بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
راهنمایی خرید تشویقی سگ و انواع آن
دو شنبه 19 دی 1401 ساعت 12:48 | بازدید : 377 | نویسنده : علی | ( نظرات )

انتخاب بهترین غذای تشویقی سگ


دامپزشکان دائماً این سؤال را از خود می‌پرسند که “کدام غذای تشویقی بهتر است به سگ من داده شود؟” اگر غذای تشویقی سگ به درستی انتخاب شده باشد، می‌تواند سلامت حیوان خانگی شما را تکمیل کرده و برای رفاه کلی آنها بسیار مفید باشد.
ناگفته نماند که آموزشی اغلب با غذای تشویقی یا تحریک ذهنی، با یک بازی تعاملی همراه است.

از آنجا که هر حیوان خانگی با شخصیت و ترجیحات خاص خود است، برخی از خوراکی‌ها به راحتی پذیرفته می‌شوند، در حالی که برخی از حیوانات خانگی قبل از پیدا کردن غذاهای مورد علاقه خود نیاز به آزمایش و خطا دارند. با درنظر گرفتن شخصیت حیوان خانگی، بیایید بررسی کنیم که چه نوع خوراکی‌هایی برای سگ‌ها ایده آل است. غذاهایی که بسیار خوب هستند، غذاهایی که باید از آنها اجتناب شود، بهترین غذاها برای توله سگ‌ها و بهترین غذاها برای سگ‌های بزرگسال.

غذاهای تشویقی درجه یک برای سگ‌ها

سبزیجات و میوه‌ها

اگر سگ شما از میوه و سبزیجات خوشش می آید،  هرگز مجبور نخواهید شد پولی برای صرف غذاهای آماده کنار بگذارید! این بسیار عالی است زیرا بسیاری از آنها حاوی مواد نه چندان مطلوب مانند مواد نگهدارنده و رنگ مصنوعی هستند. سبزیجات و میوه‌ها کم کالری هستند، دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند و برای دور بودن از داروها عالی هستند. سطح فیبر آنها همچنین می‌تواند به سگ شما کمک کند بین وعده‌های غذایی احساس سیری کند. سگهای جداگانه ممکن است از هویج، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کدو تنبل، کدو تنبل تابستانی، کدو زمستانی، کرفس، خیار و لوبیا سبز لذت ببرند (کدو سبز جزو سبزیجاتی است که ممکن است به صورت خام ترجیح داده شود). سگها بصورت جداگانه نیز ممکن است از میوه‌هایی مانند توت، موز، سیب، گلابی، آناناس و کیوی لذت ببرند.

هنگام انتخاب خوراک حیوانات خانگی از بخش تولید، توجه داشته باشید که برخی میوه‌ها و سبزیجات مانند پیاز، انگور و کشمش می‌توانند سمی باشند.
مراقب میوه‌هایی باشید که دارای هسته‌ هستند مانند گیلاس، آووکادو، آلو و انبه هستند، زیرا این هسته‌ها قابل هضم نیستند و اگر به طور تصادفی مصرف شوند، می‌توانند باعث انسداد روده شوند. از غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا مانند ذرت، سیب زمینی و هندوانه باید اجتناب شود یا فقط به مقدار کم تغذیه شود.
گوشت نارگیل و مرکبات می‌توانند به طور بالقوه باعث ناراحتی روده شوند و گوشت آووکادو در صورت تغذیه زیاد می‌تواند باعث اسهال یا پانکراتیت شود. پیاز، سیر، موسیر، تره فرنگی و پیازچه هنگام تغذیه به سگ می‌توانند باعث کم خونی خفیف تا شدید شوند. انگور، کشمش و مویز می‌توانند باعث نارسایی کلیه در برخی از سگ‌ها شوند.

 

چگونه تشخیص دهیم که آیا سگ شما میوه و سبزیجات را دوست دارد؟

تعیین کنید که آیا حیوان خانگی شما با ارائه گزینه‌های متنوع در حین آماده سازی وعده غذایی خود پذیرای غذاهای تازه است یا خیر. دفعه بعد که در خانه سبزی یا میوه‌ای تهیه می‌کنید، سعی کنید کمی آن را به حیوان خانگی خود بدهید. سعی کنید یک قطعه تازه و شسته شده از میوه یا سبزیجات و سپس بعد از پختن (و خنک شدن در دمای خوراکی بدون هیچ گونه چاشنی) ارائه دهید. بسته به سلیقه حیوان خانگی شما، آنها یا غذای شما را می‌خورند یا نخواهند خورد. این روند را با میوه‌ها و سبزیجات مختلف ادامه دهید تا زمانی که مورد علاقه حیوان خانگی خود را تعیین کنید.

