب و هوا است و شما می توانید افتخار کنید که شما آن را فقط برای آنها ساخته شده است.

خانه سگ پروژه های نسبتا ساده است و معمولا توسط فردی که فقط مهارت های ساختمانی پایه ای دارد تکمیل می شود. آنها هر روز از نصف روز تا چند روز طول می کشد تا کامل شوند و به راحتی می توانند در کمتر از 100 دلار انجام شوند.

قبل از استفاده از این خانه سگ رایگان برای ساخت خانه رویای سگ خود، اطمینان حاصل کنید که این مناسب برای اندازه سگ کامل شما باشد. برخی از این طرح های خانه سگ حتی می تواند سفارشی به اندازه هر سگ مناسب، بنابراین مطمئن شوید که برای دستورالعمل ها در داخل برنامه برای آن نگاه کنید.

اگر شما به دنبال برنامه های بیشتری برای کارهای چوبی و غیره مانند این طرح خانه سگ رایگان هستید، می خواهید برنامه های رهاسازی رایگان ، برنامه های درخت گربه ، برنامه های کلاه خرگوش ، برنامه های خانه های بازرگانی ، طرح های بیدحسن ، طرح های باغبانی ، طرح های گلخانه ای ، طرح های کتابخانه ، طرح های قفسه های شراب ، طرح های قهوه میز ، طرح های خانه درختی ، طرح های نیمکت کار ، طرح های جدول پیک نیک ، طرح های سبزو ، طرح های عرشه و طرح های همکاری مرغ موجود است.

  • 01 - طرح خانه سگ آغازین توسط Lowe's

    یک سگ که خارج از خانه سگ خود نشسته است.
    ad
    لاو است

    Lowe یک طرح عالی خانه سگ رایگان برای یک خانه سگ بسیار زیبا اما ساده که خانه ای مناسب برای یک سگ متوسط ​​دارد را ایجاد می کند.

    شما یک لیست ابزار و مواد، یک مرور کلی، جهت برش و دستورالعمل های ساخت با تصاویر را پیدا خواهید کرد.

  • 02 - طرح ساده خانه سگ خانه توسط DIY شبکه

    یک سگ داخل یک خانه سگ قاب. شبکه DIY

    این یک طرح اصلی سگ خانه است که نه تنها آسان ساخت، اما خانه سگ پایان داده خواهد شد در حیاط خود را عالی نگاه کنید. این می تواند در کمتر از نصف روز ساخته شود و شما بیش از 100 دلار برای مواد هزینه نخواهید کرد.

    هیچ کار حدس زده نمی شود زمانی که شما این خانه سگ را ساختید، طرح ها، لیست مواد، دستورالعمل های گام به گام و حتی فیلم ها برای این طرح خانه سگ رایگان ارائه شده است.

  • 03 - سگ خانه با برنامه عرشه از خانه از چوب

    یک خانه سگ آبی با یک عرشه خاطرات جنگل

    House of Wood یک طرح خانه سگ رایگان دارد که دارای یک عرشه، جعبه اسباب بازی و محل غذا و آب است.

    شما باید برای خبرنامه رایگان خود ثبت نام کنید تا برنامه ها را دریافت کنید و یک PDF با لیست مواد، لیست ابزارها، لیست برش، نمودار ها و دستورالعمل های ساختمانی گام به گام ارسال می شود.

    در مجله Wood Shop Diaries، شما می توانید راهنمایی های بیشتری، عکس ها و حتی یک ویدیو پیاده روی برای کمک به این پروژه سریع و آسان را پیدا کنید.

  • 04 - طرح رایگان سگ خانه BuildEazy

    ad
    یک خانه سگ قرمز و آبی BuildEazy / برین استنسل

    این طرح خانه سگ خانه از BuildEazy شامل نظرات و عکس ها از مردم درست مثل شما که این خانه سگ ساخته شده است.

    در طرح خانه سگ رایگان، شما لیست مواد، فهرست برش، دستورالعمل های ساخت و نقشه ها را خواهید یافت.

  • 05 - طرح خانه سگ كوچك از آنا سفيد

    یک توله سگ از خانه سگ زرد خارج می شود. آنا سفید

    یک شخصیت را به خانه سگ اضافه کنید که قصد دارید با این طرح رایگان برای یک خانه سگ کج طراحی کنید.

    آنا سفید شما را از طریق مراحل با تعداد زیادی عکس، نمودار و دستورالعمل به شما می دهد تا بتوانید این خانه سگ را به سرعت و به آسانی ساخت کنید.

  • 06 - طرح خانه سگ پالت از Craftsy DIY

    یک خانه سگ چوبی ساخته شده از یک طرح ساختمان رایگان
    ad
    DIY Craftsy

    استفاده از تخته سه لا و پالت ها برای ایجاد این یک خانه سگ یک خانه ای است که سبب حفظ و حفظ آن می شود.

    دستورالعمل های نوشته شده و عکس های رنگی به شما کمک می کند تا همه آنها را با هم ترکیب کنید. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی پیدا کردن پالت های آزاد و پروژه های بیشتری که می توانید با آنها بسازید است .

  • 07 - سگ خانم سبک سارق رایگان است

    یک سگ آب آشامیدنی در خارج از یک خانه سگ. غروب آفتاب

    میخواهید لوک را دوست داشته باشید؟ پس چرا دست خود را در این طرح خانه سگ آزاد برای سگ خانم روستایی امتحان نکنید.

    با استفاده از نمودارها، تصاویر، لیست مواد و دستورالعمل ها برای ساخت این یک آپارتمان یک نوع از نوع.

  • 08 - طرح آشپزخانه سفت و محکم در ساختمان های آموزشی

    یک قاب، خانه سگ عایق بندی شده. دستورالعمل ها

    خانه سگ پایان یافته که پس از اتمام این طرح سگ خانه رایگان دریافت می کنید، برای یک خانه پایه 9 پا است که برای یک سگ کوچک و متوسط ​​مناسب خواهد بود. این حتی می تواند برای کمتر از 75 دلار ساخته شود!

    عکس ها و نقشه ها شما را از طریق هر مرحله از این طرح خانه سگ رایگان می گیرید تا زمانی که پروژه به پایان رسیده اید همانطور که دنبال کرده اید.

  • 09 - جدول انتهای لانه خروس سگ از Ana-White

    ad
    جدول نهایی که به عنوان یک لانه سگ دوبار می شود. آنا سفید

    من می دانم که این به طور فنی یک خانه سگ نیست، اما این لانه سگ داخلی که به عنوان یک جدول انتهایی دو برابر می شود، یک راه حل عالی برای یک سگ کوچکی است که در داخل خانه است.

    در پت شاپ آنلاین عکس ها، نمودار ها و دستورالعمل های نوشته شده ای وجود دارد که به شما کمک می کند این را برای سگ خود بسازید.

  • 10 - طرح آشپزخانه رایگان برای ورود به سیستم DIY

    یک خانه سگ سبک خانه کابین شبکه DIY

    به دنبال یک طرح خانه سگ است که کمی بیشتر منحصر به فرد است؟ این طرح سگ باغ رایگان از DIY Network برای یک خانه ی کابین ورودی است.

    لیست مواد و ابزارها، دستورالعمل های گام به گام و عکس ها را برای دریافت این خانه سوزان بنویسید.

  • 11 - طرح قاچاق سگ شرقی شرقی از Ana-White

    یک خانه سگ غریب در جنگل.
     
    آنا سفید

    در اینجا یک طرح سگ شگفت انگیز است که در هر جا در حیاط شما ظاهر عالی است.

    یک لیست خرید، لیست ابزار، دستورالعمل ها و نمودارها وجود دارد که به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید.

  • 12 - طرح ساده سگ خانه توسط برنامه های در فضای باز من

    طراحی یک سگ خارج از یک خانه سگ. برنامه های در فضای باز من

    طرح های من در فضای باز یک طرح سگ های آزاد برای یک سگ باغچه ساده است که شما می توانید در یک آخر هفته از 2x4s و 2x2s بسازید.

    تن از نمودار ها و دستورالعمل ها در این طرح رایگان سگ ها گنجانده شده است.

  • 13 - طرح خانه سگ سفارشی ایزوله شده توسط ران هاگلتون

    نزدیک سگ در لانه زنانه صورتی این خانه سگ را می توان به سگهای کوچک اندازه کوچک تقسیم کرد و برای حفظ سگ خود گرم است. این یک طرح عالی در سراسر خانه سگ است که حتی یک مبتدی می تواند اداره کند.

    این طرح خانه سگ رایگان دارای فیلم هایی است که همراه با هر گام ساخت و همچنین طرح های زیادی که زوایای مختلف خانه سگ را نشان می دهد.

  • 14 - طرح رایگان سگ خانه Sparky1 توسط همه چیز در مورد خانه سگ

    نزدیک پرتره سگ این طرح خانه سگ رایگان، به نام Sparky1، یک خانه سگ ساده است که از مصالح ساختمانی ارزان و قابل بازیافت ساخته شده است. کفهای عایق بندی شده، سقف قابل جابجایی، عرشه سدر و دیوار داخلی اختیاری وجود دارد.
     

    طرح خانه سگ رایگان را که شامل نقشه ها، لیست مواد و دستورالعمل های ساخت است، دانلود کنید.

  • 15- طرح رایگان خانه سگ در گرجستان-اقیانوس آرام

    پدر و فرزندان در خانه سگ کار می کنند. این طرح خانه سگ رایگان کمک خواهد کرد تا یک خانه محکم تهویه مناسب برای سگ متوسط ​​خود را ایجاد کنید.

    طرح های خانه سگ رایگان در دسترس هستند به عنوان یک فایل PDF و به راحتی با مواد و فهرست برش، طرح های متعدد، و دستورالعمل های مونتاژ سازماندهی شده است.منبع

موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هچ-سرمایه ‌گذاری هوشمند
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 16:51 | بازدید : 477 | نویسنده : علی | ( نظرات )

هچ-سرمایه ‌گذاری هوشمند یا هوشمندی در سرمایه گذاری یکی از نیازها و ضرورت‌های یک سرمایه گذاری موفق است. اگر شما به موفقیت در سرمایه گذاری می‌اندیشید تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا با روش‌های برای سرمایه گذاری هوشمند آشنا شوید.

سرمایه گذاری هوشمند چیست؟

منظور از سرمایه گذاری هوشمند  به کار بردن هوش در سرمایه گذاری است. منظور از به کار بردن هوش در سرمایه گذاری هم استفاده از اطلاعات و تحلیل آن‌ها برای رسیدن به موفقیت در سرمایه‌گذاری است.

قطعا انجام این اقدامات ساده نیست ولی با تمرین و انجام برخی روش‌ها رسیدن به هوشمندی در سرمایه گذاری امکان‌پذیر است.

سرمایه گذاری موفق

 

در ادامه این مطلب چند روش برای تجربه سرمایه گذاری هوشمند به شما معرفی خواهم کرد.

چرا شما باید سرمایه گذاری هوشمند را شروع کنید؟

اگر سرمایه‌گذاری نکنید و فقط پول خود را در بانک بگذارید‌، سودی که از حساب پس‌انداز می‌کنید احتمالاً حتی با تورم همگام نخواهد شد. ممکن است ضرر کنید و هرچه پول شما در بانک بیشتر بماند قدرت خرید کمتری خواهد داشت.

