بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
جاذبه های دیدنی آمستردام هلند
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 16:52 | بازدید : 487 | نویسنده : علی | ( نظرات )

اگر قرار باشه روزی به ویزای شینگن بگیرم و به سفر اروپا برم شاید اولین جایی که پام رو بزارم هلند و شهر بسیار زیبای آمستردام باشه. یک کشور بسیار سبز و بی نظیر که دل اروپای سبز قرار گرفته است. با این حال همیشه به دنبال این هستیم که با اطلاعات کامل سفر کنیم که مبادا بعد از سفر افسوس این را بخوریم که چرا برخی جاهای دیدنی شهر را ندیده ایم.

اگر تاکنون موفق به بازدید از برخی از بزرگترین جاذبه های جهان شده اید، بهتر است از شهرهای مورد علاقه ی خود دوباره دیدن کنید. این بار هدف شما باید کشف مکان های کمتر شناخته شده ای باشد که به اندازه ی جاذبه های معروف ارزشمند هستند اما به اندازه ی آنها توجه دریافت نمی کنند. اگر شما آماده هستید، ما در لست سکند تعدادی از جاذبه های کمتر شناخته شده و دست کم گرفته شده ی شهرهای محبوب گردشگری را برای شما گردآوری نموده ایم. بیایید سفر خود را از جاهای دیدنی آمستردام شروع کنیم.

موزه ی ون گوگ و خانه ی آن فرانک برخی از شناخته شده ترین جاذبه های آمستردام هستند، اما در آمستردام جاذبه هایی وجود دارند که گردشگران معدودی آنها را می شناسند. در ادامه به معرفی این مکان ها می پردازیم.

1- موزه ی هنرهای مدرن کبرا CoBrA Museum of Modern Art

‏شما می توانید از مرکز آمستردام به آمستلوین Amstelveen مسافت کوتاهی را با تراموا یا اتوبوس پیموده و به موزه ی هنرهای مدرن کبرا برسید. این موزه درون ساختمان زیبایی قرار گرفته که توسط معمار Wim Quist طراحی شده و آثار شوخ و رنگارنگ آوانگارد قرن بیستمی گروه کبرا (نام این گروه از شهرهای زادگاه اعضای آن کپنهاک، بروکسل و آمستردام گرفته شده) را در خود جای داده است. این جنبش در سال 1948 آغاز شد و میراث آن بسیار شاخص بود. Paul Klee از آن دسته هنرمندانی بود که از این جنبش تاثیر پذیرفتند.

2- کلیسای قدیمی Oude Kerk

کلیسای زیبای قرون وسطایی اود کرک قدیمی ترین ساختمان آمستردام است. این کلیسا موقعیتی بسیار جالب توجه در منطقه ی چراغ قرمز Red Light داشته و تعداد اندکی گردشگر را جذب خود می کند ( بیشتر افرادی که به اینجا می آیند به موارد کاملا متفاوتی علاقمند هستند). در اینجا شما می توانید از برج کلیسا بالا رفته و با منظره ی چشم نوازی از شهر مواجه شوید (وب سایت مجموعه را برای اطلاع از زمان های بازدید چک کنید). این کلیسا میزبان رویدادهای فرهنگی متنوعی بوده و در همسایگی آن یک کافه و باغ کوچک قرار دارد.

3- شرق آمستردام Oost Amsterdam

با وجودیکه تعداد اندکی گردشگر از این منطقه ی شرقی شهر دیدن می کنند، اما این قسمت دارای ویژگی های شگفت انگیزی است که از آن جمله می توان به آرتیس Artis باغ وحش شهر، Hortus Botannicusیکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی دنیا، بهترین غذاهای ترکی شهر و فضاهای سبز وسیعی برای گشت و گذار اشاره نمود. از میان محله ی پلانتاژ Plantage تا پارک فرانکندائل Frankendael قدم بزنید. این پارک زمانی املاک ییلاقی بازرگان ثروتمند قرن هفدهمی بوده و اکنون تبدیل به یک پارک شده است که دارای یک فضای نمایشگاهی در خانه ییلاقی و برخی رستوران های باکیفیت می باشد (رستوران De Kas و Merkelbach را حتما امتحان کنید)

4- پارک رامبراند Rembrandt Park

فضایی که پارک بزرگ رامبراند در غرب آمستردام به خود اختصاص داده، کمی بیش از حد مدرن و مختص طبقه ی کارگری است و به همین دلیل شاید گردشگران زیادی را به خود جلب نکند، اما این مکان خیلی بیشتر از پارک شلوغ Vondelpark به شما تجربه استراحت و آرامش داده و آمستردام واقعی را به شما می نمایاند. این پارک دارای مجسمه های زیبا، یک باغ وحش De Uylenburg (در این باغ وحش کودکان می توانند به نوازش حیوانات پرداخته و به آنها غذا بدهند) و به باور عده ای بهترین زمین بازی کودکان است و به همین دلیل برای بیرون رفتن های خانوادگی بسیار مکان ایده آلی می باشد.

5- موزه ی مقاومت Amsterdams Verzetsmuseum

در این موزه شما می توانید نگاهی به تجربه ی هلندی ها در خلال جنگ جهانی دوم بیندازید. نمایشگاه های روزانه و متنوع این مجموعه کمک بزرگی برای روشن شدن باورها و زندگی مبارزان مقاومت و یاران آنها هستند. یک صفحه نمایش جداگانه نیز به بررسی آخرین روزهای استعمار هلند می پردازد.

6- موزه ی لاله The Tulip Museum

این موزه ی کوچک در داخل یک مغازه ی گل لاله قرار گرفته و داستان لاله های آمستردام را بازگو می کند. این داستان شامل ابتدای ورود این گل به آمستردام به عنوان یک واردات ترکی و پدیده ی tulipomania است که اولین حباب حدس و گمان speculation bubble در ایام رامبراند محسوب می شود. لازم به ذکر است که پدیده ی tulipomania به دوره ای طلایی در تاریخ هلندی ها اطلاق می شود که در آن قیمت معاملات پیاز یک لاله ی جدید به طرز باور نکردنی بالا رفته و سپس به صورت ناگهانی افت کرد.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تور مسافرتی رم ایتالیا
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 16:39 | بازدید : 226 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور رم

با رسیدن به رم، تور رم آغاز می‌شود، بعد از رسیدن به هتل و تحویل گرفتن اتاق، استراحت کوتاهی بکنید و وقت را از دست ندهید، گردش کوتاهی در اطراف هتل داشته باشید و پیاده روی در رم را تجربه کنید، ممکن است دیگر هیچ وقت به رم پا نگذارید، پس تمام اقداماتی که باعث می‌شود تا با انرژی باشید را عملی کنید، تا در طول سفر شاداب و سرحال باشید.

به تور رم ایتالیا آمده‌اید که لحظات زیبایی در قاب دوربین و در ذهنتان ثبت کنید، مقصدی بی‌نظیر انتخاب کرده‌اید. معبد پانتئون، فواره تروی به تنهایی برای انتخاب تور رم کافی است.

اگر از آن دست افرادی هستید که هنوز برای سفر با تور رم آماده نیستید، با خواندن این موارد، حتماً به فکر سفر خواهید افتاد.

تور رم را کی بخریم؟

برای سفر با تور رم باید ویزای ایتالیا داشته باشید و برای ویزای ایتالیا که نوعی از ویزای شینگن است، بهتر است که دو تا سه ماه قبل از تاریخ تور رم، اقدام به خرید آن کنید. یادتان باشد که مراحل اخذ ویزای ایتالیا ممکن است زمانبر باشد، پس باید بازه زمانی مناسبی برای پیگیری امور به ویزای ایتالیا در نظر بگیرید.

در چه فصلی به رم سفر کنیم؟

اگر در حال حاضر برای سفر با تور رم اصرار دارید، که مسلماً نخواهیم توانست شما را مجاب کنیم که در بازه زمانی خوش آب و هوا به رم بروید. اما اگر سفر به رم در آینده برای شما مقدور می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که اگر اهل برف و سرما هستید، تور رم زمستان را انتخاب کنید، اگر مایل هستید که لباسهایی راحت به تن داشته باشید، پس باید بین مرداد تا مهر به رم بروید اما بهترین بازه زمانی برای سفر با تور رم، اواسط فروردین تا اواخر خرداد است. در این بازه زمانی رم هوایی دلپذیر و مطبوع خواهد داشت و این سفر برای شما رویایی خواهد بود.

بهترین قیمت تور رم

از آنجایی که تور رم هم بسیار پرطرفدار است و هم بسیار جذاب، ممکن است که هیجانی برخورد کنید و تور رم را با دیدن اولین پکیج خریداری نمایید.

پیشنهاد ما این است که سایت‌ها و آژانس‌های کارگزار تور رم را به دقت بررسی کنید و برای خرید تور رم عجله نداشته باشید. معمولاً مجریان مستقیم تور رم، قیمت به صرفه‌تری برای تور رم ارائه خواهند کرد، به دلیل حذف آژانس‌های واسطه.

شهر رم پایتخت ایتالیا، ترکیبی زیبا  از ویرانه های شگفت انگیز، هنرهای هیجان انگیز، زندگی خیابانی پر جنب و جوش و یکی از عاشقانه ترین و جذاب ترین شهرهای جهان است. شهر رم در بخش مرکزی شبه جزیره ایتالیا، بر روی رودخانه تیبر در فاصله 24 کیلومتری داخلی از دریای تیرن قرار دارد.

رم پایتخت یک جمهوری و امپراتوری باستانی بود که ارتش آن جهان غرب را در دوران باستان تعریف می کردند و پس از آن آثار ظاهراً غیرقابل زدودنی به جا گذاشتند. رم شهر ابدی و مقر روحانی و فیزیکی کلیسای کاتولیک و محل قله های اصلی دستاوردهای هنری و فکری است و امروزه پایتخت سیاسی، مرکز مذهبی و یادبود تخیل خلاق گذشته باقی مانده است.

معرفی شهر رم

به پایتخت کشور ایتالیا خوش آمدید. رم برای سه هزار سال است که محل سکونت بشر است. مساحت این شهر به  1285 کیلومتر می‌رسد. جمعیت ساکنان شهر رم به 4،355،725 میلیون نفر می‌رسد. سومین شهر پرجمعیت اروپا می‌باشد.

اقتصاد مردم رم

درآمد بیشتر مردم رم، عملیات دولتی و جهانگردی است. برخی از مردم به تجارت و خرده فروشی می‌پردازند. رم دارای شرکت‌ها و آژانس‌های بین المللی مهاجرت است. مردم شهر رم در زمینه غذا و کشاورزی هم فعالیت می‌کنند. رم دارای صندوقی برای توسعه کشاورزی بین المللی است. رم همچنین دارای برنامه جهانی غذا است. پس سفر به این شهر باید برای شما هم جذاب باشد.

اگر مایل باشید می‌توانید در تور رم ملاقاتی کاری، برای فعالیت در حوزه گردشگری با ایران ترتیب دهید.

کشور واتیکان در رم

واتیکان یکی از کوچکترین کشورهای جهان است. کشور واتیکان در داخل رم قرار دارد. وجود واتیکان در شهر رم باعث شده برخی این شهر را به عنوان پایتخت دو ایالت تعریف کنند. رم تنها شهری در جهان است که یک کشور در آن وجود دارد. رم در بخش غربی شبه جزیره ایتالیا و امتداد سواحل ببر قرار دارد.

کلیسای کاتولیک رم

در تور رم با جاذبه های زیادی روبه رو خواهید شد. از جمله آن، پاپ، کلیسای کاتولیک رم را مقر خود در نظر گرفته است. دولت ایتالیا معتقد است، شهر رم یک کشور مستقل است. کلیسای سنت پیتر در واتیکان یک آثار ارزشمند تاریخی و مذهبی است.  کلیسای سنت پیتر به دلیل اهمیت تاریخی و مذهبی‌اش، هرساله میزبان توریست‌های زیادی از سراسر جهان است.

چرا همه راه‌ها در ایتالیا به رم منتهی می‌شود؟

شهر رم یک نقطه مرکزی سیستم راه آهن است. بزرگراه این شهر به تمامی نقاط  کشور ایتالیا متصل است. فرودگاه‌های رم، از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا است. ممکن است پرواز شما در تور رم در فرودگاه داوینچی به زمین بنشیند. مهم‌ترین فرودگاه این شهر لئوناردو داوینچی است. لئوناردو داوینچی در نزدیکی ساحل دریا واقع شده است. رم دارای سیستم مترو است، همه این عوامل باعث شده است، که مردم بگویند، همه راه‌ها به رم ختم می‌شود.

کولوسئوم در رم

در تور رم از واجبات است که از کولوسئوم دیدن کنید، کلوسوئوم یکی از تئاترهای گسترده رم است. آمفی تئاتر کولوسئوم دارای 55000 صندلی برای تماشاچیان است. مردم رم در گذشته از این تئاتر برای مسابقات اسب، جنگ حیوان، نبرد گلادیاتورها استفاده می‌کردند. بیشتر توریست‌ها هر ساله برای دیدن این تئاتر به رم می‌روند. امروزه فیلم‌های هالیودی زیادی درباره این تئاتر ساخته شده است.

علت نام‌گذاری رم

در کنار لذتی که از سفر با تور رم می‌برید، بد نیست که آموزه‌هایی به معلومات خود اضافه کنید، طبق افسانه‌ها، رم نام خود را از بنیان گذارش گرفته است.

پادشاه اول رم، فردی به نام رومولوس است. برخی هم معتقدند، رومولوس نام خود را از رم الهام گرفته است. قرن چهارم میلادی بود که برخی نظریه جایگزینی روما را به جای رم دادند. مردم رم معتقدند، ریشه نام گذاری این شهر به افعال یونانی یعنی عجله برمی‌گردد.

افسانه‌های رم

مردم رم در مورد تاریخ شهر خود داستانها و افسانه‌های زیادی را نقل کرده‌اند. طبق افسانه‌های رومیان، دوقلوهایی به نام رومولوس و رموس در گذشته زندگی می‌کردند، که با شیر گرگ بزرگ شده‌اند. طبق افسانه‌ها دوقلوهای افسانه‌ای شهر رم را بنا نهادند.

یکی از برادرها سر یک مشاجره، برادر دیگر را کشت. روملوس شهر را به نام خود کرد. این گرگ پرحاشیه را در تور رم خواهید دید.

خرید تورهای اروپا از ژیوار

مفتخریم که 16 سال مجری مستقیم تورهای اروپا بوده‌ایم. با برگزاری تورهای متعدد به مقاصد مختلف اروپا و تورهای نمایشگاهی متخصص بودن خود را به مشتریان و همکاران ثابت کرده‌ایم از این رو موفق به دریافت جایزه مشتری‌مدارترین آژانس گردشگری ایران از دید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم. برای خرید یک تور اروپا به ویزای توریستی شینگن نیاز دارید و بس!

برای اخذ ویزای توریستی شینگن گروهی و FIT ( ویزای توریستی شینگن تکی) به مشاوره کارشناسان ویزای ژیوار برای جمع‌آوری مدارک نیاز دارید. خوشبختانه برای اخذ ویزای اروپا سابقه درخشان ژیوار این اجازه را به ما می‌دهد که به شما بگوییم نگران اخذ ویزای شینگن نباشید. بحثی از تضمینی بودن ویزای شینگن نخواهیم کرد، ولی باید مستحضر باشید که با ضمانت‌نامه‌هایی که از مشتریان دریافت خواهیم کرد، ابهامی برای صدور ویزا از طرف آفیسر پرونده پیش نخواهد آمد.

با خرید تورهای اروپایی از ژیوار چه خدماتی دریافت خواهید کرد؟

  • هتل + صبحانه
  • پرواز رفت و برگشت
  • ویزای توریستی شینگن
  • راهنمای فارسی زبان از ایران
  • راهنمای فارسی زبان محلی
  • ترانسفر فرودگاهی
  • گشت شهری آپشنال
  • مشاوره رایگان قبل از سفر
  • جلسه معارفه و دوستانه تولیدر با مسافران
  • ترانسفر اختصاصی با اتوبوس‌های ویژه
  • بیمه نامه مسافرتی

موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهر سويل
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 11:26 | بازدید : 233 | نویسنده : علی | ( نظرات )

مي‌گويند شهر سويل را هركول، اسطوره يونان باستان بنا كرده است! اين شهر تاريخي شگفت‌انگيز دارد و معماري‌هاي خارق‌العاده‌اش گواهي بر تاييد اين ادعا هستند. حتي كريستف كلمب، كاشف قاره امريكا هم سويل را براي آرامگاه ابدي خود انتخاب كرده است. در اين مطلب با ديدني‌ها و جاذبه‌هاي حيرت‌انگيز سويل، شهر جادويي اسپانيا آشنا مي‌شويم.

