بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آشنایی با آژانس مسافر بری رز آبی
شنبه 30 بهمن 1400 ساعت 22:4 | بازدید : 450 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آژانس مسافرتی رز آبی

آژانس مسافرتی رز آبی

 

مجموعه رز آبی با توجه به دریافت مجوزهای قانونی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه اجرای تورهای داخلی و خارجی و از سازمان هواپیمائی کشوری در خصوص ارائه خدمات مسافرت و هوائی و فروش بلیط و عضویت در انجمن بین المللی حمل و نقل هوائی (IATA) از سال 1384 به منظور خلق ایده های نوین جهت سرویس دهی بهتر و بیشتر به مسافرین ، تاسیس گردید. این شرکت دارای مجوز رسمی 23086-126/912 از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مجوز شماره 1091 از سازمان هواپیمایی کشوری، دارای لوح تقدیر از هواپیمایی آلیتالیا، ایران ایر و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می باشد. همواره اهداف مدیران متعهد و همکاران متخصص ما بر شناخت نیازهای مشتریان و ارائه خدمات بهینه مبتنی بر پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در این خصوص می باشد. بالا بردن کیفیت خدمات در چهارچوب استانداردهای حاکم در جهان ، امری نیست که به طور اتفاقی حاصل گردد. دیدگاه بلند مدت در تحقیق ، تولید محصول ، نظارت بر کیفیت اجرا و همچنین پشتیبانی از جمله نگرش های راهبردی ما در صنعت گردشگری می باشد، نگرشی که به شهادت آنچه در این یازده سال انجام گرفته است برای مجموعه آژانس مسافرتی رز آبی تخصص ، و برای مشتریان ما ، رضایت را به همراه داشته است. مجوزها: دارای مجوز بند ب از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عضویت در انجمن بین المللی حمل و نقل هوائی (IATA) عضویت در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران. عضویت در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران تقدیر شده از هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران هما تقدیر شده از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارای لوح تقدیر از هواپیمائی آلیتالیا بابت بهترین فروش بلیط در سال های 2014 و 2015 در ایران دارای گواهی کیفیت در خدمات از ICS آلمان دارای لوح تقدیر از انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان ایران در سال 1394 دارای لوح تقدیر از اجلاس سران و مدیران برتر ایران دارای نمایندگی انحصاری فروش هتل رنسانس پاریس در ایران در سال 1388 خدمات: مشاوره ، رزرو و صدور بلیط های هواپیما در مسیرهای داخلی و بین المللی به دو روش آنلاین و حضوری مشاوره ، طراحی و اجرای تورهای داخل و خارج از ایران مشاوره در زمینه اخذ روادید و برنامه ریزی سفر به کشورهای مختلف مشاوره ، طراحی و اجرای سمینارها و کنفرانس های تخصصی در داخل و خارج از ایران با ارائه مدرک معتبر از ارگانها و سازمان های مربوطه مشاوره ، طراحی و اجرا تورهای تخصصی و توریستی به صورت هفتگی در مسیرهای اروپائی ، آسیائی و ... مشاوره ، طراحی و اجرای تورهای داخل ایران جهت میهمانان خارجی محصولات ویژه: اجرای تورهای هفتگی پاریس به مدت 6 سال متمادی طراح و مالک سایت رزرواسیون هتل و پرواز و ترانسفر در اقصی نقاط جهان و پرداخت با کارت شتاب با نام تجاری BOOK BAAN اجرای تورهای اختصاصی جهت مدیران با خدمات VIP در اقصی نقاط جهان پشتیبانی: دارای تیم پشتیبانی در شرکت به صورت 24 ساعت در هفت روز هفته

آشنایی با آژانس هواپیمایی رز آبی: . . انسان همواره در طول تاریخ میل به شناختن را در خود احساس می‌نموده است. دانستن نادانسته‌ها و لذت دستیابی به آنچه که دور از دسترس است ، بهانه‌ای شد تا بشر گام در راه سفر بنهد. . ایرانیان نیز از دیرباز سفر را وسیله‌ای برای رسیدن به رشد و کمال می‌دانستند و از این روست که گردشگری به جزئی از فرهنگ این سرزمین بدل گردیده است. با عبور از گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی ، فرهنگ سفر نیز تغییر یافته و ما افتخار می‌کنیم که در عصر حاضر با آخرین روش‌های روز گردشگری دنیا در خدمت مردم عزیز کشورمان هستیم. . آژاتس رز آبی با برخورداری از کارشناسان باسابقه و خوشنام این صنعت ، همواره در پی خلق ایده‌های نوین برای برپایی تورهای مختلف بوده است. انتخاب مسیرهای پر رونق و جذاب به مقاصد اروپا ، آسیا و خاور دور ، همچنین کیفیت بالای ارائه خدمات باعث شده تا همه ساله به مشتریان دائمی این آژانس اضافه گردد ، از جمله این مسیر ها می توان به کشور کرواسی اشاره کرد که این شرکت به عنوان اولین آژانس در ایران اقدام به برگزاری تورهای هفتگی کشور کرواسی نمود. . آژاتس رز آبی دارای مجوز بند الف (فروش بلیط کلیه خطوط هوایی داخلی و خارجی) از سازمان هواپیمایی کشوری, بند ب (اجرای تورهای داخلی و خارجی) از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی میباشد ضمنا" این آژانس آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با کلیه ادارات, شرکتها و سازمانها و همچنین آژانسهای بند ب جهت تامین کلیه بلیطها و انجام کلیه امور مسافرتی اعلام میدارد . . آژانس رز آبی که همیشه رضایت کامل مسافر را مهمترین هدف خود می‌داند این بار نیز قصد دارد با ارائه خدماتی متفاوت در بین تور اپراتورهای کشورمان ، مبتکر ایده‌های نوین این صنعت باشد. . برخی از خدمات این شرکت عبارتند از: . . 1- پاسخگویی مناسب و سریع به درخواست شما . . رزرو آنلاین بلیط هواپیمایی ، انجام تورهای ورودی ، تور خروجی ، تورهای طبیعت گردی (اکوتریسم) ، تهیه و رزرو بلیط هواپیمایی شامل: . . قیمت و نرخ بلیط هواپیما ، فروش بلیط هواپیما و نمایندگی فروش بلیط کلیه شرکت های هواپیمائی از جمله ایران ایر ، ماهان ، کاسپین ، کیش ایر ، و بلیط های چارتری و نیز بلیط ایرلاین های خارجی از جمله امارات ، بریتیش ، لوفت هانزا و کی ال ام ، ایر فلوت ، ایرعربیا ، الاتحاد ، قطر ایر لاینز ، گلف ، رزرو آنلاین هتل در ایران و سراسر جهان ، تهیه ویزا ایران و خدمات فرودگاهی و خودرو و تشریفات و تورهای تجاری و نمایشگاهی در اقصی نقاط دنیا . . پاسخگویی سریع به هر نوع پیشنهاد و انتقاد مسافرین یا همکاران محترم با شماره تماس 88471856 . . . . . . . . . . . . نام: زاوش شادمهر . . ایمیل:zawash@bluerose.ir . . تلفن: 02188471020 . . موقعیت: . . آدرس: تهران - خیابان شریعتی - بالاتر از خیابان مطهری - نبش کوچه شکرآبی - شماره 2

آژانس مسافرتی رز آبی


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی سگ دوبرمن پینچر، غذای سگ دوبرمن پینچر چیست؟
شنبه 30 بهمن 1400 ساعت 21:19 | بازدید : 388 | نویسنده : علی | ( نظرات )

دوبرمن پینچر با دارا بودن بدنی قدرتمند و هوش بالا، یکی از نجیب زاده های دنیای سگ ها محسوب می شود. این نژاد بسیار بی باک و هوشیار، با افتخار در بین بهترین سگهای محافظتی جهان قرار می گیرد.

تاریخچه سگ دوبرمن پینچر

از زمان اختراع پول، در همۀ زمان ها و در همه مکان ها یک چیز قطعی بوده است: وصول کننده مالیات هرگز میهمان خوشایندی نیست. در برخی از مناطق آلمان قرن نوزدهم، این پذیرایی کاملاً خصمانه بود. مأمور مالیات و پرورش دهنده سگ، لوئیس دوبرمن، از شهر آپولدا، از همۀ این ماجرا آگاه بود. او امیدوار بود یک محافظ برجسته اما قابل اعتماد پرورش دهد تا او را در ماموریتهای خود همراهی کند. حاصل کارهای دوبرمن یک نسخه بزرگتر و کمتر تصفیه شده از پینچر بود که امروز نام او را بر خود دارد (منهای 'n' اضافی که در این مسیر حذف شده است). مورخان از نژادهای بلاک اند تان تریر (جد منچستر تریر)، پینچر آلمانی، روتویلر و سگهای گله با پوشش صاف، به عنوان تشکیل دهندۀ نژاد جدید دوبرمن نام می برند. 'سگ جمع کننده مالیات' به سرعت به عنوان یک سگ عالی کار شهرت جهانی پیدا کرد. دوبرمن ها در وظایف پلیسی و نظامی همچنین به عنوان سگ های کمک کننده و سگ های خدماتی برای معلولین، جستجو کننده و نجات دهنده و در مسابقات رقابتی سگ ها، سربلند بیرون آمدند. در طول جنگ جهانی دوم، دوبرمن های نیروهای دریایی ایالات متحده در اقیانوس آرام شهرت بزرگی را برای این نژاد به دست آورند. بیست و پنج عدد از این سگ های وفادار در جنگ گوام جان باختند.

غذای سگ دوبرمن پینچر چیست؟

تغذیه و  کیفیت غذای سگ دوبرمن پینچر در طول زندگی برای دوبرمن بسیار مهم است. توله سگ دوبرمن باید با رژیم غذایی متناسب با سن او که توسط پرورش دهنده سگ یا دامپزشک تأیید شده است، تغذیه شود. استفاده از تشویقی ها می تواند کمک مهمی در آموزش باشد، اما استفادۀ زیاد از آنها می تواند باعث چاقی شود. درباره اینکه کدام یک از غذاهای انسانی برای سگ ها بی خطر هستند، بیاموزید. اگر در مورد وزن یا رژیم سگ خود نگرانی دارید، با دامپزشک خود مطرح کنید. مقدار کافی آب تمیز و شیرین باید همیشه در دسترس آنها باشد.

غذای سگ دوبرمن پینچر

 

ظاهر عمومی سگ دوبرمن پینچر

شکل ظاهری آن یک سگ با اندازه متوسط، با بدن مربعی شکل است. با ساخت کاملاً فشرده، عضلانی و قدرتمند، مناسب برای استقامت و سرعت بسیار بالا است. ظاهر زیبا و پرغرور آن منعکس کننده نجابت اشرافی و خلق و خوی عالی است. پرانرژی، نگهبان، مصمم، هوشیار، بی باک، وفادار و مطیع است.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


۸ استراتژی معاملاتی فارکس
سه شنبه 26 بهمن 1400 ساعت 20:26 | بازدید : 375 | نویسنده : علی | ( نظرات )

استراتژی معاملاتی فارکس

 

توضیح انواع استراتژی های فارکستوضیح انواع استراتژی های فارکس

استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

منظور از استراتژی معاملاتی، زمانی است که برای خرید و فروش یک جفت ارز صرف می شود.استراتژی‌های مختلفی برای ترید در فارکس وجود دارند که تریدرها می توانند از آنها استفاده کنند از جمله تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال. یک استراتژی معاملاتی خوب فارکس به تریدر اجازه می‌ دهد تا بازار را تحلیل کند و معاملات را به بهترین شکل و با اطمینان با استفاده از تکنیک های صحیح مدیریت ریسک اجرا کند.

برای انجام ترید در فارکس به چند عامل نیاز است که یک استراتژی فارکس کارآمد را برای شما شکل دهد. استراتژی‌های بسیار فراوانی وجود دارند که می‌توانند دنبال شوند، اما درک استراتژی و راحتی کار با آن اهمیت فراوانی دارد و عاملی مهم برای تریدر محسوب می شود. هر تریدر اهداف و منابع خاصی دارد که باید هنگام انتخاب استراتژی مناسب در نظر گرفته شود.

آیا ترید در فارکس دشوار است؟

در جواب این سوال باید گفت: بله، ترید در فارکس در صورتی سخت است که تنها هدف شما صرفا رسیدن به پول است آن هم در مدت زمانی کوتاه.در واقع اگر طرز فکرتان این گونه است بهتر است بدانید که از همین ابتدا قبل از شروع ترید خود را برای باخت آماده کرده اید و چیزی جز ضرر نصیبتان نخواهد شد.

اما ترید فارکس می تواند آسان هم باشد اگر مشتاق و آماده اید که وقت خود را صرف آن کنید و تمام تلاش و همت خود را به کار بگیرید برای این که از خود یک تریدر حرفه ای بسازید.

و مهم تر از همه باید آگاه باشید که باخت و ضرر بخش جدانشدنی معامله است.

سه معیار برای تریدرها وجود دارد که می‌توانند برای مقایسه کارآمدی استراتژی های مختلف به کار روند:

  1. مقدار زمان مورد نیاز
  2. فراوانی فرصت‌های معاملاتی
  3. فاصله معمول تا هدف

 

استراتژی های معاملاتی برتر فارکس

ممکن است تا الان به دنبال استراتژی های برتر و کارآمد فارکس رفته باشید.اگر رفته اید و نتیجه ای نگرفتید گشتن کافی است.

در اینجا قرار است راه ها و استراتژی های برتر فارکس را بررسی کنیم که ابتدا با 8 تا از اصلی ترین استراتژی ها شروع میکنیم.

  1. پرایس اکشن (Price Action)
  2. استراتژی معامله در مناطق رنج (Range trading strategy)
  3. معامله گری روند یا ترند تریدینگ (Trend trading strategy)
  4. معامله گری پوزیشن (Position trading)
  5. معامله گری روزانه (Day Trading)
  6. استراتژی اسکالپ یا اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)
  7. معامله گری سوئینگ یا سویینگ تریدینگ (Swing trading)
  8. معامله انتقالی (Carry Trade)

1. معامله بر اساس پرایس اکشن (Price Action)

یکی دیگر از استراتژی معاملاتی فارکس در دلفین وست ، استراتژی پرایس اکشن است که به بررسی قیمت های تاریخی برای رسیدن به فرمولاسیون معاملاتی تکنیکال بر می گردد.

این استراتژی را هم می توان به صورت مجزا بکار برد و هم می توان در کنار یک اندیکاتور از آن استفاده کرد. مدت زمان لازم برای انجام معامله در این استراتژی مشخص نبوده و بسته به اینکه در چه دوره زمانی مورد نیاز است، قابل استفاده می باشد. این عامل سبب محبوبیت این روش شده و تریدرها تمایل زیادی به بررسی و مطالعه این نوع از معاملات دارند.

2. استراتژی معامله در مناطق رنج (Range trading strategy)

استراتژی معامله در مناطق رنج شامل تشخیص نقاط حمایت و مقاومت می‌شود که معامله‌گران معاملات را اطراف این سطوح انجام می‌دهند. این استراتژی در شرایطی که هیچگونه نوسان مهم و روند مشخصی در بازار وجود ندارد به خوبی عمل می‌کند. تحلیل تکنیکال ابزار اصلی جهت معامله با این استراتژی است.

3. معامله گری روند یا ترند تریدینگ (Trend trading strategy)

این استراتژی یک استراتژی ساده فارکس است که بسیاری از تریدرها با هر سطحی از تجربه از آن استفاده می کنند. این استراتژی با بهره برداری از مومنتوم جهت‌ دار بازارها در دست یابی به سود مؤثر به کار گرفته می‌شود.

4. معامله گری پوزیشن (Position trading)

معامله ‌گری پوزیشن یک استراتژی بلندمدت است که عمدتا بر فاکتورهای فاندامنتال تمرکز دارد با این حال، روش‌های تکنیکال همچون نظریه موج الیوت هم می‌توانند به کار گرفته شوند. نوسانات کوچک بازار در این استراتژی در نظر گرفته نمی‌شوند؛ چون تأثیری در تصویر وسیع‌تر بازار ندارند. این استراتژی در تمام بازارها چه سهام و چه فارکس می‌تواند به ‌کار رود.

5. معامله گری روزانه (Day Trading)

معامله‌گری روزانه نوعی استراتژی است که به منظور معامله ابزارهای مالی در همان روز معامله طراحی شده است. به همین دلیل تمام پوزیشن‌ها پیش از بسته‌شدن بازار، بسته می‌شوند.با این حال، در طول روز یک یا چند معامله می‌تواند انجام شود.

6. استراتژی اسکالپ یا اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)

این استراتژی برای سودآوری اندک در طول روز با انجام معاملات متعدد و پرتکرار تعریف می شود. ممکن است تعداد این معاملات به بالاتر از ۲۰۰ برسد. این کار را می توان به صورت دستی و یا از طریق دستورات مشخصی مانند زمان خروج از معاملات و یا زمان ورود انجام داد.

مدت زمان لازم برای انجام معاملات در استراتژی اسکالپ حداکثر نیم ساعت می باشد و جزو معاملات کوتاه مدت ولی با تعداد بیشتر برای رسیدن به حداقل سود می باشد.

این نوع استراتژی نسبت سود به زیان ضعیف تری دارد، زیرا معامله گر به دنبال سود کمتر است و ریسک زیادی را انجام نمی دهد. ولی برای این سود تریدر نیز باید از قدرت تحلیل قوی برخوردار باشد تا در زمان کوتاه، معاملاتی انجام دهد که به هدف مورد نظر نزدیک تر شود.

7. معامله گری سویینگ یا سویینگ تریدینگ (Swing trading)

استراتژی سوئینگ مربوط به زمانی است که معامله گر می خواهد از بازارهای رنج و روند محور، سود مطلوبی را کسب نماید. مدت زمان لازم برای انجام و اجرای این استراتژی بین چندین ساعت و یا چندین روز تعریف می شود. زیرا بسته به سقف ها و کف هایی که در بازار قیمت اعلام می شود، فرد وارد پوزیشن خرید و فروش خواهد شد.

در این استراتژی فرصت های معاملاتی زیادی در اختیار معامله گر قرار می گیرد و نسبت ریسک به ریوارد نیز در حد متوسط قرار دارد. برای اجرای این استراتژی، معامله گر باید بتواند تحلیل درستی از وضعیت بازار داشته و مدت زمان سرمایه گذاری نیز باید برای بلند مدت تعریف شود.

8. استراتژی معامله انتقالی(Carry Trade)

معامله انتقالی شامل قرض گرفتن یک ارز با نرخ بهره پایین‌ تر و سرمایه‌ گذاری آن در یک ارز با نرخ بهره بالاتر می‌شود. این کار در نهایت منجر به سود دهی مثبت معامله می‌شود. این استراتژی در درجه اول در بازار فارکس کاربرد دارد.