وقتی سرمایه‌گذاری می‌کنید، برعکس است. هرچه پول خود را در سرمایه گذاری‌های هوشمند بگذارید و سرمایه گذاری هومشند داشته باشید، سرمایه شما بیشتر رشد می‌کند. با گذشت زمان‌، به لطف اثر مرکب، پول شما می‌تواند چندین برابر شود‌ و همیشه به رشد خود ادامه دهد.

بورس بهتر است یا ارز دیجیتال؟

 

بهترین زمان برای شروع یادگیری در مورد سرمایه گذاری هوشمند همین امروز است.

قدم اول سرمایه گذاری هوشمند – به دیگران پول ندهید تا سرمایه شما را بر باد دهند

استخدام افرادی که فقط سرمایه شما را هدر می‌دهند، کار هوشمندانه ای نیست. اما ممکن است این اتفاق برای هر کسی رخ دهد. به طور مثال، شاید ندانسته مشاور مالی استخدام کنید که توان تشخیص ریسک‌های احتمالی و ضررهای آینده را نداشته باشد. یا پول شما را در حوزه اشتباهی سرمایه‌گذاری کند.

شما خودتان هم باید مدیریت مالی را یاد بگیرید و احتیاط‌های لازم را انجام دهید. همچنین باید به محض احساس خطر، مشاور ناوارد را رد و مشاور مالی حرفه‌ای برای خود استخدام کنید.

بامبو به عنوان مربی مالی تا حد زیادی نیاز شما به مشاور سرمایه‌گذاری را بر طرف خواهد کرد.

قدم دوم سرمایه گذاری هوشمند – داشتن برنامه مالی

سرمایه گذاری هوشمند به معنای دریافت سود در کوتاه‌ترین زمان نیست. بلکه روندی است که به شما به عنوان سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد تا بر طبق برنامه مالی صحیح و آینده نگرانه به اهداف مالی خود دست پیدا کنید، که شامل موانع اقتصادی و استراتژی‌ای است که هدف آن محصولات مالی است و می تواند شما را با وجود موانع به اهداف خود نزدیک کند.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

 

به عبارت دیگر سرمایه‌گذارهای مختلف، سرمایه‌گذاری‌های و استراتژی‌های متفاوتی نیز دارند. به طور مثال، افراد جوان‌تر، بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی تمایل دارند که سریع به پول نقد و سوددهی برسد تا مثلا خانه بخرند یا ادامه تحصیل بدهند. افراد میان سال، شاید دوست داشته باشند روی استراتژی‌هایی متمرکز باشند که برای زمان بازنشستگی آنها سود و درآمد خوبی داشته باشد. افرادی که در دهه ۶۰ زندگی خود قرار دارند نیز بیشتر به روش‌های سرمایه‌گذاری تمایل دارند که بیشترین بازگشت مالی را دارد.

اپلیکیشن بامبو با ارزیابی شخصیت و میزان ریسک‌پذیری شما بهترین مدل سرمایه‌گذاری هوشمند را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌تواند با نیاز و دغدغه سرمایه‌گذاری شما در هر بازه سنی که در آن قرار دارید منطبق باشد.

قدم سوم سرمایه گذاری هوشمند – دانستن اینکه چه دارایی را باید خرید و فروش کنید

پس از برنامه‌ریزی مالی، شما باید پیگیر دارایی در شرایط مختلف اقتصاد کلان باشید. سهام و کالاها همیشه با توسعه اقتصاد، افزایش می‌یابند در حالی‌که اوراق قرضه در وضعیت بد اقتصادی، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.  البته سرمایه‌گذاری هر کدام از این مسایل مالی با دیگری کاملا فرق دارد و دلیل آن نیز میزان عرضه و تقاضاهای متفاوت در کسب و کارهای مختلف است.

بهترین راه های افزایش هوش مالی

 

به طور مثال، در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی که همه دنیا را در بر گرفت، اوراق قرضه، نقش پررنگی در سرمایه گذاری داشتند زیرا سرمایه‌گذارها بیشتر تمایل به فروش سهام و محصولات خود را داشتند. منظور من این است که نباید همه سرمایه خود را در یک حوزه سرمایه‌گذاری کنید این دقیقا برخلاف سرمایه گذاری هوشمند است.

قدم چهارم سرمایه گذاری هوشمند – دانستن اینکه چه سهامی را باید بخرید یا بفروشید

شما به عنوان سرمایه‌گذار پس از اینکه نخستین قدم ها را پشت سر گذاشتید (به طور مثال، تعیین اینکه چگونه باید دارایی خود را در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری کنید)، باید قدم دوم را بردارید. به طور مثال، تصمیم بگیرید چه نوع سهامی را خرید و فروش کنید.

در این مورد باید سه مساله را در نظر بگیرید. مساله فنی، که از نمودار تجارت برای تعیین روند سهام های مختلف استفاده می کند. مساله ساختاری که از مسایل اقتصادی و نرخ های مالی برای تعیین ارزشمندی یا بی ارزشی سهام استفاده می کند. و سوم مسایل فرضی که در مورد کارهایی که سرمایه گذار باید انجام دهد، بحث می کند.

مقایسه بازدهی بازارهای مالی در سال 99 

 

توصیه من به شما این است که اگر دانش تخصصی و تجربه سرمایه‌گذاری را به صورت حرفه‌ای ندارید، بخش سرمایه‌گذاری را به مربی مالی خود واگذار کنید و روی اهداف سرمایه‌گذاری خود تمرکز کنید.

قدم پنجم سرمایه گذاری هوشمند – همیشه گوش به زنگ باشید

همیشه مراقب و گوش به زنگ بودن یعنی، اولویت، دنبال کردن اهداف و اولویت‌های تعین شده در برنامه مالی است. دوم، دنبال کردن تخصیص‌های سرمایه‌ای است که اهداف و اولویت ها را دنبال می‌کند. و سوم، انتخاب سهام و اوراق بهاداری است که به رسیدن به اهداف شما کمک می‌کند

قدم ششم سرمایه گذاری هوشمند – همیشه باهوش و زیرک باشید

انسان ترکیبی از احساس و منطق است. احساسات از سیستم یک استفاده می‌کنند و بر اساس احساسات و درون‌یافته‌ها برای انسان تعیین می‌کنند چه مسیری را انتخاب کند. اما بخش منطقی و هوشمند با سیستم دو کار می‌کند. این بخش با سنجش و بررسی دلایل و تجزیه برنامه‌ها و اهداف شما به عنوان سرمایه‌گذار، تصمیماتی برای شما اتخاذ می کند که هیچ ارتباطی به افکار درونی و احساسات شما ندارد.

مدیریت دارایی چیست؟

 

با اینکه سیستم‌های یک و دو کاملا مجزا از هم عمل می‌کنند اما هر دو بخشی از مغز انسان هستند و برای یکدیگر وظیفه تعیین می کنند. سیستم یک همیشه اول از همه به انگیزه های محیطی پاسخ می دهد و تفکر و اعتقاد تولید می کند. سیستم دوم نیز همیشه با استفاده از این اعتقادات به سیستم یک اجازه واکنش می دهد.

گاهی سیستم دو به پیامد اعتقادات سیستم یک شک دارد و به همین دلیل، آنها را تجزیه و تحلیل می‌کند و روشی متفاوت از آنچه سیستم یک ارایه کرده است، پیشنهاد می‌دهد. و ممکن است برای کنترل سیستم یک، قوانینی را تحمیل کند تا سیستم یک اشتباهات پرهزینه ای همچون خرید زیاد و فروش کم، سرمایه‌گذاری در بازاری که رو به افول است یا فروش برنده‌ها و نگهداری برنده را انجام ندهد.

برای همیشه زیرک و هوشیار بودن باید احساسات و تصمیمات احساسی را به حداقل ممکن برسانید و با چشمانی باز و آینده‌نگری سرمایه گذاری کنید تا سرمایه گذاری هوشمند موفقی دشته باشید.

قدم هفتم سرمایه گذاری هوشمند – خودتان را بشناسید

همه ما اهداف مختلف سرمایه‌گذاری و چارچوب زمانی متفاوتی برای دستیابی به آنها داریم. برخی از آنها کوتاه‌مدت هستند ، مانند پس‌انداز برای تعطیلات در حالی که برخی دیگر بلند‌مدت هستند، مانند سرمایه‌گذاری بازنشستگی. علاوه بر این، هر سرمایه‌گذار دارای سطح راحتی متفاوتی از ریسک سرمایه‌گذاری است. برای درک بهتر خود به عنوان یک سرمایه‌گذار ، به موارد زیر حتما دقت کنید.

مدیریت ثروت چیست

 

میزان تحمل ریسک، دانش سرمایه‌گذاری، اهداف سرمایه‌گذاری‌، درآمد ناخالص سالانه ، ارزش خالص تقریبی و افق زمانی سرمایه‌گذاری.

با در نظر گرفتن این موارد و ارزیابی درست آن‌ها می‌توانید یک سرمایه‌گذاری هوشمند موفق را تجربه کنید.

نکاتی برای سرمایه گذاری هوشمند

در ادامه راه‌کار کوتاه و ساده برای سرمایه گذاری هوشمند به شما معرفی خواهم کرد.

واقع بین باشید

سرمایه گذاری هوشمند فقط به دنبال بالاترین بازده ممکن نیست. اهداف سرمایه‌گذاری خود را برای تصمیم‌گیری آگاهانه و واقعی در مورد سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. اهداف سرمایه‌گذاری خود را با استفاده از مدل تعیین هدف SMARTمشخص کنید.

یک برنامه دقیق را دنبال کنید

برنامه دقیقی را تدوین کنید و به آن متعهد باشید. هدف خود از سرمایه‌گذاری، افق سرمایه‌گذاری و چالش‌های احتمالی که در این مسیر با آن مواجه می‌شوید را مکتوب کنید تا در شرایط سخت هدف از سرمایه‌گذاری خود را فراموش نکنید.

از اعتماد کورکورانه به دیگران خودداری کنید

به این حقیقت توجه داشته باشید که در نهایت این پول و سرمایه شماست و هیچکسی به اندازه شما ارزش و قدر آن را درک نمی‌کند. پس به افراد دیگر به شکل کورکورانه اعتماد نکنید.

به دنبال افسانه‌ها نروید

به وعده‌ها و تبلیغاتی که می‌شنوید با دقت گوش کنید. اگر کسی قول بازگشت تضمینی سود زیادی در سرمایه‌گذاری را بدهد، باید در ذهن شما زنگ خظر به صدا دربیاید.

از اعتماد بیش از حد به گذشته خودداری کنید

بنا نهادن استراتژی آینده روی عملکرد گذشته کار چندان درستی به نظر نمی‌رسد. بازارهای مالی به سرعت درحال تغییر و تحول هستند پس با درس گرفتن از گذشته برای آینده برنامه‌ریزی کنید نه صرفا براساس عملکردی که در گذشته داشته‌اید.

وام نگیرید مگر برای سرمایه‌گذاری!

پس از گرفتن وام شما در هر صورت به وام‌دهنده بدهکار خواهید بود. پس بهتر است در صورت گرفتن وام آن را سرمایه‌گذاری کنید این تنها مدلی است که در آن گرفتن وام منطقی به نظر می‌رسد.