سويل در منطقه خودمختار اندلس در كشور اسپانيا قرار گرفته است. سويا و سبيا نام‌هاي ديگري هستند كه به اين شهر زيبا نسبت داده شده‌اند. وجود قلعه‌هاي باشكوه، كافه‌هاي قديمي، كليساهايي با معماري‌هاي حيرت‌انگيز و بافت شهري منحصربه‌‌فرد باعث شده تا گردشگران از لحظه لحظه اقامت در اين شهر لذت ببرند. سويل شهري بي‌نقص است كه توانسته در ميان پرطرفدارترين مقاصد گردشگري در تور اسپانيا جاي گيرد و سالانه ميزبان هزاران گردشگر از اقصي نقاط دنيا باشد. 

كليساي جامع سويل

كليساي جامع سويل متعلق به ۱۵۱۷ ميلادي است و با ابعاد ۱۲۶ متر طول و ۸۳ متر عرض از بزرگترين سازه‌هاي دنيا به شمار مي‌آيد. اين بنا به سبك معماري گوتيك ساخته شده و ظريف‌كاري‌هايي خارق‌العاده دارد.

نماي بيروني كليسا معماري خيره ‌كننده دارد و برج ناقوس بسيار بزرگي كه به آن گيرالدا مي‌گويند بر روي آن خودنمايي مي‌كند. به محض ورود به كليسا معماري كلاسيك و تزيينات بي‌نظير آن شما را شگفت زده خواهد كرد.  تمامي ديوارها و سقف كليسا با طرح‌هاي عجيب‌وغريب و منحصربه‌فرد تزيين شده است اما اين محراب كليسا است كه بيش از هر جاي ديگر توجه گردشگران را به خود جلب مي‌كند. محراب كليسا توسط شخصي به نام پير دانكارت ساخته شده و طبق گفته‌هاي تاريخي در ساخت آن از چندين تن طلا استفاده شده است.

۸۰ نمازخانه كوچك در اطراف كليسا، طولاني‌ترين nave اسپانيا و تابوت سنگي كريستف كلمب كاشف معروف از ديگر جاذبه‌هايي است كه در كليساي جامع سويل خواهيد ديد.

كاخ سلطنتي آلكازار

كاخ سلطنتي آلكازار قديمي‌ترين كاخ اروپايي است كه همچنان به عنوان سكونتگاه خانواده سلطنتي استفاده مي‌شود. اين كاخ يادگاري به جا مانده از قرن دهم ميلادي است كه داستاني دور و دراز دارد. ساخت كاخ آلكازا دو قرن به طول انجاميده و بارها و بارها ويران شده و مجددا توسط پادشاهان وقت مورد بازسازي قرار گرفته است.  وجود سه سبك معماري موري، رنسانسي و مودخار شاهدي بر فراز و نشيب‌هايي ست كه ساختمان كاخ در دوره‌هاي مختلف پشت سر گذاشته است.

كاخ آلكازار پس ازپيروزي مسيحيان و در محلي كه پيشتر مسجد بوده بنا شده است. نماي بيروني كاخ را ديوارها و ستون‌هاي قهوه‌اي رنگ تشكيل مي‌دهند و در قسمتي از آن طراحي‌هاي اسلامي همچنان به چشم مي‌خورد. معماري بي‌نهايت زيباي كاخ باعث شده تا نام آن در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت برسد.

اين كاخ زيبا محل اقامت چندين نسل از پادشاهان اسپانيا بوده و ديوارهاي آن روايت گر رويدادهاي مهم تاريخي اسپانيا هستند. در حال حاضر نيز خانوده سلطنتي سويل در طبقه دوم قصر ساكن هستند.

منطقه تريانا

در كنار رودخانه سويل يكي از فانتزي‌ترين محله‌هاي شهر را مي‌توان ديد. اين محله زيبا تريانا نام دارد و خانه‌هاي رنگارنگ با معماري‌هاي منحصربه‌فرد آن را به يكي از خاصترين و پرطرفدارترين جاذبه‌هاي گردشگري در سويل تبديل كرده است.

تمام خانه‌هاي اين محله در دو طبقه ساخته شده و با رنگ‌هاي شاد رنگاميزي شده‌اند. كوچه‌هاي محله تريانا نيز از جاذبه‌هاي آن به شمار مي‌روند. خيابان‌هاي اين منطقه به صورت پيچ در پيچ طراحي شده و با سنگفرش تزيين شده‌اند. با قدم زدن در اين خيابان‎‌ها مي‌توانيد از مناظر زيباي رودخانه سويل و معماري خانه‌ها لذت ببريد.

كارگاه‌هاي خياباني سفال نيز در كنار كوچه‌هاي سنگفرش شده به منطقه تريانا جلوه‌اي خاص بخشيده‌اند.

تمامي هنرمندان سويل در تريانا جمع شده و صنايع دستي ساخته شده از سفال شامل ظروف وسراميك‌هاي اندلوسي را براي فروش به نمايش مي‌گذارند. اگر به دنبال خريد سوغاتي با حال و هواي شهر  سويل هستيد اين ظروف بهترين انتخاب هستند.

موزه رقص فلامنكو

فلامنكو از رقص‌هاي محلي و سنتي اسپانيا است كه از كولي‌هاي اين سرزمين تاثير گرفته، همچنين ريشه‌هايي از موسيقي ايراني، عربي و لاتين هم در فلامنكو به وضوح ديده مي‌شود. شهر سو‌يل يكي از مراكز اين موسيقي زيبا و محلي است. از اين رو هنگام قدم زدن در خيابان‌هاي شهر گروه‌هاي موسيقي خياباني زيادي را خواهيد ديد كه رقص فلامنكو به همراه موسيقي مخصوص آن را به اجرا مي‌گذارند.

اگر به رقص و موسيقي فلامنكو علاقه داريد براي كشف ريشه اين موسيقي و آشنايي با تمام حركات و مضمون‌هاي رقص به موزه رقص فلامنكو برويد. اين موزه در قرن هجدهم و بر روي يك معبد رومي ساخته شد. انواع آلات موسيقي، لباس‌ها و كفش‌هاي مخصوص به همراه نت‌هاي موسيقي از جاذبه‌هايي هستند كه در اين موزه به نمايش عموم گذاشته شده‌اند. علاوه بر اين هنگام بازديد از موزه مي‌توانيد از اجراي اختصاصي رقص محلي فلامنكو لذت ببريد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی مراکز خرید در والنسیا در رز آبی
دو شنبه 17 مرداد 1401 ساعت 17:16 | بازدید : 380 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رز آبی و مراکز خرید در والنسیا

مراکز خرید در والنسیا

 

تور والنسیا

شهر والنسیا، شهري منحصر به فرد و بسيار زيبا در كشور اسپانيا است. با تور والنسیا، به اين شهر سفر كنيد و از ديدن فستيوال ها، غذاهاي دريايي خوشمزه و تاريخ و تمدن والنسيا، لذت ببريد. در ادامه به معرفي تور والنسیا و جاذبه هاي ديدني و گردشگري اين شهر بپردازيد:

آشنایی با شهر والنسيا

شهر والنسیا، يكي از شهر هاي بزرگ كشور اسپانیا مي باشد. اسم اين شهر، از واژه‌ی لاتین والنتینا (Valentina) گرفته شده است و به معني قدرت و شهامت مي باشد و اين نام از القابي كه رومیان به سربازهای بازگشته از جنگ خود مي دادند، گرفته شده است. قدمت اين شهر، به حدود ۲ قرن پیش از میلاد مسیح باز مي گردد و براساس مستندات، اولين ساكنان شهر والنسيا، روميان بوده اند.

اين شهر، از اصلي ترين شهر هاي تاريخي كشور اسپانيا است. اين شهر داراي تاريخي با فراز و نشيب بسيار است و سلطنت آراگون (Aragon) از دوران های مشهور اين شهر است؛ همچنين والنسیا در دوره ي کوتاهی به عنوان پايتخت كشور اسپانيا انتخاب شد و اين دوره مربوط به فرمانروایی ژوزف بناپارت (Joseph Bonapart) مي باشد. حاصل دوران تاريخي اين شهر، جاذبه هاي باستاني و تاريخي بسياري است که در  سرتاسر اين شهر مي توان دید و شما با تور والنسیا مي توانيد از اين جاذبه هاي خارق العاده ديدن كنيد و شاهد تاريخ اين شهر و كشور اسپانيا باشيد.

شهر والنسیا داراي جمعیتی در حدود ۸۰۰ هزار نفر  است و زبان اصلی مردم والنسیا، اسپانیایی مي باشد البته زبان والنسیایی نيز در بين مردم رايج است. غالب مردم شهر والنسيا مسيحي و تعداد كمي مسلمان هستند.

هزینه های تور والنسیا

 اگر به دنبال سفر به والنسيا بدون هزينه هاي بالا در تعطيلات خود هستيد، تور والنسيا را انتخاب كنيد. تور والنسیا نقش به سزايي در كاهش هزينه هاي اضافي سفر شما خواهد داشت. يكي ديگر از روش هاي كاهش هزينه در سفر به شهر والنسيا، استفاده از تورهای پیاده‌روی رایگان است. با تور هاي پياده روي رايگان از جاذبه هاي ديدني و گردشگرى اين شهر لذت ببريد و هزينه اي را پرداخت نكنيد.

راه ديگري كه سبب صرفه در هزينه هاي تور والنسيا مي شود، ميل كردن غذاهاي دريايي است. انواع متنوعي از رستوران هاي فوق العاده غذاهاي دريايي در اين شهر و سواحل آن ديده مي شود كه تست غذا در اين اماكن براي شما گران و پر هزينه نخواهد بود.  همچنین می توانید از بازارهای خرید مواد غذایی ارزان در طول سفر خود خرید کنید و باعث کاهش هزینه های خود در تور والنسیا شوید.

جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر والنسيا

شهر والنسيا، داراي طيف گسترده اي از جاذبه هاي متنوع براي گردشگران و مسافران مي باشد. سواحل زيباي اين شهر به همراه تفريحات آبي از جاذبه هاي مورد علاقه مسافران در تور والنسيا است. اماكن باستانى و آثار تاريخي بي شمار اين شهر از ديگر جاذبه هاي تور والنسیا است. در ادامه به معرفى ديدني هاي تور والنسیا خواهيم پرداخت:

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا در شهر قديمي ال کارمن والنسيا واقع شده است. این کلیسا در خیابان‌های باريك اين شهر قرار دارد و نماينده اي از تاريخ و تمدن شهر والنسیا است. كليساي جامع والنسيا شما را با ساختماني حيرت انگيز رو به رو مي كند. قدمت اين بنا به سال ۱۲۳۸ باز مي گردد و اين كليساي كاتوليكي رومي در دوره ي فرمانروايي مورها، يا مسلمانان اسپانیا، به مسجد تبدیل شد. در فضاي داخلي اين کلیسا، نقاشی‌ و نقوشي با قدمت قرن ۱۵ پس از ميلاد ديده مي شود و از جاذبه هاي تاريخي و زيباي موجود در تور والنسیا است.

موزه علوم والنسیا

موزه‌ی علوم پرنس فیلیپ (Principe Felipe) يا موزه ي علوم شهر والنسيا از موزه هاي فرهنگي و هنري مهم اين شهر است و مجموعه اي از هنر و علوم موجود در اين شهر را پديد آورده است كه مكاني آموزشي و سرگرم كننده مناسبي براي تمام سنين است و در تور والنسیا مي توانيد به بازديد اين مجموعه رفته و لذت ببريد.

باغ های توریا

يكي از جاذبه هاي معروف و لذت بخش تور والنسیا، باغ هاي توريا واقع در كنار رودخانه‌ی توریا است و مكاني مناسب براي پيك نيك، دوچرخه سواري، پياده روي و اسكيت را پديد آورده است و از دهه‌ی ۵۰ میلادی اين باغ هاي زيبا موجود است و از بزرگترين باغ هاي اين شهر و كشور اسپانيا محسوب مي شود.

بازار مرکزی شهر والنسیا و مراکز خرید در والنسیا 

بازار مركزي و مراکز خرید در والنسیا ، بازاري پر از رنگ و جنب و جوش كه حال هر كسي را خوب خواهد كرد . هزاران غرفه با محصولات متنوع فصلی در اين بازار ديده مي شود؛ دكه هاي غذاهاي محلي، صنايع دستي، شيشه هاي رنگي و… در اين بازار قديمي و زيبا موجود است. بازار مركزي شهر والنسيا از بزرگترين بازارهاي اروپا مي باشد و هر روز به جز يكشنبه ها داير مي باشد و در تور والنسیا به اين مكان رفته و سوغاتي هاي به يادماندني زيبايي را در اين بازار مي توانيد بخريد.

 ساختمان La Lonja

 ساختمانى بامعماري قديمي، رو به روی بازار مركزي والنسيا، موجود است و قدمت اين بنا به قرن ۱۵ میلادی باز مي گردد و مركزي براي خريد و فروش ابریشم بوده است و داراي معماري داخلي به سبك زيباي گوتیک است. همچنين اين بنا به عنوان ميراث جهان محسوب مي شود و در بازديد از بازار مركزي در تور والنسیا مي توانيد از اين ساختمان نيز ديدن كنيد.

باغ وحش Bioparc والنسیا

يكي از جاذبه هاي طبيعي و خارق العاده تور والنسیا براي كودكان و حتي بزرگسالان باغ وحش Bioparc است. اين باغ وحش بزرگ زیستگاه زندگى حيوانات بسياري است و داراي اکوسیستم هاي طبيعي مانند دشتی وسیع و جنگل‌های ماداگاسکار است و حيوانات بي شماري از قبيل پلنگ، كرگدن، گوريل، اسب و… در اين مجموعه ديده مي شود.

موزه ملی سرامیک شهر والنسیا

يكي از موزه هاي بسيار مشهور كشور اسپانيا را مي توانيد در تور والنسیا مشاهده كنيد؛ موزه ملی سرامیک با قدمت مربوط به قرن ۱۸ میلادی، مكاني جذاب از آثار سرامیکی دوران یونان و روم باستان و ادوار مختلف دیگر است و بناي اصلي اين مجموعه به سبك روكو، از معماري هاي معروف اين شهر است.

 


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای سفر به سوئیس
یک شنبه 9 مرداد 1401 ساعت 22:27 | بازدید : 339 | نویسنده : علی | ( نظرات )

راهنما سفر به سوئیس در رز آبی

سفر به سوئیس

 

جغرافیای سوئیس:

سوئیس از نظر قلمرو و جمعیت یکی از کوچکترین کشورها در اروپا است.  تقریباً 70 درصد از کشور را کوه پوشانده است. سه منطقه جغرافیایی طبیعی سوئیس شامل:

  • کوههای جورا در شمال غربی
  • کوه های آلپ در جنوب
  • فلات مرکزی یا میتلند

فاصله هوایی تهران – زوریخ : 5ساعت و 10 دقیقه

اختلاف ساعت ایران با سوئیس : 2 ساعت و 30 دقیقه

زبان مردم سوئیس:

سوئیس چهار زبان ملی دارد. افرادی که با لهجه آلمانی در سوئیس صحبت می کنند، حدود دو سوم از همه سوئیسی ها را تشکیل می دهند. 18 درصد دیگر به زبان فرانسه صحبت می کنند، حدود 10 درصد – بیشتر آنها در منطقه تیچینو – به زبان ایتالیایی و تقریبا 1٪ به زبان رومانیایی صحبت می کنند، گویشی که بیشتر در منطقه گریسون صحبت می شود. مابقی جمعیت شامل کارگران خارجی است که به زبان وطن خود صحبت می کنند. بیشتر سوئیسی های بومی چند زبانه هستند و بسیاری از آنها انگلیسی صحبت می کنند.

 

 

8 مکان ناشناخته و جذاب برای مسافران سرزمین آلپ:

 

 

 

Basel Paper Mill Museum-1

به موزه ملی کاغذ خوش امدید ، اینجا محل تایپوگرافی و نوشتن است. فضای موزه در داخل دیوارهای یک آسیاب قرون وسطایی قرار گرفته است، بازدید کنندگان روند تهیه کتاب از کاغذ دستباف گرفته تا کتاب تمام شده را تماشا می کنند. کل بنا در چهار طبقه ساخته شده که از تمام آن میتوانید دیدن کنید. درصورت تمایل میتوانید دستمال کاغذی دلخواه خود را با اسم خودتان چاپ کنید. یا حتی میتوانید کاغذی را خودتان به طور کامل بسازید.

آدرس: St. Alban-Tal 37, Basel 4052, Switzerland شماره تلفن :  0041612259090

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه از ساعت 11 الی 17 و روزهای یکشنبه از ساعت 13 الی 17

مدت زمان پیشنهادی : 1تا 2 ساعت

 

Lion Monument-2

مجسمه ساز دانمارکی ، این یاد بود را برای سربازان سوئیسی که در زمان خدمت به پادشاه فرانسه لوئیز شانزدهم در طول انقلاب فرانسه درگذشتند، ساخته است. مجسمه شیر در کنار یک دیوار صخره ای، با جزئیات بسیارعالی و یک حوضچه کوچک که بازدید کنندگان را از بقعه جدا می کند.