راهنمایی خرید تشویقی سگ

بهترین چیز در مورد آشپزی در خانه (برای خودتان یا حیوان خانگی شما) این است که دقیقاً می‌دانید که در آن غذاها چه می‌گذرد. شما کنترل دارید. اگر حیوان خانگی شما به چیز خاصی نیاز دارد، شما توانایی پخت غذاهای خانگی را دارید. راهنمایی خرید تشویقی سگ یک راه مناسب برای انتخاب غذا و تشویقی سگ می باشد تا یک انتخاب عالی داشته باشیم. 

بهترین غذاها برای سگ‌های بزرگسال

غذاهایی که برای سگ بزرگتر خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با سن و سلامت بدن آنها باشد. با افزایش سن، سگ‌ها دچار مشکلات مفاصل و کمر و همچنین ممکن است دچار بیماری‌های ارگان شوند یا دچار اختلال عملکرد شناختی (آتروفی مغز) شوند.
با دامپزشک خود در مورد وضعیت سلامتی سگ خود صحبت کنید و ببینید آیا آنها هنگام انتخاب غذا، آنها از هرگونه مواد مغذی یا الزاماتی برخوردار هستند. از آنجایی که برخی از حیوانات خانگی سالمند کمتر از سگهای بزرگسال غذا می‌خورند، خوردن غذا و غذاهایی که می‌تواند به سلامت کلی بدن آنها کمک کند، به آنها توصیه می‌شود.

به طور کلی، حیوانات خانگی که سن بیشتری دارند به احتمال زیاد به حمایت نیاز خواهند داشت. تشخیص آرتروز در خانه آسان نیست. اگر حیوان خانگی شما دیرتر از حالت عادی بلند می‌شود، آهسته راه می‌رود، کمتر ورزش می‌کند، سفت و سخت راه می‌رود، از بالا رفتن و پایین آمدن از پله امتناع می‌کند، در حال لنگیدن یا پرش نکردن معمولی است، دامپزشک شما می‌تواند معاینه فیزیکی و اشعه ایکس را انجام دهد تا مشخص شود آیا آرتریت وجود دارد یا خیر.
انواع مختلفی از روغن‌های ماهی (اسیدهای چرب امگا 3)، کلاژن نوع II، گلوکوزامین و کندرویتین سولفات، MSM و کورکومین وجود دارد. همه این مکمل‌ها می توانند به روش‌های مختلف اما تکمیل کننده به کنترل التهاب و درد مفاصل کمک کنند. وقتی این مکمل ها با هم مصرف شوند، اثر هم افزایی ایجاد می‌کنند و می‌توانند به بهبود درد و التهاب مرتبط با آرتریت کمک کنند.
پیری مغز: یکی دیگر از ملاحظات درمانی برای سگهای مسن انتخاب تشویقی ‌هایی است که می‌تواند پیری مغز و یا سردرگمی آنها را به حداقل رساندن.

غذاهای تشویقی که باید از آنها اجتناب کرد

استخوان و جویدنی‌های سخت: سگ‌ها جویدن استخوان را دوست دارند. مشکل این است استخوان‌ها با دندان‌های سگ کنار نمی‌آیند. اغلب باعث شکستگی دندان، درد و عفونت می‌شوند. این بحث وجود دارد که دادن استخوان یا سایر جویدنی‌ها با سختی مشابه استخوان‌ها به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.
استخوان‌ها به حفظ سطوح بالای لثه بدون پلاک و جرم کمک می‌کنند، اما هیچگونه تأثیری بر سلامت دندان در زیر سطح لثه، جایی که عفونت های باکتریایی دردناک ایجاد می‌شوند، ندارند. در اینجا سه مرحله ساده برای انتخاب بهترین غذای جویدنی سگ وجود دارد.

به طور خلاصه به سگها استخوان یا جویدنی سخت ندهید، زیرا خطر شکستگی دندان، هزینه بعدی مراقبت از دندان که برای مراقبت از دندان شکسته مورد نیاز است یا خطرات شکاف استخوان ارزش چندانی ندارد. به تمام خوراکی‌هایی که به سگ شما داده می‌شود هنگام جویدن نیاز به تورفتن دارند.