هیجان خود را کنترل کنید

داشتن یک برنامه و پایبندی به آن می‌تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات و تصمیمات تکان دهنده جلوگیری کنید. یکی از ضرورت‌های سرمایه گذاری هوشمند داشتن هدف و برنامه است.منبع

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خشک رویال کنین
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 11:42 | بازدید : 643 | نویسنده : علی | ( نظرات )

برند رویال کنین فرانسه، تولید کننده انواع غذاهای سگ و گربه است و صادر کننده این غذاها نیز میباشد. رویال کنین در سال 1968 به عنوان اولین تولید کننده غذای خشک گربه و سگ، فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه برای نژاد‌های مختلف فرمول مخصوص خود را تهیه نموده است.
زیرا معتقد است که و با مطالعه دقیق بر روی این حیوانات و کسب اطلاعات با جزییات کامل از شکل صورت و فک گرفته تا پوست و مو، توانسته تا فرمول های دقیقی از تغذیه نژاد‌های مختلف سگ و گربه بدست بیاورد. غذای خشک رویال کنین یکی از این غذاها می باشد که توسط مجموعه ای از متخصصان و دامپزشکان تهیه شده است.
در سر تا سر دنیا از مواد غذایی آماده برای سگ و گربه که توسط برند غذای خشک رویال کنین تهیه شده، استفاده می کنند. زیرا مجموعه غذایی کاملی برای نیاز‌های ضروری انواع گربه و سگ است که شرایط گوناگونی دارند تولید شده است. غذای خشک سگ و گربه یکی از انواع مواد غذایی تهیه شده رویال کنین (در کنارپوچ و غذاهای دیگر) است و دسته بندی غذای خشک این حیوانات(درمانی، غیر درمانی، مراقبتی،سن و..) به صورت تخصصی فرموله شده میباشد.

غذای سگ و گربه رویال کنین

راهنمای خرید غذای سگ رویال کنین

برای خرید غذای خشک سگ بالغ، باید نکات مختلفی توجه کردفروشگاه لوازم حیوانات خانگی که در ادامه بصورت تیتر وار به این عوامل اشاره میکنیم.

نژاد سگ: سگ ها نیز همچون دیگر حیوانات از تنوع نژادی بسیاری خصوصا در عصر فعلی ما برخوردار هستند و به طبع با توجه به نژاد خود از یکسری عادت های غذایی خاصی نیز تبعیت می کنند. که برند رویال کنین نیز محصولات متنوعی را برای نژاد های گوناگون سگ در نظر گرفته است.
سن سگ: سگ ها در سنین مختلف خود نیاز به تامین یک سری از مواد غذایی جهت افزایش سوخت و ساز و همچنین رشد بهتر جسمانی خود دارند و به همین خاطر بایستی برای تهیه کردن یک غذای تر و یا خشک سگ حتما به سن آن نیز توجه لازم را داشت.
جثه و فعالیت حیوان: میزان وزن با توجه به نسبت متعادل نژاد سگ و همینطور میزان فعالیت سگ ها از دیگر فاکتور های مهم انتخاب غذای او میباشد.
حساسیت و شرایط خاص: سگ ها ممکن است در شرایط خاصی نظیر دوره عقیم سازی یا حساسیت گوارشی به برخی از مواد غذایی باشند که اگر سگ شما دارای چنین شرایطی است، باید در خرید غذای خشک به آن توجه کنید.
بسته محتوایی: و در انتها با توجه به نکات ذکر شده در بالا، و با توجه به اطلاعات درج شده روی بسته غذای خشک که نشان دهنده مواد تشکیل دهنده، ارزش غذایی و اختصاصی نژاد و شرایط خاص، محصول مورد نظر خود را خریداری میکنیم.

غذای سگ رویال کنین

چرا غذای برند رویال کنین

بهترین غذای تجاری حیوانات خانگی در صورتی تهیه میگردد که پشتوانه علمی و عملی بالایی داشته باشد و در تمام طول مسیر خط تولید زیر نظر متخصصان و آزمایشگاه های معتبر باشد و به صورت مدام از محصولات تولید شده آزمایشهای دقیق انجام شود. برند رویال کنین فرانسه از جمله این شرکت ها است که محصولات با کیفیت از جمله غذای خشک گربه و غذای خشک سگ را تولید می نماید. علت ماندگاری و روند روبه رشد مواد غذایی این شرکت، مواد اولیه بسیار مرغوبی است که با دقت فراوان تهیه میگردد و قبل از ورود به خط تولید هر کدام زیر نظر متخصصان بررسی میشود. از زمان تولید غذای خشک از هر نوعی که باشد تا زمانی که برای ارسال به مشتریان بسته بندی آماده میشود، تمام مراحل با دقت و مطالعه انجام میگیرد و به همین دلیل این برند عرضه کننده انواع مواد غذایی سگ و گربه حدود 50سال توانسته در لیست بهترین تولید کنندگان غذای خشک سگ و گربه باشد.

راهنمای خرید غذای گربه رویال کنین

زمانی که به محصولات شرکت رویال کنین دقت کنید، متوجه می شوید که هر محصولی برای نژاد خاصی از گربه تهیه شده است. مثلا غذای خشک مخصوص گربه پرشین، گربه بنگال، گربه مین کون، رگدال، مو کوتاه آمریکایی و گربه سیامی از محصولات این شرکت است. با توجه به اینکه غذای خشک گربه برای درمان، غیر درمان و یا تقویت کننده و مراقبت از سلامت گربه فرمول نویسی شده باشد، ترکیبات متفاوتی خواهد داشت. مواد و ترکیبات اصلی که در هر نوع غذای خشک گربه وجود دارد شامل پروتئین، چربی، غلات، ویتامین ها و مواد معدنی و سبزیجات میباشد که درصد این مواد در انواع غذای خشک گربه متفاوت خواهد بود. غذای گربه صرف به صورت خشک نیست و محصولات تجاری به غیر انواع غذای خشک گربه به صورت کنسرو شده نیز وجود دارند، ولی غذای خشک نسبت به کنسرو یا مرطوب دارای مزایایی است مثلا نگهداری از آسانتر می باشد و دیرتر خراب می شود و ماندگاری بالاتری دارد.

غذای گربه رویال کنین

خاصیت درمانی غذای خشک گربه رویال کنین

غذای خشک گربه که دارای مواد غذایی کاملی برای رشد گربه می باشد، برای درمان برخی بیماری ها در گربه نیز مورد استفاده قرار میگیرد و با مصرف غذای خشک گربه علاوه بر تامین مواد غذایی بدن، درمان بیماری نیز صورت میگیرد. طبقه بندی غذای خشک گربه بسیار دقیق است مثلا برای سنین مختلف از زیر یک سال به بالا انواع غذاهای خشک همراه با موادی که علاوه تغذیه به درمان بیماری خاصی کمک می کند، وجود دارد. غذای خشک گربه مخصوص پوست و مو علاوه بر مواد غذایی لازم برای بدن گربه می تواند تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست و موی گربه بگذارد. گربه های که پوست و موی حساسی دارند توسط غذای خشک گربه ویژه پوست و مو به طور کامل بهبود پیدا می کنند و این غذا سیستم ایمنی این حیوان را نیز قوی می کند. این محصول دارای انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان می باشد. روغن ماهی که در غذای خشک گربه از برند رویال کنین وجود دارد موجب پر پشت شدن و کیفیت موها نیز می شود. انواع مواد معدنی مانند روی، مس و انواع اسید آمینه ها و اسید چرب در این محصول موجود است که یک دوره مصرف آن که کمتر از یک ماه است نتیجه بسیار خوبی برروی گربه مشاهده خواهد شد. غذای خشک برای گربه های بالغی که دارای مشکلات کلیوی هستند می توانند با مصرف غذای خشک این بیماری را در گربه از بین ببرد. غذاهای تولید شده در شرکت رویال کنین فرانسه دارای بهترین کیفیت می باشد.

پت شاپ انلاین

مجموعه انیمال کده با تیمی متشکل شده از دامپزشکان متخصص و دست اندرکاران دلسوز، سعی دارد با گردآوری بهترین برند مواد غذایی و وسایل ضروری و بهداشتی حیوانات خانگی در کنار کمترین قیمت در سلامت و رشد حیوانات خانگی شما سهیم باشند.
همچنین شما میتوانید با مراجعه به بخش تماس با ما ،مشکلات حیوانات خانگی خود را با ما در میان بگذارید و به صورت رایگان از دامپزشکان ما مشاوره بگیرید.

منبع

موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شامپو گربه
یک شنبه 20 تير 1400 ساعت 13:10 | بازدید : 446 | نویسنده : علی | ( نظرات )