شماره تماس : +41412271717

آدرس : Denkmalstrasse 4, Lucerne 6006, Switzerland

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 12 تا 23:59

 

Gornergrat-3 کمپ کوهستانی

کوه گورنگرات (3089 متر) از آن مکانهایی است که همه باید حداقل یک بار در طول زندگی از آن دیدن کنند. چشم انداز کوه و منظره باشکوه Matterhorn فراموش نشدنی است.

زمان های پیشنهادی برای بازدید از این منطقه: طلوع آفتاب، غروب خورشید.

آدرس : Bahnhofplatz 7 | Bahnhof, Zermatt 3920, Switzerland

شماره تماس : +41 848 642 442

glacier express switzerland-4

معروف ترین قطار پانوراما از آلپ سوئیس عبور می کند و زیباترین مناظر را در اختیار مسافران قرار می دهد. در قسمت ویژه این قطار، یک صندلی کنار پنجره و منظره پانوراما عالی که هنگام سفر بین سنت موریتز و زرمات از 291 پل و 91 تونل عبور میکند, در اختیار مسافران قرار میدهند.

آدرس :Zermatt, Switzerland

شماره تماس : +41812886565

funky-chocolate-club-5

بهترین مکان برای همه دوستداران شکلات! شما با خلق شکلات هایی که خودتان میسازید و همچنین یادگیری حقایق جالب و تازه در مورد قدمت و تولید شکلات با کیفیت بالا، به خانه باز خواهید گشت.

ساعت کاری : یکشنبه :10 الی 16

دوشنبه تا شنبه :10 الی19

شماره تماس : +41786063548

آدرس : Jungfraustrasse 35, Interlaken 3800, Switzerland

هزینه اقامت در سوئیس و سفر به سوئیس:

در سوئیس گوشت نسبتا گران است و مردم سوئیس هم کمتر از گوشت استفاده میکنند. به همین دلیل من توصیه میکنم که به سراغ سبزیجات بروید و در هزینه هایتان بیشتر صرفه جویی کنید.

یک پیشنهاد دیگر اینکه خودتان آشپزی کنید و غذاهایی را درست کنید که به صرفه تر هستند. البته در رستوران های قومی یعنی مثلا خاورمیانه ای میتوانید تا 10 فرانک هم غذاهایی لذیذ پیدا کنید.

برای حمل و نقل هم پیشنهاد میکنم از تراموا، مترو، اتوبوس استفاده کنید هزینه جابه جایی با تاکسی بسیار زیاد تمام میشود، اما با استفاده از کارت گردشگری که در شهر زوریخ برای مسافران و گردشگران خارجی تهیه شده است میتوانید هم از موزه های اصلی شهر رایگان بازدید کنید و هم از فرودگاه تا مرکز شهر به طور رایگان سفر کنید.

تور لیدر های سفر به سوئیس  شما را در انتخاب کارت مناسب راهنمایی میکنند. در ارتباط با سیم کارت و اینترنت پیشنهاد میکنیم از وای فای رایگان هتل ها استفاده کنید که به صرفه تر است. اگر قصد خرید برای سوغات را دارید ساعت و شکلات اصلی ترین سوغاتی های سوئیس هستند البته ممکن است مقداری گران تمام شوند شما میتوانید از جا سوئیچی های سوئیسی برای اقوام سوغات بیاورید که ارزان تر هم تمام میشود.

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنما سفر به اسپانیا
پنج شنبه 6 مرداد 1401 ساعت 23:0 | بازدید : 306 | نویسنده : علی | ( نظرات )

راهنما سفر به اسپانیا در رز آبی

سفر به اسپانیا

 

نام اسپانیا با گاوبازی، رقص‌های فلامنکو و جشنواره‌ گوجه گره خورده‌است، اسپانیایی‌ها از دوران کودکی با این فعالیت‌ها آشنا می‌شوند. پارچه‌های سرخ آتشین و گاوهای خشمگین به عنوان نمادی از اسپانیا و جزء جدایی‌ناپذیر فرهنگ آن‌ها محسوب می‌شود که علاقه‌مندان بسیاری از سراسر کشور و یا حتی دنیا برای دیدن این نوع مسابقات به اسپانیا سفر می‌کنند. گویی اسپانیایی‌ها علاقه خاصی به رنگ قرمز دارند به طوریکه جشنواره‌ای به نام لا توماتینا یا همان جنگ گوجه‌ها هر ساله در دهکده بونول برگزار می‌شود. نام هر نوع سلاحی را در جنگ شنیده بودیم الا گوجه! در این جشنواره سرخِ گوجه‌ای مردم گوجه‌هایی را با تمام توان و انرژی به سوی یکدیگر پرتاب می‌کنند، شور و هیجان وصف ناشدنی‌ای به‌پا می‌شود که قابل توصیف نیست. در پایان این جشنواره یک ساعته که با زدن شلیکی هوایی به پایان می‌رسد، همگی غرق در دریایی سرخگونی شده‌اند که تنها ماشین‌های آتشنشانی می‌توانند داغ گوجه‌های له شده را از تن‌ها بزدایند و شما را تمیز کنند.
اسپانیا کشوری پرشور با مردمی شاد و اهل رقص و موسیقی است. به احتمال زیاد نام رقص فلامنکو را شنیده‌اید، در این هنر حرکت و موسیقی، رقصنده‌های فلامنکو با دامن‌های سرخ و چین‌دار ظاهر می‌شوند و نوازنده‌های گیتار با موسیقی و ضرب آهنگ‌های متفاوت شما را به وجد می‌آورند و یا حتی به رقص!
اسپانیا پایتخت تاریخ و فرهنگ اروپا در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد. مادرید پایتخت آن و یکی از شهرهای تاریخی‌اش است. دریای مدیترانه از سمت شرق و اقیانوس اطلس، شمال و جنوب آن را فرا گرفته‌اند. 50 میلیون جمعیت ساکن در این کشور به زبان رسمی اسپانیایی صحبت می‌کنند اما زبان‌های دیگری چون باسکی، کاتالانی و گالیسی نیز در نقاط دیگری از اسپانیا به رسمیت شناخته می‌شوند. اسپانیا کشوری کوهستانی به حساب می‌آید و بلندترین قله آن کوهی آتشفشانی با ارتفاع 3718 متر به نام تید در جزایر قناری قرار دارد. اسپانیا پس از ایتالیا و چین بیشترین آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده‌است به طوریکه شامل 40 اثر فرهنگی، 4 اثر طبیعی و 2 اثر ترکیبی فرهنگی و طبیعی می‌شود. پل ویزکایا، آثار باستانی مِریدا، غار آلتامیرا، مرکز تاریخی کوردوبا (مسجد قرطبه)، کلیسای بورگوس، پارک ملی گریونی (Garajonay) و چندین اثر تاریخی و طبیعی دیگر تنها قسمت کوچکی از 46 اثر ثبت شده اسپانیا به شمار می‌آیند. اسپانیا جزء معدود کشورهایی در دنیاست که ردپای معماری اسلامی را به واسطه کشورگشایی‌ها و حضور مسلمانان به وضوح می‌توان در معماری مساجد و دیگر ساختمان‌های آن مشاهده کرد. مسجد جامع قرطبه، قصر الزهرا و کاخ الحمرا نمونه‌های شکوهمندی از هنر اسلامی را در خود دارند که یکی از ویژگی‌های آن‌ها استفاده از طاق‌های نعلی شکل و قوس‌های شبدری است. در تزئینات داخلی کاخ توصیف ناشدنی الحمرا، نقوش اسلیمی، هندسی و کتیبه‌های عربی زیبایی را می‌توان دید که چشمان هر عاشق تاریخ و هنر را به سوی خود می‌کشاند. 
 شهرهای بارسلونا، مادرید، سِویل، جیرونا، گرانادا و غیره با مکان‌های جذاب و دیدنی بیشترین بازدید را در بین گردشگران به خود اختصاص می‌دهند. مادرید یکی از شهرهای دیدنی با جاذبه‌های بسیاری است که هنگام قدم زدن در خیابان‌های آن، با نگاهی به ساختمان‌های زیبا و منحصر به فردش شما را به سفری در گذشته‌های دور می‌برد. میدان‌های این شهر در نوع خود بی‌نظیرند؛ پس در سفر به مادرید بازدید از میدان‌هایی چون پلازا مایور، دروازه خورشید (سول) و سیبلس را فراموش نکنید. میدان‌هایی که هر کدام یادآور روزهای تلخ و شیرین بوده‌ و امروز نیز چون تندیسی ستودنی استوار پابرجا مانده‌اند. یکی از شگفتی‌های اسپانیا نقوش گاوهایی بر دیواره غارهای آلتامیر متعلق به 35000 تا 11000 سال قبل از میلاد است که به عنوان قدیمی‌ترین نقاشی‌ها و اولین هنر دست بشر در دنیا شناخته شده و تا به امروز نیز سالم برجای مانده‌اند. بارسلون شهر دیگری در اسپانیا است که با آثار زیبایش چون نگینی می‌درخشد و چشمان هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند. از خانه پیکاسو نقاش معروف سبک کوبیسم گرفته تا بناهایی چون کلیسای ساگرادا فامیلیا که چون صخره‌ای سنگی سینه آسمان را شکافته و به پیش رفته‌است، دروازه پیروزی، کلیسای جامع لاسئو، خانه میلا و خیابان‌هایی که خود موزه‌هایی تاریخی هستند، همگی در این شهر قرار گرفته‌اند. سفر به اسپانیا  را با خرید سوغاتی چون عروسک‌های چوبی و چینی با اشکال زنان رقصنده و گاوهای خشمگین و سیاه، بادبزن‌های رنگارنگ، زیتون‌های سبز و سیاه به پایان برسانید و قسمتی از فرهنگ و هنر اسپانیا را با خود به خانه ببرید. برنامه‌ریزی سفر خود به اسپانیا را به تیم حرفه‌ای علاءالدین تراول سپرده تا با رزرو بهترین هتل‌ها و امکانات، سفری شاد و به یاد ماندنی را برایتان به یادگار بگذارند.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه های زمستانی فرانسه در سفر فرانسه رز آبی
پنج شنبه 6 مرداد 1401 ساعت 8:43 | بازدید : 314 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 سفرفرانسه و آشنایی با جاذبه های زمستانی فرانسه

جاذبه های زمستانی فرانسه

 

کشور فرانسه مقصد شماره یک جهان است که دلیل آن نیز تنوع جاذبه های گردشگری در این شهر برای هر نوع سلیقه می باشد، از بزرگترین سواحل اروپا، آثار باستانی، آبشارهای حیرت انگیز تا هتل های با امکانات و مدرن. با توجه به تنوع مناظر و شرایط آب و هوایی شهرهای فرانسه، تنوع فرهنگی و غذاهای مشهور آن، جای تعجب ندارد که تور فرانسه در بین گردشگران دنیا اولویت بوده و توریسم به یک صنعت بزرگ این کشور تبدیل شود. این صنعت به طور مستقیم و غیرمستقیم حدود 10 درصد از نیروی کار را شامل می شود و تقریباً 9 درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد و درآمد قابل توجهی از بازدید کنندگان خارجی کسب می کند. سال های اخیر تعداد بازدیدکنندگانی که از شهرهای فرانسه دیدن کردند در طول یک سال بیش از 85میلیون نفر بوده و بخش عمده ای از این جمعیت پاریس را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. جمهوری فرانسه در شمال غربی اروپا قرار داشته و نقش بسیار مهمی در امور بین المللی دارد و و یکی از قدرت های صنعتی پیشرو در جهان است.

 

جاذبه های گردشگری فرانسه

از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاههای شیک ساحل عاج، فرانسه برخی از زیباترین مناظر جهان را در کنار روستاهای چشم نوازش به شیوه مترقی و مدرن خود همه بازدیدکنندگان تور فرانسه را تحت تأثیر قرار می دهد. هر منطقه از کشور دارای غذاهای خاص و فرهنگ مخصوص به خود است؛ دهکده های ماهیگیری در غذاهای دریایی تخصص دارند، در حالی که خانه های دنج در کوهای آلپ فرانسه پنیر دلپذیر را با غذاهای دریایی سرو می کنند. فرانسوی ها به دلیل شکل ظاهری شش ضلعی و شخصیت ها و فرهنگ های منحصر به فرد هر قسمت، کشورشان را l'Hexagone می نامند. بیشتر شهرهای فرانسه ارزش کاوش و بازدید را دارند اما با توجه به زمان محدود گردشگران در سفر با تور فرانسه بازدید از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور به آنها توصیه می شود، این جاذبه ها شامل برج ایفل، کاخ ورسای و موزه لوور در پاریس، Côte d'Azur، Mont Saint-Michel، کلیسای نوتردام،Musée d'Orsay،  شهر ونیز و روستای Rocamadour می باشند.

 

آب و هوای فرانسه

کشور فرانسه بسیار بزرگتر از آن چیزیست که اکثر مردم فکر می کنند، به طوریکه سومین کشور بزرگ اروپا پس از روسیه و اوکراین می باشد. فرانسه آب و هوای عمدتا معتدلی دارد؛ شمال و غرب فرانسه عمدتاً کم ارتفاع بوده اما برخی از مناطق کوهستانی مرتفع با کوه های آلپ در شرق و پیرنه در جنوب سردترین هوا را دارد؛ در نتیجه ، در آب و هوای کشور تغییرات قابل توجهی وجود دارد. شمال، مرکز و شمال غربی فرانسه دارای آب و هوای دریایی با زمستانهای معتدل و تابستانهای گرم بوده و همین امر باعث شده تا این مناطق مقصد اصلی تور فرانسه باشد. پاریس دارای میانگین دمای سالانه 13 درجه سانتیگراد و دامنه فصلی 8 درجه سانتیگراد است و بوردو در جنوب غربی نیز از نظر اقلیمی بسیار شبیه پاریس می باشد. لیون، در جنوب شرقی، دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سردتر و احتمال یخبندان و برف بیشتر است. ساحل دریای مدیترانه و جزیره کرسیکا دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و زمستان های معتدل و آفتابی است که آب و هوای دلپذیر زمستان و بهار غالباً قطع می شود.

 

تور بهار فرانسه

دما و رطوبت در فصل بهار باعث می شود که شرایط آب و هوایی در طول فصل بهار در فرانسه به طور کلی معتدل و دلپذیر باشد. در این فصل ممکن است بازدید کنندگان تور فرانسه بیشتر با باران مواجه شوند، بنابراین توصیه می شود در صورت برنامه ریزی برای بازدید در این فصل، چتر و لباس مناسب همراه خود را بیاورند. در فصل بهار متوسط دما از 11 درجه تا 21 درجه سانتی گراد متغیر می باشد.

فستیوال های بهار : کارناوال Dunkirk و هفته مد پاریس در ماه مارس ، جشنواره باد و بادکنک در آوریل، جشنواره کن در ماه می.

 

تور تابستان فرانسه

شرایط آب و هوایی در طول فصل تابستان در فرانسه آفتابی و گرم بوده، اما شرایط کلی آب و هوا ممکن است از یک مکان به مکان دیگر متفاوت باشد. متوسط دما در کشور حدود 25 درجه سانتی گراد و شرایط جوی سرد فقط در مناطق کوهستانی فرانسه پایدار است. بازدیدکنندگان تور فرانسه در طول تابستان معمولا علاوه بر جاذبه های توریستی داخل شهرها به جنگل ها، پارک های ملی، سواحل و رودخانه های این کشور می روند. یکی دیگر از جذابیت های مهم کشور فرانسه، بازارهای سنتی تابستانه در فضای باز است که فرصت خرید برخی از برداشتهای فصلی خوشمزه و تازه از این بازارها را میدهد.

فستیوال های تابستان : جشنواره باغ Chaumont-sur-Loire و فستیوال جاز Django Reinhardt در ژوئن، روز انقلاب فرانسه Bastille و مسابقات دوچرخه سواری تور دوفرانس در جولای، Jazz a Marciac و جشنواره فرهنگی جهانی در آگوست.

 

تور پاییز فرانسه

در طول فصل پاییز، دمای شهرهای فرانسه به تدریج کاهش می یابد و تعداد گردشگران تابستانه نیز شروع به کاهش می کند. متوسط دما در سراسر فرانسه حدود 10 تا 23 درجه سانتی گراد می باشد. در پاییز به دلیل افزایش سرعت باران و گاهی برف در ارتفاعات، سرمای هوا بیشتر احساس می شود و در ماه نوامبر تقریباً هر روز باران می بارد. در طول پاییز، بازدید کنندگان تور فرانسه می توانند برای لذت بردن از رنگ های متنوع ، تورهای پیاده روی را در مناطق روستایی فرانسه انجام دهند.