غذاها و تشویقی‌های خام: غذاهای گوشتی با ارزش بالا که انتخاب می‌کنید نباید خام باشند. اگر فروشگاه غذای حیوانات خانگی به شما چیز دیگری می‌گوید، به آنها گوش ندهید. غذاهای خام مجموعه‌ای از خطرات احتمالی خود را دارند، به ویژه اگر حیوان خانگی شما جوان است و هنوز سیستم ایمنی او کامل توسعه نیافته است یا در حیوانات مسن با اندام‌ها و سیستم ایمنی ضعیف.
ما نمی‌دانیم چه نوع باکتری‌های بیماری زا روی این محصولات خام کمین کرده‌اند. برخی از آلاینده‌های بالقوه باکتریایی شامل E.coli، سالمونلا و لیستریا، وجود دارد. پختن گوشت این خطر را کاهش می‌دهد و یا از بین می‌برد. اگر تا به حال مسمومیت غذایی داشته‌اید، این نگرانی را درک خواهید کرد. به طور کلی، غذاهای پخته شده برای شما، خانواده و حیوان خانگی شما ایمن‌تر است.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بلاگ پت شاپ و اطلاعات مفید برای حیوانات خانگی
یک شنبه 11 دی 1401 ساعت 18:20 | بازدید : 489 | نویسنده : علی | ( نظرات )

نکاتی که باید پیش از نگهداری حیوانات خانگی بدانید

نگهداری هر حیوان خانگی همچون گربه، سگ، خرگوش، ماهی، همستر و انواع پرندگان با یکدیگر متفاوت است، اما تمام این حیوانات به مراقبت و توجه ویژه نیاز دارند. پیش از نگهداری از هرگونه حیوان خانگی بهتر است بدانید برخی از حیوانات به‌خصوص سگ و گربه‌های به‌اصطلاح نژاددار در شرایط نامساعدی متولد می‌شوند.
معمولاً قیمت خرید این‌گونه حیوانات زیاد است و برخی از افراد سودجو، در شرایط نامساعدی حیوانات را مجبور به تولیدمثل می‌کنند تا تعداد بیشتری از آن‌ها را باقیمت بالا بفروشند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم حیوانات خانگی را خریداری نکنید و آن‌ها را به سرپرستی قبول کنید.
این‌گونه حیوانات را می‌توانید در بسیاری از سایت و صفحات اینستاگرام پیدا کنید که نیاز به سرپرستی دارند و از زمانی که شما سرپرستی آن‌ها را بر عهده گرفتید، مسئول نگهداری از آن‌ها همچون یک کودک هستید.
به یاد داشته باشید که برخی از حیوانات در یک آب‌وهوای خاصی زندگی می‌کنند و هر شرایطی مناسب زندگی آن‌ها نیست. برای مثال سگ هاسکی نیاز به آب‌وهوای سرد دارد و مناطق گرم و خشک مناسب زندگی برای او نیست.
حیواناتی که به سرپرستی قبول می‌کنید را باید پیش از نگهداری به دامپزشک ببرید تا او را مورد آزمایش قرار دهد. توصیه می‌کنیم درصورتی‌که به مو یا هرگونه حیوان خانگی حساسیت دارید، آن را به سرپرستی قبول نکنید، چراکه حیوانات نیز همانند انسان‌ها احساس دارند و ممکن است افسرده شوند.

 

بلاگ پت شاپ


ناگفته نماند که غذای برخی از حیوانات خانگی قیمت بالایی دارد، اما شما با مشورت دامپزشک می‌توانید برخی از غذاها را در خانه تهیه و تولید کنید. این روش به کاهش هزینه‌های حیوان خانگی کمک بسزایی می‌کند و د رکنار تهیه غذاب خوب باید نکاتی هم در مورد نحوه صحیح نگهداری و نکات بهداشتی در مورد حیوانات خانگی بدانیم و یکی از راه های کسب اطلاعات مفید و به روز بلاگ پت شاپ می باشد که می توانیم اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاوریم.