زمان حمام کردن برای گربه‌ها، زمان خوشایند و دل‌پذیری نیست. گربه‌ها آب را دوست ندارند و از خشک شدن بعد از شست‌وشو و هم‌چنین از بوی شوینده‌ها اصلاً خوششان نمی‌آید. درواقع گربه‌ها اساساً شستن را کار لازمی نمی‌دانند و نیازی نمی‌بینند که شست‌وشو شوند. عدم نیاز به شست‌وشو در مورد گربه‌های خانگی امری درست است زیرا آن‌ها شیوه خاص خودشان را برای تمیز کردن دارند. حال این سؤال پیش می‌آید که پس چه زمانی باید گربه را حمام برد؟ گربه‌ها تنها زمانی که کثیف شده باشند نیاز به حمام کردن دارند و برای حمام کردن آن‌ها به محصولات خاص و ویژه نیازمندیم. سؤالات بسیاری درباره شست‌وشوی گربه‌ها وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در مورد نحوه صحیح شستن گربه‌ها است. ما در این مطلب به این سؤال که آیا می‌توان گربه را با شامپوهای انسانی شست پاسخ می‌دهیم.
آیا شست‌وشوی گربه با شامپوی انسانی امکان‌پذیر است؟
گربه‌ها مانند ما انسان‌ها و همچنین سایر حیوانات یک‌لایه نازک چربی روی پوست خود دارند که از پوست آن‌ها در برابر مشکلات زیست‌محیطی و عواملی بیرونی چون خورشید و سرما محافظت می‌کند؛ هرچند این محافظت آن‌چنان هم محافظت کامل و همه‌جانبه‌ای نیست اما همین حد از محافظت هم می‌تواند از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری کند. یک نکته مهم در مورد شست‌وشوی گربه‌ها این است که به‌طورکلی گربه‌ها نباید زودبه‌زود و در فاصله‌های زمانی کوتاه شسته شوند، چراکه شستن‌های مداوم این موجودات ملوس سبب می‌شود لایه چربی موجود بر پوست آن‌ها به‌راحتی از بین برود؛ و استفاده از صابون‌ها و شامپوها در این کار به تخریب چربی‌های پوست گربه سرعت می‌بخشد. بدن ما انسان‌ها به انواع و اقسام مواد شوینده عادت دارد اما نباید فراموش کرد که بدن حیوانات، به‌ویژه گربه‌ها از این حیث با بدن ما انسان‌ها متفاوت است و هرگز به شوینده‌ها عادت ندارد. به این نکته باید توجه داشت که اگر در استفاده از مواد شوینده و شست‌وشوی گربه‌ها زیاده‌روی شود، پوست آن‌ها آسیب می‌بیند؛ و بدتر از آن این‌که ممکن است شما متوجه آسیب دیدن پوست گربه خانگی‌تان نشوید و درنتیجه مشکلاتی مانند درماتیت و آلرژی در این لایه از بدن او به وجود آید.
پس اگر از خود می‌پرسید که آیا می‌توان گربه را با شامپوی انسان شست باید به‌طور قاطع بگوییم نه! نمی‌توان گربه را با شامپوی انسان شست زیرا این شامپوها برای پوست حیوانات مناسب نیستند. پوست بدن انسان و گربه pH های متفاوتی با یکدیگر دارند؛ درنتیجه صابون‌های ما انسان‌ها برای پوست گربه‌ها بسیار سخت‌تر است. اگر گربه را با شامپوی انسانی بشوییم، خواهیم دید که بعد از شست‌وشو پوست او آسیب می‌بیند و او شروع به خاراندن خود می‌کند و هم‌چنین میزان ریزش موی او افزایش می‌یابد.
آیا می‌توان از شامپو بچه برای گربه استفاده کرد؟
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که شامپوهایی با pH خنثی یا شامپو بچه‌ها برای پوست و موی گربه و دیگر حیوانات ضرر کمتری دارند؛ واقعیت این است که این تصور در مورد گربه‌ها اشتباه است؛ اگرچه این شامپوها برای ما خنثی و نرم است اما این شامپو گربه و دیگر حیوانات مناسب نیستند. باید این موضوع را در نظر داشت که pH خنثای ما انسان‌ها مانند گربه‌ها نیست و pH ما برای آن‌ها اسیدی‌تر و قوی‌تر است و به پوست آن‌ها آسیب می‌رساند؛ بنابراین استفاده از این شامپوها برای شستن گربه کاری به‌شدت نادرست و آسیب‌رسان است.
آیا می‌توان از شامپوی سگ برای شست‌وشوی گربه استفاده کرد؟
 یکی از سؤالات مطرح‌شده در حیطه بایدها و نبایدهای شست‌وشوی گربه‌ها این سؤال است که آیا می‌توان شامپوهای مناسب برای شست شوی سگ‌ها را برای گربه‌ها هم استفاده کرد؟
 بیشتر مردم بدون این‌که تفاوت میان حیوانات را در نظربگیرند از محصولات آن‌ها برای هم استفاده می‌کنند. این کار نیز اشتباهی بزرگ است؛ چراکه اگر گربه را با شامپوهای مناسب سگ بشوییم. باعث آسیب دیدن پوست و موی گربه می‌شویم.
هم‌چنین به این نکته باید دقت داشت که شامپوهای ضد کک و ضد انگل سگ‌ها بسیار خطرناک‌تر از شامپوهای معمولی هستند. چراکه مواد ضد انگل موجود در شامپوهای سگ برای گربه‌ها مناسب نیست و حتی می‌تواند برای آن‌ها سمی باشد.
چگونه گربه‌ام را حمام کنم
حال که در مورد شامپوی گربه‌ها می‌دانید، شاید بخواهید بدانید که نحوه صحیح شستن گربه در خانه چگونه است. بهترین راه و قدم اساسی برای شستن گربه‌ها تهیه شامپوی گربه مناسب از پت شاپ ها است هم‌چنین اگر می‌خواهید از آب استفاده نکنید می‌توانید از شامپوی نرمال گربه یا شامپو خشک گربه استفاده کنید.
 هیچ‌وقت نباید گربه یا پت را به حمام کردن مجبور کنید بلکه باید به‌آرامی و مرحله‌به‌مرحله عمل کنید و به او بیاموزید تا بتواند به‌آرامی به شرایط عادت کند. این کار را باید به گربه‌ها از زمان بچگی آموزش داد. وان کوچکی را به شست‌وشوی گربه اختصاص دهید؛ وانی که آب آن زیاد نبوده و دمای آب داخل آن از 25 درجه سانتی‌گراد کمتر باشد. پس از مهیاکردن وان و آب مناسب برای شستشو گربه، با دنبال کردن دستورالعمل‌های شامپوی مخصوص، او را شست‌وشو دهید. گربه را باید با حوله خشک کرد و اگر موی گربه بلند است می‌توان برای خشک‌کردن موی او در فاصله دور از سشوار با دمای گرم استفاده کرد باید توجه داشت که سشوار باید حتماً در فاصله دور باشد تا حیوان نترسد.
گربه‌ها به‌صورت ذاتی به نظافت اهمیت زیادی می‌دهند و دائم در حال تمیز کردن خودشان هستند و به همین دلیل نیازی نیست که آن‌ها را مدام بشویید و بهتر است فقط زمانی که واقعاً کثیف شده‌اند آن‌ها را حمام ببرید .گربه‌ها حداکثر یک‌بار در ماه به استحمام احتیاج دارند.
مراقب باشید که گربه کثیف نشود
بهتر است به‌جای آن‌که دائم گربه‌تان را به حمام ببرید او را تمیز نگه‌دارید.
برای تمیز نگاه‌داشتن گربه به نکات بهداشتی زیر توجه کنید:
- ظرف خاک گربه را تمیز نگه‌دارید و از خاک مخصوص گربه استفاده کنید.
- نگذارید گربه زیاد از خانه بیرون برود.
- زمین خانه را تمیز نگه‌دارید تا گربه کثیف نشود.
- مطمئن شوید که تخت و ملحفه و حوله‌های او تمیز هستند.
- بررسی کنید که همواره آبخوری و ظرف غذای گربه پر باشد اما مراقب باشید که سرازیر نشود.
- زمانی که دستتان کثیف است گربه را نوازش نکنید.
- هرروز موهای گربه را برس بزنید.
- زباله‌ها و غذاها را از دسترس او دور نگه‌دارید.
شامپوی خانگی برای گربه
بهترین کار این است که به‌جای استفاده از شامپوی انسانی برای گربه از شامپوی جوی دوسر استفاده کنید زیرا این غلات طبیعی نه‌تنها پوست و مو را نرم می‌کند بلکه از آن‌ها به‌خوبی مراقبت می‌کند. جوی دو سر برای پوست آلرژیک مفید است و مانع از بروز آلرژی در بچه‌گربه‌ها می‌شود. به‌جز مواقعی که دامپزشک برای گربه شامپوی درمانی خاصی را تجویز کرده است او در هر سنی می‌تواند از این شامپوی خانگی استفاده کند.
مواد لازم
- 2 لیوان پودر جوی دو سر
- یک‌چهارم لیوان جوش‌شیرین
- 1 لیتر آب‌معدنی یا آب مقطر
نحوه تهیه
- جوی دوسر را بکوبید تا به پودر تبدیل شود. می‌توانید پودر جوی دو سر نیز خریداری کنید.
- آب‌معدنی یا آب مقطر را بجوشانید و زمانی که هنوز آب داغ است جوی دوسر را در آن بریزید و به‌خوبی هم بزنید.
- جوش‌شیرین را به آن اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید تا کاملاً حل شود. می‌توانید با استفاده از هم زن این کار را انجام دهید.
- اگر غلظت زیاد بود به آن آب اضافه کنید. مراقب باشید که زیاد رقیق نشود.
- بگذارید آب‌خنک شود و با دمای محیط یکسان شود. می‌توانید این محلول را در شامپوی مخصوص گربه بریزید و با آن گربه را بشویید.
- این شامپو را قبل از استفاده حتماً تکان دهید.منبع

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای تشویقی گربه
سه شنبه 15 تير 1400 ساعت 15:55 | بازدید : 587 | نویسنده : علی | ( نظرات )
تمام چیزهایی که باید درمورد تشویقی گربه بدانید! (راهنمای خرید)

تمام چیزهایی که باید درمورد تشویقی گربه بدانید! (راهنمای خرید)

سرفصل محتوا
تشویقی گربه چیست؟
تاثیر تشویقی در تربیت گربه
بهترین تشویقی برای گربه من کدومه؟
چه زمانی به گربه‌مون تشویقی بدیم؟
بهترین تشویقی‌های موجود در بازار رو از کجا بخریم؟
طرز تهیه تشویقی خانگی برای گربه

به عنوان صاحب گربه شاید فکر کنید غذای گربه مهم‌ترین مساله در تغذیه و تربیت گربه است؛ اما اگه اهمیت غذای تشویقی گربه رو بدونید حتما در این مورد تجدید نظر می‌کنید. تشویقی از جنبه یادگیری و آموزش گربه، تامین ویتامین‌های لازم، سلامت دندان‌ها، ایجاد رابطه خوب بین شما و گربه و … برای دوست کوچولوتون مفیده و مهمه.

ما در این مطلب می‌خوایم در مورد تشویقی گربه صحبت کنیم: بگیم اصلا تشویقی گربه چیه؟ چه وقت‌هایی بهتره بهش تشویقی بدید تا بیشترین نتیجه رو ازش بگیرید؛ بهترین و مناسب‌ترین تشویقی برای گربه‌تون کدومه؟ و از کجا می‌تونیم بهترین تشویقی‌ها رو بخریم؟ پس در ادامه با ما در پت پرس همراه باشید.

تشویقی دادن به گربه

تشویقی گربه چیست؟

تشویقی، تریت (Cat treats) یا اسنک و جایزه گربه تکه‌های کوچک غذاست که از نظر طعم و بو برای گربه خیلی جذابه و گربه‌ها عاشقش هستن.

البته این اسنک‌ها جایگزین غذای اصلی نیستن و به عنوان میان وعده و با اهداف مختلف می‌تونید به گربه بدید. بعضی از مهم‌ترین دلایلِ تشویقی دادن عبارتند از:

  • خوشحال کردن گربه
  • تشویق گربه بعد از انجام یک کار خوب (مثلا ناخن کشیدن روی اسکرچر و نه مبل)
  • هنگام بازی و به عنوان جایزه
  • سلامت دهان و دندان
  • کاهش استرس در گربه‌ها
  • آموزش و تربیت گربه
  • تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم
  • ایجاد رابطه عاطفی عمیق‌تر بین شما و گربه

تاثیر تشویقی در تربیت گربه

برخلاف چیزی که خیلی‌ها ممکنه فکر کنن گربه‌ها کاملا تربیت پذیرن و می‌تونید چیزای مختلفی مثل یاد دادن اسم، راه رفتن با قلاده، فرمان بیا، گاز نگرفتن و … رو بهشون یاد داد. یه چیزی که خیلی تو تربیت گربه می‌تونه بهتون کمک کنه تشویقی دادنه! گربه‌‌ها شاید به اندازه سگ‌ها شکمو نباشن؛ ولی اگه قرار باشه یه تشویقی و خوراکی خوشمزه جایزه بگیرن حتما باهاتون همکاری بیشتری می‌کنن.

حالا چطوری باید گربه‌مون رو تربیت کنیم و این چیزا رو بهش یاد بدیم؟

خیالت راحت، ما این راهو بلدیم و یه کتاب جامع در مورد نگهداری و تربیت گربه تهیه کردیم. به عنوان صاحب گربه حتما سوالای زیادی در مورد نگهداری از گربه‌تون دارین و تو این کتاب جواب تمام سوالهاتون رو پیدا خواهید کرد: واکسیناسیون گربه، انتخاب غذا، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و تربیت گربه و آموزش بازی کردن با گربه از جمله سرفصل‌های این کتاب الکترونیکی هستن. این ایبوک رو به صورت فایل PDF دانلود می‌کنید و می‌تونید به راحتی تو موبایل و تبلت و لپتاپ بخونیدش.