 


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سفر به اروپا در تور اروپا عید 1402
دو شنبه 25 بهمن 1400 ساعت 18:57 | بازدید : 483 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی با اروپا در تور اروپا عید 1402

بهترین جاذبه های گردشگری قاره اروپا

اروپا قاره ای جالب و متنوع است که هر کدام از کشورهایش فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد و جذاب خود را دارند که بازدید و گردش در هرکدام از کشورهای اروپا تجربه هیجان انگیز و خاص به خود را دارد چرا که در هرکدام از کشورهای اروپا دیدنی ها و تفریحات مخصوص به خود را دارند و اگر امکان سفر به یکی از کشورهای اروپایی را داشتید تمام سعی و تلاش خود را بکنید تا از سایر کشورهای اروپا نیز دیدن کنید چون تجربه های متفاوت و منحصر به فردی را کسب خواهید نمود. در سفر به اروپا با بازدید از جاذبه های گردشگری می توانید به درکی از تاریخ و فرهنگ کشوری که از آن بازدید می کنید برسید. برخی از اماکن دیدنی و شناخته شده اروپا که شهرت جهانی دارند عبارتند از کاخ ورسای در کشور فرانسه، استون هنج که در جنوب انگلستان قرار دارد، کلیسای جامع نوتردام پاریس، آبنمای تروی در رم ایتالیا، خانه آنه فرانک در آمستردام هلند، کانال بزرگ در ونیز ایتالیا، کوهستان آلپ، موزه ون گوگ در آمستردام، آکروپولیس در آتن یونان، کلیسای ساگراد فامیلیا در بارسلون اسپانیا و ... اشاره کرد.

وضعیت آب و هوای قاره اروپا

قاره اروپا در تمام طول سال یک مقصد مناسب برای گردشگری است و در تمام طول سال می توان قسمتی از این قاره را با آب و هوای مطلوب پیدا کرد و به همین دلیل شرایط آب و هوایی نمی تواند باعث تغییر تاریخ سفر به اروپا شود و تنها موردی که زمان سفر به اروپا را تعیین می کندهدف از سفر و علاقه مسافران این قاره می باشد اما معمولاً بهترین بازه های زمانی برای سفر به قاره اروپا از اواسط اردیبهشت ماه الی اواسط تیر ماه و همینطور اواسط شهریور ماه الی اواسط مهر ماه می باشد چرا که در این بازه های زمانی جمعیت کمتری از گردشگران در اروپا حضور دارند و آب و هوا معمولاً قابل قبول می باشد.

اروپا مملو از هتلهای لوکس و معروف

شهرهای اروپا برای پذیرایی از جمعیت بیشمار گردشگران، مملو از هتلهای لوکس و معروف و حتی مسافرخانه های ارزان قیمت است و دغدغه ای برای اسکان گردشگران با سلیقه ها و بودجه های متفاوت وجود ندارد. به عبارتی دیگر کشورهای اروپایی از هتلهای تاپ و لوکس 5 ستاره تا هتلهای 4 و 3 ستاره و مسافرخانه های ارزان قیمت را در خود جای داده است. هتل های اروپا بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند. در تور اروپا پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در اروپا را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور اروپا در فصل تابستان ما رضایت شما را جلب خواهد کرد. به طور کلی هر قسمت از قاره اروپا دارای آب و هوای خاص خود می باشد بدین صورت که  در اواخر فصل بهار کشورهای شمالی قاره اروپا مانند سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، هلند و بریتانیا دارای بارش برف قابل توجهی می باشند اما کشورهای جنوبی قاره اروپا مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و یونان دارای تابش آفتاب می باشند!

بهترین مراکز خرید اروپا 

اروپا مقصدی بسیار مناسب برای خرید است و بهشتی برای عاشقان خرید و فشن نیز می باشد. اگر مدت زمان سفر شما به اروپا یک هفته باشد و یا حتی برای دو یا سه روز قصد سفر به اروپا را دارید می توانید بهترین شهرهای دنیا برای خرید را در اروپا بیابید شهرهایی مانند پاریس، لندن، برلین، میلان که بهترین مقاصد برای خرید در دنیا می باشند. بوتیک ها، فروشگاه های لوازم دسته دوم و بازارهای فروش همگی منتظر شما می باشند تا بهترین خریدهای عمر خود را انجام دهید. به یکی از مقاصد گردشگری اروپا بروید و از خرید لباس های نو لذت ببرید حتی می توانید از شهر لندن شلوار بخرید و با پیراهنی که از پاریس خریده اید جور کنید و همینطور از بروکسل دستبند بخرید و از فلورانس ایتالیا کفش بخرید و نباید در سفر خود شهر رم ایتالیا که خانه برندهای مشهوری مانند گوچی و ولنتینو است را از یاد ببرید. اگر طرفدار مد و پوشاک می باشید نباید بازدید از شهر میلان که یکی از برترین مقاصد خرید پوشاک در اروپا است را از دست بدهید همچنین در مورد فرانسه باید گفت که یکی از شناخته شده ترین خیابان های دنیا یعنی خیابان شانزه لیزه که مرکز بزرگی برای مد و پوشاک می باشد را دارا است.

خوراکی های معروف اروپا

برخی از گردشگران و مسافران اروپا به دنبال بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی در کشورهای اروپایی می باشند اما برخی دیگر تمایل دارند تا بدانند در کدام شهرهای اروپایی می توانند بهترین غذاها را میل کنند. زمانی که به غذا خوردن در اروپا فکر می کنید اولین جاهایی که به ذهنتان ممکن است برسد احتمالاً ایتالیا، فرانسه می باشند چون این دو کشور دارای رسم و رسومات بسیار زیاد، فرهنگ و تاریخ کهنی می باشند و به طبع غذاهای لذیذ و خوشمزه ای نیز دارند اما به طرز غیر قابل باوری برخی از بهترین رستوران هایی که در قاره اروپا می توان پیدا کرد در کشورهای شمالی این قاره قرار دارند. بدون شک غذاهای اروپایی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهایی می باشند که تا به حال در سفرهای خود تجربه کرده اید. برخی از غذاها و خوراکی های خوشمزه ای که در اروپا می توانید میل کنید عبارتند از وافل بلژیکی، صبحانه انگلیسی، پنکیک ها جمهوری چک، انواع سوسیس های آلمانی، گولاش مجارستان، انواع کرپ ها در مجارستان، پیراشکی لهستانی به نام پیروگی، شاه ماهی در هلند و از همه مهمتر پیتزاهای ایتالیایی.

 

برای کسب اطلاع از سفر های تور اروپا عید 1402 به سایت آژانس مسافر بری رزآبی مراجعه کنید . 

چطوری تنها سفر کنیم و خوش بگذرانیم؟ - ویرگول  تور اروپا عید 1402

مقاله صفر تا صد هزینه سفر به وان ترکیه | وان تور


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قوانین امواج الیوت چیست؟ + موج شماری الیوت در تحلیل تکنیکال
یک شنبه 24 بهمن 1400 ساعت 20:4 | بازدید : 409 | نویسنده : علی | ( نظرات )

امواج الیوت در تحلیل تکنیکال – شمارش امواج الیوت

 

امواج الیوت در تحلیل تکنیکال یکی از مهم‌ترین بخش‌های مورد مطالعه تحلیلگران تکنیکال است. امواج الیوت از ابزارهای مهم برای بررسی وضعیت یک سهم و موفقیت تحلیل گران بازار بورس به حساب می آید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد امواج الیوت صحبت کنیم و کاربرد این ابزار را در بازارهای مالی و بورس مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا کمی در مورد تاریخچه، تعریف و قوانین پایه استفاده از امواج الیوت در تحلیل تکنیکال بحث خواهیم کر. سپس کمی مطلب را تخصصی‌تر کرده و نحوه کار و معامله با آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

در تمام طول این مقاله به این موضوع اشاره خواهم کرد که برای موفقیت در بازار بورس نیاز است از تمام توانایی‌ها و ابزارهای در اختیارتان استفاده کنید و بسیار مهم است در مورد همه آن‌ها اطلاعات کافی را به دست آورید.

 

بخش اول :

آنچه در این مقاله مطالعه می‌کنید
۱. تاریخچه امواج الیوت در تحلیل تکنیکال
۱.۱. اصل اولیه تئوری امواج الیوت سال ۱۹۳۰
۱.۲. درجات موجی
۱.۳. ظهور الگوریتم و معامله بر پایه کامپیوتر

تاریخچه امواج الیوت در تحلیل تکنیکال

همانطور که گفته شد بررسی امواج الیوت در تحلیل تکنیکال برای تحلیلگران بسیار مهم است. البته یکی از مهم‌ترین کارهایی که تحلیلگران بورس برای پیش‌بینی قیمت‌ها در آینده انجام می‌دهند، نگاه دقیق به گذشته است. نگاه به رفتارهای بازار در برخی بزنگاه‌های خاص می‌تواند رفتار بازار در شرایط مشابه فعلی را مشخص کند.

امواج الیوت بر مبنای همین فلسفه شکل گرفته است. یعنی یک سری رفتارهای تکرارشوند بازار در گذشته. نام این ابزار از روی نام آقای رالف نلسون الیوت ، یک حسابدار و نویسنده آمریکایی برداشته شده است. او تحت تاثیر تئوری DOW و مشاهده دقیق طبیعت به این نتیجه رسید که حرکت بازار سهام و بورس با مشاهده و تشخیص یک سری امواج تکرار‌پذیر قابل پیش‌بینی است.

 

 

امواج الیوت در تحلیل تکنیکال - شمارش امواج الیوت - 1

 

الیوت قادر بود بازار را در ابعاد عمیق‌تری تحلیل کند و می‌توانست با تشخیص ویژگی‌های خاص الگوهای موجی مختلف، پیش‌بینی‌های دقیقی را در مورد بازار طبق همان الگوها ارائه کند. الیوت کارش را بر مبنای تئوری DOW پایه‌ریزی کرد، که تئوری DOW هم حرکات قیمت‌ها را به صورت موجی مورد بررسی قرار می‌دهد؛ اما در کنار تئوری DOW، الیوت متوجه رفتار فراکتال بازار نیز شد و اولین بار تئوری خود در مورد الگوهای بازار را در کتابی با عنوان اصل موجی در سال 1938 منتشر کرد.

 

اصل اولیه تئوری امواج الیوت سال ۱۹۳۰

اگر بخواهم به طور ساده بگویم، حرکت در مسیر یک روند و در راستای آن به 5 موج خلاصه می‌شود که به آن‌ها امواج حرکتی(MOTIVE) گفته می‌شود و سه موج هم بر خلاف جهت یک روند وجود دارند که به آن‌ها امواج تصحیحی (Correction) گفته می‌شود.

امواج الیوت در تحلیل تکنیکال - شمارش امواج الیوت - 2

 

 

در تصویر بالا به طور ساده این امواج نشان داده شده‌اند؛ اما در تصویر زیر به طول دقیق‌تر مشخص شده‌اند. امواج حرکتی با اعداد 1 تا 5 نشان داده شده و امواج تصحیحی با حروف A، B و C مشخص هستند. این الگوها هم در فریم‌های زمانی طولانی مدت و هم کوتاه مدت خود را نشان می‌دهند.

بحث فراکتال بودن طبیعت بازار نیز از همینجا نشات می‌گیرد. یک کلم بروکلی را در نظر بگیرید. اگر یک کلم بروکلی بزرگ را به چند تیکه تقسیم کنید، هرکدام از آن تیکه‌ها خود شبیه همان کلم بروکلی بزرگ هستند.

امواج الیوت نیز به همین شکل هستند برای مثال با مشاهده و دقت در الگوهای یک ماهه می‌توان چندین الگوی امواج الیوت روزانه را نیز در ابعاد کوچکتر درون آن‌ها مشاهده کرد که در این مورد بعدا بیشتر توضیح خواهیم داد. این اطلاعات  در کنار روابط فیبوناچی بین امواج به معامله‌گرها فرصت‌های معامله بسیار خوبی را نشان می‌دهند.

امواج الیوت در تحلیل تکنیکال - شمارش امواج الیوت - 3

 

 

در مدل الیوت قیمت‌های بازار بورس (و یا هر بازار مالی دیگری) بین فاز حرکتی و تصحیحی دائما در حال تغییر است و جابجایی است. امواج رو به بالا خود به ۵ موج درجه پایین‌تر تقسیم می‌شوند که آن‌ها نیز بین فاز حرکتی و تصحیحی جابجا می‌شوند؛ پس در شکل بالا موج‌های یک، سه و پنج حرکتی و رو به بالا و موج‌های ۲ و ۴ عقب‌نشینی‌های کوچک از موج‌های حرکتی ۱ و ۳ هستند.

در شکل شماره 3 امواج 1 و 3 و 5 حرکتی هستند و خود به 5 موج فرعی تقسیم شده‌اند که با اعداد یونانی یک تا 5 نمایش داده‌ شده‌اند. امواج شماره 2 و 4 نیز تصحیحی بوده و خود به 3 موج فرعی با برچسب‌های a، b و c نمایش داده شده‌اند. حال تمام این موج‌های 1-2-3-4 و 5 یک موج کلی حرکتی رو به بالا می‌سازند که در شکل شماره 3 با عنوان موج شماره 1 نشان داده شده است.

امواج تصحیحی به 3 موج کوچکتر با نام‌ها A،B و C تقسیم می‌شوند. موج‌های تصحیحی با 5 موج ایمپالس یا حرکتی آغاز شده(A) و سپس یک عقب‌نشینی داشته(B) و در نهایت شاهد یک ایمپالس دیگر خواهیم بود(C). سه موج A،  B و C موج تصحیحی شماره 2 را می‌سازند.

در یک بازار نزولی روند غالب رو به پایین است و این الگو برعکس می‌شود که شامل ۵ موج رو به پایین و ۳ موج رو بالا خواهد بود.

با این توضیحات امیدوارم متوجه الگوی فراکتال بازار شده باشید که هر موج برای خودش چندین زیر موج کوچک‌تر دارد که رفتاری شبیه به امواج بزرگ‌تر از خودشان دارند.

 

درجات موجی

درجه امواج الیوت یک زبان مشترک بین سرمایه‌گذاران بازار بورس است که با استفاده از آن‌ می‌توانند تمام جدول‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را با یک حالت مشترک مورد بررسی و تحلیل قرار بدهند. در تصویر زیر این درجات را می‌بینید که از Grand Super Cycle که مخصوص چارت‌های ماهانه یا سالانه است تا درجه Subminuette که برای نمودارهای ساعتی و روزانه می‌باشد، آورده شده است.

امواج الیوت در تحلیل تکنیکال - شمارش امواج الیوت - 4

 

 

ظهور الگوریتم و معامله بر پایه کامپیوتر

توسعه کامپیوتر‌ها و اینترنت شاید مهم‌ترین فرآیندی باشد که شخصیت و ماهیت قرن ۲۱ را شکل داده است. رشد تجارت بر حسب الگوریتم‌های کامپیوتری دسته جدیدی از معامله‌گران را به وجود آورد که تنها با توجه به مباحث فنی، آمار و احتمالات و بدون تاثیر دادن مباحث احساسی و انسانی خرید و فروش را انجام می‌دهند.

از مزایای این کامیپوتر‌ها می‌توان به فوق‌العاده سریع بودن معاملات در آن‌ها اشاره کرد که با توجه به الگوریتم‌های خاص در چند ثانیه و یا حتی میلی‌ثانیه می‌توانند یک معامله را به انجام برسانند.

جای هیچ شکی نیست که دنیای معامله در زمان حال با زمانی که الیوت برای اولین بار اصول خود را آموزش داد به طور کلی متفاوت است و سوال منطقی‌ای پیش می‌آید که آیا امکان به کارگیری تئوری امواج الیوت در محیط تجارت امروزی نیز امکان‌پذیر است یا خیر؟ با یک مثال ساده سوال‌های زیادی در ذهن ایجاد می‌شود که اگر ماشین‌های امروزی فوق‌العاده متفاوت از تکنولوژی‌ خودروها در سال ۱۹۳۰ هستند؛ پس چرا می‌توان از همان اصول و قواعد در معاملات امروزی نیز استفاده کرد؟ جواب شما در بخش بعدی است.

 


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نحوه انتقال بیت کوین به حساب بانکی چگونه است؟
شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 20:1 | بازدید : 381 | نویسنده : علی | ( نظرات )

نحوه انتقال بیت کوین دلفین وست 


 

راه‌های اصلی برای بدست آوردن بیت‌کوین این دو راه است:

1. بیت‌کوین بخرید

2. بیت‌کوین استخراج کنید

راه‌های فرعی دیگری نیز وجود دارد، مثلا در سایت‌های کسب درآمد و سایت‌های قطره‌ای (که اصطلاحا Faucet نامیده می‌شود) عضو شوید و فعالیت داشته باشید ولی این روش‌ها معمولا درآمد خیلی پایینی دارند.

تمرکز ما در این مطلب این است که شرح دهیم چگونه می‌توانید بیت‌کوین استخراج شده را به کیف پول‌تان منتقل کنید و آنرا به ریال بفروشید.

نکته: اولین قدم برای استفاده از بیت‌کوین، ایجاد یک کیف پول بیت‌کوین است. در این مطلب در مورد کیف پول‌ها شرح دادیم و چند کیف پول مناسب نیز پیشنهاد کردیم.

نحوه کار با کیف پول‌ها متفاوت است زیرا رابط کاربری آنها می‌تواند متفاوت باشد.

اما چند اصل ثابت برای کار با کیف پول‌ها وجود دارد.

نحوه دریافت بیت‌کوین در کیف پول

هر کیف پولی که ایجاد می‌کنید دارای دو بخش Send و Receive است. برای اینکه از دیگران بیت‌کوین بگیرید باید روی بخش Receive کلیک کنید. با اینکار یک آدرس بیت‌کوین به شما داده می‌شود که شامل حروف و کاراکترهای تصادفی است.

این آدرس مانند شماره حساب شماست. برای دریافت بیت‌کوین، باید این آدرس را به سایت یا شخصی که قصد ارسال بیت‌کوین به شما دارد ارائه دهید.

بنابراین برای دریافت بیت‌کوین استخراج شده، آدرس بیت‌کوین که از کیف پول‌تان برداشتید را در استخر استخراج وارد کنید.

چه بخواهید از استخر استخراج، بیت‌کوین دریافت کنید و چه از یک سایت، قطعا یک فیلد برای وارد کردن آدرس بیت‌کوین وجود خواهد داشت.

 

بعد از اینکه آدرس بیت‌کوین‌تان را وارد کردید، ارسال کننده می‌تواند به شما بیت‌کوین استخراج شده را بفرستد.

اینکه چه زمانی بیت‌کوین بدست شما می‌رسد، به سیاست پرداخت آن استخر استخراج بستگی دارد. باید حداقل پرداخت استخر و بازه‌های زمانی پرداخت را بررسی کنید.

مثلا ممکن است یک استخر، روزانه پرداخت داشته باشد و حداقل پرداخت 0.001 بیت‌کوین باشد.

یا یک استخر دیگر، پرداخت هفتگی داشته باشد و حداقل پرداخت 0.002 بیت‌کوین باشد.

این جزییات را باید در سایت استخر استخراج بدست آورید، زیرا هر استخر ممکن است سیاست پرداخت متفاوتی در پیش بگیرد.

تایید شدن تراکنش‌های بیت‌کوین معمولا 30 دقیقه طول می‌کشد (گاهی کمتر و گاهی بیشتر). به عبارت دیگر وقتی ارسال کننده بیت‌کوین، تراکنش را ارسال کرد معمولا حدود 30 دقیقه طول می‌کشد تا بیت‌کوین در کیف پول شما اضافه شود.