 

 نگهداری از گربه

گربه موجود بسیار ملوس و سلطه‌طلب است و خود را در مرکز و دیگران را در حاشیه می‌بیند، اما این موجود به‌قدری مهربان و شیرین است که خود را به‌سرعت در دلتان جای می‌کند و برای همیشه بخشی از خانواده‌تان می‌شود.
متوسط عمر گربه بین ۱۳ تا ۱۶ سال است، ازاین‌رو بهتر است گربه زیر دو سال به سرپرستی قبول کنید تا به شما عادت کند. بااین‌حال گربه برخلاف سگ، بیشتر به محیط تا به انسان عادت می‌کند و تغییر محیط او را دچار استرس می‌کند.
معمولاً گربه‌های زیر یک سال همچون کودکان بازیگوش هستند و اگر به وسایل خانه، به‌خصوص ظروف شکستنی حساس هستید، بهتر است آن‌ها را دور از دسترس گربه قرار دهید. همچنین توصیه می‌کنیم به‌منظور مراقبت از گربه‌تان، هرگز گیاهان سمی را داخل خانه قرار ندهید و بهتر است درباره هر گلدانی که تهیه می‌کنید، کمی تحقیق کنید، چراکه گربه‌ها شیفته گاز زدن و خوردن گیاهان هستند.
اگر می‌خواهید گربه را به‌عنوان حیوان خانگی‌تان انتخاب کنید، هرگز آن را در حیاط یا محیط خارج از خانه قرار ندهید یا رهایش نکنید. معمولاً حیوانات خانگی سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به حیوانات بیرون از خانه دارند و رها کردن آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای گربه‌تان یا حتی خودتان شود.
اما از مزیت‌های گربه می‌توان به عادت به محیط خانه، حتی خانه‌های کوچک اشاره کرد. درواقع برخلاف سگ، گربه نیازی به گردش در خارج از خانه ندارد و تا زمانی که غذایش فراهم باشد، گربه ملوس و عزیز شما باقی می‌ماند.
معمولاً گربه‌های خانگی را در هفت‌ماهگی عقیم می‌کنند که این مسئله به تصمیم خودتان بستگی دارد. معمولاً گربه‌ها در سن بلوغ کمی عصبی می‌شوند که عقیم کردن یا پیدا کردن شریک، آن‌ها را آرام و اهلی‌تر از گذشته می‌کند.
گربه حیوان کم‌هزینه‌ای است و تنها به غذای خشک یا تر (بستگی به ذائقه‌اش دارد) نیاز دارد. برخی از گربه‌ها نیازی به اسباب‌بازی و جای خواب ندارند و ممکن است ساعت‌ها با یک توپ، کیسه پلاستیکی یا کلاف کاموا بازی کنند و به رختخواب گران‌قیمتی که برایش خریده‌اید، توجه نکند و ترجیح بدهد در یک جعبه کارتونی بخوابد.
معمولاً گربه‌ها ۱۸ ساعت در روز می‌خوابند و در ادامه روز مشغول غذا خوردن، استراحت و بازی هستند و بدون شما نیز می‌‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. درصورتی‌که بخواهید به یک مسافرت یک‌هفته‌ای بروید، اگر غذای گربه‌تان آماده باشد، این موجود مستقل از پس زندگی خود برمی‌آید.
حمام کردن یا گرفتن ناخن گربه به خودتان بستگی دارد، بااین‌حال برخلاف سگ، گربه نیازی به حمام ندارد و خودش را تمیز می‌کند و جای دستشویی مخصوص به خود را دارد. در این صورت نیازی به خرید شامپوهای گران‌قیمت نیست.
در پایان به یاد داشته باشید که نژاد گربه‌ها در تحرکشان و شیطنتشان تأثیر دارد. برای مثال اگر علاقه‌ای به گربه بازیگوش ندارید، گربه پرشین بهترین انتخاب خواهد بود. اما بهتر است درباره این مسئله بررسی بیشتری کنید.