 

 

کتاب نگهداری و تربیت گربهآیا گربه ها تربیت میشن؟ چه چیزهایی رو لازمه که یاد بگیرن؟

چطوری با گربه بازی کنم؟ آیا من دارم با بازی های تکراری گربه‌مو خسته و افسرده میکنم؟

چطوری به گربه‌ام اسمش رو یاد بدم؟

چه طور به بهترین شکل از گربه ام نگهداری کنم که همیشه سالم و سرحال بمونه؟

کتاب الکترونیکی راهنمای نگهداری و تربیت گربه خانگی برای پاسخ به سوالات بالا و صدها سوال مهم دیگه که برای همه صاحبان گربه پیش میاد، توسط تیم پت پرس نوشته شده.

اطلاعاتی که در کتاب نگهداری، تربیت و خوشحال کردن گربه پیدا میکنید اطلاعات به روزی هستن که گربه دار ها ازش غافلن.

این کتاب ۱۸۴ صفحه داره و میتونین در قالب یک فایل PDF دریافتش کنید.

دانلود ایبوک تربیت گربه

 

تشویقی خوراکی برای گربه

بهترین تشویقی برای گربه من کدومه؟

انتخاب بهترین تشویقی برای گربه به مسائل مختلفی مثل سن، جنسیت، وزن، شرایط جسمانی و … بستگی داره. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما با یک دامپزشک در این مورد مشورت کنید تشویقی های گربه را از پت شاپ آنلاین خریداری کنید .

  • مثلا بعضی انواع تشویقی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستن و اگر گربه‌تون از این نظر کمبود داره بهترین تشویقی براش محسوب می‌شن.
  • از طرفی بعضی از گربه‌ها دارای اضافه وزن و چاقی هستن و به همین دلیل نباید تشویقی‌هایی که پروتئین و کربوهیدرات بالایی دارن رو بهشون بدید.
  • بعضی تشویقی‌ها جویدنی هستن و برای از بین بردن پلاک و جرم دندان مفیدن و …

البته طیف وسیعی از تشویقی‌ها هم هستن که صرفا خوشمزه‌ن و گربه‌ها از خوردنش لذت می‌برن. این تشویقی‌ها رو می‌تونید برای همه گربه‌ها بخرید و به عنوان جایزه گربه بهش بدید.

البته حواستون باشه که در مصرف این تشویقی‌ها زیاده‌روی نکنید تا گربه‌تون دچار مشکل اضافه وزن و چاقی نشه.

بستنی دادن به گربه

چه زمانی به گربه‌مون تشویقی بدیم؟

گربه‌ها عاشق تشویقی هستن و هیچ وقت ازش سیر نمی‌شن! اما برای این که دوست کوچولومون دچار اضافه وزن و چاقی و مشکلات سلامتی نشه باید محدودیت‌هایی رو برای تشویقی دادن به گربه داشته باشیم.

می‌دونید که گربه‌ها به هرچی میخوان می‌رسن و ممکنه شما رو وادار کنن بهشون تشویقی و جایزه بیشتری بدید! اما برای سلامتی خودِ گربه‌ها هم که شده باید قاطع و محکم باشید و کوتاه نیاید.

دامپزشکان معتقدند که ۱۰% انرژی مورد نیاز روزانه گربه می‌تونه از طریق اسنک و تشویقی تامین بشه، نه بیشتر!

اگه با هدف آموزش و تربیت گربه می‌خواید از تشویقی استفاده کنید بهترین زمان بین وعده‌های اصلی غذاییه؛ یعنی زمانی که گربه‌تون نه انقدر سیره که توجهی به شما نکنه و نه انقدر گرسنه است که اصلا حواسش به آموزش نباشه.

بهترین تشویقی‌های موجود در بازار رو از کجا بخریم؟

حالا که کمی با مفهوم اسنک و تشویقی گربه آشنا شدیم در ادامه می‌خوایم چند مورد از پرطرفدارترین این محصولات رو به شما معرفی کنیم. برای این کار به سایت دیجی کالا مراجعه کردیم و تشویقی‌هایی که بر اساس نظرات کاربران از همه بهتر و محبوب‌تر بودن رو به شما معرفی می‌کنیم. برای راحتی بیشتر در پایان هر بخش، لینک خرید اون محصول از سایت دیجی کالا رو هم در اختیار شما قرار دادیم:

تشویقی گربه نوبی مدل

تشویقی گربه نوبی مدل Soft Chicken Fillet

محصول: آلمان

یکی از پرطرفدارترین تشویقی های گربه در سایت دیجی کالا تشویقی نوبی هست. این غذا از تکه‌های خشک شده فیله مرغ تهیه شده و گربه‌ها عاشق بو و طعم اون هستن. بافت تکه‌های مرغ تقریبا نرم هست و می‌تونید اون رو به عنوان جایزه و یکجا یا در فواصل مختلف و به عنوان تشویقی و بعد از انجام دادن یه کار خوب به گربه‌تون بدید.

ویژگی‌ها:

  • خوش خوراک بودن
  • بو و طعم جذاب برای گربه‌ها
  • منبع

موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
سه شنبه 15 تير 1400 ساعت 15:50 | بازدید : 489 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

ارز دیجیتال یا رمزارز نوعی پول مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود. رمزارزها می‌توانند مانند سایر ارزهای فیات (بدون پشتوانه) قابلیت مبادله، انجام تراکنش، خرید آنلاین و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال  ... داشته باشند. بیت‌ کوین، اتریوم، لایت‌ کوین، بایت‌ کوین، بیت کوین کش، ریپل، مونرو، استلار، ورج و دیگر آلت کوین ها انواع رمز ارز هستند.

بروزرسانی تپ روت (Taproot) در بیت کوین چیست

بروزرسانی تپ روت (Taproot) در بیت کوین چیست

| ۱۶:۰۰ ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ | + دیدگاه

توکن چیست و چه کاربردی دارد؟

فناوری | ارز دیجیتال | مصطفی اصلاحی | ۲۱:۳۰ ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ | + دیدگاه

بایننس کوین (BNB) چیست؛ هر آنچه باید در مورد رمزارز شبکه بایننس بدانیم

مالی و اقتصادی | بلاک چین | ارز دیجیتال | شاهو فریور | ۱۲:۰۰ ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ | 4 دیدگاه
کشف بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمزارز کشور با ۷۰۰۰ ماینر در تهران

کشف بزرگ‌ترین مزرعه غیرمجاز استخراج رمزارز کشور با ۷۰۰۰ ماینر در تهران

| ۱۷:۰۵ ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ | 65 دیدگاه
یک قطعه زمین دیجیتال در دیسنترالند، با قیمت ۹۱۳ هزار دلار به فروش رفت

یک قطعه زمین دیجیتال در دیسنترالند، با قیمت ۹۱۳ هزار دلار به فروش رفت

| ۱۵:۴۰ ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ | 17 دیدگاه
ارزش بیت کوین در نتیجه بیانیه جدید چین، به ۳۲/۵ هزار دلار کاهش یافت

ارزش بیت کوین در نتیجه بیانیه جدید چین، به ۳۲/۵ هزار دلار کاهش یافت

| ۱۷:۳۰ ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ | 32 دیدگاه
جان مک‌آفی: ارز دیجیتال پنهانی ندارم. تمام دارایی‌هایم مصادره شده است

جان مک‌آفی: ارز دیجیتال پنهانی ندارم. تمام دارایی‌هایم مصادره شده است

| ۱۲:۴۵ ۱۴۰۰/۰۳/۳۰ | 19 دیدگاه
آپدیت «لندن» هزینه تراکنش و درآمد ماینرهای اتریوم را به‌شدت کاهش می‌دهد

آپدیت «لندن» هزینه تراکنش و درآمد ماینرهای اتریوم را به‌شدت کاهش می‌دهد

| ۲۰:۴۰ ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ | 1 دیدگاه
بانک جهانی درخواست کمک السالوادور برای به‌کارگیری بیت کوین را رد کرد

بانک جهانی درخواست کمک السالوادور برای به‌کارگیری بیت کوین را رد کرد

| ۲۰:۳۰ ۱۴۰۰/۰۳/۲۹ | 2 دیدگاه
ایلان ماسک چگونه استفاده‌ از انرژی پاک برای بیت کوین را پیگیری خواهد کرد؟ 

ایلان ماسک چگونه استفاده‌ از انرژی پاک برای بیت کوین را پیگیری خواهد کرد؟ 

| ۱۴:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ | 4 دیدگاه

اتریوم چیست؛ هر چه باید در مورد بلاک چین اتریوم و رمزارز اتر بدانیم

مالی و اقتصادی | ارز دیجیتال | اتریوم | شاهو فریور | ۱۰:۰۰ ۱۴۰۰/۰۳/۲۶ | 5 دیدگاه

کاردانو چیست؛ هرآنچه باید درباره کاردانو و رمزارز ADA بدانیم

ارز دیجیتال | مالی و اقتصادی | مهدی هنرمند | ۲۱:۳۰ ۱۴۰۰/۰۳/۲۴ | 17 دیدگاه
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کنسرو گربه دیجی پت
یک شنبه 13 تير 1400 ساعت 12:57 | بازدید : 561 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

گربه ها گوشت خوارند و عاشق رژیم غذایی غنی از گوشت هستند و به آن نیاز دارند. طعمه های وحشی به اندازه 75٪ آب دارند، به همین دلیل گربه ها برای به دست آوردن آب از طریق غذایی که می خورند تکامل یافته اند. آب نقش مهمی در عملکرد بدن گربه، به ویژه هضم غذا دارد. گربه ها تمایل ندارند برای آبرسانی مناسب بدن خود، آب کافی بنوشند.

ویژگی های کنسرو گربه

یک راه حل ساده برای جلوگیری از کم آبی بدن گربه این است که غذای کنسرو شده گربه را به برنامه غذایی آنها اضافه کنید.
بنابراین غذای مرطوب کنسرو گربه دیجی پت مغذی ترین گزینه برای گربه بالغ و بچه گربه ها است. کنسرو گربه پروتئین حیوانی را در اختیار بچه گربه ها قرار می دهد. گربه ها طعم کنسرو را دوست دارند.

آیا می دانید کنسرو گربه چه فوایدی دارد؟

کنسرو گربه به هیدراته نگه داشتن بچه گربه شما کمک می کند و برای حفظ سلامتی مهم است.
با داشتن کنسرو با کیفیت و مرغوب برای گربه به سلامتی بچه گربه خود کمک کنید. گنجاندن غذای کنسرو گربه در رژیم غذایی آن، می تواند اطمینان از تغذیه مناسب همراه مراقبت را آسان کند.