فستیوال های پاییزی : جشنواره موسیقی باسک و گاوبازی سنتی Feria du Riz در سپتامبر، جشنواره هنری Nuit Blanche و جشنواره شکلات Le Salon du Chocolat در اکتبر، نمایشگاه هنرهای زیبا و جشن روز اعتراضات در نوامبر.

 

 

آشنایی با جاذبه های زمستانی فرانسه در سفر رز آبی :

 

کلبه اسکیموها

یخ نوردی

زیپ وایر

سورتمه سگ‌های هاسکی

پیاده‌روی در برف

دوچرخه‌سواری با لاستیک پهن


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با قیمت تور زوریخ در سفر های گردشگری رز آبی
چهار شنبه 5 مرداد 1401 ساعت 19:56 | بازدید : 299 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی با قیمت تور زوریخ

قیمت تور زوریخ

 

زوریخ

سفر با تور زوریخ شما را به شهری خواهد برد که القاب بزرگی مانند گران‌ترین شهر جهان، بهترین شهر برای زندگی و ... را با خود حمل می‌کند. زوریخ بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوئیس است که از آن به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور نیز یاد می‌شود. شهر زوریخ دارای انبوهی از امکانات مدرن و هتل و رستوران‌های نامدار و درجه یک است. در همین حال معماری تماشایی و کلاسیک در جای جای شهر به چشم می‌خورد. اگر با خرید تور زوریخ به این شهر سفر کردید، لذت چشیدن پنیر و شکلات‌های سوئیسی را که در سطح جهان معروف‌اند را از دست ندهید.

 

بهترین زمان سفر به زوریخ

سوئیس در بین کوه‌ها احاطه شده و هوای خنک کوهستانی دارد، از همین بابت سفر در ابتدای فصل بهار که دمای هوا پایین‌تر است شاید مطابق با میل همه‌ی افراد نباشد. بهترین زمان سفر به زوریخ بین ماه‌های آپریل تا اکتبر است و در طول تابستان این شهر مملو از مسافران تور زوریخ است. البته اگر علاقه به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی دارید، می‌توانید در فصل زمستان هم از طبیعت سوئیس کمال لذت را ببرید.

هزینه های سفر با تور زوریخ

شرکت در تور مسافرتی زوریخ سفر ارزانی نخواهد بود زیرا این شهر یکی از گران‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌آید. زوریخ به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی محسوب می‌شود و این رفاه نیز با قیمتی بالا همراه است. خدماتی مانند حمل و نقل و اقامت در این شهر بسیار گران است. همچنین خرید در زوریخ توصیه نمی‌شود البته برای توریست‌ها امکان خرید بدون مالیات وجود دارد به شرطی که جمع خرید بیشتر از مبلغ 300 فرانک سوئیس باشد.

تور زوریخ | جاذبه های گردشگری

تور زوریخ | دریاچه زوریخ

امکان ندارد در سفر به زوریخ با دریاچه‌ی بزرگ این شهر ملاقات نکنید زیرا شهر به گونه‌ای در اطراف این دریاچه شگفت‌آور بنا شده است. دریاچه زوریخ یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر است و بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرید، علاوه بر این می‌توان با سوار شدن بر قایق به این سو و آن سوی شهر رفت و از زیبایی هایش دیدن کرد.

تور زوریخ | خیابان بانهوف

یکی از خیابان‌های اصلی و شلوغ شهر زوریخ از بانهوف نام دارد. این خیابان که از ایستگاه قطار شهر زوریخ تا دریاچه کشیده شده، یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های اروپا برای خرید کردن محسوب می‌شود. خیابان بانهوف سراسر مزین به فواره‌های آب، هنرهای خیابانی و ساختمان‌های خاص است.

تور زوریخ | کلیسای زنان

کلیسای fraumunster که به معنای کلیسای زنان است، یک کلیسای قرون وسطایی است که معماری سبک گوتیک آن توجه زیادی به خود جلب می‌کند. در سال 1970 هنرمند فرانسوی Marc Chagall پنج پنجره‌ی این کلیسا را به هنر خود مزین کرد و زیبایی دیگری بر این کلیسای تاریخی اضافه نمود.

تور زوریخ | موزه ملی سوئیس

در یک ساختمان قلعه مانند با سبک معماری نئو گوتیک، موزه‌ای بی‌نظیر قرار دارد که تاریخ فرهنگی تمام سوئیس را به نمایش می‌گذارد. این موزه که بزرگ‌ترین مجموعه تاریخی در سوئیس محسوب می‌شود شامل اشیا تاریخی از دوران ماقبل تاریخ تا قرن بیستم میلادی است.

فرودگاه های شهر زوریخ

شلوغ ترین فرودگاه بین المللی در کشور سوئیس در شهر زوریخ قرار دارد زیرا هر ساله تعداد زیادی گردشگر خارجی به این شهر وارد می شوند. شهرت جهانی زوریخ علت اصلی انتخاب گردشگران است. شما در تور زوریخ می توانید از موزه ها، دانشگاه های زوریخ، برج ساعت، بناهای تاریخی، خیابان های مشهور این شهر و بسیاری دیگر از جاذبه های دیدنی آن دیدن کنید و با کوله باری از تجربه و فرهنگ جدید از این شهر خارج شوید. در ادامه با مراکز تفریحی و گردشگری زوریخ، بازارها و مراکز خرید آن، آب و هوای زوریخ و بهترین زمان سفر به زوریخ آشنا خواهید شد تا از این اطلاعات در زمان تور زوریخ  استفاده نمایید.

وضعیت آب‌ و‌ هوایی شهر زوریخ

زوریخ یکی از بهترین و خوش آب و هوا ترین شهرهای سوئیس است که با آب و هوای چهار فصل خود میزبان گردشگران زیادی است. آب و هوا در این شهر معتدل است. اگر در فصل زمستان قصد استفاده از تور زوریخ را دارید باید بدانید که این شهر در زمستان دمای زیر صفر درجه سانتی گراد و در تابستان دمای 30 درجه سانتی گراد دارد.

 

هزینه‌ ها و قیمت تور زوریخ

در زوریخ هزینه اقامت در هتل ها متفاوت است شما می توانید در تور زوریخ بر حسب توانایی مالی خود در هتل های گران قیمت و لوکس هم اقامت کنید و یا هتل های ارزان قیمت را انتخاب نمایید. اگر قصد دارید در هتل های ارزان زوریخ اقامت کنید باید بدانید که هزینه اقامت در این هتل ها معمولا از شبی 90 فرانک شروع می شود البته این هتل ها دارای امکانات پایه از جمله وای فای رایگان، حمام اختصاصی، تلویزیون و تخت هستند.

هزینه غذا در زوریخ گران است. اگر قصد دارید قیمت تور زوریخ  خود را کمی ارزان تر به نتیجه برسانید بهتر است که خودتان آشپزی کنید. شما می توانید مواد غذایی مانند پاستا، مرغ، سبزیجات و سایر اقلام غذایی را با قیمت های مناسب از سوپرمارکت های شهر تهیه کنید. البته در این سوپر مارکت ها غذاهای نیمه آماده هم وجود دارند که قیمت نسبتا مناسبی دارند. اگر قصد دارید غذاها را آماده بخورید بهتر است که وعده های غذایی خود را در کافه ها میل کنید زیرا رستوران های اصلی و معروف شهر برای استارتر، دسر و غذای اصلی هزینه های زیادی دریافت می کنند.

برای جا به جایی در زوریخ وسایل حمل و نقل زیادی وجود دارد و از آنجایی که هزینه تاکسی زیاد است مجبور به استفاده از آن نیستید. کرایه تاکسی ها در زوریخ معمولا از 6 فرانک شروع می شود و میزان محاسبه آن کیلومتری است. شما می توانید برای حمل و نقل از قطار، اتوبوس ویا تراموا استفاده کنید با این کار هم در هزینه ها و هم در وقت خود صرفه جویی کرده اید. البته شما در تور زوریخ خود می توانید دوچرخه هایی را به صورت رایگان کرایه کنید و در شهر دوچرخه سواری کنید با این کار هزینه های شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای سفر به تور سوئیس نوروز 1402 در آژانس گردشگری رز آبی
یک شنبه 2 مرداد 1401 ساعت 20:57 | بازدید : 201 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور سوئیس نوروز 1402 در سفر هیا رز آبی

 

 

تور سوئیس نوروز 1402

سوئیس با تنها ۸٫۵ میلیون نفر جمعیت، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در اروپای غربی است. این کشور که یکی از بالاترین سطوح کیفیت زندگی در سراسر جهان را دارد از سال ۱۸۱۵ وارد هیچ جنگی نشده است. شکلات‌های مشهور سوئیس، شهر دوهزارساله زوریخ، دریاچه ژنو، دامنه‌های بی‌نظیر آلپ و پارک ملی سوئیس، همه و همه باعث می‌شوند که این کشور، تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا و رویای هر گردشگری شود.

سوئیس علی‌رغم مساحت کوچکش، دارای اقلیمی بسیار متنوع است که به مناطق آن بستگی دارد. به طور مثال، منطقه تیچینو در جنوب کشور، دارای آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای است، در حالی که دیگر شهرها با توجه به ارتفاعشان از سطح دریا، دارای اقلیم قاره‌ای هستند. افت دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بالاتر از ۳۰۰۰ متر، بسیار سریع رخ می‌دهد و برف‌ها هیچ وقت آب نمی‌شوند. شما در تمام مواقع سال می‌توانید از سفر به سوئیس لذت ببرید؛ برای اسکی در کوه‌های آلپ در ماه‌های نوامبر تا آوریل (۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت) و برای کوهنوردی در فصل تابستان به این کشور سفر کنید. بهترین زمان سفر به ژنو و دریاچه آن، فصل بهار و یهترین زمان بازدید از قلعه‌های منطقه برنیز اوبرلند، فصل پاییز است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سوئیس، تنوع فرهنگی آن است. چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش در این کشور به رسمیت شناخته می‌شود. ژنو و موقعیت استراتژیک آن، با لذت بی‌نظیر قدم‌زدن در کنار دریاچه و بازدید از شهر قدیمی و بناهای تاریخی چون کلیسای سنت ‌پیتر یا برج ساعت همراه است. اگر کمی به سمت شمال بروید، شهر جادویی لوسرن شما را متحیر خواهد کرد. دهکده‌های کوهستانی با چمنزارهای سرسبز و گاوهای فربه، مناظری آرامش‌بخش و چشم‌اندازهایی ایده‌آل برای گشت‌و‌گذار هستند.

برای کوهنوردان و اسکی‌سواران سفر به زرمات پیشنهاد می‌شود. جایی که به کوه کروین و قله‌های اطرافش دستری داشته و می‌توانند به ورزش مورد علاقه‌شان را بپردازند. ازکونا در جنوب رشته کوه آلپ، با عطر و رایحه ایتالیا، میزبان گالری‌های هنری و دریاچه ماجیوره است و ساحل آن به شما حس کنار دریا بودن را می‌دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال تور ارزان سوئیس می‌گردید و می‌خواهید با ارزان‌ترین قیمت و بهترین کیفیت، سفرتان را برنامه‌ریزی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کجارو کمک بگیرید که تورهای مختلف آژانس‌های همکار را در اختیارتان قرار داده است. به این ترتیب با مقایسه‌ی قیمت تور سوئیس نوروز 1402  می‌توانید بهترین تور سوئیس را انتخاب کنید.

 

گردشگری در سوئیس
تور سوئیس بدون شک و قطعا یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین و شیرین ترین تجربیات زندگی شما در طول عمرتان و در سفر خواهد بود. سوئیس که به خاطر زیبایی‌ها و جذابیت های نفس‌گیر و بی نظیر، و محیط آرامش بخشش در جهان شهرت دارد به داشتن چشم‌انداز‌های زیبا و کم نظیرهمانند کوه‌های سر‌به‌ فلک کشیده و دریاچه‌ها و رودخانه‌های فوق‌العاده می‌بالد. اما این تمام آن چیزی نیست که در تور سوئیس انتظار شما را می‌کشد. گردشگران و توریست های زیادی از سراسر این کره‌ی خاکی برای دیدن زیبایی‌های طبیعی و سایر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و تکرار نشدنی سوئیس  این کشور زیبا و محبوب سفر می‌کنند. برخی از جاذبه های دیدنی سوئیس عبارتند از: کوه پیلاتوس، فواره ژنو، شهر گریندلوالد، آبشار راین، پل چپل، قلعه چیلون و ... .

موقعیت جغرافیایی سوئیس
سوئیس کشور کوهستانی کوچکی است در اروپای مرکزی. این کشور محصور در خشکی تقریباً به اندازة نیوجرسی است و میان فرانسه و ایتالیا قرار گرفته. و با اتریش، آلمان و لیختن‌اشتاین نیز هم‌مرز است. اکثر جمعیت آن در فلاتی زندگی می‌کنند که از جنوب به ارتفاعات آلپ و از شمال به کوه‌های ژورا ختم می‌شود. ناحیة کوهستانی جنوب جمعیت پراکنده‌ای دارد.

سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. این کشور بابت ساعت‌هایش خیلی معروف است. سوئیس زبان رسمی واحدی ندارد و مردم به یکی از چند زبان آلمانی، فرانسوی و ایتالیاییِ حرف می‌زنند.

 

طبیعت سوئیس
کوه‌های آلپ سوئیس مرتفع‌اند و پوشیده از برف و اکثرشان بلندتر از 4000 مترند. مشهورترین قله ماترهورن است به بلندی 4478 متر، ولی بلندترین قله دوفورش‌پتیسِ 4634 متری است. یخرودهای آلپ سوئیس در 40 سال گذشته مقدار زیادی از پوشش برف خود را از دست داده‌اند که این می‌تواند با تغییرات آب‌وهوای جهان مرتبط باشد. ذوب شدن سریع یخرودها می‌تواند در روستاهای پایین‌دست سیل به راه بیندازد.
اکثر حیوانات سوئیس در کوهستان‌ها زندگی می‌کنند. آیبکس، گونه‌ای از بز کوهی، را در اوایل دهة 1800 تا آستانة انقراض شکار کردند. از آن به بعد دوباره به این گونه توجه شده و اکنون بیش از 15000 رأس آیبکس در آلپ سوئیس زندگی می‌کنند. راهپیمایان ممکن است با شاموآ، گونة دیگری از بزسانان، و مارموت هم مواجه شوند. جنگل‌های سوئیس سکونتگاه گوزن، خرگوش، روباه، گورکن، سنجاب و گونه‌های پرندگان پرشماری نیز هستند. 

سوئیس در سال 1291 به صورت اتحادیه‌ای از سه کشور شکل گرفت و در سال 1815 کشور مستقلی شد. قانون اساسی آن، که در سال 1848 تصویب شد، اجازه نمی‌دهد که نیروهای نظامی‌اش برای جنگ‌های خارجی فرستاده شوند. این کشور در درگیری‌های اطراف جهان، از جمله در هر دو جنگ جهانی، بی‌طرف بوده است. سوئیس تا سال 2002 عضو سازمان ملل متحد نبود، و عضو اتحادیة اروپا هم نیست.

بهترین زمان سفر به سوئیس
سوییس مقصدی برای تمام سال است و شما باید سفرتان را بر اساس انواع فعالیت‌هایی که می‌خواهید ازشان لذت ببرید برنامه‌ریزی کنید.
ژوئن تا سپتامبر (تابستان) با کلّی درخشش آفتاب و باران اندک مواجه می‌شوید که آن را به زمان عالی پیاده‌روی در کوهستان‌ها و گشت زدن در شهرهای بزرگتر تبدیل می‌کند.
از نوامبر تا مارس (زمستان) هوای سوئیس سرد است با برف فراوان، که برای آنهایی که می‌خواهند در ورزش‌های زمستانی مثل اسکی کردن شرکت کنند ایدئال است. این موقع برای بازدید کردن از برخی روستاهای کوچکتر در حاشیة آلپ به دلیل حال و هوای شاد و مناظر تماشایی‌شان نیز وقت خوبی است


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دریاچه صورتی هیلیر
سه شنبه 28 تير 1401 ساعت 22:30 | بازدید : 200 | نویسنده : علی | ( نظرات )

دریاچه صورتی هیلیر

 

دریاچه صورتی هیلیر

 

دریاچه هیلیر(Hillier) نام یک دریاچه شگفت‌انگیز در لبه ساحل جنوبی استرالیای غربی است که به نظر می‌رسد بجای آب از میلک‌شیک توت‌فرنگی پر شده است .

، دریاچه هیلیر صورتی معروف استرالیا یک برکه رمزآلود است. این دریاچه در سال 1802 توسط یک جستجوگر نیروی دریایی سلطنتی انگلیس کشف شد.دریاچه هیلیر در نزدیکی ساحل جزیره "میدل"(Middle) در جنوب استرالیای غربی واقع شده است.اینکه دقیقا چه چیزی سبب می‌شود که این دریاچه صورتی باشد، هنوز مورد بحث است. اما احتمالا مربوط به میکروارگانیسم‌هایی است که در این دریاچه خانه دارند.دریاچه صورتی هیلیر امروزه یکی از ذخایر حفاظت شده طبیعی است، اما می‌توان تحت شرایط خاصی از آن بازدید کرد و بهترین روش نیز، بازدید هوایی است.