 

 نگهداری از سگ

نگهداری از سگ، مسئولیت بیشتری نسبت به گربه دارد. سگ به انسان بسیار وابسته است و یار وفادار شما باقی خواهد ماند. اگر تصور می‌کنیم که نگهداری از سگ تنها به معنای غذا دادن به آن است، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.
سگ‌ها نژادهای متنوعی دارند و توصیه می‌کنیم به‌منظور نگهداری از هر یک، حتماً با دامپزشک مشورت کنید، زیرا برخی از سگ‌ها در خانه کوچک، محیط بسته یا در هر شرایط آب‌وهوایی خود را وفق نمی‌دهند.
درصورتی‌که می‌خواهید سگ را در خانه نگهدارید، باید به آن آموزش‌های لازم را بدهید. برای مثال جای دستشویی او را نشان دهید و برای انجام هر کار درستی به او تشویقی بدهید تا برخی از کارها در خاطرش بماند و به عادت تبدیل شود.
توصیه می‌کنیم سگ‌های زیر ۴۰ روز را به سرپرستی قبول نکنید، چراکه بدن ضعیفی دارند و سگ‌ها باید تا ۴۰ روز شیر مادرشان را بخورند و با او بزرگ شوند، در غیر این صورت تربیت سگ برایتان سخت می‌شود و ممکن است سیستم ایمنی ضعیف بدنش باعث بروز مشکلاتی شود.
هر نوع سگی که می‌خواهید در خانه نگهداری کنید، نیاز به گردش و پیاده‌روی دارد. بنابراین به‌منظور رعایت اصول بهداشتی، حتماً هر چند ماه یک‌بار سگتان را برای چکاپ به دامپزشکی ببرید تا دچار هیچ‌گونه بیماری جدی نشود.
عقیم کردن سگ‌ها همچون عقیم کردن گربه به تصمیم خودتان بستگی دارد، اما بهتر است بدانید که عقیم کردن سگ مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون بیماری قلبی می‌شود، اما توصیه می‌کنیم با پزشک مربوط درباره این موضوع مشورت کنید.
سگ‌ها بسیار مهربان و عاطفی هستند و در صورت بروز مشکلاتی ممکن است دچار ترس یا افسردگی شوند. خوشبختانه سگ‌ها از آب نمی‌ترسند، ازاین‌جهت حمام کردنشان ساده است، اما توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل روحی یا فیزیکی به دامپزشک مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید جای خواب گربه ارزان و اهمیت جای خوای گربه
یک شنبه 4 دی 1401 ساعت 10:54 | بازدید : 428 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

 

راهنمای انتخاب و خرید جای خواب گربه

 

اگر در خانه خود گربه دارید، احتمالاً متوجه شده‌اید که این حیوان، مدت زیادی از روز را می‌خوابد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا گربه شما بیش از حد می‌خوابد؟ پاسخ این سوال این است که اکثر گربه‌ها به خوابیدن و استراحت کردن علاقه زیادی دارند. تقریبا همه گربه‌ها، بیش از نیمی از روز را در خواب به سر می‌برند. بنابراین خرید جای خواب گربه ای که به اندازه کافی نرم و راحت باشد، برای این حیوان ضروری است. 

 

گربه‌ها چقدر می‌خوابند؟

شاید فکر کنید که گربه شما فقط چند ساعت در روز بیدار است. باید بدانید که همه گربه‌ها به طور متوسط​، بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز می‌خوابند. گربه ها با افزایش سن، تمایل بیشتری به حفظ انرژی خود دارند. حتی برخی از گربه های مسن روزانه ۱۸ ساعت یا بیشتر هم می‌خوابند. 

اگر شما نگران هستید که گربه شما بیش از حد می‌خوابد، به خاطر داشته باشید که این حیوانات به خواب بیشتری نسبت به انسان نیاز دارند. با این حال اگر متوجه تغییرات قابل توجهی در خواب گربه خود شدید، باید با دامپزشک خود مشورت کنید.

 

آیا گربه‌ها خواب می بینند؟

ما می دانیم که گربه‌ها خواب REM را تجربه می‌کنند. این مرحله از خواب، مرحله‌ای است که معمولاً انسان‌ها در آن خواب می بینند. اگر تا به حال خواب گربه خود را در زمان خواب تماشا کرده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که او در خواب دچار لرزش، خروپف، صدای خش‌خش می‌شود. گاهی هم پاهای او به طور ناگهانی می‌پرند. بسیاری از محققان معتقدند که این حرکات شواهدی از خواب دیدن گربه‌ها است.

ممکن است ما هرگز نکات ظریف چرخه خواب گربه‌ها را نشناسیم. اما می دانیم که گربه ها به خواب زیادی احتیاج دارند. گربه ها همچنین بسیاری از ویژگی های مشابهی را که ما داریم، تجربه می کنند. ما می‌توانیم از این اطلاعات برای احساس پیوند بیشتر با حیوانات خانگی مورد علاقه خود استفاده کنیم.