اگر قرار بوده بیت‌کوین برای شما ارسال شود (مثلا به حداقل برداشت رسیده‌اید و موقع پرداخت رسیده) ولی بیت‌کوین در کیف پول‌تان دریافت نکردید باید ابتدا بررسی کنید که کیف پول شما رقم موجودی را به درستی نمایش می‌دهد یا خیر.

کیف پول‌های موبایلی و دسکتاپ برای نمایش موجودی نیاز به اینترنت دارند، بنابراین مطمئن شوید که اینترنت شما وصل است.

اغلب موارد مشکلی در نمایش موجودی وجود ندارد ولی می‌توانید با زدن گزینه بروزرسانی (Refresh) در کیف پول، از بروز بودن موجودی مطمئن شوید.

اگر همچنان موجودی شما افزایش پیدا نکرده، باید با ارسال کننده تماس بگیرید و دلیل عدم ارسال بیت‌کوین را جویا شوید.

قبل از تماس با ارسال کننده، مطمئن شوید که:

1. به حداقل برداشت رسیده‌اید

2. موعد پرداخت‌ها فرا رسیده است

3. آدرس کیف پول‌تان را به درستی در سایت یا استخر موردنظر وارد کرده‌اید

4. به اندازه کافی برای تایید شدن تراکنش منتظر مانده‌اید

وصل کردن استخر استخراج به کیف پول

برخی از افراد، اصطلاح “وصل کردن استخر به کیف پول بیت کوین” را به کار می‌برند.

نمی‌دانم این اصطلاح از کجا شکل گرفته ولی منظور از این عبارت، همان چیزی است که در پاراگراف‌های قبل شرح دادیم: وارد کردن آدرس کیف پول در استخر.

تفاوتی ندارد شما بخواهید از استخر استخراج بیت‌کوین بگیرید، از صرافی، از پسر همسایه، از یک نفر در آن طرف دنیا، از دوست‌تان یا از هر جای دیگر…. برای دریافت بیت‌کوین باید آدرس بیت‌کوین را به ارسال کننده بدهید. به همین سادگی!

هر کیف پولی نصب کردید، یک بخش Receive دارد که با باز کردن آن یا کلیک روی آن، آدرس بیت‌کوین را مشاهده خواهید کرد.

به عبارت دیگر، با هر کیف پولی که ایجاد می‌کنید حداقل یک آدرس بیت‌کوین ایجاد می‌شود.

این روزها اغلب کیف پول‌ها HD هستند، به این معنا که با هر بار کلیک روی دکمه Receive یا هر بار درخواست آدرس، کیف پول یک آدرس بیت‌کوین جدید به شما می‌دهد.

اگر کیف پول شما به این شکل است، جای نگرانی وجود ندارد. هم آدرس‌های جدید و هم آدرس‌های قدیمی معتبر هستند.

نکته: HD مخفف عبارت Hierarchical Deterministic است.

روش نقد کردن بیت‌کوین استخراج شده

بیت‌کوین ارزش مشخصی دارد که همواره در حال نوسان است.

 

پس چه بیت‌کوین را به عنوان یک ارز در نظر بگیرید و چه به عنوان یک کالا، همیشه خریدار و فروشنده برای بیت‌کوین وجود دارد.

در واقع روزانه میلیاردها دلار بیت‌کوین در سرتاسر دنیا معامله می‌شود. اغلب حجم معامله حاصل از معاملات تریدرهایی است که به دنبال کسب سود از نوسانات قیمت بیت‌کوین هستند.

با این حال، افراد زیادی نیز وجود دارند که بیت‌کوین‌هایی که از طریق استخراج یا راه‌های بدست آورده‌اند را می‌فروشند و در ازای آن سایر ارزهای دولتی مانند ریال، دلار، یورو و… دریافت می‌کنند.

بنابراین مشکلی از لحاظ نقد کردن بیت‌کوین وجود ندارد.

 

برای نقد کردن بیت‌کوین و دریافت ریال، چند راه کلی وجود دارد:

1. بیت‌کوین را به صرافی‌های آنلاین بفروشید – با جستجوی عبارت “فروش بیت‌کوین”، به سایت‌های زیادی برخورد خواهید کرد که بیت‌کوین را از شما خریداری می‌کنند. می‌توانید با بررسی قیمت‌ها و شرایط معامله، بیت‌کوین را به این صرافی‌های آنلاین بفروشید.

2. بیت‌کوین را به یک شخص عادی بفروشید – افرادی هستند که به هر دلیلی قصد خرید بیت‌کوین دارند. طبیعتا نمی‌توان به هر شخصی اطمینان کرد و ممکن است شخص موردنظر بیت‌کوین گرفته و پول شما را پرداخت نکند. ولی سایت‌هایی مانند بیدارز یا لوکال‌بیت‌کوینز این معاملات را امن و ساده کرده است.

این سایت‌ها (که به پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا مشهور هستند)، به عنوان واسطه در معاملات عمل می‌کنند و می‌توانید با اطمینان زیاد و بدون نگرانی از کلاهبرداری با سایرین وارد معامله شوید.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دیفای و آموزش نصب کیف پول تراست ولت | چگونه ارز دیجیتال بخریم؟
چهار شنبه 20 بهمن 1400 ساعت 20:42 | بازدید : 416 | نویسنده : علی | ( نظرات )

نحوه خرید بیت کوین با تراست ولت

همان‌طور که می‌دانید، بیت کوین اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال در بازار رمزارزهاست. سرمایه گذاران بیت کوین برای خرید و نگهداری آن به دنبال یک روش ساده و بسیار ایمن هستند تا با خیالی آسوده یک سرمایه‌گذاری مطمئن داشته باشند. برای نگهداری ارزهای دیجیتال به طور کلی دو نوع کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری وجود دارد. در این مقاله قصد داریم یک کیف پول نرم افزاری بسیار ایمن با دسترسی مناسب به شما معرفی کنیم. با کیف پول تراست ولت (Trust wallet) و نحوه خرید بیت کوین با آن آشنا شوید.

قبل از شروع به آموزش نحوه خرید بیت کوین با تراست ولت بهتر است در مورد ارز دیجیتال بیت کوین و انواع کیف پول‌ ارزهای دیجیتال پیش زمینه‌ای داشته باشید.

  • بیت کوین چیست؟
  • بیت کوین چگونه کار می‌کند؟
  • ویژگی‌های ارز دیجیتال بیت کوین
  • انواع کیف پول بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال
  • کیف پول تراست ولت (Trust wallet)
  • ویژگی‌های کیف پول تراست ولت
  • آموزش دانلود و نصب کیف پول تراست ولت
  • چگونگی خرید بیت کوین با تراست ولت

نحوه خرید بیت کوین با تراست ولتخرید بیت کوین با تراست ولت

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بر اساس فناوری بلاکچین است. این رمزارز در سال ۲۰۰۸ توسط یک برنامه‌نویس ناشناس معروف به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) ایجاد شد و علی رغم اینکه در اوایل پیدایش خود خیلی مورد توجه مردم نبود، اما رشد قیمت آن باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران به سوی این رمزارز شد.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

معاملات BTC بین نودها و به صورت همتا به همتا انجام می‌شود و با تایید معاملات توسط ماینرها، یک بلوک به زنجیره بلوک در شبکه بلاکچین اضافه می­گردد. تولید یک بیت کوین جدید نیز از طریق فرآیند استخراج صورت می‌گیرد. به طوری که نرم‌افزار استخراج بر روی دستگاه‌ها و سخت افزارهایی به نام ماینر نصب شده و شروع به محاسبه معادلات پیچیده ریاضی می‌کند. این نرم‌افزار سعی دارد هش تراکنش‌های مونتاژ شده را محاسبه کند. شاخص دشواری ( یا همان سختی شبکه) به طور خودکار توسط شبکه تنظیم می‌شود. اولین ماینری که نونس صحیح را  محاسبه می‌کند پاداش استخراج را از آن خود می‌نماید

جهت نگهداری بیت کوین می‌بایست از کیف پول امن استفاده شود. با کمی تحقیق و بررسی می‌توان بهترین و مناسب‌ترین کیف پول جهت نگهداری و نقل و انتقالات BTC و سایر ارزهای دیجیتال را انتخاب کرد.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

ویژگی‌های ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین به عنوان دارایی باارزش

بیت کوین برخلاف سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی مناسب سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

بیت کوین، دروازه جهانی ارزهای دیجیتال

بیت کوین به عنوان اولین نسخه آزمایشی در ارزهای دیجیتال، دروازه ورود به دنیای ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

زبان اسکریپت BTC

حل انواع معاملات پیچیده و قراردادهای هوشمند نیازمند مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی هستند. حل معاملات پیچیده‌ای مانند Multi-Sig به دلیل اسکریپت‌نویسی پیشرفته بیت کوین امکان‌پذیر است.

انواع کیف پول بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

اصولا دو نوع کیف پول جهت نگهداری رمزارزها وجود دارد که سرمایه گذار می‌تواند متناسب با هدف خود، نوع مورد نظر را انتخاب کند.

کیف پول‌های سخت افزاری شبیه به دستگاه‌های فلش مموری هستند که بر اساس مدل آن‌ها می‌توان از طریق پورت USB، بلوتوث و روش‌های دیگر به رایانه و یا گوشی موبایل متصل شده و به دارایی درون کیف پول دسترسی پیدا کرد. این نوع کیف پول‌ها از امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری برخوردار بوده اما از طرفی از لحاظ دسترسی زمان‌بر و دارای کارمزد انتقال بالاتر بوده و از این رو برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب‌تر هستند.

کیف پول‌های نرم افزاری زیادی در بازار موجود هستند که می‌توان آن‌ها را بر روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر نصب کرد. این کیف پول‌ها دارای یک رمز عبور جهت دسترسی فرد به دارایی خود و یک آدرس عمومی جهت ارسال و دریافت BTC و یا سایر ارزهای دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها دارای دسترسی سریع و آسان و نیز کارمزد نقل و انتقالات کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری دارند؛ به همین دلیل برای افرادی که در حال ترید و معاملات مداوم ارزهای دیجیتال هستند، گزینه مناسبی می‌باشند.

انواع کیف پول بیت کوین

نصب کیف پول تراست ولت (Trust wallet)

کیف پول تراست ولت یک نمونه از کیف پول‌های نرم افزاری موبایلی است که امکان دریافت، ارسال و نگهداری ارزهای دیجیتال را در خود دارد. این کیف پول دارای رابط کاربری بسیار ساده بوده و افراد تازه وارد به این بازار نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

نکته بسیار مهم برای کاربران ایرانی این است که کیف پول تراست ولت تحریم نیست و می‌توان بدون فیلترشکن از آن استفاده کرد. البته برخی از کاربران برای امنیت بیشتر از یک فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده می­کنند. همچنین این کیف پول غیرمتمرکز است و برای ورود به آن نیاز به وارد کردن ایمیل و یا هر شناسه کاربری دیگری نیست.

ویژگی‌های کیف پول تراست ولت

  • دارای امنیت بالایی است.
  • به صورت رایگان قابل نصب و استفاده است.
  • به دلیل سهولت در استفاده بسیار کاربرپسند می‌باشد.
  • همزمان روی چند گوشی موبایل نصب شده و دارای تنظیمات ورود با رمز عبور است.
  • سازگار با سیستم عامل‌های اندروید و IOS می‌باشد.
  • علاوه بر مشاهده دارایی‌های دیجیتال می‌توان نمودار قیمتی لحظه‌ای رمزارزها را نیز رصد کرد.
  • می‌توان برخی از ارزهای دیجیتال را در همین کیف پول تبدیل به ارز دیجیتال دیگری کرد (دارای قابلیت چنج کردن است).
  • از رمزارزهای بسیاری پشتیبانی می‌کند؛ به همین دلیل شاید نیازی به کیف پول دیگری برای نگهداری و چنج انواع رمزارز نداشته باشید.

ویژگی‌های کیف پول تراست ولت

آموزش دانلود و نصب کیف پول تراست ولت

جهت خرید بیت کوین با تراست ولت ابتدا نیاز است این برنامه را روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر خود نصب کنید.

برای این کار طبق مراحل زیر پیش بروید:

در قدم اول، اپلیکیشن کیف پول را از یک وبسایت معتبر و با توجه به نسخه اندروید و یا ios دانلود کنید. پیشنهاد ما دانلود آن از پلتفرم‌های معتبر اپ استور و یا گوگل پلی می‌باشد.

پس از سرچ با دیدن آیکون تراست ولت آن را انتخاب و گزینه «install» را بزنید. بعد از دانلود و نصب آن باید یک کیف پول جدید ایجاد کنید.

برای این کار روی گزینه «create a new wallet» کلیک کنید.

در ادامه، تیک پایین صفحه را برای تایید قوانین و مقررات زده و گزینه «Continue» را انتخاب کنید.

کیف پول تراست ولت دارای ۱۲ کلمه کلیدی مختص هر کاربر است که نیاز به بازیابی کیف پول را ممکن می‌سازد. این ۱۲ کلمه باید به صورت امن نگهداری شود تا در صورت هر گونه مشکل بتوان کیف پول را با استفاده از آن بازیابی کرد.

در مرحله بعدی برنامه کیف پول از شما می‌خواهد تا این ۱۲ کلمه را دقیقا به ترتیبی که نوشته شده درج کنید تا کیف پول تراست ولت تایید شود و سپس روی «continue» کلیک کنید.

حال شما به طور کامل و درست، تراست ولت را نصب کرده اید.

نصب کیف پول تراست ولت

چگونگی خرید بیت کوین با تراست ولت

برای خرید بیت کوین با تراست ولت می‌بایست آدرس مربوط به بیت کوین را برای کسی که قصد ارسال بیت کوین برای شما دارد را به وی ارسال کنید. اگر هم قصد خرید بیت کوین از صرافی را دارید پس از خرید باید آدرس BTC کیف پول تراست ولت خود را در صرافی مدنظر وارد کنید تا بیت کوین خریداری شده به حساب کیف پول شما واریز گردد.

به یاد داشته باشید که در کیف پول‌های دیجیتالی، هر ارز دیجیتال یک آدرس مخصوص به خود را دارد. بنابراین برای پیدا کردن آدرس BTC در تراست ولت روی «Bitcoin» در بخش توکن‌ها کلیک کرده تا وارد صفحه مربوط به بیت کوین شوید. در این مرحله گزینه‌هایی مانند «Copy»، «Receive» و «Send» را مشاهده می‌کنید. برای دریافت بیت کوین باید «Receive» را انتخاب کنید.

آدرس بیت کوین شما یک عبارت طولانی است که از حروف بزرگ و کوچک و اعداد تشکیل شده است، روی آن کلیک کرده و گزینه «Copy» را انتخاب کنید. حالا آدرس بیت کوین شما کپی شده و می‌توانید آن را برای شخصی که قصد ارسال بیت کوین را برایتان دارد، ارسال کنید.

پس از انتقال توسط فرستنده،خواهید دید که موجودی بیت کوین شما به مبلغ مورد نظر اضافه شده و به این صورت شما خرید بیت کوین با تراست ولت را با موفقیت انجام داده‌اید.

تراست ولت چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال پرطرفدار در بین سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال است که بیشترین حجم معاملات بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است. از این رو نگهداری از این دارایی باارزش نیز بسیار مهم است. در این خصوص کیف پول‌هایی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها BTC را ارسال، دریافت و هولد کنید. تراست ولت یکی از کیف‌پول ‌های مناسب برای این کار است. خرید بیت کوین با تراست ولت دارای فرآیند بسیار ساده و در عین حال ایمن است که مورد استفاده بسیاری از افراد درسراسر جهان قرار می‌گیرد. استفاده از این کیف پول نیازی به فیلترشکن ندارد و کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. برای امنیت بیشتر می­توانید از فیلترشکن با آی پی ثابت استفاده کنید.

 

آیا کیف پول تراست ولت دارای کد تایید دو مرحله‌ای است؟

کد تایید دو مرحله‌ای، گزینه ای مهم برای افزایش امنیت کیف پول بوده و یک عامل بسیار مطمئن جهت نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال است. متاسفانه تراست ولت از این مزیت برخوردار نبوده و دارای کد تایید دو مرحله‌ای نیست.

آیا می‌توان در تراست ولت چنج کرد؟

بله، شما می‌توانید در کیف پول تراست ولت برخی از رمزارزها را به یکدیگر تبدیل کنید. در پایین صفحه این کیف پول یک گزینه می‌بینید که به صورت دو فلش در مخالف جهت هم هستند. با کلیک بر روی آن می‌توانید به طور مثال ارز BNB را که در کیف پول خود موجود دارید انتخاب نموده و ارزی را که قصد خرید آن (مانند بیت کوین) را دارید جستجو و انتخاب کنید. حال دو ارز انتخاب شده اند. سپس مقدار ارزی را که قصد چنج کردن آن را دارید وارد نمایید و روی گزینه «Next» کلیک کنید.

آیا کیف پول تراست والت نیاز به احراز هویت دارد؟

خیر، زیرا این کیف پول به صورت غیرمتمرکز کار می‌کند و نیازی به مرحله احراز هویت در آن نیست.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش سرمایه گذاری در مسکن
سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت 15:50 | بازدید : 382 | نویسنده : علی | ( نظرات )

صفر تا صد سرمایه گذاری در مسکن

در سخنان قبلی سعی داشتیم به تعریف درستی از سرمایه گذاری برسیم و نکات و اصول مهمی پیرامون سرمایه گذاری مطرح کردیم. اما در این مقاله سعی داریم بر اجرای یک سرمایه گذاری مناسب و پرسود در ایران و گاها با پول کم، تمرکز کنیم.

در ادامه با بازار مسکن و امتیازات آن برای یک سرمایه گذاری پرسود آشنا می‌شویم. همان‌طور که اشاره کردیم، برای سودآوری یک سرمایه گذاری باید حتما روش‌های سرمایه گذاری و بازارهای مختلف را بررسی کنیم.

در وضعیت اقتصادی کنونی کشور ما، این بررسی بازارها و ویژگی‌های آن به سبب نوسانات زیاد باید با تبحر بیشتری انجام شود. اما سرمایه گذاری در بازار مسکن را از کجا شروع کنیم؟

انواع بازارهای سرمایه گذاری در ایران

با توجه به نظرات کارشناس و سرمایه گذار املاک، مهندس سید بهرام علیزاده برای سرمایه گذاری در ایران بسترهای مختلفی وجود دارد که به بهترین آن‎ها یعنی مسکن برای سرمایه گذاری اشاره میکنیم.

بسترهای مختلفی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که هر کدام در زمانی رونق بیشتری دارند. اما مهم‌ترین آن‌ها که جای کار زیادی دارند، عبارتند از:

1-بورس

2-دلار

3-طلا

4-کسب وکار

5-سنگ‌های قیمتی

6-خودرو

7-ارزدیجیتال

8-بانک

9-مسکن

هر کدام از این بازارها معایب و محاسنی دارد که شما می بایست با دقت همه بازارها را بررسی کرده و با توجه به میزان سرمایه و توانمندی وعلاقه تان بازار موردنظرتان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

برای اینکه بحث تخصصی ما حوزۀ مسکن است، معایب و محاسن بازار مسکن را برای شما آورده ایم تا شما با دید باز وارد این بازار جذاب شوید.