چرا کنسرو گربه؟ | آیا غذای کنسروی برای گربه کافی است؟

با توجه به این‌که تغذیه مناسب و کافی جزو مهم‌ترین عواملی است که سلامتی گربه ها را تضمین کرده و حتی به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می کند؛ بنابراین لازم است که در انتخاب غذای گربه خود نهایت دقت را به خرج دهید؛ هم چنین دیگر دستتان آمده که اگر قرار باشد برای گربه خود غذایی انتخاب کنید، بدون تردید کنسرو در کنار غذای خشک گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشت که کنسرو گربه تنها زمانی ثمربخش خواهد بود که از برندهای معتبر و باکیفیت تهیه شود. به همین دلیل است که ما در پتیشا به ارائه محصولاتی از برندهای درست‌وحسابی پرداخته‌ایم تا خیالتان از بابت سلامتی حیوان خانگی‌تان کاملاً آسوده باشد. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از کنسرو گربه در کنار غذای خشک ضروری است.

 

شرایط نگهداری کنسرو گربه

برخلاف غذای خشک گربه، کنسرو گربه پس از باز شدن به یخچال نیاز دارد، به این معنی که شما نمی توانید غذای مرطوب گربه را تمام روز بیرون بگذارید. اگر در مکانی هستید که به یخچال دسترسی ندارید، برای میان وعده گربه خود، از غذای خشک گربه به جای غذای کنسرو گربه استفاده کنید. خرید بهترین مارک های کنسرو گربه راهی عالی برای ارائه رژیم غذایی متعادل بچه گربه شما ارائه می دهند.

خرید و قیمت کنسرو گربه

در بهترین پت شاپ تهران ما بهترین غذاهای مرطوب و کنسروی گربه را به اشتراک گذاشته ایم و به سوالات متداول شما در مورد غذای گربه و رژیم غذایی مرطوب پاسخ خواهیم داد.

طریقه مصرف کنسرو گربه

همان طور که گفتیم اولین نکته این است که قبل از باز شدن کنسرو گربه، باید در مکانی سرد و خشک نگهداری شود. در صورت باز شدن کنسرو، بیش از 4 ساعت خارج از یخچال نماند. به عبارت دیگر اگر غذای کنسروی گربه بیشتر از 4 ساعت بیرون از یخچال باشد، باید حتما آن را دور بریزید.

هر کنسرو باز شده را می توانید، بین 5 تا 7 روز در یخچال نگهداری کنید. درصورتی که کنسرو گربه مصرف نشود، بعد از 7 روز باید دور بریزید. شما می توانید برای تازه نگه داشتن غذای کنسروی گربه، آن را به ظرف شیشه ای انتقال دهید و یا یک درب پلاستیکی روی قوطی کنسرو قرار دهید.

آیا کنسرو گربه را باید جوشاند؟

سوالی که بسیاری از کاربران از مشاورین فروش ما میپرسند، این است که آیا کنسرو گربه را باید جوشاند؟

احتمالا این سوال از آنجا به وجود آمده است که ما کنسروهایی که برای حیوانات خانگی تهیه می کنیم را با کنسروهایی که برای مصرف انسان می خریم، مقایسه می کنیم. چون کنسروهای مصرف انسان باید حدود نیم ساعت جوشانده شود، فکر می کنیم کنسرو گربه نیز باید جوشانده شود.

طرز استفاده کنسرو گربه به گونه ای است که نیازی به جوشاندن آن ندارد و به محض باز شدن درب کنسرو، می توان در اختیار گربه دلبندتان قرار دهید. بنابراین عدم نیاز به جوشاندن کنسرو گربه، یکی از مزیت های آن است.

خرید کنسرو گربه

اگر مطمئن نیستید کدام برند کنسرو گربه را امتحان کنید؟ فروشگاه پتیشا بهترین غذای کنسروی گربه را در بازار شامل فیدار، شایر، سیمبا و … ارائه می دهد.

حال که از تاثیر غذای کنسروی بر سلامتی گربه ها مطلع شده اید، این نوید را برایتان داریم که به راحتی و در اسرع وقت می توانید کنسرو گربه مورد نیاز خود را با ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی پتیشا تهیه کنید. در اینجا فرصتی کم نظیر در اختیارتان قرار می گیرد که کنسرو گربه را از میان مارک های مورد علاقه گربه‌تان و همین طور بر اساس عطر و طعم دلخواهش پیدا کرده و با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه خریداری نمایید. بدین صورت قادر خواهید بود که هر وعده غذایی گربه را با یک غذای خوب و مفید پوشش دهید.

منبع

برای راهنمایی بیشتر و اطلاع از قیمت کنسرو گربه کافیست با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید طلا
یک شنبه 13 تير 1400 ساعت 12:41 | بازدید : 440 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

روش های سرمایه گذاری طلا

طلا همواره یکی از گزینه‌های جذاب سرمایه گذاری در طول تاریخ بوده است. حتی امروزه با اینکه ابزارهای جدید سرمایه گذاری همچون بورس و دارایی‌های مختلفی که درآن ها معامله می شوند در دسترس هستند، باز هم از جذابیت سرمایه گذاری در طلا کاسته نشده است.

نوسانات نرخ طلا همواره یکی از مهمترین شاخص‌های اقتصادی جهان در واکنش به شرایط و رویدادهای اقتصادی و سیاسی بوده است و در شرایط بحران و ریسک‌های جهانی، به عنوان مامن سرمایه گذاران عمل کرده است.

البته طلا بیش از آن که یک فرصت سرمایه گذاری جهت کسب بازدهی‌های بالاتر از تورم یا بازارهای موازی خود باشد، به عنوان یک فرصت جهت حفظ قدرت خرید پول محسوب می شود.

لذا از این جنبه، قطعا پیشنهاد می شود جهت تعدیل ریسک سرمایه گذاری خود در دارایی‌های مختلف، همواره بخشی از سرمایه خود را به سرمایه گذاری در این دسته از دارایی اختصاص دهید (بدون شک این که چند درصد از دارایی خود را به این دسته اختصاص دهید، موضوعی منحصرا مربوط به هر فرد، تخصصی و خارج از بحث این مقاله است.)

 

سرمایه گذاری در طلا

اما در این مقاله به دنبال آن هستیم، تا روش های سرمایه گذاری در طلا را به شما معرفی کنیم، در بازار طلا، برخلاف دیدگاه عموم که تنها طلای فیزیکی یا زینتی را روش سرمایه گذاری در طلا می دانند، در حال حاضر در داخل کشور، ابزارهای دیگری نیز تعریف شده که به واسطه آن ها شما می توانید از تغییرات قیمتی این فلز گران بها بهره مند شوید.

در طلا سرمایه گذاری کنیم یا خیر؟

همانطور که اشاره شد، قطعا پیشنهاد می کنیم طلا را به عنوان بخشی از سبد سرمایه گذاری خود انتخاب کنید، این دسته از دارایی، عموما قدرت خرید شما را حفظ می کند، همزمان از نوسانات دلار و انس جهانی شما را بهره مند می کند و گرچه انتظار بازدهی‌های بالاتر از بازارهای موازی (بخصوص بازار سرمایه در بلند مدت) را از آن نداریم، ولی انتظار داریم قدرت خرید سرمایه گذار را تحت یک سرمایه گذاری با ریسک نسبتا پایین حفظ کند و مجموع ریسک سبد سرمایه گذاری شما را تعدیل کند.

نکته مهم آن است که اصولا سرمایه گذاری بخصوص در ابعاد سرمایه‌های بزرگ تر در “طولانی مدت” معنی صحیح تری پیدا می کند، گرچه در ایران نوسانات قیمتی بسیار بالاست و با تورم دو رقمی روبرو هستیم.

وقتی از بازدهی بالاتر و یا پایین تر یک بازار نسبت به سایر بازارها صحبت می کنیم، منظور دوره‌های سرمایه گذاری بلندمدت است و نه کوتاه مدت و در کوتاه مدت و داشتن رویکرد نوسانی و جریان دادن سرمایه در بازارهای مختلف و کسب سود آن بازارهای در آن مقاطع خاص زمانی، شاید بتواند منجر به بازدهی بسیار بالایی شود، ولی کار بسیار پر ریسک و سختی است که هرکسی توانایی آن را ندارد، لذا تشکیل یک سبد متشکل از دارایی‌های مختلف می تواند در این زمینه کارساز باشد که طلا نیز یکی از گزینه‌های پیش رو برای تشکیل این سبد است.

انواع روش های سرمایه گذاری در طلا و سکه چیست؟

روش های سرمایه گذاری طلا

امروزه روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که شناخته شده ترین آن طلای فیزیکی است، مابقی این روش ها عبارتند از:

  • صندوق های سرمایه گذاری در طلا
  • گواهی سپرده سکه در بورس کالا

در ایران قراردادهای آتی نیز قبلا فعال بوده که با توجه به این که در حال حاضر امکان آن فراهم نیست، به این موضوع نخواهیم پرداخت، ضمنا فعالیت در بازار فارکس نیز می تواند شما را از نوسانات نرخ جهانی طلا بهره مند کند که در این مقاله موضوع بحث ابزارهای داخلی خواهد بود.

۱- خرید فیزیکی طلا و سکه

خرید فیزیکی طلا و سکه از دیرباز از مرسوم ترین روش های سرمایه گذاری در این فلز گران بها بوده است، در ایران انواع مختلف سکه اعم از سکه‌های گرمی، ربع، نیم، تمام و… در دسترس است و متداول ترین عیار طلا نیز، طلای ۱۸ عیار است. در هنگام ورود به این سرمایه گذاری توجه داشته باشید که سکه در ایران ممکن است با حباب قیمتی روبرو باشد.

این مطلب را حتما بخوانید:  چگونه اوراق مسکن بخریم؟ ۴ روش خرید اوراق مسکن

اما چرا در این نوع از طلا سرمایه گذاری نکنیم؟

سوال شاید در وهله اول عجیب به نظر برسد، ولی وقتی دقیق تر به آن نگاه کنیم سوال درستی است، منظور ما خرید طلا به قصد زینتی نبوده و دقیقا تمرکز ما بر معقوله سرمایه گذاری است:

وقتی هدف سرمایه گذاری در طلا یا هر دارایی دیگری است، بحث کارمزد ها اهمیت زیادی پیدا می کند، در خرید طلا شما چند راه حل پیش رو دارید:

  • خرید طلای نو
  • خرید طلای بدون اجرت یا دست دوم
  • خرید طلای آب شده

در خرید طلای نو، شما اجرت و مالیات می پردازید و در خرید طلای دست دوم در بهترین حالت اجرت را نمی پردازید یا اجرت کمتری می پردازید، که با ریسک تقلبی بودن همراه است، خرید طلای آّب شده نیز با ریسک تقلبی بودن روبرو است و تخصص و آشنایی کافی با بازار طلا را نیاز دارد. البته شمش در برابر طلای آب شده گزینه بسیار بهتری است.

شمش ها بر خلاف طلای آب شده معتبر و با علائم حک شده روی آن هستند و از اعتبار بالایی برخورداند.

در نظر بگیرید که اگر همین امروز طلا را بخرید و با فرض ثبات نرخ طلا همین امروز بخواهید اقدام به فروش کنید، عملا با توجه به کارمزد مربوط به مالیات و اجرتی که پرداخته اید در زیان خواهید بود، لذا هزینه معاملاتی که در خرید طلا می پردازید اهمیت دارد. لذا در این بخش خرید سکه، گزینه بهتری جهت سرمایه گذاری خواهد بود.