دریاچه‌های صورتی جهان، از زیباترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی هستند که سالانه توریست‌های زیادی را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشانند. اولین سوالی که در ذهن‌مان نقش می‌بندد احتمالا این است که چرا آب دریاچه‌های صورتی جهان، مثل سایر آب‌های زمین، بازتاب رنگ آسمان نیست؟ و چرا صورتی است؟در تمام این دریاچه‌ها یک نقطه مشترک وجود دارد و آن این است که تمام دریاچه‌های صورتی جهان، دریاچه‌های آب شور هستند. مهم‌ترین دلیل طبیعت برای رنگ‌آمیزی دریاچه‌های صورتی جهان، شوری بالای آب این دریاچه‌هاست. 

 

بعید است صحبت از دریاچه‌های صورتی جهان باشد و نام دریاچه هیلیر (Hillier Lake) به میان نیاید! این دریاچه زیبا و خوشرنگ با رنگ صورتی پاستیلی جذابش، همچون نگینی در سبزی طبیعت جنگل‌های انبوه خودنمایی می‌کند. طول دریاچه هیلیر در پهن‌ترین نقاط به ۶۰۰ متر (۲۰۰۰ فوت) و عرض آن به حدود ۲۵۰ متر (۸۲۰ فوت) می‌رسد.اطراف دریاچه هیلیر با بلورهای سفید نمک احاطه شده‌، از این‌رو زمانی محل استخراج نمک بوده‌ است. باکتری‌های مثل هالوفیلیک قرمز (Red Halophilic) در این دریاچه رشد و تکثیر می‌کنند؛ این باکتری‌ها باعث صورتی‌شدن آب این دریاچه شده‌اند. دریاچه هیلیر در حاشیه جزیره میدل (Middle Island) در منطقه گلدفیلدز-اسپرانس (Goldfields-Esperance) در سواحل جنوبی استرالیای غربی قرار گرفته‌است.

دریاچه هات لاگون

در نزدیکی ساحل اقیانوس هند و در ۲ کیلومتری دهانه رودخانه هات (Hutt River) در استرالیای غربی، دومین مورد از دریاچه‌های صورتی جهان واقع شده‌است. دریاچه‌ای ۷۰ متری با نام هات لاگون (Hutt Lagoon).در این دریاچه باکتری‌ها و موجودات ریزمولکولی زندگی ‌می‌کنند، که نمک‌دوست هستند و دریاچه‌های نمک مساعدترین مکان برای رشد و تکثیر آن‌هاست. این موجودات در ساعاتی از روز که تابش آفتاب قوی‌تر است و تبخیر بیش‌تر اتفاق می‌افتد، با جذب نور خورشید، رنگدانه‌های بیش‌تری تولید می‌کنند و رنگ آب دریاچه را غلیظ‌تر می‌کنند.نتیجه روزهای ابری، که تابش مستقیم خورشید وجود ندارد تصویری رنگ‌پریده‌ از دریاچه است! در واقع می‌توان گفت، غلطت رنگ صورتی دریاچه هات لاگون به میزان شوری آب، تابش خورشید و در نتیجه فعالیت موجودات و عناصر موجود در آب وابسته ‌است.

دریاچه بومبونگا

دریاچه بومبونگا (Bumbunga) از زیباترین دریاچه‌های صورتی جهان است. این دریاچه در اواسط استرالیای جنوبی ما بین شهر لوخیل (Lochiel) و منطقه کشاورزی بومبونگا قرار گرفته ‌است. دریاچه بومبونگا از سال ۱۸۸۱ محل استخراج نمک بوده‌‌است.

دریاچه مک دانل

یکی از مسحورکننده‌ترین دریاچه‌های صورتی جهان دریاچه مک دانل (MacDonnell) است. این دریاچه به‌قدری زیبا و حیرت‌انگیز است که از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا به‌شمار می‌رود. این دریاچه درایالت استرالیای جنوبی، در امتداد نوک غربی شبه‌جزیره ایر (Eyre Peninsula) واقع شده‌است.رنگ صورتی دریاچه مک دانل نتیجه رشد و تکثیر جلبک‌های نمک‌دوست به همین رنگ است. البته از دریاچه مک دانل با نام دریاچه صورتی ـ آبی هم یاد می‌شود. به علت تفاوت غلطت نمک در آب، در قسمتی از دریاچه که نمک آب کم است، امکان حیات جلبک‌های صورتی رنگ وجود ندارد و رنگ آب دریاچه به رنگ طبیعی آب (بی‌رنگ) است. و اما در ادامه با سایر دریاچه‌های صورتی جهان آشنا می‌شوید.

دریاچه کولورادا در بولیوی

تالاب سرخ، یا دریاچه کولارادا (Laguna Colorada) یک دریاچه نمک کم‌عمق و صورتی‌رنگ است. این دریاچه با چشم‌اندازی خیره‌کننده درلیست زیباترین دریاچه‌های صورتی جهان قرار گرفته‌است. دریاچه کولارادار در جنوب غربی کشور بولیوی در مرز شیلی واقع شده‌است. جالب است بدانید که گونه‌‌های نادر فلامینگو شامل جیمز، شیلی و آند در اطراف دریاچه کولارادا یافت می‌شوند.

دریاچه صورتی رتبا؛ سنگال

دریاچه‌ای به وسعت ۳ کیلومترکه با یک راه باریک شنی از اقیانوس اطلس جدا شده‌است. دریاچه رتبا (Lake Retba) در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر داکار (Dakar) -پایتخت سنگال- قرار گرفته‌است. جلبک‌های صورتی و سرخ‌رنگ این دریاچه که دونالیلا سالینا (Dunaliella salina) نام‌ دارند باعث تغییر رنگ آب آن شده‌اند.به خاطر شوری بالای ۴۰٪ آب این دریاچه میزان تولید نمک آن زیاد است. اگر به بازدید دریاچه رتبا بروید، محلی‌ها را در حال استخراج نمک خواهید دید. لازم به ذکر است که باکتری‌های موجود در این دریاچه و اکثر دریاچه‌های صورتی جهان، برای بدن انسان ضرری ندارند، اما به‌علت شوری بالای آب، خوردن آب این دریاچه‌ها به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

دریاچه ناترون در تانزانیا

دریاچه ناترون (Lake Natron) در منطقه آروشا (Arusha) در تازانیا (Tanzania) واقع شده است. به علت دمای بسیار بالای هوا به این دریاچه «دریاچه سوزان» هم می‌گویند. شدت گرمای هوا در دریاچه ناترون به بیش از ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همانند دیگر مواردی که تا به‌این‌جا در لیست دریاچه‌های صورتی جهان به آنها اشاره کردیم، در دریاچه ناترون هم، میزان تبخیر آب و غلظت نمک در آن با غلظت رنگ آب دریاچه ارتباط مستقیم دارد. هرچه آب شورتر باشد باکتری‌ها و جلبک‌های صورتی رشد و تکثیر بیش‌تری خواهند داشت.گفته می‌شود مصری‌های باستان از نمک دریاچه ناترون، به‌عنوان یک ماده معدنی خشک‌کننده، برای مومیای‌کردن اجساد استفاده می‌کرده‌اند! نمک موجود در دریاچه ناترون به‌کلی آب جسد را می‌گیرد و به دلیل ضد باکتری بودن، تمام میکرو ارگانیسم‌هایی که از جسد مرده تغذیه می‌کنند را از بین می‌برد. به خاطر وجود مواد شیمیایی مثل:کربنات سدیم و جوش شیرین، حیوانات و پرندگانی که در اطراف این دریاچه می‌میرند اصطلاحا مثل مجسمه‌های سنگی می‌شوند و جسدشان به حالت عادی تجزیه نمی‌شود.

دریاچه صورتی توز؛ ترکیه

دریاچه توز (Lake Tu) یک نمای باورنکردنی دیگر از شگفتی‌های طبیعی در کشور ترکیه است. این دریاچه زیبا در فلات آناتولی و در بین استان‌های قونیه، آق‌سرای و آنکارا قرار گرفته ‌است. مساحت دریاچه توز تقریبا ۱۶۰۰ کیلومتر است. این دریاچه بسیار کم‌عمق و مملو از بلورهای تیز شکل نمک است.

دریاچه سالینا دوتورویا در اسپانیا

دریاچه سالینا دو تورویا (The Pink Lake Of Torrevieja) دریاچه‌ای صو‌رتی‌رنگ در کشور زیبای اسپانیاست. همانطور که انتظار می‌رود به علت شوری آب، گونه‌های جانوری و گیاهی درحوالی دریاچه‌های صورتی جهان بسیار کم‌ و محدود است. در واقع گونه‌های خاصی مقاومت کافی را برای زندگی در این محیط را دارند. دریاچه سالینا دوتورویا هم از این قاعده مستثنی نیست. گونه‌های گیاهی موجود در منطقه را اسطوخودوس، ارکیده‌های پیچیده، کاج و اکالیپتوس (در مناطق کم‌نمک‌تر) تشکیل می‌دهند.به دلیل وجود میکرو باکتری‌های آب شور و غلطت بالای نمک بوی نسبتا شدیدی از آب این دریاچه به مشام می‌رسد. ممکن است برای ما چندان خوشایند نباشد، اما برای میگو‌های آب‌شور، فلامینگو‌های گلگون و پرندگان مهاجر بهترین مکان برای زیستن و تولید مثل است.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قيمت تور اروپا نوروز ۱۴۰۲ در سفر رز آبی
یک شنبه 26 تير 1401 ساعت 21:5 | بازدید : 200 | نویسنده : علی | ( نظرات )

قيمت تور اروپا نوروز ۱۴۰۲

 

قيمت تور اروپا نوروز ۱۴۰۲

 

اروپا به عنوان قلب جهان در میان مردم دنیا شهرت یافته است و گردشگران بی شماری در جهان آرزوی سفر به اروپا و دیدن جاذبه ها و تاریخ غنی آن را در سر می پرورانند. بسیاری از ایرانیان هم خواهان سفر به اروپا هستند اما دریافت ویزا از لزومات  این سفر محسوب می گردد و همچنین نیازمند طی مسافت بسیار طولانی می باشد. بنابراین قیمت تور اروپا به نسبت از نرخ بالایی برخوردار است. اما در میان کشورهای اروپایی، مکان هایی وجود دارد که نرخ پایین تری داشته و یا با کمی تاخیر در زمان سفر و موکول کردن آن به زمستان با هزینه ی کمتری امکان سفر فراهم می باشد. زیرا در این فصل به دلیل سرمای هوا تعداد گردشگران کم است، در نتیجه نرخ هتل و پرواز کاهش می یابد. لازم به ذکر است تور اروپا لحظه آخری در صورتی میسر است که فرد دارای ویزای شینگن بوده در غیر این صورت پروسه یک ماهه جهت اخذ ویزا می بایست سپری شود. کارشناسان ما در رز آبی در زمینه اخذ ویزا اروپا تضمینی و قيمت تور اروپا نوروز ۱۴۰۲و شرایط تور اروپا شما را همراهی نموده تا با اطمینان خاطر مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

بهترین زمان تور اروپا

بهترین زمان سفر به اروپا برای هر فردی متفاوت بوده است، در واقع متناسب با شرایط و خواسته هر فرد این زمان متغییر می باشد. اگر برای سفر بودجه محدودی دارید بهترین زمان زمستان است زیرا پروازها و هتل ها از نرخ پایین تری برخوردار می باشد. همچنین زمان مناسبی برای افراد علاقه مند به ورزش اسکی در ارتفاعات آلپ است. اما اگر هزینه اهمیت چندانی ندارد بهترین زمان سفر از اواسط آوریل تا اواخر اوت می باشد تا از آب و هوای دلچسب هم کمال لذت را ببرید.

شرایط تور اروپا زمینی

یکی از راه ها و تجربه های سفر به اروپا، سفر زمینی می باشد که علاوه بر زیبایی هایش ممکن است معایبی هم به همراه داشته باشد. اما نکته حائز اهمیت در مورد این سفر هزینه ی پایین تر آن می باشد. برای آغاز سفر در ابتدا نیاز به دریافت گواهینامه بین المللی است که این گواهینامه به چندین زبان ترجمه شده و بین 1 الی 3 سال دارای اعتبار می باشد. برای سفر به اروپا می بایست از مرز ترکیه گذر کنید.

خدمات تور اروپا

خدمات تور اروپا در آژانس هواپیمایی سبزینه شامل :

  • اخذ ویزای تضمینی اروپا
  • رزرو هتل
  • بلیط رفت و برگشت با پرواز دلخواه مسافر
  • ترانسفر فرودگاهی و بیمه مسافرتی
  • تور لیدر فارسی زبان همراه با گشت شهری

رزرو تور اروپا

تور اروپا یکی از ویژه ترین تورهای مسافرتی می باشد. این قاره ی سرسبز دارای آب و هوای بی نظیر و جاذبه های گردشگری فراوان و همچنین از محبوب ترین مقاصد برای گردشگران محسوب می شود. جهت رزرو تور اروپا کارشناسان فروش ما در سبزینه آماده پاسخگویی و راهنمایی می باشند

 

به لطف قرن‌ها تاریخ، ادبیات افسانه‌ای اروپا ، فیلم‌های فوق‌العاده محبوب اروپا و البته برق نگاه مسافران در زمان تعریف خاطراتشان از  سفر اروپا فراموش‌نشدنی، تور اروپا سال‌ها است که عاشقان سیاحت و ماجراجویی و دوستداران تاریخ اروپا ، فرهنگ و طبیعت را اسیر و پابند دلبری پایان‌ناپذیرش کرده است. اروپا کوچکترین عضو هفت قاره است و سیستم حمل و نقل عمومی دسترس‌پذیرش، در قدم به قدم این جغرافیای کوچک اروپا پخش شده است. شبکه ریلی اروپا از شهرهای بزرگ و شلوغ تا روستاهای آرام گسترده شده و مسافران کنجکاو و جستجوگر را به پاسخ‌های غافل‌گیرکننده در هر لحظه‌ای از سفرشان می‌رساند. یک بلیت چند سفره اروپا تهیه کنید، پشت پنجره قطار اروپا بنشینید و از هر سانتی‌متر از منظره پیش رویتان، از کوه‌های برف گرفته آلپ تا دشت‌های سرسبز اسلوونی، قبل از رسیدن به سواحل طلایی مونته نگرو لذت ببرید. حتی یک بازدید کوتاه از اروپا، مسافران را با دنیای گوناگونی از کشورهای اروپا ، زبان‌ها، فرهنگ‌ها و تاریخ، معماری و غذاهای متنوع اروپا روبه‌رو می‌کند. می‌توان دلایل زیادی برای رفتن به اروپا  برشمرد، اما واقعیت این است که شما تنها به یک بهانه کوچک برای شروع سفر به اروپا نیاز دارید. هر لحظه‌ای از عمرتان که شده تجربه تور اروپا را از دست ندهید، سفری که شاید با شما کاری کند که با همان ریتم دلنواز، قلبتان را نه در سان فرانسیسکو بلکه در رم و پاریس اروپا جا بگذارید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت تور اسپانیا و معرفی سفر اسپانیا
شنبه 25 تير 1401 ساعت 19:17 | بازدید : 179 | نویسنده : علی | ( نظرات )

قیمت تور اسپانیا

قیمت تور اسپانیا

 

 

جاذبه های گردشگری اسپانیا

جاذبه های گردشگری با رتبه برتر در اسپانیا
باغ های الحمرا و جنرالیف، گرانادا. ...
ساگرادا فامیلیا و سایت های گائودی بارسلونا. ...
مسجد بزرگ قرطبه (مزکیتا) ...
پرادو و پاسئو دل آرتس، مادرید. ...
سن لورنزو د ال اسکوریال ...
کلیسای جامع سویل و آلکازار. ...
موزه گوگنهایم، بیلبائو.
 

هزینه سفر به اسپانیا

برای سفر به اسپانیا به چه مقدار پول نیاز دارید و قیمت تور اسپانیا چقدر است ؟ شما باید برنامه ریزی کنید که روزانه حدود 119 یورو (136 دلار) در تعطیلات خود در اسپانیا خرج کنید، که میانگین قیمت روزانه بر اساس هزینه های سایر بازدیدکنندگان است. مسافران گذشته به طور متوسط ​​32 یورو (36 دلار) برای وعده های غذایی یک روزه و 22 یورو (25 دلار) برای حمل و نقل محلی هزینه کرده اند. همچنین میانگین قیمت هتل در اسپانیا برای یک زوج 106 یورو (121 دلار) است. بنابراین، یک سفر دو نفره به اسپانیا برای یک هفته به طور متوسط ​​1670 یورو (1907 دلار) هزینه دارد. تمام این میانگین قیمت‌های سفر از مسافران دیگر جمع‌آوری شده است تا به شما در برنامه‌ریزی بودجه سفر کمک کند.