آموزش سرمایه گذاری در مسکن

برای درک بهتر اهمیت سرمایه گذاری درمسکن می بایست، مزایا و معایب بازار مسکن را بشناسید. معایب سرمایه گذاری در مسکن

الف)دیرنقدشوندگی

بعضی از محصولات مسکن بازارمسکن محصولات متنوعی از قبیل (آپارتمان، ویلا، زمین، سویت، خانه ویلایی، مغازه و...) دارد که برخی از این محصولات به علت نیاز به سرمایه زیاد امکان دیرنقدشوندگی بالایی دارد و این ضعف بازار مسکن برخی از سرمایه گذاران را از خود دور می کند.

ب)نیاز به سرمایۀ زیاد

بعضی از محصولات همانطور که گفتم بازار مسکن محصولات متنوعی دارد و قیمت اکثر آن‌ها بالاست و افرادی که سرمایه اندکی دارند نمی توانند وارد این بازار شده و کسب سود نمایند. اما برخی از راهکارها وجود دارد که افرادی که سرمایه اندک دارند، نیز بتوانند وارد بازار مسکن شوند و از این بازارسود ببرند که در مقالات بعدی به آن می پردازیم.

ج)رقیب زیاد

از معایب دیگر بازار مسکن تعداد رقبای زیاد آن است. برای سرمایه گذاری در بازار مسکن، به هر حوزۀ آن بخواهید وارد شوید، افرادی هستند که در این بازار فعالیت می کنند و هر کس که می خواهد تازه وارد این بازار شود، می بایست رقابت کردن در بازار املاک را یاد بگیرد.

مزایای سرمایه گذاری در مسکن

تا اینجا که به مهمترین معایب بازار مسکن اشاره کردیم، اکنون می خواهیم به مهمترین مزایای بازار مسکن اشاره کنیم. آینده وضعیت مسکن همیشه قابل پیش‌بینی نیست و بسیاری اوقات وضعیت بازار مسکن در هاله‌ای از ابهام است.

اما این که چه دلایلی وجود دارد که سرمایه گذاری در املاک و بازار مسکن انقدر جذابیت دارد و اکثر ثروتمندان در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند، در ادامه اشاره می‌کنیم.

الف)عدم نیاز به دانش تخصصی خیلی زیاد

برخی از بازارها برای سرمایه گذاری به دانش بسیار زیادی نیازدارد، مثل بازار بورس و ارزهای دیجیتال و به خاطر این موضوع افرادی وارد این بازار می شوند که سطح سواد بیشتری دارند. اما در بازار مسکن خیلی نیاز به سواد آکادمیک نیست.

افراد زیادی که حتی سواد خواندن و نوشتن را ندارند، در این بازار فعالیت می‌کنند و ثروت‌های کلانی به دست آوردند. این امتیاز بازار مسکن، راه را برای ورود و سرمایه گذاری اکثر افراد باز می‌کند و هر کس با هر جنسیتی و با هر سطح سوادی می تواند وارد این بازار جذاب شود. البته منظور این نیست که این بازار نیاز به دانش و مهارت ندارد. بلکه بالعکس بازار مسکن نیاز به آموزش دیدن دارد و بیشتر دانش بازار و تجربی می‌خواهد.

ب)ریسک اندک سرمایه گذاری در خرید خانه

ضرب المثل معروفی برای سرمایه گذاری در ملک است که میگوید: «ملک مرد است». یعنی هر کس ملک خریده، سرمایه‌اش زیاد شده و ممکن است برخی حتی سال‌ها زمان برده باشد. اما کسانی که ملک را نگه می‌دارند، همیشه سود کردند.

هرچند این خصوصیت در برخی از بازارها مخصوصا بورس و ارزهای دیجیتال نیست و خیلی از افراد سرمایه های زندگی شان را از دست دادند.

ج)کالای مصرفی و سرمایه‌ای

مسکن یک کالای مولد است. یعنی با به کار افتادن چرخ بازارمسکن چند صد شغل ایجاد می شود و همچنین محصولات بازار مسکن همه مصرفی هستند و افراد می توانند هم مصرف کننده این محصولات باشند و هم سرمایه گذار.

د)قدمت و شناخت بازار مسکن

از قدیم الایام بازار مسکن وجود داشته و همه مردم با این بازار آشنا هستند و به این بازار اعتماد دارند.

ر)نیاز بازار مسکن

طبق گفتۀ بانک مرکزی ایران، کشور ایران سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز دارد. این ویژگی جذابیت سرمایه گذاری در املاک را بیشتر می‌کند.

س)سود زیاد و مداوم

از امتیازات ویژه این بازار این است که شما با سرمایه گذاری در ملک با سرمایۀ کم، هم می‌توانید از پنج نوع سود بهره برد:

1-سود زمانی یعنی اینکه شما ملکی را بخرید و صبر کنید بعد از مدتی قیمت آن افزایش پیدا کند. این نوع سود گاهی اوقات در بازار مسکن وجود دارد اما زمانی که مسکن به رکود می رود، دیگر در بازار وجود ندارد.

2-سود مکانی یعنی اینکه یک میلیارد سرمایه گذاری می خواهید انجام دهید، این مبلغ را در مرکز شهر یا بالای شهر یا حاشیۀ شهر و یا بیرون شهرسرمایه گذاری کنید. آیا سود یکسانی دارد؟ مسلما سود یکسانی ندارد.

هر چقدر امکانات و دسترسی‌ها در یک منطقه بیشتر باشد، سودآوری سرمایه گذاری در ملک آن منطقه بیشتر می‌شود. یک سرمایه گذار مکان‌هایی را پیدا می‌کند که در حال رشد باشد. ممکن است بازار مسکن رکود داشته باشد اما به دلیل آمدن امکانات و دسترسی‌ها به آن منطقه رشد خوبی در پیش است و سرمایه گذار سود می‌برد.

3-سود تبدیل یکی دیگر از سودهایی که در بازار مسکن وجود دارد، سود تبدیل است. یعنی شخصی زمین می‌خرد و آن را تبدیل به آپارتمان یا ویلا کرده و با خلق ارزش برای آن سود کسب می‌کند. شخصی آپارتمان کلنگی می‌خرد و آن را تبدیل به آپارتمان شیک می‌کند و از این طریق ارزش آفرینی کرده و سود کسب می‌کند.

4-سود نحوۀ خرید ملک یعنی اینکه شخصی می خواهد محصولی از بازار مسکن مثل آپارتمان را به قیمت یک میلیارد تومان بخرد، نیاز نیست کل این مبلغ را نقدا و یکجا بپردازد. این شخص می تواند بخشی از پول را نقدا، بخشی از پول را وام بگیرد یا بخشی از پول را چک و نسیه بدهد و حتی بخشی از پول را ازطریق رهن آن آپارتمان تامین کند. با این روش سرمایه گذار500 میلیون تومان پول نقد داده است و اگر آپارتمانش را با سود بفروشد، سود یک میلیارد را کسب کرده است.

5-سود مذاکره

افراد متخصص در بازار مسکن سود اصلی‌شان را از طریق خرید ملک مناسب به دست میاورند. یعنی آن‌ها با دیدگاه سود زمانی، وارد بازارمسکن نمی شوند. آن‌ها در جستجو و پیدا کردن گزینه‌های خوب تبحر دارند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران املاک مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای هستند و می‌توانند ملک را با کمترین قیمت ممکن خریداری کنند و سود مناسبی ببرند. اصلی در مورد سود مذاکره وجود دارد که با مهارت در آن می‌توانید یک سرمایه گذار موفق حوزه املاک باشید و سود کنید.

آن اصل این است که «بین 5 تا 50 درصد سود سرمایه گذاری ملک، در مذاکره نهفته است». یعنی سرمایه گذار حوزه مسکن وابسته به مهارت مذاکره‌ای که دارد، می تواند بین 5 تا 50 درصد سود خودش را در مذاکره کسب کند.

ش)تنوع محصولات و خدمات

بازارهای بورس و دیگر بازارهای سرمایه گذاری تنوع کاری کمی دارند و بیشتر در خرید و فروش و نوسازی می‌شود، کار کرد. ولی تنوع محصولات و خدمات بازار مسکن بسیار زیاد است و این تنوع باعث جذابیت بسیار زیاد این حوزه برای سرمایه گذاران متخصص می‌شود. برخی از محصولات و خدمات بازار مسکن شامل مواردی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

انواع حوزه‌های بازار مسکن عبارتند از «مسکونی، تجاری، اداری، کشاورزی، صنعتی، دامپروری، باغی، گردشگری و...» که درهر حوزه، شاخه‌های کاری زیر وجود دارد.

الف)ساخت و ساز

ب)بازسازی

ج)خرید و فروش

د)تفکیک

ر)تجمیع

ز)خرید و فروش تراکم

س)تغییر کاربری

تنوع تعداد و انواع سودها در بازار مسکن باعث می شود که این بازار در هر زمانی سودآور و جذاب باشد. زمانی که یک نوع سود در بازار وجود نداشت، می توان روی نوع سودهای دیگر بازار مسکن تمرکز کرد و سود کسب کرد. گاهی وقت‌ها همزمان می‌شود پنج نوع سود را از بازار مسکن کسب کرد که یک سرمایه گذاری بی نظیر است و افراد را خیلی سریع ثروتمند می‌کند.

نتیجه گیری

دوست گرامی شما با اهمیت سرمایه گذاری آشنا شدی و درک کردی برای موفقیت مالی، سرمایه گذاری کردن جزو جدانشدنی برنامۀ اقتصادی زندگی هر آدمی هست. با انوع بسترهای سرمایه گذاری آشنا شدی و درک کردی که با چه روشی روی کدام بسترها سرمایه گذاری کنی.

شما با انواع بازارهای سرمایه گذاری و ویژگی‎های بازار مسکن آشنا شدید و درک کردید که چرا بازار مسکن یکی از جذاب ترین بازارهای سرمایه گذاری در دنیاست. پس اگر بازار مسکن را برای بازار سرمایه گذاری خودت انتخاب کردی، برای کسب دانش و مهارت بازاری وعملیاتی آن وقت بگذار تا شما هم جزو افراد موفق حوزۀ سرمایه گذاری املاک شوید.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای گربه مفید دیجی پت
سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت 13:52 | بازدید : 446 | نویسنده : علی | ( نظرات )

مدت زمان زیادی است که انسان ها و گربه ها به هم خو گرفته اند و توانسته اند در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی را تشکیل دهند. امروزه مردم ما از حیوانات خانگی جورواجوری در محل زندگی و یا حتی محیط کاری خود استفاده می کنند که بخش اعظمی از آن را این نوع از پستانداران زیبا و مهربان؛ یعنی گربه ها تشکیل می دهند. برای مراقبت و داشتن یک گربه سالم شما باید شرایطی مشابه زندگی او در طبیعت را ایجاد نمایید که اولین گام در این مسیر، تامین غذای مورد پسند گربه خانگی تان است. در ادامه این مطلب با لیست بیست همراه شوید تا شما را با نکاتی مهم در خصوص خرید غذای خشک گربه آشنا نماییم.

تعریف غذای خشک مفید گربه دیجی پت

با توجه به اینکه شما محل زندگی گربه تان را محدود کرده اید و اجازه پرسه زدن در طبیعت و یا حتی خیابان های شهرتان را به او نمی دهید تا غذای مورد علاقه خود را پیدا کرده و از آن استفاده کند، باید حتما با مشورت یک دامپزشک و درک رفتار حیوان خانگی خود به دنبال تامین غذای مورد علاقه او باشید.

با اینکه در ادامه مطلب ما شما را با نکاتی مهم جهت انتخاب و خرید یک غذای خشک مفیدگربه آشنا خواهیم کرد اما بد نیست بطور کلی بدانید که این نوع از غذاها اصولا داری چیزی بین ۶ تا ۱۰٪ آب در کنار ترکیباتی همچون: گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی، دانه های مغذی، مواد ویتامینه و همچنین مکمل های تقویتی هستند که در نهایت بصورت خشک و با روکشی مزه دار شده جهت استقبال گربه از محصول تهیه و در بسته بندی های استانداردی به بازار عرضه می شوند.

نکات مهم هنگام خرید غذای خشک گربه

نوع گربه:

  • اولین نکته ای که هنگام خرید غذای خشک مفیدگربه باید به آن توجه نمایید، نوع گربه ای است که از آن به عنوان حیوان خانگی خود استفاده می کنید.
  • یادتان باشد گربه ها دارای انواع مختلف و نژادهای گوناگونی هستند که هر کدام ذائقه غذایی خود را دارند.
  • پس برای عدم آسیب رسانی به آنان و بد غذا کردن و یا کلا از بین بردن اشتها در گربه خود، حتما با مشورت یک دامپزشک به سراغ انتخاب غذا و تهیه کردن آن برای گربه ملوس خود بروید.
  • ناگفته نماند که جنس نر و ماده بودن گربه نیز بر وی علایق غذایی خود بسیار موثر است.

سن گربه:

  • فاکتور مهم بعدی در خصوص خرید غذای خشک گربه مربوط به سن و سال گربه می شود.
  • بطور کلی گربه شما یا بچه گربه است و یا در گروه سنی گربه بالغ، شیرده و یا پیر قرار می گیرد.
  • در هر ۴ حالت شما باید به دنبال تهیه کردن غذایی باشید تا نیازهای جسمانی آنان را تامین نماید.

مواد تشکیل دهنده:

  • نکته مهم بعدی که خیلی باید به آن توجه کنید و برایش وقت صرف کنید، مطالعه مواد تشکیل دنده غذای خشک گربه است که همیشه طبق استانداردهای جهانی باید بر روی بسته غذایی آنان درج شده باشد تا شما با مطالعه آن ها مناسب ترین محصول ممکنه را برای گربه تان انتخاب نمایید.
  • اصولا بر روی این نوع از بسته های خوراکی یک جدول غذایی ترسیم شده است که میزان موادی همچون: پروتئین ها، کربوهیدرات ها، فیبر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، میزان چربی و … درج شده است و شما باید با توجه به نوع و سن و سال گربه ای که در خانه دارید، بهترین محصول غذایی را برای وی انتخاب و خریداری کنید.

وزن خالص غذا:

  • امروزه در کشورمان شما می توانید با برندهای مختلف داخلی و خارجی مواجه شوید که اقدام به تولید غذای خشک گربه و عرضه آن به بازار مصرفی ایران نموده اند.
  • بدیهی است که اختلاف قیمتی میان محصولات تولید شده داخلی با خارجی به دلیل وجود تعرفه های وارداتی وجود دارد اما با این حال شما باید به دقت محصولات غذایی حیوان خانگی خود را مشاهده کرده و با مقایسه آن با دیگر برندهای موجود در بازار و مناسب بودن وزنی آن به نسبت قیمتش، محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

دارای تاییدیه معتبر:

  • حواستان را خوب جمع کنید و از خرید محصولات غذایی بی کیفیت و فاقد استاندارد برای حیوانات خانگی خود جدا پرهیز کنید!
  • یادتان باشد غذای گربه یا هر حیوان دیگری که در محیط امن خود نگهداری می کنید، حتما باید از یکسری استانداردهای لازمه برخوردار باشد و مهر تاییدیه سازمان غذا و دارو کشور را نیز دارا باشد.
  • این تاییدیه در محصولات غذایی غیر ایرانی، باید از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا صادر شود.

قیمت غذای خشک گربه:

  • قیمت غذای خشک گربه با توجه به تمامی مواردی که ما در این مطلب به شرح و توضیح آنان برایتان پرداختیم، تعیین می شود.
  • با این حال توصیه می کنیم همواره با مشورت دامپزشک اقدام به خرید و تهیه یک غذای مناسب با ذائقه خورد و خوراک حیوانتان نمایید.
  • یادتان باشد تضمین سلامت جسمی گربه خانگی شما بر عهده خودِ شما بوده و نباید در خرید غذای مورد نیاز او خساست به خرج دهید.

نکاتی دیگر در این خصوص

در دو بخش قبلی ما شما را با غذای خشک گربه و همچنین نکاتی مهم در خصوص انتخاب و خرید آن آشنا کردیم و اکنون می خواهیم یکسری از توصیه های غذایی لازمه را در این بخش برایتان بازگو نماییم که عبارتند از:

  • همواره به غذای مفید گربه  دیجی پت خانگی خود توجه داشته باشید؛ یک گربه باید به اندازه ای غذا بخورد که چاق نشود زیرا چاقی یکی از شایع ترین بیماری های موجود برای گربه های خانگی است که همچون همنوعان خود در خیابان ها و کوچه ها از تحرکات لازم و جست و خیزهای فراوان برخوردار نیستند.
  • گربه چاق یقینا دچار انواع و اقسام بیماری شده و تنها هزینه های نگهداری و مراقبتی بیشتری را بر روی دست شما می گذارد؛ پس با صلاحدید یک دامپزشک خوب، حتما بر روی میزان غذایی که بصورت روزانه به گربه تان می دهید توجه کنید.
  • فراموش نکنید که گربه یک حیوان ۱۰۰٪ گوشتخوار است و برخلاف سگ که گاها می توان با غذاهای غیر گوشتی، انسانی و گیاهی او را سیر کرد، گربه چنین رفتار غذایی ندارد و همیشه باید مقداری پروتئین را در سبد غذایی او قرار دهید.
  • از طرفی هم فراموش نکنید وقتی برخی از متخصصان غذا حیوانات حرف از سرو غذاهای انسانی برای گربه ها می زنند، منظورشان دادن برنج با انواع و اقسام خورشت ها به آنان نبوده و هدفشان از بیان چنین موضوعی در اصل همان مرغ و گشت آب پز و یا سرخ شده ای است که شما بصورت روزانه و یا هفتگی در سبد غذایی خود استفاده می کنید و می توانید مقداری از آن را به گربه خود نیز بدهید.
  • نکته بعدی توجه به تمیزی ظرف غذا و محیطی است که می خواهید گربه تان در آن غذا بخورد؛ یادتان باشد برخلاف گربه های خیابانی که از پرسه زدن در حوالی سطل های زباله شهری هیچ ابایی ندارند، گربه های خانگی به تمیزی اهمیت زیادی می دهند.
  • همچنین به عنوان نکته آخر این را نیز باید یادآور شویم که ایجاد و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب با ذائقه غذایی گربه شما می تواند در رشد و عدم مبتلا شدن او به بیماری های مختلف بسیار موثر باشد. از طرفی فراموش نکنید اگر به هر دلیلی مجبور به ایجاد تغییر در رژیم غذایی او شدید، این عمل را نباید به یک باره انجام دهید و بایستی به مرور زمان و بصورت تدریجی غذای گربه خانگی تان را تغییر دهید.

موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استراتژی معاملاتی فارکس + معرفی بهترین استراتژی فارکس
دو شنبه 18 بهمن 1400 ساعت 17:25 | بازدید : 457 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 استراتژی معاملاتی فارکس

توضیح انواع استراتژی های فارکستوضیح انواع استراتژی های فارکس

استراتژی معاملاتی فارکس چیست؟

منظور از استراتژی معاملاتی، زمانی است که برای خرید و فروش یک جفت ارز صرف می شود.استراتژی‌های مختلفی برای ترید در فارکس وجود دارند که تریدرها می توانند از آنها استفاده کنند از جمله تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال. یک استراتژی معاملاتی خوب فارکس به تریدر اجازه می‌ دهد تا بازار را تحلیل کند و معاملات را به بهترین شکل و با اطمینان با استفاده از تکنیک های صحیح مدیریت ریسک اجرا کند.