 

آیا خوابیدن گربه‌ها با انسان در یک رختخواب مشکلی ندارد؟

خوابیدن گربه سالم در کنار شما نه تنها اشکالی ندارد، بلکه می تواند ایده خوبی هم باشد! مطمئناً این کار برای گربه مضر نیست و می‌تواند مزایای خوبی برای سلامتی شما هم داشته باشد. خوابیدن گربه در کنار شما باعث افزایش گرما، کم شدن استرس و احساس امنیت حیوان می‌شود. نتایج بدست آمده از برخی مطالعات نشان داده است که انسان‌ها هم اغلب هنگام خواب با گربه‌های خود، استراحت عمیق‌تر و آرام تری دارند.

 

خرید جای خواب گربه ارزان

تنها عیب خوابیدن گربه ها در کنار شما این مورد است که شما با این کار فعالیت‌های خلقی گربه‌ها را مختل می‌کنید. همچنین اگر گربه شما دارای هر نوع بیماری واگیردار، مانند کک یا کرم حلقوی باشد، شما نباید اجازه دهید که او در کنار شما بخوابد. چون می‌تواند این بیماری را به شما منتقل کند. پس توصیه ما به شما این است که با خرید جای خواب گربه، محل مناسبی برای استراحت او فراهم کنید. شما می توانید با خرید جای خواب گربه ارزان به راحتی جای مستقلی را برای گربه خود فراهم کرده تا هم گربه و هم شما راحت باشید

 

 ویژگی‌های مهم برای خرید جای خواب گربه

گربه ها معمولاً مکان پنهان امن و بسیار بلندی را پیدا می‌کنند تا در آنجا چرت بزنند. آنها مخفیگاه‌های تاریک و گرم را خصوصاً در فصل زمستان دوست دارند. دلیل اصلی این امر، غریزه آنها و نیاز به پنهان شدن از دید شکارچیان است. اما برای خرید جای خواب مناسب برای گربه، نکاتی را باید در نظر داشته باشید که ما در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

·         قیمت مناسب

توجه به قیمت و خرید یک جای خواب مقرون به صرفه برای گربه، از اهمیت بالایی برخوردار است. چون ممکن است شما گران‌ترین جای خواب را هم برای گربه خود تهیه کنید اما مورد پسند او واقع نشود. بنابراین از آن استفاده نخواهد کرد.

 

·         اندازه جای خواب گربه

اندازه جای خواب باید متناسب با جثه گربه باشد. البته گربه‌ها دوست دارند در جاهای تنگ و کوچک بخوابند و خودشان را در موقع خواب جمع می‌کنند. اما در زمان خرید جای خواب گربه، باید دقت کنید که فضای کافی برای استراحت حیوان وجود داشته باشد. چون گربه هر وقت دوست داشته باشد که خودش را کش و قوس دهد، باید به راحتی فضای این کار را داشته باشد.

·         جنس مناسب و ضد حساسیت

جنس جای خواب گربه بهتر است از مواد طبیعی تهیه شده باشد تا موجب حساسیت گربه نشود. از طرفی جای خواب گربه باید قابل شستشو باشد تا شما بتوانید هرچند وقت یکبار به راحتی آن را بشویید.

بعضی از گربه‌ها دوست دارند جای خوابشان خیلی گرم و نرم و مخملی باشد. بعضی گربه‌ها مخصوصا گربه‌های موبلند هم به یک جای خواب گرم علاقه‌مند هستند.

·         مدل جای خواب گربه

مدل جای خواب هم تا حد زیادی به شخصیت گربه‌تان بستگی دارد. بعضی گربه‌ها دوست دارند مچاله شوند و یک رختخواب کوچک و نرم را ترجیح می‌دهند. بعضی دیگر هم ولو می‌شوند و خودشان را کش می‌دهند. بنابراین به جای خواب بزرگتری نیاز دارند. در هرصورت اگر هنوز مطمئن نیستید که گربه‌ شما چه مدلی را دوست دارد، پیشنهاد می‌کنیم برای او جای خواب گرد بخرید. چون اکثر گربه‌ها این جای خواب را دوست دارند و در آن راحت هستند.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 112
:: بازدید هفته : 992
:: بازدید ماه : 4081
:: بازدید سال : 17119
:: بازدید کلی : 42526