اگر می خواهید چند روزی را در محلی شاد سپری کنید، به تور اسپانیا بروید. اسپانیایی ها افرادی پر انرژی هستند که همواره در سرگرمی هایی همچون فوتبال شرکت می کنند و به موسیقی و معماری نیز علاقه ویژه ای دارند. جاذبه های طبیعی از دیگر ویژگی های کشور اسپانیا به حساب می آید که توانسته توریست های زیادی را به این کشور جذب نماید.

شما با انتخاب تور اسپانیا می توانید از امکاناتی همچون کافه گردی های شبانه، جشن های ویژه که در مناسبت های خاص برگزار می شود، استفاده کنید. اسپانیا دارای طبیعتی بکر، مناطق تاریخی منحصر به فرد و مردمانی خون گرم است. اگر می خواهید تا بیشتر با مناطق گردشگری تور اسپانیا، قیمت تور اسپانیا و رزرو تور اسپانیا آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مناطق دیدنی اسپانیا

اسپانیا مناطق دیدنی و گردشگری زیادی دارد، در اینجا به چند مورد از مشهور ترین های آن می پردازیم که عبارتند از:

قصر های الحمرا

یکی از معروف ترین مناطق دیدنی با تور اسپانیا، قصر های الحمرا است. در قصر های الحمرا مجموعه ای از ساختمان، باغ، برج و یک مسجد وجود دارد. از جمه ویژگی هایی که باعث محبوبیت این مجموعه شده است، حکاکی های سنگی منحصر به فرد، نقاشی های زیبا و سقف های آجری است که هر کدام به شیوه ای خارق العاده طراحی شده اند. جالب است بدانید که قصر های الحمرا به عنوان برجسته ترین اثر معماری رنسانس اسپانیا معروف است.

مسجد کوردوبا

مسجد کوردوبا یک آثار معماری آفریقایی در اسپانیا است که دارای ویژگی های شگفت انگیزی است. به عنوان مثال این مسجد 19 درب ورودی و یک تالار دعا دارد که داخل آن تعداد زیادی ستون وجود داشته به صورتی که اگر از هر درب وارد شوید، تقارن داخلی را به وضوح می بینید. همچنین این مسجد یک هنر و معماری اسلامی نیز به حساب می آید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا که در شهر کاتالان قرار دارد، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا به حساب می آید. این کلیسا که هنور به صورت کامل ساخته نشده، توانسته افراد زیادی را برای دیدن آن به این منطقه جذب کند. چرا که نمای نیمه ساخته آن نیز بسیار زیبا و شگفت انگیز است. همچنین از این کلیسا با عنوان کلیسای خانواده مقدس نیز یاد می کنند.

موزه گوگنهایم

موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو یکی از مناطق خاصی است که با تور اسپانیا می توانید از آن دیدن کنید. خاص بودن این موزه به دلیل طراحی های منحصر به فردی است که داخل آن وجود دارد. چراکه همواره هیچ عکاسی نتواسنته هماهنگی میان آنها را توصیف کند. دیوار های این موزه با استفاده از بلوک های تیتانیومی و ورقه های موج دار آلومینیومی ساخته شده که همین امر سبب طراحی منحصر به فردش شده است.

کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا

کلیسای سانتیاگو د کامپوستلا از جمله کلیساهایی است که ترکیب معماری رومی و باروک را دارد، بدین صورت که داخل آن معماری رومی و نمای خارجی آن به سبک معماری باروک است. وجود مقبره هایی زیبا در آن سبب زیباتر شدن این کلیسا شده که از جمله آنها می توان به مقبره "کامینو د سانتیاگو" اشاره نمود.

سواحل کوستا دل سول

با تور اسپانیا می توانید به آفتابی ترین ساحل اروپا نیز سفر کنید. سواحل کوستا دل سول که شن های سفید و زیبایی دارد، به منطقه ای برای آفتاب گرفتن تبدیل شده است. از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به شهر مالاگا که بسیار زیبا و چشم نواز بوده و همچنین اقامتگاه های پورتو بانوس اشاره کرد.

شهر تولدو

اگر به دنبال یک شهر قدیمی با کوچه هایی نا متقارن و باریک هستید، حتما به شهر تولدو بروید. این شهر که دارای معماری اسلامی بوده به سبک معماری های کلیساها ساخته شده است. از جمله زیبایی های این شهر، احاطه سه طرفه آن توسط دره کوچک رودخانه تاقوس است. همچنین می توان از این شهر به عنوان یک موزه نیز نام برد، چراکه بناهای تاریخی و قدیمی آن بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

کاخ سلطنتی مادرید

با تور اسپانیا می توانید بزرگترین کاخ سلطنتی در تمام اروپای غربی یعنی کاخ سلطنتی مادرید را ببینید. درست است که این کاخ توسط خانواده سلطنتی برای برگزاری مراسم های دولتی استفاده می شود ولی بازدید آن برای عموم آزاد بوده و در آنجا خبری از گاردهای امنیتی نیست.

زمان سفر با تور اسپانیا

اکثر کسانی که می خواهند تور اسپانیا را انتخاب کنند، به دنبال بهترین زمان برای رزرو تور اسپانیا هستند. باید بگویم بهترین زمان موقعی است که شما شرایطش را دارید تا چند روزی دست از کار بکشید و بدون نگرانی به سفر بروید.

اسپانیا در تمام طول سال جذاب و دیدنی است و آب و هوای معتدلی دارد. با این حال افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور به اسپانیا می روند. بهتر است بگویم کشور اسپانیا در این بازه زمانی شلوغ تر بوده و توریست های بیشتری به آنجا می روند.

 

قیمت این تور

قیمت تور اسپانیا با توجه به انتخاب امکانات و همچنین بازه زمانی مورد نظر متفاوت است. به عنوان مثال با انتخاب هتل پنج ستاره در ایام عید نوروز باید هزینه بیشتری نسبت به زمانی که تعطیلات خاصی نبوده یا هتل سه ستاره انتخاب می کنید، بپردازید. تور مادرید، تور بارسلون یا تور های ترکیبی که وجود دارد، در قیمت تور اسپانیا متفاوت است. برای اطلاع دقیق از قیمت ها می توانید از همکاران ما کمک بگیرید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جشن های کره ی جنوبی و دین کره جنوبی در سفر رز آبی
جمعه 24 تير 1401 ساعت 20:50 | بازدید : 139 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جشن های کره ی جنوبی و دین کره جنوبی

 

جشن های کره ی جنوبی

 

 

کره‌جنوبی (کشوری شگفت انگیز) به دلیل قدمت تاریخی، سنت‌های متنوعی دارد که با وجود گذشت قرن‌ها آنها را حفظ کرده‌اند. این کشور از شمال با کره شمالی، از غرب و از طریق دریای زرد با چین و از جنوب شرقی از طریق تنگه کره با ژاپن همسایه است. کره جنوبی کشور نیمه کوهستانی است که ارتفاعات آن عمدتا در نواحی مرکزی و شمال شرقی واقع شده است. جلگه ها و جنگل ها در این منطقه وسعت زیادی دارند و جاذبه های طبیعی زیادی را در خود جا داده است. کره جنوبی با وجود توسعه زیادی که در سال های اخیر داشته است، اما هنوز به سنت ها و تاریخ خود پایبند است به همین دلیل شما میتوانید تلفیق سنت گرایانه و مدرینیته را در این کشور ببینید. در این مقاله به بررسی جاذبه های این کشور خواهیم پرداخت و شما را با هزینه سفر، فرهنگ و آداب این کشور آشنا خواهیم کرد.

 

بهترین فصل سفر به کره جنوبی

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشو کره جنوبی دارا هست آب و هوای آن نیمه کوهستانی بوده و تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سردی را نیز دارا هست. فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی هستند.

 

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

۱- کاخ گیونگ‌بوک (Gyeongbok Place)

 

کاخ گیونگ بوک کاخ سلطنتی سلسله چِسون، درشمال سئول قرار گرفته و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده لقب “کاخ شمالی” را به آن بدهند. وقتی وارد محوطه می‌شوید می‌توانید از روی پل‌های سنگی روی دریاچه، به این کاخ زیبا برسید؛ این کاخ مانند یک نگین در وسط دریاچه می‌درخشد. این کاخ در سال ۱۵۹۵ به دست ژاپنی‌ها به آتش کشیده شده و حدود ۳۰۰ سال بعد توانسته باشد به این خوبی بازسازی شود و به یکی از بناهای مهم و تاریخی کره تبدیل شود.

۲- جوگیه-سا (Jogye-sa)

بزرگترین مجتمع عبادت بودائی سئول جوگیه-سا است. محوطه خارجی این معبد با صحنه‌هایی از زندگی بودا و گیاهان گلدار تزئین شده، سه مجسمه بزرگ از بودا وجود دارد. این معبد مقر فرمانده بودا در کره بوده و دری بزرگ دارد که به معنای جدا کردن دنیای فانی از دنیای بودا است. دقیقا روبروی بنای معبد یک درخت بزرگ و قدیمی با ۲۶ متر ارتفاع و ۴ متر عرض وجود دارد که با فانوس‌های رنگی تزئین شده است.

۳- پارک المپیک (Olympic Park)

 

این پارک بزرگ و دلپذیر، تاریخچه مختصری از المپیک را نشان می‌دهد که در آن ۱۵۹ کشور شرکت کرده بودند. وقتی در مسیر پیاده‌روی قدم می‌گذارید اطراف‌تان پر از فضای سبز و حوضچه‌های مختلف است. در مسیر سبز پارک به اطراف خود دقت کنید، در اطراف آن بیش از ۲۰۰ تندیس بزرگ از هنرمندان مختلف وجود دارد.

۴- جزیره جیجو (JEJU PROVINCE)

جزیره جیجو جزیره‌ای آتشفشانی در جنوب غربی کشور کره جنوبی است. در گذشته از این جزیره برای تبعید مجرمان و خیانتکاران استفاده می کردند چراکه این ناحیه فاصله به نسبت زیادی با کره یا چوسان داشت و دسترسی به جزیره صرفا از طریق قایق امکان پذیر بود؛ اما امروزه دیگر از آن جزیره دور افتاده خبری نیست و ججو به یکی از جاهای دیدنی کره جنوبی برای گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شده است

۵- پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)

پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan) به تنوع طبیعی آن معروف است، زیرا در این پارک بیش از ۱۵۰۰ گونه‌ جانوری و بیش از هزار گونه‌ متفاوت گیاهی وجود دارد. درون پارک ملی سئوراکسان دو معبد بودائی نیز وجود دارد. یکی از این معابد به «معبد یک‌صد حوضچه» معروف است، زیرا در اطراف آن حوضچه‌های فراوانی وجود دارد که از جویبارهای کوهستانی تغذیه می‌شوند.

۶- دهکده هانوک (Hanok)

دهکده‌های هانوک از دیدنی های کره جنوبی است که تقریبا در سرتاسر این کشور دیده می‌شود و در واقع موزه‌های زنده و محله‌های باستانی حفاظت‌ و بازسازی‌شده هستند. این دهکده‌ها به بازدیدکنندگان فرصت مشاهده‌ی حال و هوای زندگی در یک خانه‌ باستانی و همچنین چگونگی زندگی در ۶۰۰ سال پیش کره را می‌دهند. می‌توان در این دهکده خیابان‌های باریک و کوچک را تجربه کرد و به کاوش فرهنگ کره‌ای رفت.

۷- بوسان (Busan)

بوسان دومین شهر بزرگ کره‌ جنوبی است و مناطق ساحلی آن پر از سواحل و اقامتگاه‌های زیباست. در اینجا فرهنگ و تاریخ موج می‌زند. به هنگام سفر به شهر بوسان، حتما از معبد بئومئوسا و دهکده‌ گامِچئون (Gamecheon) دیدن کنید. گامچئون یک دهکده با معماری اروپایی بر فراز صخره‌ای مشرف به دریاست. عاشقان غذاهای دریایی باید حتما به بازار جاگالچی، بزرگ‌ترین بازار تجاری غذاهای دریایی کره، سر بزنند.

فستیوال ها وجشن ها در کره جنوبی

۱- فستیوال یخ هواچون سانچونیو (Hwacheon Sancheoneo)

این جشن های کره ی جنوبی  در یک رودخانه‌ی یخ‌زده در استان گانگوون (Gangwon) برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان قلاب ماهیگیری خود را به داخل یک سوراخ حفرشده در یخ انداخته و منتظر می‌مانند تا ماهی به قلاب‌شان گیر کند. آن‌ها شادی خود از صید ماهی را با به دندان گرفتن آن از قسمت سر قزل‌آلا جشن می‌گیرند. این شرکت‌کنندگان شجاع همچنین می‌توانند گرفتن ماهی با دست خالی را هم امتحان کنند.

۲- جشنواره فانوس سئول (Seol Lantern Festival)

همه ساله در ماه نوامبر جشن بسیار با شکوهی تحت عنوان جشنواره فانوس سئول بر پا می شود،که جلوه ی بسیار زیبایی به آسمان آبی سئول می بخشد فرستادن فانوس های آرزوها به بالا، آسمان را سراسر رنگ و زیبایی می کند.فانوس های سنتی در طرحهای زیبا و رنگارنگ آنچنان جلوه ای به آسمان می بخشد که چشم هر بیننده را می نوازد، امروزه در کنار فانوس هایی که به سبک های سنتی تزیین شده اند. این جشنواره در طول عمر برگزاری خود موفق شده به نماد شهر سئول تبدیل گردد.

۳- فستیوال رز جونگنانگ (Jungnang Rose Festival)

یکی دیگر از فستیوال های سئول جشن رز جونگنانگ است. چه چیزی رمانتیک تر از این است که در سفرتان به سئول از این فستیوال دیدن کنید؟ در این جشن نه تنها می توانید انواع و اقسام رزها را ببینید، بلکه یک تخت عظیم از رز را خواهید دید که به طول ۵.۱ کیلومتر ادامه دارد و توسط مردم محلی ساخته شده است. اگر شما در زمان برگزاری این فستیوال به سئول بروید، همچنین یک رژه با رز خواهید دید که همراه با آن موسیقی و لباس های سنتی دیده می شود. در این جشن هر شخصی با هر سنی که دارد شرکت می کند و برای همه خاطره ای بسیار جالب خواهد بود.

۴- فستیوال آتش بازی بین المللی سئول (Seoul International Fireworks Festival)

درباره دین کره جنوبی بیشتر بدانید : 

 

کره کشوری است که تمام دین های دنیا مانند مسیحیت ، بودایی ، کنفسیونیسم و اسلام با صلح در کنار شمن باوری همزیستی می‌کنند. در بین ادیان، بودایی و کنفسیونیسم تأثیر بیشتری از دیگر دین‌ها دارد. در میان زندگی مردم کره، بیش از نیمی از فرهنگ‌های این کشور، برگرفته از این دو آیین می‌باشد.

طبق سرشماری ملی سال ۲۰۱۵، ۵۶٫۱ درصد از مردم کره جنوبی هیچ وابستگی رسمی به مذهب ندارند. کسانی که عضو رسمی مذاهب هستند پروتستانت (۱۹٫۷٪)، بودایی (۱۵٫۵٪) و کاتولیک (۷٫۹٪) و درصد کوچکی از مردم کره جنوبی (مجموعاً ۰٫۸ درصد) اعضای مذاهب دیگر هستند، از جمله وون بودیسم، کنفوسیونیسم، چاندوئیسم، دائوسون جینریو، داجونگیسم، یوگسونیسم و اُرتودوکس

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تور فرانسه عید ۱۴۰۱ در تور های خارجی رز آبی
سه شنبه 21 تير 1401 ساعت 1:31 | بازدید : 221 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور فرانسه عید ۱۴۰۱

تور فرانسه عید ۱۴۰۱

 

فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اروپا، در شمال غرب این قاره واقع شده است و با شش کشور آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا هم مرز است. هیچ فهرست قطعی برای ذکر دلایل پر جاذبه بودن فرانسه زیبا وجود ندارد. با این وجود بعد از هر بار سفر به فرانسه ، نیرویی جادویی شما را به بازگشت متقاعد خواهد کرد. بسیاری فرانسه را با پاریس فرانسه ، پایتخت پر جاذبه آن می‌شناسند و در برنامه‌ریزی برای سفر فرانسه ، این شهر را مقصد اول و آخر خود در فرانسه قرار می‌دهند. اما در واقعیت این آشکارترین راه برای محروم کردن خود از دیگر زیبایی‌های فرانسه است. از برج رقصان ایفل (Eiffel Tower، واقع در پاریس) تا بندر آبی مارسی فرانسه (Vieux Port)، فرانسه سراسر زیبایی و جاذبه است. در ادامه هفت دلیل منحصربفرد که تور فرانسه را از سایر تورهای اروپا متمایز می‌کند ارائه خواهیم داد.