برای انجام ترید در فارکس به چند عامل نیاز است که یک استراتژی فارکس کارآمد را برای شما شکل دهد. استراتژی‌های بسیار فراوانی وجود دارند که می‌توانند دنبال شوند، اما درک استراتژی و راحتی کار با آن اهمیت فراوانی دارد و عاملی مهم برای تریدر محسوب می شود. هر تریدر اهداف و منابع خاصی دارد که باید هنگام انتخاب استراتژی مناسب در نظر گرفته شود.

آیا ترید در فارکس دشوار است؟

در جواب این سوال باید گفت: بله، ترید در فارکس در صورتی سخت است که تنها هدف شما صرفا رسیدن به پول است آن هم در مدت زمانی کوتاه.در واقع اگر طرز فکرتان این گونه است بهتر است بدانید که از همین ابتدا قبل از شروع ترید خود را برای باخت آماده کرده اید و چیزی جز ضرر نصیبتان نخواهد شد.

اما ترید فارکس می تواند آسان هم باشد اگر مشتاق و آماده اید که وقت خود را صرف آن کنید و تمام تلاش و همت خود را به کار بگیرید برای این که از خود یک تریدر حرفه ای بسازید.

و مهم تر از همه باید آگاه باشید که باخت و ضرر بخش جدانشدنی معامله است.

سه معیار برای تریدرها وجود دارد که می‌توانند برای مقایسه کارآمدی استراتژی های مختلف به کار روند:

  1. مقدار زمان مورد نیاز
  2. فراوانی فرصت‌های معاملاتی
  3. فاصله معمول تا هدف

 

استراتژی های معاملاتی برتر فارکس

ممکن است تا الان به دنبال استراتژی های برتر و کارآمد فارکس رفته باشید.اگر رفته اید و نتیجه ای نگرفتید گشتن کافی است.

در اینجا قرار است راه ها و استراتژی های برتر فارکس را بررسی کنیم که ابتدا با 8 تا از اصلی ترین استراتژی ها شروع میکنیم.

  1. پرایس اکشن (Price Action)
  2. استراتژی معامله در مناطق رنج (Range trading strategy)
  3. معامله گری روند یا ترند تریدینگ (Trend trading strategy)
  4. معامله گری پوزیشن (Position trading)
  5. معامله گری روزانه (Day Trading)
  6. استراتژی اسکالپ  یا اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)
  7. معامله گری سوئینگ یا سویینگ تریدینگ (Swing trading)
  8. معامله انتقالی (Carry Trade)

1. معامله بر اساس پرایس اکشن (Price Action)

یکی دیگر از استراتژی معاملاتی فارکس ، استراتژی پرایس اکشن است که به بررسی قیمت های تاریخی برای رسیدن به فرمولاسیون معاملاتی تکنیکال بر می گردد.

این استراتژی را هم می توان به صورت مجزا بکار برد و هم می توان در کنار یک اندیکاتور از آن استفاده کرد. مدت زمان لازم برای انجام معامله در این استراتژی مشخص نبوده و بسته به اینکه در چه دوره زمانی مورد نیاز است، قابل استفاده می باشد. این عامل سبب محبوبیت این روش شده و تریدرها تمایل زیادی به بررسی و مطالعه این نوع از معاملات دارند.

2. استراتژی معامله در مناطق رنج (Range trading strategy)

استراتژی معامله در مناطق رنج شامل تشخیص نقاط حمایت و مقاومت می‌شود که معامله‌گران معاملات را اطراف این سطوح انجام می‌دهند. این استراتژی در شرایطی که هیچگونه نوسان مهم و روند مشخصی در بازار وجود ندارد به خوبی عمل می‌کند. تحلیل تکنیکال ابزار اصلی جهت معامله با این استراتژی است.

3. معامله گری روند یا ترند تریدینگ (Trend trading strategy)

این استراتژی یک استراتژی ساده فارکس است که بسیاری از تریدرها با هر سطحی از تجربه از آن استفاده می کنند. این استراتژی با بهره برداری از مومنتوم جهت‌ دار بازارها در دست یابی به سود مؤثر به کار گرفته می‌شود.

4. معامله گری پوزیشن (Position trading)

معامله ‌گری پوزیشن یک استراتژی بلندمدت است که عمدتا بر فاکتورهای فاندامنتال تمرکز دارد با این حال، روش‌های تکنیکال همچون نظریه موج الیوت هم می‌توانند به کار گرفته شوند. نوسانات کوچک بازار در این استراتژی در نظر گرفته نمی‌شوند؛ چون تأثیری در تصویر وسیع‌تر بازار ندارند. این استراتژی در تمام بازارها چه سهام و چه فارکس می‌تواند به ‌کار رود.

5. معامله گری روزانه (Day Trading)

معامله‌گری روزانه نوعی استراتژی است که به منظور معامله ابزارهای مالی در همان روز معامله طراحی شده است. به همین دلیل تمام پوزیشن‌ها پیش از بسته‌شدن بازار، بسته می‌شوند.با این حال، در طول روز یک یا چند معامله می‌تواند انجام شود.

6. استراتژی اسکالپ  یا اسکالپ تریدینگ (Scalp Trading)

این استراتژی برای سودآوری اندک در طول روز با انجام معاملات متعدد و پرتکرار تعریف می شود. ممکن است تعداد این معاملات به بالاتر از ۲۰۰ برسد. این کار را می توان به صورت دستی و یا از طریق دستورات مشخصی مانند زمان خروج از معاملات و یا زمان ورود انجام داد.

مدت زمان لازم برای انجام معاملات در استراتژی اسکالپ حداکثر نیم ساعت می باشد و جزو معاملات کوتاه مدت ولی با تعداد بیشتر برای رسیدن به حداقل سود می باشد.

این نوع استراتژی نسبت سود به زیان ضعیف تری دارد، زیرا معامله گر به دنبال سود کمتر است و ریسک زیادی را انجام نمی دهد. ولی برای این سود تریدر نیز باید از قدرت تحلیل قوی برخوردار باشد تا در زمان کوتاه، معاملاتی انجام دهد که به هدف مورد نظر نزدیک تر شود.

7. معامله گری سویینگ یا سویینگ تریدینگ (Swing trading)

استراتژی سوئینگ مربوط به زمانی است که معامله گر می خواهد از بازارهای رنج و روند محور، سود مطلوبی را کسب نماید. مدت زمان لازم برای انجام و اجرای این استراتژی بین چندین ساعت و یا چندین روز تعریف می شود. زیرا بسته به سقف ها و کف هایی که در بازار قیمت اعلام می شود، فرد وارد پوزیشن خرید و فروش خواهد شد.

در این استراتژی فرصت های معاملاتی زیادی در اختیار معامله گر قرار می گیرد و نسبت ریسک به ریوارد نیز در حد متوسط قرار دارد.  برای اجرای این استراتژی، معامله گر باید بتواند تحلیل درستی از وضعیت بازار داشته و مدت زمان سرمایه گذاری نیز باید برای بلند مدت تعریف شود.

8.  استراتژی معامله انتقالی(Carry Trade)

معامله انتقالی شامل قرض گرفتن یک ارز با نرخ بهره پایین‌ تر و سرمایه‌ گذاری آن در یک ارز با نرخ بهره بالاتر می‌شود. این کار در نهایت منجر به سود دهی مثبت معامله می‌شود. این استراتژی در درجه اول در بازار فارکس کاربرد دارد.

و در آخر

در این مقاله مختصراً به فارکس و معرفی ۸ استراتژی معاملاتی برتر آن پرداختیم. وقتی قصد دارید یک استراتژی معاملاتی مناسب برای خود انتخاب کنید، بهتر است مواردی از قبیل میزان زمانی که می‌خواهید پای مانیتور صرف کنید، نسبت ریسک به ریوارد و تعداد فرصت‌های معاملاتی موجود براساس آن استراتژی را بررسی کنید. هر یک از این استراتژی‌ها می‌تواند برای یک تیپ شخصیتی خاص مناسب باشد. به‌عنوان اولین گام ترید در جهت صحیح، باید بتوانید استراتژی متناسب با شخصیت خود را کشف کنید.

 


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین روش برای شناسایی سهام مستعد رشد
یک شنبه 17 بهمن 1400 ساعت 20:59 | بازدید : 343 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سهام مستعد رشد

هرکسی که وارد بازار بورس می‌شود، می‌خواهد تا از خرید و فروش‌ سهام در این بازار، سود بدست بیاورد و سرمایه خود را افزایش دهد. بنابراین هر سهامدار، سرمایه گذار یا تریدری که در بورس فعالیت می‌کند، به دنبال یافتن سهم های مستعد هستند تا بتوانند از آن سهم‌ها سود بگیرند. ممکن است این سودگیری به صورت دوره‌ای، کوتاه ‌مدت، میان‌ مدت، بلند ‌مدت یا حتی لحظه‌ای باشد؛ اما نکته مهم این است که اگر چشم‌انداز سرمایه گذار را نادیده بگیریم، می‌بینم که همه به دنبال یک هدف واحد هستند که همانا یافتن سهم های مستعد رشد و سود گرفتن از آن‌ها است. بنابراین در ادامه می‌خواهیم ببینیم که چگونه و با چه روش‌هایی می‌توانیم بفهمیم که سهام مستعد بازار، کدام‌ها هستند تا برای خرید به موقع آن‌ها دست به اقدام بزنیم و سپس سود حاصل از آن را به سرمایه خود بیفزاییم. اگر شما نیز به دنبال نحوه یافتن سهام مستعد رشد در بازار بورس تهران هستید، با ما همراه باشید.

چه سهامی مستعد رشد هستند؟

در ساده‌ترین تعریف ممکن، سهام مستعد رشد به سهامی گفته می‌شود که در صورت خریداری آن‌ها بتوانیم سود بدست بیاوریم. حالا برای اینکه بدانیم در بین صدها نماد موجود در بورس، کدام‌یک مستعد رشد هستند، می‌توانیم روش‌های زیر را با این منظور به کار بگیریم:

  • تابلوخوانی

تابلوخوانی یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های تریدرهای بورس برای پی بردن به سهام ارزشمند بازار است که برای یافتن سهم های مستعد رشد نیز کاربرد دارد. برای مثال، با بررسی فاکتور قدرت خریدار و فروشنده سهام می‌توان سهام مناسب نوسان‌گیری را تشخیص داد. همچنین با استفاده از میزان ورود نقدینگی به صنایع یا گروه‌های فعال نیز می‌توان برای یافتن سهم های مستعد رشد در بورس اقدام کرد که این امور از طریق تابلوخوانی هم قابل انجام هستند.

  • فیلترنویسی

فیلترنویسی یک روش حرفه‌ای و نسبتاً تخصصی است که به کمک آن می‌توانید با وارد کردن یک سری داده‌ها، آمار موردنظر خود در مورد سهام بورس را دریافت کنید. برای مثال، شما با نوشتن و اعمال یک فیلتر می‌توانید بفهمید که نقدینگی هوشمند در ماه‌های گذشته برای کدام سهام در بورس صورت گرفته یا کدام سهام رشد یا نزول قیمت قابل توجهی را در یک مدت زمان خاص تجربه کرده‌اند. شما پیگیر هر اطلاعاتی در مورد سهام بورس باشید، می‌توانید با نوشتن فیلتر مربوط به آن، سهام موردنظر خود را شناسایی نمایید. اما لازمه‌ی استفاده از روش فیلترنویسی، یادگیری تابلوخوانی و تحلیل تکنیکال است.

سهام مستعد رشد

  • گروه‌های خاص سهام

گروه‌های مختلفی از سهام در بازار بورس تهران وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به گروه صنایع شیمیایی، صنایع فلزات اساسی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، زراعت، خدمات و …. اشاره کرد. در بین تمام این گروه‌ها، یک سری از صنایع همیشه از قدرت بیشتری برخودار هستند و در اکثر مواقع می‌توان روی رشد اساسی آن‌ها در میان ‌مدت و بلند مدت حساب کرد که از جمله این صنایع می‌توان صنایع فولاد و فلزات اساسی را نام برد.

روش‌های فوق توسط برخی از سرمایه گذاران و تریدرها مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوانند برای یافتن سهم های مستعد اقدام نمایند. روش‌های عمومی و تخصصی دیگری نیز برای یافتن این سهام وجود دارد که در ادامه به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:  تحلیل کانسلیم چیست؟ | تجزیه و تحلیل با استراتژی معاملاتی کانسلیم

جایگاه انواع تحلیل در یافتن سهم های مستعد رشد بورس چگونه است؟

نه تنها در بازار بورس،‌ بلکه در کلیه بازارهای مالی، دو نوع تحلیل کلی برای پیش بینی قیمت‌ دارایی‌های مالی وجود دارد که یکی «تحلیل تکنیکال» و دیگری «تحلیل فاندامنتال» است. تحلیل تکنیکال از روی نمودارهای قیمتی صورت می‌گیرد و کلاً اساس این نوع تحلیل به رصدکردن روند گذشته‌ی قیمت اختصاص دارد. در حقیقت، تحلیل‌گران تکنیکال صرفاً با بررسی نمودارها به پیش بینی آینده بازار می‌پردازند و از روی همان اقدام به خرید سهام یا فروش آن‌ها می‌کنند. این نوع تحلیل بیشتر برای تریدرهایی مناسب است که می‌خواهند به‌صورت لحظه‌ای و دوره‌ای از بازار سود بگیرند و توجه چندانی به ارزش و مستعد بودن سهام ندارند. این نوع تحلیل در تمام بازارهای مالی به یک صورت انجام می‌شود. یعنی کسی که شگردها و استراتژی‌های تحلیل تکنیکال را به‌صورت اصولی فرا گرفته باشد، می‌تواند به وسیله‌ی آن از هر بازار مالی سود بگیرد.

در برابر تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال قرار دارد که در واقع همان تحلیل بنیادی و ریشه‌ای در بازارهای مالی است. این تحلیل به مراتب، سخت‌تر و پیچیده‌تر از تحلیل تکنیکال است و برای پی بردن به ارزش ذاتی هر دارایی مالی در بازارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحلیل فاندامنتال، برعکس تحلیل تکنیکال، در تمام بازارها به یک شکل انجام نمی‌شود و برای تحلیل بنیادی هر بازار، باید شاخص‌ها و ویژگی‌های همان بازار را به‌صورت گسترده و ریشه‌ای مورد بررسی قرار داد. بنابراین، طبیعتاً برای یافتن سهم های مستعد رشد در بازار بورس، تحلیل فاندامنتال می‌تواند بسیار کاربردی‌تر و سودمندتر از تحلیل تکنیکال باشد!

تحلیل فاندامنتال سهام های مستعد رشد

چطور با استفاده از تحلیل فاندامنتال سهام های مستعد رشد را پیدا کنیم؟

حالا که فهمیدیم برای پی بردن به ارزش ذاتی سهام و همچنین برای یافتن سهم های مستعد رشد در بازار بورس، باید روی تحلیل فاندامنتال حساب کنیم، پس باید ببینیم که چطور با استفاده از این تحلیل سهام مستعد را شناسایی کنیم. بخشی از روش‌های تحلیل فاندامنتال برای شناسایی و یافتن سهم های مستعد رشد در بازار بورس به قرار زیر هستند:

  • نسبت قیمت به درآمد سهم «P/E ratio»:

معیار P/E نشان دهنده‌ی ارزش نسبی سهام در بازار است که باید همیشه مورد توجه تریدرها و سرمایه گذاران بورس قرار بگیرد. این معیار در مورد هر شرکت حاضر در بورس مقدار متفاوتی دارد و P/E هیچ شرکتی با شرکت دیگر برابر نیست. هرچقدر مقدار این نسبت بالاتر باشد، نسبت قیمت سهام نسبت به سود حاصل از آن نیز بالاتر خواهد بود. اگرچه مقدار P/E پایین می‌تواند نشان از فرصت خرید آن سهم باشد، اما همیشه نباید به اعداد و ارقام اعتماد کرد؛ چراکه ممکن است شرکت‌ها گزارش درستی از عملکرد خود را منتشر نکرده باشند. اما در هر صورت مقدار P/E مناسب می‌تواند یکی از نشانه‌های موردنیاز برای یافتن سهام های مستعد رشد در بازار بورس به حساب بیاید. بهرحال تریدرها باید با آگاهی به رصد کردن این مقادیر بپردازند و با تأمل بیشتری آن را بررسی کنند، چراکه این نسبت یکی از اولین فاکتورهای مهم برای یافتن سهم های مستعد رشد در بازار بورس است که در گروه تحلیل فاندامنتال قرار می‌گیرد.

  • نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سهم «Low market to book ratio»:

کل سرمایه بازار یک سهم، نشان دهنده‌ی ارزش بازار آن سهم خواهد بود. همچنین سهام کل سهامداران یک سهم نیز، نشان دهنده‌ی ارزش دفتری آن سهم است. حالا هرچقدر نسبت این دو، دورتر باشد، سخت‌تر می‌توان به ارزش اصلی آن سهام پی برد. چراکه گاهی دارایی‌های مشهود و نامشهود مورد بحث قرار می‌گیرند و ممکن است مقدار دارایی‌های نامشهود مثل دارایی‌های معنوی یک شرکت، بالاتر از دارایی‌های مشهود آن مانند زمین، ‌پول نقد، تجهیزات و … باشد. اگر بتوانیم نسبت اصلی ارزش بازار به ارزش دفتری یک سهم را بیابیم و در این نسبت، مقدار ارزش بازار سهم، پایین‌تر از ارزش دفتری آن باشد، پس این یک فرصت خوب برای سرمایه‌ گذاری روی آن سهم به حساب می‌آید و نشان دهنده‌ی مستعد رشد بودن آن سهم است.

  • جریان آزاد نقدی سهم «Free cash flow»:

مقدار جریان آزاد نقدی هر شرکت، سازمان یا کسب‌وکار، زمانی بدست می‌‌آید که پس از تمامی مخارج تولید شده برای آن شرکت، سازمان یا کسب‌وکار بدست آمده باشد. بنابراین گاهاً وقتی سهام یک شرکت به دلیل درآمد گزارش شده‌ی پایین، با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود، می‌تواند یکی دیگر از نشانه‌های مستعد بودن سهام برای رشد باشد که این گزینه نیز باید با دقت و تأمل مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد تا بتوان از روی آن به نتیجه‌گیری نهایی پرداخت.

جریان آزاد نقدی سهم

  • وضعیت سود تقسیمی سهم «DPS»

طبیعتاً وقتی یک شرکت یا سازمان از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار باشد، در کوتاه‌مدت یا میان مدت می‌تواند سودهای تقسیمی و محفوظ شده‌ای را برای سهامداران خود به همراه داشته باشد. با بررسی سودهای تقسیمی یک شرکت می‌توان به ارزش آن شرکت پی برده و همچنین سهام آن را مستعد رشد یافت. بهرحال این فاکتور نیز یکی دیگر از شگردها و بررسی‌هایی است که در تحلیل فاندامنتال برای بررسی اوضاع و ارزش ذاتی یک شرکت انجام می‌شود و از روی آن می‌توان به نتایج خوبی در مورد آن سهام دست یافت.