۲- گواهی سپرده طلا

نوع دیگری از سرمایه گذاری در این دسته از دارایی، گواهی سپرده طلاست، در دست داشتن گواهی سپرده دقیقا عین داشتن خود دارایی است که با در دست داشتن آن و مراجعه به انبارهای کالایی می توانید آن را دریافت کنید. گواهی سپرده کالایی ورقه بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالای سپرده شده به انبار است و پشتوانه آن قبض انبار صادر شده توسط انباردار است.

هر نماد گواهی سپرده سکه یک تاریخ سررسید دارد. خریدار هم می‌تواند بعد از خرید سکه، آن را تحویل بگیرد و هم می‌تواند این اوراق را تا سررسید نگهداری کند.

پس از تعطیل شدن معاملات آتی سکه در بورس کالا، در حال حاضر معاملات ثانویه گواهی سپرده سکه در بورس اوراق بهادار انجام می ‌شود. هدف از راه‌ اندازی این ابزار، شفافیت و کشف قیمت رسمی سکه و همچنین تنوع بخشی به سبد ابزارهای مالی بوده است.

درواقع این گواهی ورقه بهاداری است که نشان دهنده مالکیت روی دارایی است. دارایی ها نیز در انبارها قرار دارند. برای مثال بانک رفاه کارگران برای سکه طلا انبار دارد.

لازم به ذکر است که اگر می خواهید از این روش اقدام به سرمایه گذاری کنید نیازمند کد بورسی خواهید بود. نحوه خرید اوراق نیز همانند سهام است. هر ۱۰ ورقه گواهی سپرده معادل ۱ سکه تمام بهار آزادی می باشد. این معامله هزینه کارشناسی، ارزیابی و انبارداری دارد و کارمزد معاملات نیز درصدی از مبلغ معامله است.

اما اگر بخواهیم سکه فیزیکی خود را در این بازار بفروشیم چگونه اقدام کنیم؟

دارندگان سکه فیزیکی، می ‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به خزانه بانک رفاه یا بانک‌های دیگری که انبار دارند(پیش از مراجعه این موضوع را پیگیری کنید، ممکن است زمانی که شما این مقاله را می خوانید، بانک‌های دیگری نیز این خدمات را ارائه دهند.) مراجعه کرده و سکه یا سکه‌های موردنظر خود را به انبار تحویل دهند.

پس از اعتبارسنجی سکه‌ها، قبض انبار یک روز کاری بعد صادر می‌شود و فرد می‌تواند آن را دریافت نماید. دارنده قبض انبار می‌تواند از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری ‌ها یا سامانه معاملات برخط سهام، اقدام به فروش سکه یا سکه‌های خود نماید.

۳- صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلا

روش های سرمایه گذاری طلا

صندوق‌های سرمایه گذاری بر مبنای دارایی‌هایی که روی آن ها سرمایه گذاری می کنند دسته بندی می شوند. صندوق کالایی قابل معامله (ETC) یکی از ابزارهای مالی نوین هستند که به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که به جای خرید و نگهداری کالای مورد نظر و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق ها را خریداری نمایند. با خرید این اوراق، سرمایه گذار در عین داشتن مالکیت کالای مورد نظر، مسئولیت نگهداری از آن کالا را بر عهده ندارد.

این مطلب را حتما بخوانید:  حباب سکه چیست و چگونه محاسبه می شود؟

عمده دارایی‌های این نوع از صندوق ها گواهی‌های سپرده هستند، به بیان ساده طلا و سکه ماهیت سرمایه گذاری این صندوق ها را تشکیل می دهد و اگر قصد سرمایه گذاری در این دسته از دارایی را دارید، این صندوق ها نیز شما را از تغییرات نرخ این بازار بهره مند می کند.

تفاوت صندوق سرمایه گذاری و صندوق سرمایه گذاری در طلا

صندوق سرمایه گذاری دارایی‌های خود را به صورت حرفه ای مدیریت می کنند و این تخصصی است که شما ممکن است نداشته باشید و در عین حال بخواهید در این بازار سرمایه گذاری کنید. بدین شکل سرمایه خود را به دست افرادی می سپارید که تخصص کافی برای سرمایه گذاری در این بازار را دارند.

صندوق سرمایه گذاری در طلا در ایران از نوع قابل معامله هستند و برای سرمایه گذاری در آن ها باید کد بورسی دریافت کنید. در خرید این نوع از صندوق ها ریسک نگهداری طلا کاملا از بین می رود، نگهداری، حمل، احتمال سرقت و…در خرید این صندوق ها معنی ندارد. کارمزد خرید این صندوق ها نیز نسبت به خرید طلا کمتر است.

نکته مهم دیگر آن است که با بالاتر رفتن نرخ طلا و سکه قدرت خرید خریداران جهت سرمایه گذاری در این بازار کاهش پیدا می کند و وجود ابزاری چون صندوق‌های طلا همچنان امکان بهره مندی سرمایه گذاران از این فرصت سرمایه گذاری را ایجاد می کند.

میزان نقدشوندگی این صندوق ها

موضوع نقدشوندگی در یک فرصت سرمایه گذاری همواره از اهمیت برقرار است،دلفین وست روش های سرمایه گذاری را به شما می آموزد. شما ممکن است هر لحظه به نقد کردن دارایی خود احتیاج پیدا کنید و نقدشوندگی این صندوق ها با توجه به این که در بستر بازار سرمایه معامله می شوند نسبت به بازار فیزیکی دارای مزیت است.

فراموش نکنید مهمترین فاکتور (درایور) موثر بر قیمت این صندوق ها نیز همانند نرخ طلا و سکه، نوسانات مربوط به نرخ دلار در داخل کشور و انس جهانی است. قیمت واحدهای صندوق نیز بر پایه ارزش‌ خالص ‌دارایی‌های صندوق (NAV) و بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌ شود.

یکی از مزیت‌های مهم این صندوق ها امکان نقد کردن بخش‌هایی از دارایی است زیرا گاهی اوقات شما می خواهید مبلغی کمتر از ارزش یک سکه را نقد کنید که این امکان در فروش سکه فیزیکی فراهم نیست.

اگر قصد سرمایه گذاری در این صندوق ها را دارید، در ادامه آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس پارسیان با نماد طلا
  • صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای کیان با نماد گوهر
  • صندوق سرمایه گذاری طلای زرافشان امید ایرانیان با نماد زر
  • صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر سکه طلای مفید با نماد عیار

نتیجه گیری

اگر قصد ورود به این بازار را دارید بین دو گزینه طلا و سکه، سکه گزینه بهتری جهت سرمایه گذاری است که چرایی آن در بالا توضیح داده شد، بین سکه فیزیگی و گواهی سپرده نیز، گواهی به دلیل سهولت معاملات و هزینه معاملاتی کمتر و نقد شوندگی بالاتر بیشتر پیشنهاد می شود.

واحدهای صندوق ها هزینه انبارداری، ارزیابی و.. مربوط به گواهی سپرده را نیز ندارد و از این جنبه جذاب تر به نظر می رسد، البته در هنگام خرید هریک از این انواع دارایی باید میزان حباب نسبت به ارزش ذاتی و نیز نوسانات تاریخی و برآوردهای آتی را در نظر بگیرید.

در واقع تا قبل از تاسیس صندوق‌های طلا و سکه، نگهداری طلای فیزیکی جهت سرمایه گذاری توجیه داشت، اما امروزه پذیرش ریسک نگهداری فیزیکی طلا و سکه توجیهی ندارد.

منبع

برچسب‌ها: طلا ,

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید غذای گربه
دو شنبه 7 تير 1400 ساعت 12:2 | بازدید : 456 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک گربه تکه هایی شبیه به بیسکویت های ریز قهوه ای رنگی است که ممکن است اَشکال گوناگونی داشته باشد. مسئله مهم در رابطه با غذای خشک گربه این است که به دلیل داشتن رطوبت پایین (حدود ۱۲ درصد) نگهداری طولانی مدت از این غذا آسان است؛ اما هنگام خوردن بهتر است با سوپ یا آب مرغ مخلوط شود و حتماً آب تازه، شیرین و تمیز در اختیار گربه قرار بگیرد. از مزایای غذای خشک گربه، دست‌یابی آسان به این این غذا است. این غذاها نسبت به کنسرو و سوپ گربه، به جویدن بیشتری نیاز دارد؛ جویده شدن غذای خشک گربه مانند مسواک عمل می‌کند و از تشکیل تارهای دندانی جلوگیری می کند.برای خرید غذای گربه میتوان به سوپر مارکت ها یا فروشگاه ها مراجعه کرد . فروشگاه های اینترنتی لوازم نگهداری حیوانات خانگی نیز گزینه پرطرفداری در بین دارندگان حیوانات خانگی است .

انواع غذای خشک گربه

کارشناسان با در نظر گرفتن نیازهای متفاوت گربه ها، انواع مختلفی از غذای خشک گربه را فرمول بندی کردند. درصد ویتامین ها، پروتئین ها، فیبرهای گیاهی، مواد معدنی و… با توجه به سن، شرایط بدنی، میزان فعالیت و… تنظیم شده و انواع مختلفی از غذاهای خشک را به وجود آورده است.

غذای خشک بچه گربه

بچه گربه ها (گربه های زیر ۱ سال) در سن رشد هستند و میزان فعالیت آن ها با گربه های بالغ متفاوت است. در این سن استخوان های بدن بچه گربه ها رشد می کنند و نیازمند درصد کلسیم بالایی هستند؛ پس غذای خشک بچه گربه باید کلسیم بالایی را دارا باشد تا از پوکی استخوان و برخی مشکلات دندانی در بزرگسالی جلوگیری کند. علاوه بر کلسیم، داشتن درصد بالای پروتئین برای رشد و فعالیت بدن بچه گربه ها بسیار مفید خواهد بود. همچنین کروکت های غذاهای خشک گربه با توجه به جثه کوچک و اندازه دهان گربه ها طراحی شده تا دندان های شیری و دهان کوچک گربه نازنینتان اذیت نشود.

غذای خشک گربه خانگی

گربه های آپارتمانی و گربه هایی که در منزل زندگی می کنند تفاوت های مهمی با گربه های خیابانی دارند. اول اینکه به دلیل محدودیت فضا نسبت به طبیعت فعالیت کمتری دارند؛ فعالیت کم به راحتی می تواند گربه شما را به یک گربه چاق و در معرض دیابت تبدیل کند. اما با استفاده از غذاهای خشکی گربه خانگی می‌توان این خطر را تا حد زیادی  کاهش داد. درصد پروتئین ها و چربی های این غذا طوری تنظیم شده است که میزان کالری موجود در آن صرف فعالیت و سوخت و ساز شود و چربی در بدن انباشته نشود. نکته دوم اینکه چون گربه ها در خانه و در خاک مدفوع می کنند؛ اگر غذایشان، غذایی متعادل نباشد؛ می تواند مشکل ساز شود. پروتئین های تجزیه شده موجود در غذاهای خشک مخصوص گربه خانگی به تجزیه کامل غذاها پرداخته و به کمک برخی ویتامین ها به کاهش بوی ‌بد مدفوع می پردازد. این گربه ها به این دلیل که در محیط بسته زندگی میکنند، در معرض نور مستقیم خورشید نیستند که این امر موجب کمبود ویتامینD۳ میشود. ویتامین D3 با جذب کلسیم غذاها نقش مهمی در سلامت و استحکام سیستم اسکلتی و دندان گربه ها دارد. مصرف این ویتامین از خطرات شکستگی و دررفتگی استخوان گربه ها به خصوص در سنین پیری جلوگیری می کند.