 

وقتی صبحت از موزه‌های فرانسه در تور فرانسه عید ۱۴۰۱ به میان می‌آید، این پاریس فرانسه است که گوی سبقت را از تمامی شهرها ربوده و زیباترین موزه‌ها را چه به لحاظ معماری و چه به لحاظ آثار هنری در معرض دید گردشگران تور فرانسه قرار می‌دهد. در این میان موزه لوور فرانسه (Louvre Museum) با قلب شیشه‌ای سر از زمین برآورده‌اش، هزاران اثر هنری شاخص دنیا را در خود جای داده و مونالیزا نیمه خندان همچون نگینی در میانشان خودنمایی می‌کند. موزه اورسی فرانسه (Musee d'Orsay) نیز که زمانی محل ایستگاه قدیمی پاریس به شمار می‌آمد و پذیرای مسافران بود امروزه به ویترینی شیشه‌ای برای نمایش آثار شاخص امپرسیونیستی فرانسه تبدیل شده است و پذیرای بازدیدکنندگان فرانسه هنردوست و روشنفکر است.

پیشینه تاریخی فرانسه به مثابه جریانی در کاخ‌های با شکوه و آذین شده، قلعه‌های تاریخی فرانسه و دیگر سازه‌های نمادین فرانسه  و شاخص خودنمایی می‌کند. کاخ ورسای فرانسه  (Palace of Versailles، واقع در پاریس) به عنوان بزرگترین قلمرو پادشاهی جهان، با تالار آینه بندی شده‌اش و مجسمه‌های طلایی رنگش یکی از برجسته‌ترین کاخ‌های فرانسه به شمار می‌رود. این مجموعه همانند مرواریدی در دل باغات ورسای که هندسه را در عالی‌ترین حد خود به نمایش می‌گذارند قرار گرفته است. کاخ لوکزامبورگ فرانسه (Luxembourg Palace، واقع در پاریس) نیز که نقش و نگارهای معماری کلاسیک بر پیکرش نقش بسته است در مرکز پاریس فرانسه و در میان بزرگترین پارک آن (Luxembourg Garden) واقع شده است.

قلعه‌ها و استحکامات نظامی فرانسه که سالانه هزاران گردشگر تور فرانسه را مجذوب خود می‌سازند از دیگر جاذبه‌های فرانسه هستند. در این میان قلعه‌های جنوبی شامل کارکاسون فرانسه (Cite de Carcassonne) که بیشتر به شهری حفاظت شده شباهت دارد، همچون نگینی در میان دیوارها و برج‌های دیدبانی حفاظت شده است و با آجرها و سفال‌های سرخ رنگش خودنمایی می‌کند و کاخ پاپ فرانسه (Palais des Popes) به عنوان بزرگترین سازه سبک گوتیک اروپا، میراث جهانی ثبت شده توسط یونسکو و یکی از ده جاذبه برتر فرانسه از شاخص‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

از دیگر جاذبه‌های متمایز فرانسه که عمدتاً در پاریس واقع شده‌اند، می‌توان به طاق پیروزی فرانسه (Arc de Triumph) به عنوان دومین طاق بزرگ پیروزی جهان با مشعل جاودانه‌اش که در کنار آرامگاه سربازی گمنام می‌سوزد و خیابان شانزه لیزه فرانسه به عنوان یکی از زیباترین و لوکس‌ترین خیابان‌های جهان اشاره کرد.

برجسته‌ترین جاذبه طبیعی فرانسه ، سن (Sein)، این رود با وقار و دل انگیز است. از محل این رودخانه فرانسه دسترسی به عمده جاذبه‌های شهر پاریس امکان پذیر است و در این میان برج ایفل فرانسه از محبوب‌ترین‌ها در میان گردشگران تور فرانسه است. پیاده روی در طول ساحل این رودخانه، عبور از فراز قدیمی‌ترین پل پاریس Pont Neuf و قایق سواری در طول کانال سنت مارتین فرانسه (Saint Martin Canal)، همه و همه سن را به عنوان تجربه‌ای بی بدیل از سایر جاذبه‌های پاریس متمایز نموده است.

از خوراکی‌های محبوب فرانسوی می‌توان به نان‌ باگت و نان کروسان، پنیرهای لذیذی که از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر ترکیبی متفاوت دارند، کرپ که به عنوان وعده‌ای دلپذیر برای صبحانه سرو می‌شود و شیرینی ماکارون که عصرانه‌ای شیرین را رغم خواهد زد اشاره کرد. البته نباید خوراک اردک و استیک با سیب زمینی فرانسوی را از قلم انداخت.

 

برای کاهش هزینه‌ها در طول سفر خود، پیشنهاد می‌شود از مکان‌های زیر بازدید کنید:

  • منطقه مونتمارتر
  • کلیسای قلب مقدس
  • پارک شان دومارس
  • آرامستان پرلاشز (محل دفن صادق هدایت)
  • نمای بیرونی کلیسای نوتردام
  • محله بلویل
  • باغ تویلری
  • پارک لوکزامبورگ
  • پتی پله و گراند پله (پتی پالاس ،گراند پالاس)
  • پل الکساندر سوم

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تور اروپا تابستان 1401 در رز آبی چگونه است ؟
یک شنبه 19 تير 1401 ساعت 1:20 | بازدید : 184 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور اروپا تابستان 1401

 

تور اروپا تابستان 1401

 

هر آنچه باید درباره تور ایتالیا فرانسه اسپانیا بدانید؟

تورایتالیا فرانسه اسپانیا ، یک سفر ترکیبی از بهترین کشورهای اروپا تور ایتالیا فرانسه اسپانیا یک تجربه عالی از سفر به ارپا برای شما خواهد بود به ملیت ها و فرهنگ های سه کشور با تاریخی غنی آشنا شوید .

از بهترین جاذبه های جهان دیدن کنید و غذاهای معروف اروپایی بچشید همه این ها را در تور ایتالیا فرانسه اسپانیا تجربه کنید . تور ایتالیا فرانسه اسپانیا یک سفر رویایی است البته شما باید در تورایتالیا فرانسه اسپانیا خود خدمات کاملی را داشته باشید تا از بهترین خدمات در تور ایتالیا فرانسه اسپانیا بهره ببرید خوشبختانه اوج ماندگار توانسته در این سالها قیمت تور ایتالیا فرانسه اسپانیا ارزان با بهترین خدمات رفاهی را به مسافران خود ارائه دهد در ادامه با ما باشید تا از تمام جزئیات تور ایتالیا فرانسه اسپانیا مطلع شوید.

تور اروپا تابستان 1401

تور اروپا تابستان 1401 قاره اروپا، در نیم‌کره شمالی زمین قرار دارد و پس از قاره اقیانوسیه، دومین قاره کوچک جهان است. قاره اروپا با قاره آسیا در یک پهنه خشکی قرار گرفته‌اند و با یک‌دیگر خشکی بزرگ اوراسیا را تشکیل می‌دهند. مرز طبیعی میان اروپا و آسیا را کوه‌های اورال تشکیل می‌دهند.

اشهر‌های پر طرافدار در تور‌های اروپائی  تابستان 1401 از دست ندهید!

1. پاریس،تور فرانسه تابستان 1401:

شهر عاشقا با لذت های غذا، تاریخ، هنر، فرهنگ و زیبایی که در هر گوشه از پاریس می‌توان آن را دید، یکی از دلایلی است که شما را جذب پاریس می‌کند. پس از سفر به پاریس، حتما لذت دوچرخه سواری در اطراف این شهر را به خودتان بدهید. بهترین زمان سفر به پاریس، ماه‌های ژوئن تا آگوست است. در این بازه زمانی، شاهد بهترین آب و هوا خواهید بود!

 

2. فلورانس،تور ایتالیا تابستان 1401:

جاذبه های گردشگری تفریحی عالی‌ را می‌توانید در ایتالیا پیدا کنید اما، فلورانس شهری است که واقعا نمی‌توانید به دیدار آن نروید. هنر و تاریخ، جذابیت های شگفت انگیز، تورهای مواد غذایی و کلاس های پخت و پز غذاهای خوشمزه، شما را به فلورانس می‌کشاند! از ماه مه تا اکتبر زمان دارید از آب و هوای دلپذیر فلورانس لذت ببرید

 

3. آمستردام، تور هلند تابستان 1401:

پایتخت هلند شهر آمستردام در طول سال همواره دیدنی است. یک مرکز شهر فوق العاده به همراه کافه‌ها، بارها ،رستوران‌ها، موزه‌های جالب و پارک‌های تفریحی فوق العاده که لذت پیاده روی را به شما هدیه می‌کند. در بازه زمانی ژوئن تا آگوست به هیچ عنوان به آمستردام سفر کنید. در این ماه‌ها، اوج شلوغی توریست ها از سراسر جهان می‌باشد.

 

4. بارسلون، تور اسپانیا تابستان 1401:

بارسلون شهر مورد علاقه فوتبال دوستان پر از تفزیحات جذاب ، شب زنده داران، معماری‌های تاریخی و هنر دوستان. پایتخت اسپانیا پر بازدید ترین شهر این کشور است. در هر زمانی که به این شهر سفر کنید، با جمعیت زیادی از گردشگران مواجه خواهید شد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به این شهر سفر کنید تا هم از آب و هوا و هم از جشنواره های آن لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه های شهر ووژن
جمعه 16 تير 1401 ساعت 23:58 | بازدید : 229 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه های شهر ووژن

 

جاذبه های شهر ووژن

 

طعا اگر از شما بپرسند شهری بر روی آب را نام ببرید، ونیز ایتالیا را معرفی می کنید. بیشتر کره زمین را آب ها پوشانده اند. پس تعجب برانگیز نیست که بیشتر مردم در تمام نقاط کره زمین و در کنار آب ها، خانه های خود را روی آب بسازند. ساخت خانه های قایقی یا شناور بر روی آب در حال گسترش یافتن است اما روستاهای شناور جهان جاذبه متفاوتی است. جاذبه ای که به دلیل شرایط و سبک متفاوت زندگی مردم یک ناحیه به وجود آمده و می توانید به این نقاط سفر کنید. در مجله ی گردشگری الی گشت شما را با روستاهای شناور جهان در کورهای مختلف آشنا می کنیم. اما اینجا صحبت از روستا و مناطق کوچک روستایی بر روی آب است. روستاهایی که به صورت شناور در میان آبراه ها، دریاها و دریاچه ها ساخته شده اند و گاهی بسیار پرجمعیت هستند.

 

بزرگ ترین روستای دریاچه ای آفریقا را می توان در دریاچه نوکویه و در میان طبیعت بی نظیر بنین پیدا کرد. این روستای شناور که به ونیز آفریقا شهرت دارد، از روستاهای شناور جهان بوده که در حدود قرن شانزدهم یا هفدهم میلادی ساخته شده است. در آغاز قرن هفدهم کشور بنین (داهومی سابق) در تصرف فون ها، بزرگ ترین قوم این کشور بوده است. افراد این قبیله با پرتغالی ها معامله می کردند و آن ها اقوام کوچک تر را شکار می کردند و به عنوان برده به پرتغالی ها می فروختند. گانویه شهری است دفاعی که در برابر شکارچیان انسان ساخته شده است. اکنون در این شهر دریاچه ای بیش از ۲۰۰ هزار نفر زندگی می کنند. تردد در میان خانه ها از طریق قایق امکان پذیر است و شغل اصلی مردم آن ماهیگیری است.

ووژِن چین  و جاذبه های شهر ووژن | Wuzhen

شهر ووژن یکی از شش شهر باستانی است که در جنوب رودخانه یانگ تسه چین قرار دارد. این شهر شناور دارای مناظر زیبا و چشم اندازهای طبیعی و انسانی گوناگون است. یکی از مهم ترین تفریح های گردشگران در ووژن، گشت زنی میان آبراهه های متعدد این شهر با استفاده از تاکسی های آبی معروف آن است. قدمت این شهر شناور به بیش از ۱۳۰۰ سال می رسد و جاذبه های تاریخی فراوانی چون پل های سنگی قدیمی و کنده کاری های چوبی باستانی دارد.

 

ووژن با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان یکی از ده مقصد محبوب چین به شمار می رود. هتل های مجلل، تورهای گردشگری متنوع به همراه تجربه های متفاوت ووژن را به مقصد دلپذیر گردشگران و ماجراجویان تبدیل کرده است.

یوروس در پرو | Uros

دهکده یوروس یکی از متفاوت ترین روستاهای شناور جهان است که در میان دریاچه تیتیکاکا واقع شده است. مردم این روستای شناور به مردم یورو معروف هستند و با استفاده از نوعی نی خشک به نام توتورا به ساخت جزایری دست ساز اقدام کرده اند. این خانه ها و روستا برای اولین بار با اهداف دفاعی ساخته شده اند. پس از ساختن هر خانه قایقی، آن را به آب دریاچه می اندازند و نی ها با خیس شدن در آب سنگین شده و ثابت می مانند.

هر خانه قایقی به طور متوسط ۳۰ سال عمر می کند و به علت پوسیدگی در عمق و فرونشینی باید پیوسته از بالا ترمیم و جایگزین شود. از جالب ترین حقایق راجع به این روستای ساخته شده از نی، تعداد جمعیت آن است. چرا که جمعیت دهکده یوروس در طول فصل های متفاوت و از بین صد تا ۲۰۰۰ نفر در نوسان است. مردم این دهکده بیشتر نیازهای خود را به صورت اولیه و از اطراف دریاچه تامین می کنند و عمده فعالیت اقتصادی آن ها تولید صنایع دستی است.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جاهای دیدنی زوریخ سوئیس و جاهای تفریحی آن
سه شنبه 14 تير 1401 ساعت 23:7 | بازدید : 157 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس

 

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس

 

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس و قطب اقتصادی و فرهنگی کشور سوئیس و یکی از اصلی ترین سرمایه های اقتصادی اروپا است. علاوه بر اهمیت و ارزش اقتصادی، این شهر یک مکان لذت بخش و جذاب برای گردشگران است.

همجواری با دریاچه زوریخ و قرارگیری در دل کوه های آلپ، این شهر را به مکانی آرام و رویایی برای گردشگران تبدیل میکند. جاذبه های فراوان آن از موزه ها و ساختمانهای با معماری تاریخی و باشکوه تا مناظر طبیعی و شگفت انگیز،آب و هوای پاک و درخشان دریاچه باشکوه با کیفیت آب کم نظیر و چشم انداز بی انتهای کوه‌های زیبا و ارائه بهترین مراکز خرید در جهان این شهر را به جذاب ترین مقصد گردشگری تبدیل کرده است.

این شهر که بالاترین کیفیت های زندگی را به ساکنان خود ارائه می‌دهد، یکی از قانونمندترین و درعین حال شادترین کشورهای اروپا است که در آن خبری از ترافیک، هرج و مرج دیده نمی شود. چیزی که این شهر زیبا را شگفت انگیز می کند این است که شما در هر ساعت از شبانه روز تفریحات و سرگرمی های زیادی را برای انجام دادن پیدا میکنید و این یعنی که زندگی شبانه در زوریخ به اندازه روز، پرشور و هیجان انگیز است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه های طبیعی زوریخ، جاذبه های تفریحی، تاریخی و جاذبه های فرهنگی و هنری و جاهای دیدنی زوریخ آشنا شویم.

 

جاهای دیدنی شهر زوریخ

جاذبه های طبیعی

دریاچه زوریخ: این دریاچه  از جاهای دیدنی زوریخ سوئیس که توسط یخچال های طبیعی کوه های آلپ شکل گرفته بسیار تمیز است و دارای سواحل و مناطق مختلف است. اطراف دریاچه منطقه‌ای دیدنی برای استراحت در یک روز آفتابی است. علاوه بر این از جاذبه های دریاچه، تورهای کشتی است که میتوانید نمای زیبایی از شهر را بر دریاچه تماشا کنید.

کوه اتیلبرگ: اگر عاشق دیدن منظره های طبیعی و عالی هستید منطقه طبیعی Uetliberg با چشم اندازی از دریاچه زوریخ و کوه های سرسبز سر به فلک کشیده، مکان بسیار خوبی برای پیاده روی و لذت از طبیعت است. علاوه بر آن می توانید در کوه های آن گشت و گذار کنید با بالا رفتن از این کوه می توانید منظره ای پانوراما از شهر، دریاچه زوریخ و کوههای آلپ را مشاهده کنید.

در هر زمان از سال میتوانید از این کوه بازدید کنید اما توصیه می شود در بهار که گلهای کوه شکوفه کرده به بازدید آن بروید. برای رسیدن به قله ده دقیقه پیاده روی است. پیاده رو بسیار پهن است و حتی در شب نیز روشن است و به رستوران قله منتهی می شود و می توانید رمانتیک ترین شام خود را در بالای قله سرو کنید.