  • مقدار نقد شوندگی سهم

در یک عبارت ساده می‌توانیم عنوان کنیم که: «هرچقدر یک سهم از قدرت نقد شوندگی بالاتری برخوردار باشد، ارزش آن سهم در بازار بالاتر است!» برخی از سهام همیشه از این قدرت نقدشوندگی بالا برخوردارند و برخی نیز به‌صورت دوره‌ای و مقطعی نقدشوندگی بالایی پیدا می‌کنند. از روی این مهم می‌توان به ارزش سهام دست یافته و روی سرمایه گذاری آن‌ها حساب کرد.

به غیر از موارد فوق، گزینه‌های بسیار زیاد دیگری برای تشخیص یافتن سهم های مستعد رشد در بازار بورس وجود دارد که بیان همگی آن‌ها از محدوده‌ی این مقاله خارج است. اما در هر حال هیچ روش مطلقی وجود ندارد که بتوان با استفاده از آن دقیقاً تشخیص داد که کدام سهام در بورس بیشتر از همه مستعد رشد هستند. در واقع، در بازارهای مالی، همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هرگز این ابهام به صفر نمی‌رسد. این در حالی است که به کمک روش‌های تحلیلی می‌توان از روی روند و حرکات برنامه ریزی شده قیمت از روی مقدار عرضه و تقاضا به برخی از نتایج دست یافت که در نهایت به ما کمک می‌کنند که بتوانیم سهام مستعد رشد را با سرعت و دقت بیشتری بیابیم.

بیشتر بخوانید:  پیش بینی سود یا تعدیل مثبت و منفی در بورس چیست؟

سایر نکات لازم برای یافتن سهم های مستعد رشد در بورس

اگرچه روش‌های بسیاری برای یافتن سهم های مستعد رشد در بورس وجود دارد، اما نکاتی نیز وجود دارد که سرمایه گذاران در صورت توجه به آن نکات می‌توانند راحت‌تر به سهام ارزشمند خود دست پیدا کنند و با آگاهی بیشتری به معامله بپردازند. برخی از این نکات به قرار زیر هستند:

  • هرچقدر یک تریدر از نظر روانشناختی به درک عمیق‌تری از خود رسیده باشد، راحت‌تر می‌تواند در بازارهای مالی به فعالیت پرداخته و سهام ارزشمند را بیابد و سود ببرد. این در حالی است که اگر سرمایه گذار یا تریدر به درک صحیحی از خویشتن نرسیده باشد و از نظر درونی با خود درگیر باشد، عدم صلح درونی وی بر رفتار حرفه‌ای او در بازار تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.
  • برای پی بردن به سهام ارزشمند و مستعد در بازار بورس، بیشتر روی تحلیل‌های خود حساب کنید تا اخبار و سیگنال‌ها. چراکه اطلاعاتی که از طریق تحلیل‌های بنیادی به دست می‌آورید، اگرچه ممکن است زمان و انرژی از شما بگیرد،‌ اما دقیق‌تر از اخبار کذب، شایعات و سیگنال‌ها خواهد بود.
  • با تشخیص سهام بنیادی و ارزشمند، برای سرمایه گذاری بلند مدت اقدام نمایید و از تحلیل‌ تکنیکال نیز برای نوسان‌گیری استفاده کنید تا بتوانید همیشه از بازار سود بگیرید.
  • با وارد روند نزولی شدن سهام ارزشمند خود، نهراسید و سعی کنید به تحلیل خود اعتماد داشته باشید.
  • از سوگیری‌های رفتاری بپرهیزید و آماده شنیدن نظرهای مخالف نیز باشید تا بتوانید بهتر با سهام ارزشمند کنار بیایید و روی سرمایه گذاری آن‌ها حساب کنید (برخی‌ها بنا به دلایلی با برخی از سهام مشکل دارند و نمی‌توانند ارزشمند بودن آن‌ها را بپذیرند!)

با تکیه بر نکات فوق، روش‌های تشخیص سهام مستعد نامبرده و دیگر روش‌های موجود در کنار آگاهی و ارتقا دانش مالی خود خواهید توانست یکی از برندگان همیشگی بورس باشید که مقدار سود آن‌ها به مراتب بیشتر از زیان‌ها خواهد بود.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراحل تبدیل بیت کوین به تومان به حساب بانکی
یک شنبه 17 بهمن 1400 ساعت 1:27 | بازدید : 400 | نویسنده : علی | ( نظرات )

مراحل تبدیل بیت کوین به تومان به حساب بانکی

 

چگونه بیت کوین را بفروشیم و به ریال تبدیل کنیم؟

بسیاری از افرادی که در بازارهای مالی فعالیت دارند، به دنبال خرید بیت کوین و یا رمزارزهای دیگر هستند، ولی اطلاعات دقیقی از نحوه تبدیل بیت کوین به ریال وجود ندارد! پس ما چگونه بیت کوین را بفروشیم !؟ تبدیل بیت کوین به پول نقد بر خلاف باور عموم بسیار ساده است و کافی است مراحل تبدیل بیت کوین به تومان واریز به حساب بانکی را انجام دهیم و همچنین میتوانیم فرآیند تبدیل بیت کوین به تتر که همان دلار است را در پیش بگیریم و تبدیل بیتکوین به تومان هم یکی دیگر از روش های فروش بیت کوین و تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران به حساب می آید. در این مطلب خلاصه وار و با زبانی ساده خواهیم فهمید که چگونه بیت کوین را بفروشیم و صاحب پول نقد بشیم.

چگونه بیت کوین را بفروشیم 

یکی از سوالاتی که برای بیشتر کاربران بیت کوین پیش می آید این است که چطور بیت کوین را بفروشیم ؟ پیش از پاسخگویی به این سوال باید این نکته را یادآور شویم که شیوه کسب بیت کوین هیچ تاثیری در نحوه فروش بیت کوین ندارد. به عبارت ساده ‌‌‌‌تر فرقی نمی کند که شما بیت کوینی که در اختیار دارید را از صرافی و یا فردی خریده باشید و یا آن را خود استخراج کرده باشید. به هر حال چنانچه قصد فروش آن را داشته باشید، باید بدانید که چطور می‌‌‌‌ شود بیت کوین خود را بفروشید.

 

شما برای خرید بیت کوین چیکار می کنید؟ برخی برای خرید بیت کوین به استخراج‌‌‌‌ کنندگانی که می‌‌‌‌ شناسند رجوع می کنند و برخی از طریق آگهی ‌‌‌‌های ‌‌‌‌تبلیغاتی در فضای مجازی با فروشندگان آشنا می ‌‌‌‌شوند و برخی نیز صرافی ‌‌‌‌های آنلاین را برای این کار انتخاب می ‌‌‌‌کنند، لذا در صورتی که بخواهید بیت کوین خود را به فروش برسانید، می‌‌‌‌ توانید از طریق یکی از شیوه‌‌‌‌ های فروش به شخص یا فروش به صرافی ‌‌‌‌های آنلاین اقدام نمایید. به منظور یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال به این مقاله سری بزنید تا با نحوه کار صرافی ‌‌‌‌ها آشنا شوید. حال بهتر است تا کمی با مسائل مربوط به مراحل تبدیل بیت کوین به تومان واریز به حساب بانکی  از طریق این ۳ شیوه آشنا شویم؛

۱) فروش بیت کوین به شخصی دیگر

در این شیوه شما بیت کوین خود را به آدرس کیف‌ پول خریدار می فرستید و خریدار نیز مبلغ آن را به صورت نقدی یا از طریق کارت به کارت یا حواله بانکی برای شما واریز می نماید. در نظر داشته باشید که فروش بیت کوین به این شیوه می‌‌‌‌ تواندنسبت به فروش بیت کوین به صرافی آنلاین داشته باشد. در زمان فروش بیت کوین به اشخاص خصوصا افراد ناشناس، امکان دارد طرف مقابل هیچ مبلغی را بابت دریافت بیت کوین از شما، به شما نپردازد و شما از این بابت متضرر شوید.

همچنین امکان دارد طرف مقابل به بهانه ‌‌‌‌هایی مثل نوسانات قیمت دلار و یا نوسانات قیمت بیت کوین از پرداخت بخشی از مبلغ مورد توافق سر باز زده و بهای کامل آن را نپردازد. هرچند در این مواقع قانون طرف شماست و امکان پیگیری قانونی را به شما داده است، ولی با توجه به عدم امکان پیگیری تراکنش‌‌‌‌ بیت کوین و همچنین مشکلات فراوانی که برای طی مراحل قانونی این شکایت وجود دارد، این پیگیری فرآیندی طولانی مدت را می‌‌‌‌ طلبد. از طرفی امکان دارد طرف مقابل شما یک هکر باشد و بخواهد با تکیه بر ویژگی ناشناس بودن تراکنش ‌‌‌‌ها، پول‌‌‌‌ های دزیده شده را تبدیل به بیت کوین کند و بدین وسیله ردی از خود برجای نگذارد.

۲) فروش به صرافی‌‌‌‌ های آنلاین

چنانچه گروهی از من بپرسند که چگونه بیت کوین را به ریال تبدیل کنیم که خطر کم تری سرمایه ما را تهدید کند، حتما به آنها نشانی چند صرافی‌‌‌‌ آنلاین را خواهم داد.


 

اجازه دهید تا با این صرافی‌‌‌‌ها بیشتر آشنا شویم. صرافی‌‌‌‌ های آنلاین را می ‌‌‌‌توان در ۲ گروه کلی تقسیم‌‌‌‌ بندی کرد که به شرح زیر می باشند:

صرافی ‌‌‌‌های آنلاین داخلی : نام و آدرس سایت این صرافی‌‌‌‌ ها را با یک جستجوی ساده در اینترنت می ‌‌‌‌توانید به دست آورید. کافیست عبارت‌‌‌‌ هایی مثل صرافی دیحیتال یا “خرید بیت کوین” را جستجو کنید تا به لیستی از آنها دسترسی پیدا کنید. کار کردن با این صرافی ‌‌‌‌ها بسیار ساده است. کافیست این مراحل را طی کنید تا بتوانید بیت کوین خود را به فروش برسانید.

  1. ثبت نام در صرافی مورد نظر
  2. تکمیل مدارک خواسته شده از طرف صرافی
  3. مراجعه به بخش فروش ارز به سایت
  4. واریز مقدار بیت کوین مورد نظر به آدرس کیف‌ پول معرفی شده از سوی صرافی
  5. دریافت وجه ریالی بیت کوین به فروش رفته

البته در بعضی صرافی ‌‌‌‌ها برای فروش بیت کوین و سایر ارز‌‌‌‌ها در کنار ارسال برخی مدارک شناسایی احتیاج است تا فرایند احراز هویت را نیز انجام دهید. از طرفی برخی صرافی ‌ها نیز برای خرید بیت کوین از شما تنها به ثبت نام شما بسنده می ‌‌‌‌کنند و نیازی به احراز هویت نخواهید داشت.

 

به صورت کلی این که چگونه بیتکوین را بفروشیم تا کمتر دچار زیان شویم، تنها یک راه دارد و آن هم فروش بیت کوین به صرافی‌‌‌‌ های آنلاین معتبر ایرانی است. دلیل این امنیت خرید را می ‌‌‌‌توان نظارت پلیس فتا بر عملکرد برخی از این سایت‌‌‌‌ ها به حساب آورد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که حتما پیش از شروع خرید و فروش بیت کوین از طریق این صرافی ‌‌‌‌ها از معتبر بودن آن ها اطمینان کسب نمایید.

 

صرافی‌‌‌‌ های آنلاین خارجی : جالب است بدانید که این صرافی‌‌‌‌ ها نیز تقریبا عملکرد مشابهی با صرافی‌‌‌‌ های ایرانی دارند. سازوکار و کلیت شیوه فروش بیت کوین مشابه سایت ‌‌‌‌های ایرانی است. البته این نکته را نیز نمیتوان از خاطر برد که اکثر این صرافی ‌‌‌‌ها مانند؛ Binance از ریال ایران پشتیبانی نمی ‌‌‌‌کنند و از این جهت چندان برای ایرانی‌‌‌‌ ها چاره‌ ساز نیستند. علاوه بر این بیشتر این صرافی ‌‌‌‌ها برای تبدیل ارز‌‌‌‌های مختلف به یکدیگر راه اندازی شده ‌‌‌‌اند و خرید و فروش در آن ها از طریق بیت کوین و دیگر ارز‌‌‌‌های مجازی انجام می شود.

۳) فروش بیت کوین از طریق دستگاه های ATM

در پاسخ سوال چگونه بیت کوین را بفروشیم یک روش دیگر نیز وجود دارد که در ایران هنوز اجرایی نشده است. از طریق دستگاه های ATM بیت کوین (هنوز در ایران به صورت رسمی از آن استفاده نمی شود، اما در بسیاری از کشور های همسایه این دستگاه موجود است و شما می توانید از طریق QR کیف پول خود، بیت کوین را ارسال و پول رایج کشور خودتان را دریافت نمایید.

تبدیل بیت کوین به دلار

چنانچه ساکن ایران هستید، توصیه نمی ‌کنیم از این روش استفاده نمایید، به خاطر این که برای این کار نیاز به حساب ‌های ارزی بین ‌المللی دارید که به ‌دلیل تحریم ‌ها برای کاربران ساکن ایران امکان ندارد، یا حداقل خیلی آسان نیست. چنانچه قصد دارید بیت کوین ‌های خود را از داخل ایران به دلار تبدیل کنید، تبدیل کردن بیت کوین به تتر منطقی ‌تر خواهد بود. تتر یک ارز دیجیتال باثبات با قیمت ثابت همواره ۱ دلار است که می ‌توانید آن را به سادگی روی کیف پول‌ های موبایل یا کامپیوتر شخصی ذخیره سازی نمایید.

با این وجود چنانچه شرایط لازم را دارید، برای فروش بیت کوین و دریافت دلار یا یورو می ‌توانید از دو سایت Coinbase یا Bitstamp استفاده نمایید. اغلب در هر کشور یک روش از دیگر روش‌ ها محبوب‌ تر است. برای مثال در استرالیا، اغلب کاربران از وب ‌سایت Coinspot برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می ‌نمایند. به منظور یافتن روش مناسب فروش بیت کوین در کشور محل زندگی خود، فقط کافی است کلمه Sell Bitcoin را با نام کشور محل زندگی خود گوگل کنید، برای مثال؛ Sell Bitcoin in Australia.

تبدیل بیت کوین به تتر و ارزهای دیگر

چنانچه قصد دارید بیت کوین ‌های خود را به ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتر، تتر و … تبدیل کنید، بهترین کار مراجعه به یک صرافی بین ‌المللی مثل بایننس خواهد بود. اگرچه در برخی از وب ‌سایت‌ های ایرانی هم این امکان وجود دارد، ولی در اکثر آن ها از تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی ‌شود و معمولا نقدینگی ‌آن ها پایین است.

همچنین، چنانچه قصد داشته باشید دائم به معامله ارزهای دیجیتال بپردازید، استفاده از یک صرافی بین ‌المللی که طیف گسترده ‌ای از ارزهای دیجیتال را پوشش می ‌دهد و حجم معاملات بالایی دارد، اقدامی منطقی است. این موضوع را مد نظر داشته باشید که صرافی ‌های بین ‌المللی به‌ دلیل تحریم‌ ها به کاربران ساکن ایران اجازه فعالیت نمی‌ دهند و ریسک مسدود شدن حساب در این صرافی ‌ها وجود دارد. با این وجود معمولا کاربران ایرانی امروزه از بایننس برای معامله ارزهای دیجیتال بهره می گیرند.

حداقل مقدار فروش بیت کوین چقدر است؟

چنانچه حتی معادل ۱۰۰ هزار تومان هم بیت کوین داشته باشید، می‌ توانید آن را به فروش برسانید. البته امکان دارد برخی از صرافی ‌ها مبلغی را به‌ عنوان حداقل تعیین کنند، ولی روی کاغذ، هر مبلغی را که پاسخگوی کارمزدهای شبکه بیت کوین و صرافی باشد می‌ توان به فروش رساند.

نتیجه گیری و کلام پایانی

اگرچه نظر ما در پاسخ به پرسش چگونه بیت کوین را بفروشیم بیشتر بر روی همان فروش به صرافی‌‌‌‌ های آنلاین داخلی است، با این وجود آنچه در این زمینه نباید از آن غافل شد توجه به سلیقه و علایق فرد فروشنده و همچنین شرایطی است که در آن لحظه دارد و نمی ‌‌‌‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید. این را در نظر داشته باشید که همه صرافی ‌‌‌‌های آنلاین قابل اعتماد نیستند. دقیقا همان گونه که نمی ‌‌‌‌توان همه اشخاصی که اقدام به فروش به صورت مجازی می ‌‌‌‌کنند را کلاهبردار و شیاد قلمداد کرد.

تبدیل بیت کوین به پول نقد بسیار آسان است با استفاده از ۳ روش گفته شده به سادگی میتوانید نسبت به تبدیل بیتکوین به تومان و یا تبدیل بیت کوین به تتر اقدام نمایید.

این مطلب جهت راهنمایی شما عزیزان در راستای فروش آسان بیت کوین تهیه شده است و امیدواریم که از آن نهایت استفاده رو برده باشید.

هر سوال یا تجربه ای در زمینه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و تبدیل بیت کوین به پول نقد در ایران دارید، حتما در بخش دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم بتوانند از آن ها استفاده کنند.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


"پرایس اکشن چیست "
یک شنبه 17 بهمن 1400 ساعت 1:15 | بازدید : 95 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

پرایس اکشن چیست؟

ما قصد داریم در مقاله پرایس اکشن چیست؟ شما رو با مفهوم price Action و کاربردهای تکنیک معاملاتی پرایس اکشن آشنا کنیم. همونطور که می دونین برای معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیره. تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، الیوت و موج شماری، پرایس اکشن و سایر مواردی از این دست، همه تکنیک های مختلفی هستن که برای تحلیل و ارزیابی زمان خرید و سیگنال فروش ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرن. همچنین ترید یا معامله ارز دیجیتال به خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها گفته میشه.
از اونجایی که روش های معامله بسیار متفاوت هست، بهتره هر تریدر سبک خاصی رو برای خودش انتخاب کنه، چون برخی از سبک ها با بقیه، آستانه تحمل و اهداف فرد مطابقت داره. همچنین درسته که برخی از این سبک ها ویژگی های مشترکی دارن، ولی تقسیم بندی ما به طور کلی از سریع ترین نوع معامله، اسکالپینگ، شروع شده و به بلند مدت ترین نوع یعنی سرمایه گذاری ختم میشه. به این ترتیب هر فرد می تونه سبک متناسب با خودش رو انتخاب کنه. البته افراد می تونن بر اساس هدف و دارایی خود، سبک های متقاوت رو ترکیب کنن.
بهترین راه برای فهمیدن اینکه کدوم سبک برای شما بهتر جواب میده، این هست که اون ها رو امتحان کنین و با خودتون در مورد میزان کارایی و تاثیر سبک بر تعادل عاطفی و منطقی خود رو راست باشین. به بیان ساده، اگه سبکی شما رو از بازی به بیرون پرتاب می کنه و تعادل شما رو به هم می زنه، پس احتمالا سبک مناسبی نیست. در این میان شاید روش معاملاتی پرایس اکشن رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی راجب این روش معاملاتی به دست بیارین. در مقاله پرایس اکشن چیست؟ به بررسی روش Price Action می پردازیم.