غذای خشک گربه باردار یا شیرده

تغذیه گربه های باردار یا شیرده نیازمند توجه بیشتری است؛ به این دلیل که شما در اصل در حال تغذیه دو گربه هستید! درصد بالای مواد مغذی از مولفه‌های مهم و اساسی مورد نیاز این گربه ها است. مادران باردار و شیرده وظیفه رشد دادن نوزاد کوچکشان را دارند که این کار انرژی بالایی را می طلبد. وجود پروتئین و اسیدهای چرب نظیر امگا ۳ و امگا ۶ در غذای خشک گربه باردار یا شیرده بسیار سودمند است. عدم استفاده از غذاهای با کیفیت مشکلاتی از قبیل کم شدن شیر مادران و کمبود کلسیم در بدن بچه گربه ها را در پی خواهد داشت.

منبع


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش فارکس از صفر تا صد
دو شنبه 7 تير 1400 ساعت 12:1 | بازدید : 473 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

درست مانند بسیاری از بازار‌های مالی در قدم اول بهتر است کمی در مورد این بازار مطالعه کرده و اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد و ساختار این بازار به دست بیاورید.شما باید آموزش فارکس صفر تا صد را بیاموزید. در ادامه قصد دارید تا برخی نکات ساده و مقدمتی که باید به عنوان اولین قدم از آموزش بازار فارکس بدانید را مورد بررسی قرار دهیم.

بازار فارکس یا Forex چیست؟

بهتر است در ابتدای کار به عنوان اولین مطلب از مقاله آموزش فارکس به بررسی مفهوم کلمه فارکس یا Forex بپردازیم. این کلمه مخفف عبارت Foreign Exchange بوده و اشاره به یک بازار مالی دارد که در آن معامله‌گران می‌توانند ارز‌های کشور‌های مختلف را نسبت به یکدیگر معامله کنند. به عبارتی تریدر‌ها در بازار فارکس ارز‌های مختلفی را با یکدیگر مبادله می‌کنند و از اختلاف قیمتی که از این مبادلات حاصل می‌شود کسب سود می‌کنند. شاید برایتان سول شده باشد که این نرخ ارز‌‌ها و نسبت‌ها بر چه اساسی حاصل می‌شود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ساختار و تاریخچه بازار فارکس را مورد بررسی قرار دهیم.

ساختار و تاریخچه بازار فارکس

به طور کلی همه چیز به زمانی باز می‌گردد که جنگ جهانی دوم پایان یافته بود و بسیاری از کشور‌ها تصمیم گرفته بودند با ایجاد قوانین و چهارچوب‌هایی برای معاملات، ثبات اقتصادی در بازار‌های مالی ایجاد کرده و به آشفتگی‌های حاصل از جنگ پایان دهند. در نتیجه کشور‌های قدرتمند با یکدیگر قراردادی به نام bretton woods عقد کردند. این قرارداد به طور کلی نرخ مبادله‌ی تمامی ارز‌ها را با طلا مشخص می‌کرد. اما پس از مدتی با پیشرفت کشور‌های قدرتمند و ارزش‌ یافتن برخی ارز‌ها نسبت به یکدیگر قراداد bretton woods کمی غیر کاربردی به نظر می‌رسید تا این که مجددا کشور‌های قدرتمند جمع شدند و با هم‌ فکری هم تصمیم گرفتند که سیستم مبادله‌ی ارز را به جای تبادل و نسبت بخشیدن با طلا بر اساس میزان عرضه و تقاضا مدیریت کنند. بنابراین قرارداد bretton woods در سال 1971 به طور کلی لغو شده و از آن پس سیستم عرضه و تقاضا تعیین کننده میزان ارزش ارز‌ها شد.

 

چگونه می‌توان در فارکس معامله کرد؟

برای معامله در بازار فارکس درست مانند بورس ایران به کارگزاران احتیاج دارید. البته به کارگزاران یا صرافی‌هایی که شما را به بازار فارکس متصل می‌کنند بروکر گفته می‌شود. برای شروع کار کافیست یک بروکر مناسب انتخاب کرده و با عضویت در آن معامله در بازار فارکس را شروع کنید. اما بهتر است پیش از هر اقدامی در مورد انتخاب روکر به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید.

  1. بروکر‌های فارکس با توجه به بین‌المللی بودن فارکس در نقاط مختلف و کشور‌های مختلفی وجود دارند. همین امر باعث می‌شود که بروکر‌ها گاها برای پیروی از قوانین کشور خود، قوانینی را برای عضویت و فعالیت کاربران اعمال کنند. مثلا ممکن است یک بروکر به طور کلی به کاربران ایرانی به خاطر تحریم‌ها اجازه فعالیت ندهد. یا مثلا یک بروکر دیگر برای جذب کاربران بیشتر حساب‌های اسلامی به کاربران مسلمان خود ارائه ‌دهد.

  2. برخی بروکر‌های فارکس علاوه بر جفت ارز‌ها از سهام‌های کشور‌های مختلف، نفت، فلزات و شاخص‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که با معامله بر روی آن‌‌ها نیز کسب درآمد کنید.
  3. برخی بروکر‌ها برای جذب کاربران بیشتر امکانات جذابی مانند اهرم در معاملات، مقالات و ویدیو‌های رایگان آموزش فارکس، قرعه‌کشی‌ها و ... را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.
  4. میزان سرمایه اولیه و مدارک مورد نیاز برای تایید هویت در وبسایت بروکر‌های فارکس متفاوت می‌باشد که می‌توانید این مقادیر را قبل از هر اقدامی از پشتیبان‌های بروکر سوال کنید.
  5. به خاطر داشته باشید که روش‌های پرداخت و برداشت در بروکرهای فارکس می‌تواند متفاوت باشد. برخی از بروکر‌ها از انواع مختلفی از روش‌های برداشت و پرداخت مالی پشتیبانی می‌کنند و برخی دیگر ممکن است مثلا فقط از ویزا کارت پشتیبانی کنند که این مسئله برای کاربران و معامله‌گران ایرانی بسیار مهم می‌باشد.

ساعت کار بازار فارکس چگونه است؟

ساعت کار بازار فارکس به صورت 24 ساعته از دوشنبه تا جمعه می‌باشد. بنابراین شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز که فرصت معامله‌گری را دارید شروع به ترید کرده و کسب درآمد کنید. اما به عنوان یک فرد علاقه‌مند که تازه آموزش فارکس را آغاز کرده و می‌خواهد وارد این بازار گسترده شوده بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که معمولا برخی ساعات از شبانه روز که بازار کشور‌های قدرتمند شروع به فعالیت می‌کنند برای معامله‌گری بسیار مناسب‌تر می‌باشد. چرا که حجم نقدینگی و معاملات در این ساعات به میزان چشم‌گیری بالا رفته و میزان نوسانات نیز فزایش پیدا می‌کند.

آموزش فارکس

 

حداقل سرمایه بازار فارکس چه قدر است؟

حداقل میزان سرمایه گذاری برای معامله در بازار فارکس متفاوت می‌باشد. برخی بروکر‌ها ممکن است حتی با 1 دلار نیز برای شما حساب باز کنند و برخی دیگر ممکن است برای افتتاح حساب حداقل مبلغ 500 دلار را در نظر گرفته باشند.

آموش بازار فارکس را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع یادگیری و آموزش بازار فارکس بهتر است پیش از هر اقدامی شروع به جست و جو در اینترنت کرده و مطالب و نکات اولیه ورود به بازار فارکس را به طور کالم یاد بگیرید. سپس برای این که از هرگونه ضرر مالی احتمالی جلو‌گیری کنید بهتر است حتما با یک مشاور حر‌فه‌ای که تجربه‌ی قابل قبولی در این بازار دارد مشورت کرده تا درگیر برخی مشکلات و چالش‌های احتمالی در این بازار گسترده نشوید. بودند بسیاری از معامله‌گران که به دلیل عدم دانش کافی و عدم مشورت با معامله‌گران حرفه‌ای مبالغ سنگینی وارد این بازار کرده و صرفا با یک اشتباه کوچک همه یا بخش قابل توجهی از سرمایه خود را از دست داده‌اند.

آموزش فارکس

چگونه برای آموزش فارکس یک مدرس یا مشاور انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک مشاور و مدرس مناسب برای یادگیری و آموزش فارکس بهتر است به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم توجه ویژه داشته باشید. چرا که به دلیل وجود برخی افراد سودجو ممکن است با دریافت مشاوره از یک فرد غیر حرفه‌ای دچار ضرر و زیان‌های مالی شوید.

  1. از فردی مشاوره بگیرید که خود در این بازار فعال بوده و تجربه قابل قبولی در این بازار داشته باشد.

  2. معمولا مشاوران و مدرسان بازار فارکس خود تریدر‌های حرفه‌ای هستند و با معامله‌گری درآمد قابل قبولی دارند. بهتر است برای اطمینان از این موضوع لیست سوابق ترید یا Trade History از آن‌ها بخواهید. افراد حرفه‌‎ای بدون هیچ مشکلی تاریخچه معامله‌گری خود را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  3. از فرد یا سازمان‌های معتبری کمک بگیرید، یعنی مدرس مورد نظر شما با توجه به فعالیت حرفه‌ای خود در این بازار باید پل‌های ارتباطی قابل قبول مانند تلفن، ایمیل، وب‌سایت، صفحات مجازی با تعداد دنبال کنندگان قابل قبول و ... داشته باشد.
  4. بررسی تعداد دانشجویان و افرادی که توسط مدرس مورد نظر شما تربیت شده‌اند و با معامله در بازار‌‌های مالی به سود رسیده‌اند نیز می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

آموزش فارکس با دکتر رضا رضایی

دکتر رضا رضایی با ارائه راهکار‌های و تجربیات شخصی خود کا حاصل سال‌ها ترید و کسب تجربه در بازار فارکس می‌باشد به شما کمک می‌کند تا بتوانید با دانش و تخصص کافی وارد این بازار جهانی گسترده شوید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درآمد قابل قبولی برسید.

  • آموزش ورود به فارکس با آکادمی دکتر رضایی: ما با ارائه مشاوره تخصی، مقالات و دوره‌های جامع آموزشی به شما کمک می‌کنیم تا هر آنچه که لازم است در مورد فارکس بدانید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آموزش دیده و با یک دید باز و اطلاعات جامع فعالیت خود در فارکس را آغاز کنید.

  • آموزش معامله گری با دکتر رضایی: دکتر رضایی با ارائه دوره‌های آموزشی ویدیویی و خصوصی به شما کمک می‌کند تا با جدید‌ترین استراتژی‌های تحلیل تکنیکال در بازار فارکس آشنا شده و روزانه تنها با چند کلیک ساده درامد ثابت دلاری داشته باشید.
  • منبع

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 699
:: بازدید ماه : 4833
:: بازدید سال : 12781
:: بازدید کلی : 38188