 

در پاسخ به سوال پرایس اکشن چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که Price Action یک روش معامله گری در بازارهای مالی هست که بر اساس ماهیت قیمت دارایی ها و تغییرات اون کار می کنه. نمودار قیمت یک معامله گر به روش پرایس اکشن، در اصطلاح لخت و خلوت بوده و فقط ممکنه در برخی از مواقع، از یکی از اندیکاتورهای ساده مثل میانگین متحرک استفاده بشه. همچنین خطوط روند اصلی و سطوح حمایت و مقاومت، اصلی ترین پارامترهایی هستن که در روش معاملاتی پرایس اکشن از اون ها استفاده میشه. در حقیقت همه اطلاعاتی که سایر اندیکارتورها و ابزارهای مختلف در پلتفرم های معاملاتی به کاربرها ارائه می کنن، از داده های مربوط به قیمت یک دارایی محاسبه میشن.
روش Price Action یک استراتژی معاملاتی هست که برای تحلیل رفتار بازار و شناسایی فرصت های ایده آل ورود و خروج استفاده میشه. این استراتژی منعکس کننده عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار هست. به عبارت دیگه یک معامله گر پرایس اکشن، بدون استفاده یا با استفاده کم از اندیکاتورهای تکنیکال، تنها به تحرکات قیمت توجه داره. همچنین تریدرها با استفاده از روش معاملاتی پرایس اکشن و تحلیل نمودار به دنبال اشکال، روندها و الگوهایی در ساختار بازار هستن که بر اساس اون به ایجاد ایده های معاملاتی می پردازن. در واقع هسته مرکزی تحلیل تکنیکال خود روش پرایس اکشن هست، چون که از قیمت های قبلی برای پیش بینی تحرکات آتی قیمت استفاده می کنه.
روش price Action یکی از روش های تحلیل تکنیکال هست که به وسیله اون می تونین بدون نیاز به استفاده از ابزارهای مختلفی مثل اندیکاتورها و ربات های معاملاتی و صرفا با رفتار قیمت در نمودار تحلیل تکنیکال های خودتون رو انجام بدین. همچنین استراتژی پرایس اکشن توسط معامله گران مختلفی مورد استفاده قرار می گیره و نتایج بسیار خوبی هم برای این افراد رقم می زنه.

پرایس اکشن تریدر کیست؟(Price Action Trader)

 

شاید تا الان اسم پرایس اکشن تریدر رو شنیده باشین. در این قسمت از مقاله پرایس اکشن چیست؟ شما رو با مفهوم پرایس اکشن تریدر آشنا می کنیم. معامله گری که از روش پرایس اکشن استفاده می کنه رو پرایس اکشن تریدر یا Price Action Trader اسم می برن. این دسته از تریدرها همه چیز رو ساده می بینن که در واقع روش بسیار موثری در معامله گری هست. همچنین پرایس اکشن تریدر ها نوسانات قیمت، الگوهای نموداری، حجم معاملات و بقیه اطلاعات بازار رو برای ورود به معاملات با یکیدگه ترکیب می کنن. البته به این معنی نیست که این بهترین روش برای تحلیل بازار هست.
استفاده از روش Price Action به درک خوبی از بازار نیار داره تا تریدر بدونه که بازار چجوری حرکت می کنه و نظم درونی اون به چه صورته، ولی مزیت روش پرایس اکشن این هست که تقریبا در هر بازاری کار می کنه، بازار سهام، فارکس، فیوچرز و... همچنین ناب ترین نوع از پرایس اکشن تریدر ها به Tape Trader مشهور هستن. علاوه بر این، اون ها برای انجام معامله های خودشون نیازی به چارت ندارن و تنها به دنبال مناطق حمایتی و مقاوتی برای کسب سود هستن. ابزار اصلی اون ها نیز در پنجره Time و Sales و یا گاهی Depth Of Market خلاصه میشه.

کاربردهای معامله به روش پرایس اکشن:

از اونجایی که روش پرایس اکشن برای پیش بینی قیمت و سفته بازی بکار گرفته میشه، اشخاص حقیقی، سفته بازارن، آربیتراژان و شرکت های کارگزاری و معاملاتی از اون بهره می گیرن. همچنین از روش Price Action میشه برای تحلیل قیمتی بسیاری از ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار استفاده کرد.

پرایس اکشن خالص یا عریان چیست؟

رفتار قیمت عریان که بهش Price Action خالص گفته میشه، به این معنی هست که شما معاملات خود رو تنها بر اساس حرکات قیمیت که مشاهده می کنین، انجام می دین. به عبارتی، با اندیکاتورهای دیگه و فرمول های پیچیده و زمان زیاد برای تحلیل کاری ندارین و تنها بر اساس درکی که از وضعیت فعلی بازار دارین، ترید می کنین.

سیگنال های Price Action چیست؟

 

نوبت به این رسیده تا در این بخش از مقاله Price Action چیست؟ به بررسی سیگنال های پرایس اکشن بپردازیم. سیگنال های رفتار قیمت که بهشون پترن ها یا الگوهای پرایس اکشن گفته میشه، یک سری از الگوها هستن که به راحتی قابل تشخیص هستن و برای پیش بینی قیمت یک ارز دیجیتال به کار گرفته میشن. به این ترتیب، تریدرهای با تجربه می تونن این سیگنال ها رو با نگاه کردن به عملکرد گذشته قیمت و الگویی که ایجاد شده، به دست بیارن. 
همچنین اگه به نمودارها نگاه کنین، حتما می دونین که چقدر پیچیده هستن. ابزارهای مختلفی مثل میانگین متحرک، فیبوناچی اصلاحی، حجم معاملات، نوسانات، اندیکاتورهای مختلف و... وجود دارن که هر کدوم سیگنال های مخصوص به خود رو ارائه میدن. علاوه بر این، همه این اندیکاتورها، اسیلاتورها و ابزارها فقط به دنبال پیش بینی قیمت هستن. جالب اینجاست که روش پرایس اکشن در عین سادگی، استراتژی های مختلفی برای معامله کردن در اختیار ما قرار میده و همه اون ها فقط با بررسی رفتار نمودار قیمت عمل می کنن که به این استراتژی ها، ستاپ های معاملاتی(Trading Setups) گفته میشه.

تشخیص روند بازار:

 

یکی از مهم ترین نکات در معامله گری به روش Price Action این هست که بتونیم روند اصلی بازار رو شناسایی کنیم. برای مثال باید بدونیم که قیمت یک دارایی روند نزولی یا صعودی هست و یا بدون روند بوده و اصطلاحا در محدوده خاصی رنج می زنه. معامله در بازاری که روند داره، نسبت به بازاری که در حال رنج زدن و تثبیت قیمت هست، احتمال موفقیت بیشتری داره. به همین دلیل اگه می خواهیم شانس بیشتری رو برای کسب سود از بازار داشته باشیم، باید در مورد تشخیص روند اصلی قیمت به خوبی آموزش دیده و تمرین کنیم.
به عبارتی همه تمرکز روش پرایس اکشن، به حرکات و محدوده های قیمت هست. به همین دلیل تشخیص وجود یا عدم وجود روند در بازار از اولین و مهم ترین قدم ها برای معامله هست. بازاری که روند صعوی یا نزولی نداشته باشه، یک بازار رنج هست و قیمت در اون بازه زمانی در حال تثبیت یا Consolidaring هست. همچنین در مبحث روش پرایس اکشن، بولیش ترند به روندهای صعودی و رو به بالایی مربوط میشه که قیمت به طور پیوسته کف های بالاتر و سقف های بالاتری رو ثبت می کنه.
بریش ترند نیز به روند نزولی و رو به پایینی گفته میشه که قیمت به طور پیوسته در حال ثبت کف های پایین تر و سقف های پایین تر هست. همچنین برخلاف بازار صعودی یا نزولی، زمانی در بازار هیچ روند نزولی یا صعودی دیده نمیشه یا به عبارتی بازار در حال رنج زدن هست که به این صورت فلت مارکت گفته میشه. فلت مارکت زمانی هست که ساختار بازار یک مسیر مشخص رو دنبال نمی کنه. به عبارت دیگه، بازار مسطح زمانی رخ میده که هیچ پیوستگی در مکان های سقف و کف وجود نداره و تحرکات قیمت به صورت سایدوی و خنثی هست. به طور کلی هم این حرکت بین یک سطح حمایت و مقاومت شکل می گیره.

بررسی چند الگوی مهم در Price Action:

 

در این بخش از مقاله Price Action چیست؟ به بررسی برخی از الگوهای مهم در روش پرایس اکشن می پردازیم. الگوهای روش Price Action که بهشون Setups، triggers و Signals هم گفته میشه، مهم ترین بخش برای ورود به معامله هستن. این الگوها تنوع زیادی دارن که در ادامه می خواهیم 3 مورد از پر کاربردترین الگوهای روش پرایس اکشن رو بررسی کنیم.

•    الگوی Insider Bar

 

الگوی Inside Bar یکی از الگوهای 2 کندلی هست که از یک کندل بزرگ در سمت چپ و یک کندل بزرگ در سمت راست کشیده میشه و به طوری که تمام کندل کوچیک در محدوده کندل بزرگ تر قرار می گیره. به این تریتب اگه چنین الگویی در یک بازار رونددار و در یک محدوده مهم قیمتی مشاهده بشه، احتمال زیادی وجود داره مه قیمت، محدوده فعلی رو شکسته و یک جهش در جهت روند داشته باشه.

•    الگوی Fakey Bar

 

الگوی Fakey Bar در حقیقت یک جهش قیمت ناموفق از محدوده قیمت فعلی هست و میشه اون رو یک الگوی Inside Bar نا موفق در نظر گرفت. یعنی اگه قیمت در یک الگوی Inside bar از کندل قبلی فراتر رفته اما در همون کندل به محدوده قبلی خود برگشته، یک الگوی Fakey Bar به دست میاد. به این ترتیب، با مشاهده چنین الگویی، به احتمال زیاد قیمت در خلاف جهت سایه کندل یعنی در جهت همون روند اصلی قیمت جهش می کنه.

•    الگوی Pin Bar

 

الگوی Pin Bar یک الگوی تک کندلی هست و نشون دهنده برگشت یا پس زدن قیمت در انتهای سایه بلند کندل اون هست. این الگو در بازارهای روند دار و بدون روند تشکیل میشه و میشه از اون استفاده کرد. در یک روند نزولی، قیمت پس از تشکیل یک الگوی Pin Bar با سایه بلند، به احتمال زیاد در جهت مخالف سایه الگوی Pin Bar حرکت می کنه تا به محدوده مقاومت بعدی برسه. همچنین اگه در یک روند صعودی باشیم، قیمت پس از تشکیل یک الگوی Pin Bar، به احتمال زیاد بر میگرده تا به محدوده حمایت بعدی برسه.

مزایای پرایس اکشن:

آنالیز روش Price Action در مقایسه با تحلیل بازار بر اساس اندیکاتورها که غالبا به خاطر صدور سیگنال های مختلف متناقض باعث عدم کارایی تحلیل میشه، ساده تره. همچنین پرایس اکشن سطوح ورود، ریسک و هدف سودآوری مشخصی رو ارائه میده مه به این خاطر تریدرها اطلاعات شفافی در اختیار دارن.

معایب Price Action:

از اونجایی که آنلایز پرایس اکشن به جای تحلیل تکنیکال عمدتا به حرکت های قیمت بستگی داره، یک سری خطر رخ میده. برای مثال معامله گرایس اکشن یک هنر فردی هست. به همین خاطر ممکنه یک چارت Price Action بسته به تجربه و مهارت هر فرد کاملا متفاوته. مثلا داده های بیت کوین نشون میده که صعود قیمت به بالای سطح 50 هزار دلاری حتی چندین بار باعث رشد بیشتر قیمت ها شده. اما همین اتفاق می تونه یک فیک بریک اوت و سیگنال دهنده معکوس شدن روند باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله Price Action چیست؟ به بررسی روش معاملاتی پرایس اکشن بپردازیم. همونطور که گفتیم، یک روش معامله گری در بازارهای مالی هست که بر اساس ماهیت قیمت دارایی ها و تغییرات اون کار می کنه. همچنین روش Price Action یک استراتژی معاملاتی هست که برای تحلیل رفتار بازار و شناسایی فرصت های ایده آل ورود و خروج استفاده میشه. این استراتژی منعکس کننده عدم تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار هست. علاوه بر این ها، در مقاله پرایس اکشن چیست؟ به بررسی انواع الگوهای مهم در روش معاملاتی پرایس اکشن نیز پرداختیم.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نکاتی درمورد شهر هامبورگ در آلمان
شنبه 16 بهمن 1400 ساعت 20:49 | بازدید : 457 | نویسنده : علی | ( نظرات )

راهنمای سفر به هامبورگ

هامبورگ مدرن با جذابیت دریایی خود هر گردشگری را تحت تأثیر قرار می دهد! با کاوش در مکان های دیدنی شهر، سفر خود را آغاز کنید. جاهای دیدنی منطقه دریایی این شهر را کشف کنید. گفتنی است علاقه مندان به فرهنگ در این شهر از موسیقی ها، نمایش ها و تئاترهای دیدنی لذت می برند. حال بگویید منطقه سرسبز هامبورگ را دوست دارید؟ درباره پیک نیک در پارک یا سفر به این کلان شهر چطور؟ هرگز در این شهر خسته نخواهید شد حتی پر انرژی تر از قبل به گشت و گذار خود ادامه می دهید.

دومین شهر بزرگ آلمان به دلیل داشتن مرکز صنعت، موسیقی و رسانه ها مشهور است، اما مواردی در اینجا وجود دارد که شاید درباره آن نمی دانید، حتی اگر در آنجا زندگی کنید. سفر به  هامبورگ می تواند یکی از بهترین سفر ها در طول عمرتان باشد و خاطراتی به یاد ماندنی برایتان بجای بگذارد.  این شهر، دومین و بزرگ ترین شهر کشور آلمان است که تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی این کشور دارد؛ همچنین هامبورگ جزء پولدار ترین شهر ها در اروپاست.

قبل از سفر به هامبروگ باید با آب و هوای این شهر آشنایی داشته باشید تا بهترین زمان سفر را انتخاب کنید.

باید بگوییم که هامبورگ دارای آب و هوای اقیانوسی است؛ دمای هوا در ماه‌های ژوئن، ژوییه و آگوست در بالاترین حالت، 22 درجه سانتی گراد است و در دسامبر، ژانویه و فوریه که ماه‌های سرد سال به حساب می‌آیند، دمای هوا بین 0 تا 1- درجه سانتی گراد می‌شود.

بیشتر توریست‌ها و گردشگران، فصل تابستان را برای سفر به این شهر زیبا و بی نظیر انتخاب می‌کنند، چون در فصل تابستان آب و هوای شهر معتدل و خوب است و بهترین زمان سفر به هامبورگ همین موقع، فصل تابستان است.

 

می‌خواهیم هزینه‌های حمل و نقل در بهترین زمان سفر به هامبورگ را برای شما بیان کنیم. شما اگر بخواهید در این شهر بلیط تک سفره خریداری کنید، باید مبلغ 3.50 یورو بپردازید و برای خریداری بلیط ماهانه، باید مبلغ 87 یورو هزینه کنید.

در مورد هزینه تاکسی باید به شما بگوییم که از زمانی که سوار تاکسی شدید هزینه آن 3.50 یورو است و به هر یک کیلومتری که حرکت میکنید 2 یورو به قیمت اضافه می‌شود. اگر جایی کار دارید و قصد دارید تا زمان انجام کارتان تاکسی منتظر شما باشد، باید مبلغ 30 یورو پرداخت کنید.

بهتر است بدانید، هزینه یک لیتر بنزین در شهر هامبورگ برابر با 1.30 یورو است.

قیمت غذاها در شهر هامبورگ

و اما می‌خواهیم قیمت غذاها را در این شهر بی نظیر برای شما بیان کنیم تا در زمان سفر به هامبورگ از قیمت غذاها آگاه باشید. اگر شما دوست داشته باشید یک وعده غذا در رستوران ارزن میل کنید، باید مبلغ 10 یورو هزینه کنید و اگر قصد داشته باشید یک وعده غذا ی دو نفری را در یک رستوران با قیمت متوسط میل کنید، باید مبلغ 50 یورو هزینه کنید. هزینه آب معدنی در این شهر، 1.80 یورو و هزینه یک فنجان قهوه، 2.70 یورو است.

سفر به هامبورگ و معرفی چند مورد از جاذبه های گردشگری آن

بندر هامبورگ

یکی از اصلی‎ترین و مهم‎ترین جاذبه های دیدنی هامبورگ ، بندر هامبورگ بوده که با مساحت 100 کیلومتر بخش زیادی از شهر هامبورگ را اشغال کرده است.

کارهایی که در بندر هامبورگ می‌توانید انجام دهید عبارتند از: قایق سواری، پیاده روی در قدیمی‌ترین منطقه بندر، رفتن به رستوران‌ها و کافه‌ها است؛ همه این‌ها اوقات خوشی را برایتان به وجود می‌آورد.

گورستان

رفتن به گورستان یکی از مکان‌های پیشنهادی ما در سفر به هامبورگ است. این گورستان به وسعت 4 کیلومتر مربع بوده و دارای 12 کلیسا است.

در این گورستان اکثر کسانی که در نبردها کشته شده‌اند، خاک سپاری شده‌اند؛ این گورستان دارای بناهای بسیاری است؛ از بناهای یادبود مهم این مکان می‌توان به بناهای ساخته شده برای قربانیان شکنجه‌های نازی و کسانی که در جنگ جهانی دوم کشته شده‌اند، نام برد.

دریاچه های مصنوعی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پیشنهادی ما در زمان سفر به هامبورگ، دریاچه‌های مصنوعی این شهر است. دریاچه‌های مصنوعی این شهر، Inner Alster و Outer Alster هستند که به هم متصل‌اند.

در این مکان یک مسیر پیاده روی وجود دارد که نزد توریست‌ها و گردشگران معروف و شناخته شده است؛ و همچنین این منطقه دارای کافه‌های متنوع و مراکز خرید عظیمی است.

جاهای دیدنی هامبورگ (۱۴۰۰) | لیست جاذبه ها و تفریحات + عکس و آدرس - کجارو


موضوعات مرتبط: آلمان_هامبورگ , ,

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


تعمیر جلوبندی خودرو کیا
شنبه 16 بهمن 1400 ساعت 11:22 | بازدید : 389 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تعمیر جلوبندی خودرو کیا 

تعمیر تخصصی کیا

تعمیر تخصصی کیا

در بین تمامی خودروها و سری های ساخت خودروی شرکت کیا موتورز، سورنتو از بین تمامی مدل ها محبوب تر است و مشتری بیشتری دارد. از خودروی سورنتو می توان به عنوان یک SUV پرکاربرد و قدرتمند یاد کرد.

خودروهای سورنتو از سال 2008 وارد کشور ما شدند و از مدل BL تا سال 2009 تعداد زیادی در کشور فروخته شد. خودروی سورنتو از شرکت کیا یک خودروی Offroad به حساب می آید و دارای مجموعه دنده کمکی گیربکس می باشد که به حالت سنگین و سبک قابل تنظیم است که این سیستم در سایر مدل های بعدی کیا سورنتو وجود ندارد.

مدل های بعدی خودروهای سورنتو از مدل 2010 تا مدل 2014 با کد XM وارد بازار شدند. این مدل ها موتوری قدرتمند از سری cc3500 و جعبه دنده ی 6 سرعته دارا می باشد و در طول چند سال تولید آن چندین بار فیس لیفت گردیدند که در نهایت آخرین سری خودروهای سورنتو با کد UM از سال 2016 وارد بازار شدند. اما عیب و ایراد این سری از خودروی سورنتو در بازار ایران حجم موتور پایین 2400 CC می باشد.

amotors تعمیر جلوبندی کیا  را از جمله سورنتو و … به صورت تخصصی ارائه می نماید و با تسلط کافی به تمامی سیستم های برقی و مکانیکی و حتی بردهای الکترونیک، و همچنین تعمیر گیربکس اتوماتیک آمادگی ارائه خدمات انواع مدل ها را دارا می باشد.

 

خدمات تعمیرگاه کیا

از دیگر خدمات کلینیک تخصصی تعمیرات ماشین amotors می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر موتور خودروی شما به صورت کامل و جزئی
  • تعمیر گیربکس اتوماتیک و سیستم کمکی گیربکس ( ترانسفرکیس )
  • تعمیرات سیستم تعلیق و جلوبندی و تعلیق بادی و هیدرولیک فرمان
  • تعمیرات الکتریکی و تعمیرات برقی و تعمیر یونیت ها
  • ی الکترونیکی
  • تعمیر کمک جعبه دنده یا تعمیر ترنفسفرباکس یا ترنسفرکیس سورنتو BL
  • رفع ایراد کاتالیزر و خطای کاتالیزر که باعث روشن شدن چراغ چک می شود،
  • تعمیر شیشه کلید بالابر کیا و کلید صندلی کیا بدون نیاز به تعویض مجموعه کلید
  • تعمیر قفل برقی در کیا که معمولا ایراد شایع آن عمل نکردن قفل یک درب در زمان باز و بسته کردن با ریموت و یا دکمه کی لس ( Keyless ) می باشد.
  • تعمیر کوپلینگ مغناطیسی دیفرانسیل عقب سورنتو XM که خرابی این قطعه معمولا باعث روشن شدن چراغ 4WD و یا گیر کردن خودرو در هنگام دور زدن می شود.

خلاصه اینکه خدمات ما برای خودروی کیا بصورت زیر دسته بندی می شود:

تامین قطعات اصلی : به دلیل وجود قطعات غیر اصلی در بازار ما به شما قطعات اصلی خودروهای کیا را با مناسب ترین قیمت ها و ضمانت اصالت قطعات ارائه می دهیم .

عیب یابی و تعمیر سریع خودرو : به دلیل وجود کارشناسان مجرب و دوره دیده متخصص خودروهای کیا عیب یابی خودروها و تعمیرات آنها در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خشک گربه چیست
سه شنبه 12 بهمن 1400 ساعت 10:44 | بازدید : 479 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک گربه چیست

غذای خشک گربه  غذای خشک، مرطوب یا خام؟ هر صاحب گربه ایده ای دارد که کدام نوع غذای گربه برای بچه گربه آنها بهترین است – و آنها درست هستند. غذاهای گربه خشک ، خیس و خام همه دارای مزایای آن هستند ، اما اشکالاتی نیز دارند ، بنابراین این تصمیم بر عهده شماست که تصمیم بگیرید کدام نوع غذای گربه برای گربه شما بهترین است.

غذای خشک گربه خشک بسیار مناسب است زیرا می توانید وقتی خانه نیستید ، غذای گربه خود را به عنوان و هنگامی که آنها می خواهند بخورند. همچنین از ماندگاری بالایی برخوردار است و یکی از گزینه های ارزان قیمت برای غذاهای گربه است. همیشه باید مطمئن شوید که غذای گربه ای که مواد طبیعی در آن موجود است – به خصوص پنج ماده اول موجود در برچسب.غذای خشک گربه ارزان همیشه باید همراه با غذای مرطوب و ترجیحا با مواد طبیعی مانند گوشت مرغ یا ماهی پر شود.

غذای خشک گربھ

   بهترین غذای خشک سگ، سالم و مقوی   مواد غذایی مرطوب غذای مرطوب از آب بسیار بالاتری نسبت به کباب برخوردار است و بنابراین می تواند برای گربه شما بسیار مفید باشد. همانطور که در بالا ذکر شد ، گربه ها به طور طبیعی آب نمی نوشند و برای استفاده از کاسه آب باید به آنها آموزش داده شود. اگر این کار نکرد ، می توانید گربه خود را روی غذای مرطوب قرار دهید تا به افزایش رطوبت آنها کمک کند. با این حال ، مواد غذایی کنسرو مرطوب و مرطوب می توانند کمی گرانتر از مواد غذایی خشک باشند و نگهداری و سرو آن بسیار آسان است.

غذای خام رژیم غذایی خام کاملاً طبیعی است و رژیم غذایی را که گربه شما در طبیعت تجربه می کند تقلید می کند. در وحشی ، گربه ها به شدت گوشتخوار هستند و فقط گوشت خام را می خورند. بنابراین ، می تواند برای آنها بسیار مفید باشد که سعی کنند این را در خانه تکثیر کنند. رژیم غذایی خام گربه معمولاً عاری از چیزهایی مانند BHA و BHT است. این مواد نگهدارنده شیمیایی هستند و به طور بالقوه برای حیوانات مضر هستند. با این حال ، تهیه گوشت خام برای گربه شما هر روز می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد ، به خصوص با توجه به مسئله اضافه شده به غذای فاسد شده و نگهداری آن دشوار است. به همین دلیل همیشه برای بسیاری از دارندگان گربه گزینه مناسبی نیست.

غذای گربه خشک در مقابل مواد غذایی کنسرو گربه مرطوب و گربه همچنین باید بین غذای گربه مرطوب و خشک گزینش کنید. هر دو جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

غذای گربه خشک نقاط مثبت ارزانتر نگهداری بیشتر نقاط منفی رطوبت کمتری دارد پروتئین کمتری دارد کربوهیدرات بیشتر غذای گربه مرطوب نقاط مثبت محتوای رطوبت پروتئین بیشتر کربوهیدرات کمتری نقاط منفی گرانتر است گربه ها دارای احساس تشنگی کم هستند که می تواند منجر به کم آبی بدن و در نهایت مشکلات ادراری و کلیه شود. غذای مرطوب می تواند به کمبود آبی که گربه شما مصرف می کند کمک کند.

اگر تصمیم دارید از غذای مرطوب استفاده کنید ، بهتر است یک برنامه غذایی را برای گربه خود مشخص کنید ، جایی که آنها می توانند در هر جلسه غذا را تمام کنند. نیازهای اصلی تغذیه ای گربه ها پروتئین از گوشت ، ماهی یا منبع مرغی به نام آنها تائورین ، یک اسید آمینه ضروری است برخی دیگر از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها و اسیدهای چرب گربه ها نیازی به کربوهیدرات ندارند ، اگرچه ذرت ، گندم و برنج به عنوان پرکننده برای غذاهای کنسرو شده و خشک گربه استفاده می شوند. مواد دیگر ، مانند چسب ، طعم دهنده و رنگ آمیزی ، توسط سازندگان مواد غذایی گربه اضافه می شود تا خواسته های زیبایی شناختی مصرف کننده را برآورده کند. برای خریدغذای خشک گربه ارزان به پت شاپ آنلاین سر بزنیداگرچه مواد نگهدارنده ضروری هستند ، برای تازه نگه داشتن مواد غذایی برای گربه های ما ، به هیچ وجه نباید مواد غذایی کنسرو شده مجاز به مدت طولانی باقی بمانند .

 

برای شناخت کامل غذای گربه 

https://wikivand.ir/%D8%BA%D8%B0%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D8%BA%D8%B0%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D9%87-%D8%A8%DA%86/

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای گربه مفید پرشین دیجی پت
یک شنبه 10 بهمن 1400 ساعت 10:31 | بازدید : 430 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای گربه مفید پرشین دیجی پت

 

گربه‌های پرشین، یکی از نژادهای بسیار جذاب و زیبای گربه هستند که در بین والدین حیوانات خانگی نیز محبوبیت بسیاری دارند. این گربه‌ها موهای بلند و صورت پهن دارند، اما کمی تنبل هستند؛ به همین دلیل غذای گربه پرشین با گربه‌های دیگر تفاوت دارد و همین امر هم سبب شده تا برخی از برندهای غذای حیوانات خانگی، غذاهای مخصوصی برای گربه‌های پرشین تولید ‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان غذای گربه مفید را نام برد که برای تغذیه بچه گربه پرشین نیز بسیار مؤثر است. در ادامه ضمن بررسی غذای گربه پرشین، برند مفید را نیز مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. شما می‌توانید برای تهیه غذای مخصوص گربه‌های پرشین به پت‌ شاپ آنلاین دیجی پت مراجعه نمایید. با ما همراه باشید تا مراحل تغذیه این حیوانات ملوس را بررسی کنیم.

گربه‌های پرشین چه جور گربه‌هایی هستند؟

گربه‌های پرشین گربه‌هایی با چشم‌‌های درشت رنگی و پوست و موی لطیف هستند که بین ۸ تا ۱۱ سال عمر می‌کنند. از ویژگی‌های بارز رفتاری این گربه‌ها می‌توان کم تحرکی و بد اشتهایی را نام برد. همین خصلت‌ها سبب شده تا رژیم غذای گربه پرشین با دیگر نژادهای گربه تفاوت‌های کوچکی داشته باشد که والدین برای داشتن یک گربه پرشین سرحال، ملزم به رعایت آن‌ها هستند. این گربه‌ها در انواع رنگ‌ها موجود هستند و هرکدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. اما معمولاً همه‌ی دوستداران حیوانات از گربه‌های پرشین خوش‌شان می‌آید. چون این گربه‌ها بیشتر روز را می‌خوابند، اما وقتی بیدار می‌شوند، با تمام انرژی که دارند به والدین خود نزدیک می‌شوند و لحظات شادی را برای آن‌ها می‌سازند. پرشین‌ها می‌توانند فضای خانه را برای اهالی آن آبادتر و شاداب‌تر کنند.

در ادامه به تغذیه صحیح برای گربه‌های پرشین خواهیم پرداخت. اگر صاحب یک گربه پرشین هستید یا به تازگی می‌خواهید یک گربه پرشین به خانه‌تان بیاورید، با ما همراه بمانید

ویژگی‌های غذای گربه‌های پرشین چیست؟

بهترین رژیم غذایی برای گربه پرشین، رژیمی است که توسط دامپزشک برای این گربه‌ها تنظیم شود. چراکه هرچقدر گربه‌های پرشین بزرگ‌تر شوند،‌ باید تغییراتی را در رژیم غذایی آن‌ها اعمال کرد. به صورت کلی، چون گربه‌های پرشین موهای بلند و ظریفی دارند، باید رژیم غذایی آن‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ به همراه ویتامین‌های لازم برای این حیوانات باشد. با مشورت دامپزشک می‌توان ویتامین‌های لازم را به‌صورت مکمل هم در غذای گربه پرشین دیجی پت جای داد.

غذاهای خانگی که ترکیب آن‌ها توسط دامپزشک تعیین شده باشد، بهترین نوع غذا برای این حیوانات خواهد بود. اما معمولاً والدین نمی‌توانند تمام محتویات موجود در رژیم غذاهای خانگی را برای حیوانات خود فراهم کنند و وقت کافی برای تهیه غذای گربه‌ها را ندارند. به همین خاطر بهترین جایگزین برای غذای خانگی، غذاهای باکیفیت تجاری برای گربه‌های پرشین است!

تغذیه بچه گربه پرشین باید چگونه باشد؟

بچه گربه‌ها را می‌توان زیباترین و ملوس‌ترین موجودات زنده دنیا در نظر گرفت که به اندازه تمامی زیبایی خود ظریف هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند. اگرچه گربه مادر می‌تواند بهترین مراقب برای آن‌ها باشد، اما گربه‌های مادر نیز برای رسیدگی کامل به بچه گربه‌های خود به امکانات که والدین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، نیاز دارند. مانند جای خواب مناسب و همچنین یک تغذیه مناسب برای مادر. چراکه اگر گربه مادر خوب تغذیه شود، شیر آن نیز از کیفیت کافی برای بچه‌گربه‌ها برخودار خواهد بود.

نه تنها در نژاد گربه‌های پرشین، بلکه در کلیه نژادهای گربه، بهترین تغذیه برای هفته‌های ابتدایی زندگی بچه گربه‌ها، شیر مادر است. پس از آن نیز غذاهای استارتر و نرم برای تغذیه بچه گربه‌ توصیه می‌شود و پس از آن نیز بسته به نژاد گربه باید یک رژیم غذایی متناسب به کمک دامپزشک برای این حیوانات تعیین شود. شاید برخی از والدین بخواهند موضوع مشورت با دامپزشک را از تنظیم رژیم غذای گربه پرشین خود حذف کنند، اما این گزینه حذف شدنی نیست. مادامی که شما تصمیم می‌گیرید از یک حیوان خانگی نگهداری کنید، مشورت با دامپزشک باید به یک کار روتین برای شما تبدیل شود. چراکه در مورد هر مسئله‌ای در رابطه با حیوانات خانگی، باید دامپزشک را در جریان گذاشت تا ما را راهنمایی کند. به‌خصوص در مورد تغذیه حیوانات خانگی!

غذای گربه مفید برای گربه‌های پرشین

در مورد یک رژیم غذایی تجاری مناسب برای گربه‌های پرشین می‌توان روی غذای گربه مفید حساب کرد. تیم غذایی MOFEED از بهترین مواد اولیه برای تولیدات خود بهره می‌گیرد و محصولات خود را با قیمت‌هایی مناسب عرضه می‌کند که به راحتی می‌توان آن‌ها را برای حیوانات خانگی خود خریداری کرد. لازم به ذکر است که خوراک مفید از به‌روزترین تحقیقات و اطلاعات جهان در تولید محصولات خود استفاده می‌کند تا بتواند با توجه به فیزیولوژی سگ‌ها و گربه‌ها و نژاد هریک از آن‌ها غذای اختصاصی را برای بازار داخلی ایران تولید و عرضه کند. شما می‌توانید غذای خشک و کنسروی مفید را برای گربه‌های پرشین خود تهیه کنید و از وجود ویتامین‌ها و اسیدهای چرب کافی موجود در این غذاها اطمینان داشته باشید. غذای گربه می‌تواند برای همیشه در رژیم غذای تجاری گربه پرشین شما جای بگیرد.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش خط روند در دلفین وست
شنبه 9 بهمن 1400 ساعت 20:12 | بازدید : 429 | نویسنده : علی | ( نظرات )

چرا قدم اول در شروع فارکس آموزش خط روند در دلفین وست است؟

تحلیل تکنیکال را می‌توان رایج‌ترین و محبوب‌ترین شیوه‌ تحلیلی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفت که توسط اکثریت تریدرهای بازار بزرگ فارکس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، بسترهای بسیاری برای آموزش اصول فعالیت در بازارهای مالی مانند فارکس وجود دارد، اما با توجه به اینکه متدها و استراتژی‌های معاملاتی روز به روز در حال توسعه هستند، بنابراین برای فراگیری آخرین اصول آموزش فارکس از صفر، باید به منابع به‌روز و مناسبی دسترسی داشته باشیم تا بتوانیم این اصول را یاد گرفته و به‌صورت عملی در معاملات خود اجرا نماییم. قبلاً برای یادگیری این مهم باید به منابع خارجی مراجعه می‌کردیم، اما پس از ارائه‌ی آموزش‌های غنی و پیوسته‌ی دلفین وست «dolfinvest.com» دیگر نیازی به منابع خارجی نیست و هرآنچه لازم است تا در مورد فارکس و آموزش تحلیل تکنیکال بدانیم در این وبسایت وجود دارد. اگر به دنبال یک منبع فارسی و عالی برای فراگیری معامله در فارکس هستید، ما به شما خواهیم گفت که باید چکار کنید!

اهمیت آموزش خط روند در دلفین وست

تحلیل تکنیکال را می‌توان رایج‌ترین و محبوب‌ترین شیوه‌ی تحلیلی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفت که توسط اکثریت تریدرهای بازار بزرگ فارکس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحلیل‌گران با بررسی نمودارهای قیمتی به تمام آنچه که برای پیش‌بینی قیمت بالقوه جفت‌ارزها در فارکس نیاز دارند، دست می‌یابند. این تحلیل برپایه‌ی این اصل استوار است که: «تاریخ در بازار تکرار می‌شود!»، با توجه به این عبارت، باید در نظر داشته باشیم که تحلیل‌گران تکنیکال از روی تکرار شدن نوع نوسانات در بازار، پیش‌بینی‌های مورد نظر خود را انجام می‌دهند و پوزیشن‌های معاملاتی خود را براساس داده‌های به دست آمده از نمودارها و اندیکاتورها باز می‌کنند. اما تحلیل تکنیکال خود دارای ابزارها و استراتژی‌های متنوعی است که باید مورد آموزش و تمرین قرار بگیرند. مهم‌ترین و رایج‌ترین استراتژی‌های تحلیل تکنیکال مانند پرایس اکشن، امواج الیوت، فیبوناچی و ... را می‌توانید از طریق دوره‌های آموزش خط روند در دلفین وست فرا بگیرید.

چرا قدم اول در شروع فارکس از صفر آموزش تحلیل تکنیکال است؟

از جمله بارزترین ویژگی‌های تحلیل تکنیکال می‌توان به این مورد اشاره کرد که قیمت‌ها در فارکس همان روندی که در گذشته داشتند را ادامه می‌دهند، مگر این‌که شرایط کلی بازار تغییر کند که اکثر استراتژی‌های تحلیل تکنیکال نیز از روی همین فرضیه انجام می‌شوند. اندیکاتورها و اسیلاتورها از مهم‌ترین ابزارها در آموزش خط روند در دلفین وست هستند که به کمک آن‌ها می‌توان چگونگی حرکت قیمت در نمودارها را مورد ارزیابی قرار داد. برای آموزش تحلیل تکنیکال لازم نیست تا اطلاعات بنیادی، اقتصادی و سیاسی دخیل بر نوسان قیمت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم؛ چراکه فقط اطلاعات موجود در نمودارهای قیمت می‌تواند هر آن‌چه برای پیش‌بینی قیمت‌های آتی بازار نیاز داریم را به دستمان بدهد. به همین خاطر فراگیری و پرداختن به تحلیل تکنیکال، بسیار آسان‌تر و رایج‌تر از پرداختن به دیگر شیوه‌های تحلیلی مانند تحلیل فاندامنتال است!


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 72
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 765
:: بازدید ماه : 4899
:: بازدید سال : 12847
:: بازدید کلی : 38254