بورکلی پلاتز: از دیگر جاذبه های طبیعی گردشگری زوریخ می توان به بورکلی پلاتز (Burkliplatz) اشاره کرد. مکانی برای قایقرانی و یک مکان هنری با منظره کوه های آلپ در کنار دریاچه زوریخ است.

باغ گیاه شناسی زوریخ: از دیگر دیدنی‌های این شهر برای دوستداران طبیعت است. در این باغ مجموعه ای از گیاهان سراسر جهان در ۱۶ بخش قرار داده شده است.

باغ وحش زوریخ

بیش از ۳۶۰ گونه جانوری مختلف در دنیای عجیب و غریب و البته با استاندارد و کیفیت بالای این باغ وحش زندگی می‌کنند. پلنگ های برفی در میان منظره صخره‌های هیمالیا، پنگوئن هایی که در آب خنک شنا می کند خانواده فیل های آسیایی از دیدنی‌های این باغ وحش است و نکته جالب توجه در این باغ وحش این است که برای زندگی حیوانات آن محیط های طبیعی شگفت انگیزی را فراهم کرده‌اند که این محیط طبیعی زیبا خود یکی از جذابیت های باغ وحش است.

 

جاذبه های تفریحی زوریخ

محله قدیمی زوریخ (old town): بهترین مکان برای کسانی است که می خواهند درباره تاریخ و گذشته سوئیس اطلاعات کسب کنند. این مرکز تاریخی مملو از خانه‌های تاریخی و جذاب زوریخ است. بناها که قدمت آن به قرن سیزدهم هفدهم تا نوزدهم باز می‌گردد. در خیابان‌های این محله می توانید مغازه های عتیقه فروشی، بوتیک ها و کافه ها رستوران های زیادی پیدا کنید.

خیابان بانهوف: خیابان اصلی زوریخ و یکی از جذابترین خیابانهای خرید در اروپا است که توسط چشمه ها، درختان و ساختمان های برجسته معماری یکی از بهترین مکان های زوریخ برای بازدید است. مغازه های خیابان مملو از جواهرات و کالاهای لوکس است اما در داخل خیابان ساختمان های تاریخی و تماشایی نیز وجود دارد. در این خیابان می توانید بهترین مجموعه از برندهای ساعت سوئیسی را مشاهده کنید. معروف ترین طراحان جهان فروشگاه هایی را در این خیابان دارند. علاوه بر آن مغازه‌های شکلات و کافه های جذاب از دیگر شگفتی های این خیابان است.

 

جاذبه های تاریخی زوریخ

کلیسای گروس‌مونستر: کلیسای اصلی زوریخ است که با برج های دوقلوی خاص خود در آسمان شهر خودنمایی می کند. این کلیسا بین سده‌های یازدهم و سیزدهم ساخته شده است. اگر علاقه مند به معماری قرون وسطی باشید این مکان برای شما نمونه ای ایده‌آل است. تزیینات و معماری به کار گرفته شده در این کلیسا هر کدام قدمتی چند صد ساله دارد و بر شکوه و زیبایی آن افزوده است.

کلیسای فغامونستا (Fraumunster): این کلیسا که برای زنان اشرافی توسط امپراطور لودویگ ساخته شد از زیباترین کلیساهای شهر است قدمت این کلیسا به ساله ۸۵۳ برمیگردد. هرچند که کلیسا چیزهای زیادی برای دیدن دارد اما از مهمترین جاذبه های آن مجموعه زیبایی از پنجره های شیشه های رنگی است.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی تفریحات شانزه لیزه در رز آبی
دو شنبه 13 تير 1401 ساعت 21:21 | بازدید : 219 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تفریحات شانزه لیزه

 

 تفریحات شانزه لیزه

 

 

خیابان شانزه لیزه پاریس | Avenue des Champs-Élysées

همه پاریس را به عنوان زیباترین و رمانتیک ترین شهر دنیا می شناسند و خیلی ها آرزو دارند برای یک بار هم که شده به این شهر سفر کنند. پاریس جاذبه های فراوانی دارد و بناهای تاریخی، خیابان ها و محله های مشهوری در این شهر وجود دارند. اما در بین تمام این جاذبه ها و دیدنی ها، آوازه خیابان شانزه لیزه در سرتاسر جهان پیچیده است و از قدیم این خیابان مرکز خرید، مد و تفریح و … بوده است. امروزه می خواهیم در مورد خیابان شانزه لیزه صحبت کنیم و تاریخچه و اطلاعات لازم در مورد مشهورترین خیابان جهان را با شما در میان بگذاریم. با پارسیان سازه  همراه باشید تا با هم سری به پاریس بزنیم.

 

تاریخچه شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس خیابانی بسیار بزرگ، وسیع و مشجر و سرسبز به طول نزدیک به ۲ کیلومتر در دل شهر پاریس است و تقریبا تمام برندهای مشهور دنیا، کافه ها و رستوران های لوکس و مشهور در این خیابان حضور دارند. اما شانزه لیزه از چه زمانی به وجود آمد و چطور به این شهرت عالمگیر دست پیدا کرد؟ اگر بخواهیم در مورد تاریخچه این خیابان صحبت کنیم باید به سال ۱۶۴۰ میلادی برگردیم. در آن زمان در این منطقه فضاهای وسیع و خالی زیاد وجود داشت و به همین دلیل ردیفی از درختان در امتداد هم کاشته شدند که بعدها به یک خیابان تبدیل شد. جالب است بدانید که شانزه لیزه در زبان فرانسوی به معنای زمین های الیزه است که در اسطوره های یونانی معادل بهشت است. ژنرال کولبرن که در دربار لوئی چهاردهم کار می کرد ایده تبدیل کردن این منطقه به خیابانی مشهور و لوکس را مطرح کرد و به این ترتیب خیابان شانزه لیزه مشهور متولد شد.

 

 

ر سال ۱۷۲۴ خیابان شانزه لیزه گسترش پیدا کرد و به سایز کنونی رسید و در سال ۱۹۹۴ پیاده روهای وسیع و بزرگ این خیابان بازسازی و نوسازی شدند و رفت و آمد در آن را راحت تر کردند. در سال ۱۸۵۸ ظاهر پیاده روهای خیابان توسط بارون هوسمان اصلاح و زیباسازی شد و ثروتمندان جامعه، اشراف و بانکداران به این خیابان نقل مکان کردند. در آن روزگار، خیابان شانزه لیزه خیابانی لوکس و اعیان نشین با عمارت های اربابی باشکوه و قصرها و کاخ های مجلل و زیبا بود که هنوز هم برخی از آن ها باقی مانده اند.

 

امروزه مراکز خرید بزرگ و لوکس، فروشگاه های برند و مارک، کافه ها، رستوران ها و ادارات مختلف و مهمی در این خیابان وجود دارند و شانزه لیزه را به مکانی ایده آل برای پاریس گردی، خرید و آشنایی با فرهنگ پاریسی تبدیل کرده اند. همچنین ردیف درختان سرسبز و سر به فلک کشیده که در دو سمت خیابان قرار دارند شانزه لیزه را به یکی از زیباترین خیابان های جهان تبدیل کرده اند. جالب است بدانید شانزه لیزه به دلیل شهرت جهانی اش محل برگزاری مسابقات ورزشی بسیاری است و مثلا مرحله آخر مسابقه تور دو فرانس مشهور در خیابان شانزه لیزه برگزار می شود. خیابان شانزه لیزه در شب هم بسیار تماشایی و پرجنب و جوش است و چراغانی ها و نورپردازی های مختلف جلوه ای بسیار رویایی به این خیابان داده اند. در مناسبت های مختلف مثل کریسمس و سال نو هم چراغانی ها و تزئینات بسیار زیبایی در این خیابان انجام می شود که شاید تا به حال تصاویری از آن را دیده باشید.

پیاده روی در شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه به دو بخش تقسیم می شود: بخش پایینی که به میدان کنکورد نزدیک تر است و ساختمان های باشکوه و معروفی مثل قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت (Palais de la Découverte)، موزه هنری پتی پاله (Petit Palais) و کاخ بزرگ یا گراند پاله (Grand Palais) در همین بخش قرار دارند. بخش بالایی خیابان شانزه لیزه از میدان شارل دو گل آغاز می شود که به میدان اتوال هم شهرت دارد و طاق مشهور پیروزی پاریس در همین مکان قرار گرفته اند. در این بخش از شانزه لیزه باکلاس ترین و لاکچری ترین فروشگاه ها، رستوران ها، سینماها و مراکز خرید بزرگ و لوکس وجود دارند.

 

خیابان شانزه لیز در مقابل طاق پیروزی تمام می شود و از آن جا خیابان لا گراند آرمه شروع می شود. خیابان لا گراند آرمه در نهایت به طاق بزرگ لا دفانس و محله مشهور لا دفانس می رسد و از آنجا می توان چشم انداز بی نظیری به خیابان شانزه لیزه داشت.

 

جاذبه های مشهور در خیابان شانزه لیزه و تفریحات شانزه لیزه چه چیز هایی هستند ؟

شانزه لیزه حد فاصل میدان کنکورد و طاق پیروزی پاریس قرار گرفته و بناهای تاریخی و جاذبه های فراوانی در امتداد خیابان وجود دارند. برخی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانزه لیزه  و تفریحات شانزه لیزه عبارتند از:

 

پتی پاله | Petit Palais
میدان کنکورد | Place de la Concorde
موزه دو لورانژری | Musée de l’Orangerie
لا مادلن | La Madeleine
موزه دِزِگو دو پاریس | Musée des égouts de Paris
کاخ الیزه | Elysee Palace
مجسمه شار ل دو گل | La Statue du General de Gaulle
ساختمان تاریخی بالزاک | Le Balzac
مجسمه سیمون بولیوار | Simon Bolivar Statue

 

 

خرید در شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه علاوه بر جاذبه های تاریخی، مرکزی مشهور برای خرید کردن است. همان طور که گفتیم تمام برندهای لوکس و مشهور دنیا در شانزه لیزه شعبه دارند و اگر به دنبال خریدی لوکس و اوریجینال هستید این خیابان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برندهای مشهوری مثل لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صدها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند و بهترین و جدیدترین محصولاتشان را به مشتریان عرضه می کنند. علاوه بر این جواهرفروشی مشهور تیفانی هم در شانزه لیزه قرار دارد و جدیدترین جواهراتش را در بوتیکی بزرگ به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به مشتریان عرضه می کند.

در شانزه لیزه علاوه بر فروشگاه ها و بوتیک های شیک، صدها کافه و رستوران لوکس و مشهور هم وجود دارند که همیشه مملو از جمعیت هستند. اگر بعد از گشت و گذار و خرید در مشهورترین خیابان دنیا خسته و گرسنه هستید مطمئنا انتخاب های خوب و زیادی خواهید داشت. خیابان شانزه با طول حدودا ۲ کیلومتر و صدها بوتیک و مغازه و مرکز و خرید یکی از بایدها در سفر به پاریس است و برای بسیاری از افراد سمبل و نماد پاریس محسوب می شود.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه واتیکان در رز آبی
یک شنبه 12 تير 1401 ساعت 23:26 | بازدید : 241 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه واتیکان

 

جاذبه واتیکان

 

موزه واتیکان رم یکی از مشهورترین و شگفت انگیزترین دیدنی های تاریخی و فرهنگی ایتالیا می باشد.

در سفر خود همراه با تور ارزان رم از موزه واتیکان در رم دیدن کنید تا از  شگفتی های بزرگترین مجموعه هنری خصوصی جهان که در طی قرن ها شکل گرفته و برجای مانده است، شگفت زده شوید. در این موزه زیبا و خارق العاده می توانید تعدادی از گنجینه های هنری عالی جهان را مشاهده نمایید و لذت ببرید.

موزه واتیکان در رم از جاذبه واتیکان  (ایتالیایی: Musei Vaticani؛ لاتین: Musea Vaticana) شامل موزه های هنری عمومی و مجسمه سازی در شهر واتیکان هستند. این موزه آثاري از مجموعه هنری عظيمي را كه در طول قرن ها توسط پاپ ها گردآوری شده اند، نشان مي دهند كه شامل بسياري از مشهورترين مجسمه هاي روم و مهمترين شاهكارهاي هنر رنسانس در جهان است. این موزه ها تقریباً 70000 اثر دارد که از این تعداد 20000 اثر در معرض نمایش است. در حال حاضر 640 نفر در این موزه شاغل هستند که در 40 بخش مختلف اداری، علمی و مرمت کار می کنند.

پاپ ژولیوس دوم موزه واتیکان را در اوایل قرن شانزدهم تأسیس کرد. کلیسای سیستین با سقف خود که توسط میکل آنژ تزئین شده و Stanze di Raffaello که توسط رافائل تزئین شده است، در مسیر بازدیدکنندگان از موزه های واتیکان در تور اروپا قرار دارند. در سال 2017، این موزه توسط شش میلیون نفر مورد بازدید قرار گرفت. موزه واتیکان در رم چهارمین موزه هنری مشهور جهان می باشد که دارای کلکسیونی از آثار هنری و تاریخی شگفت انگیز است. در مجموع 54 گالری در این موزه وجود دارد.

 

منشأ موزه های واتیکان به یک مجسمه مرمر، خریداری شده در قرن شانزدهم باز می گردد که توسط لاوچان و پسرانش در 14 ژانویه 1506، در یک تاکستان در نزدیکی باسیلیکا سانتا ماریا مگیوره در رم کشف شد. پاپ ژولیوس دوم، جولیانو دا سانگالو و میکل آنژ بوناروتی را که در واتیکان مشغول به کار بودند فرستاد تا این کشف را بررسی کنند. پاپ به توصیه آنها، بلافاصله مجسمه را از صاحب تاکستان خریداری کرد. پاپ این مجسمه را که کشیش تروا، لائوکان و دو پسرش را که توسط مارهای غول پیکر مورد حمله قرار گرفته اند نشان می دهد، دقیقاً یک ماه پس از کشف آن، در واتیکان در معرض نمایش قرار داد.

بندیکت چهاردهم موزه کریستین را تأسیس کرد که برخی از مجموعه های واتیکان امروزی را شامل می شود. در تاریخ 1 ژانویه 2017، باربارا جتا مدیر موزه واتیکان شد و جایگزین آنتونیو پائولوچی شد که از سال 2007 مدیرعامل بود.

آثاری که باید ببینید

دیدن همه چیز در مجموعه های موزه های واتیکان در یک سفر کمی سخت است، این به دلیل تنوع بالای آثار موجود در این موزه می باشد که حدود ۸ کیلومتر به طول می انجامد! از جمله آثار برجسته این موزه که باید ببینید می توان به دانشکده آتن در اتاق های رافائل، استفانشی تریپتیچ اثر Giotto در گالری تصاویر و نقوش باستانی کلمبیایی Quetzalcoatl در موزه مردم شناسی اشاره کرد. شکوه نمایش های هنری موزه واتیکان رم در کلیسای سیستین به اوج خود می رسد، جایی که همه ساله میلیون ها گردشگر برای تحسین شاهکارهای میکل آنژ به آنجا سفر می کنند.

هنر و دین

چندین تور گشت و گذار در موزه واتیکان به بازدید کنندگان کمک می کند تا با آثار هنری بعضا پیچیده این موزه آشنا شوند. هنر و دین یک تور هنری به مدت 3 ساعت است که نشان دهنده شور و اشتیاق و مبارزات هنرمندان و پاپ هایی است که این آثار هنری را تهیه نمودند. این تور هنری شامل  بازدید از گالری کلیساها، اتاق رافائل، کلیسای سنت پیتر و کلیسای سیستین است. برای دیدن جزئیات بیشتر آثار مشهور میکل آنژ، حتما دوربین های شکاری همراه داشته باشید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه‌های جنوا در رز آبی
شنبه 11 تير 1401 ساعت 23:19 | بازدید : 183 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه‌های جنوا

 

جاذبه‌های جنوا

 

جنوا شهری در شمال غربی ایتالیا در مجاورت مرز فرانسه است و گرچه از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است و پر از جاذبه های تاریخی است ، اما گاهی اوقات مورد توجه گردشگران قرار نمی گیرد. گردشگران معمولاً در جستجوی آفتاب به محله های زیبا و دیدنی Portofino و Cinque Terre می روند. این شهر ویژگی های جالبی دارد؛ زادگاه کریستوفر کلمب ، دریانورد و کاوشگر مشهور آمریکایی است و سس پستو خوشمزه ، یکی از محبوب ترین طعم ها ، برای اولین بار در این شهر تهیه شده است. یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه این شهر وجود زندانی است که مارکوپولو ، جهانگرد مشهور ، داستان سفرهای خود را برای دیگران تعریف می کند. موقعیت این شهر که بین کوه و دریا واقع شده است در تمام طول سال آب و هوای مطبوعی دارد. این یک پرواز مستقیم 2 ساعته آسان از انگلستان است و اگر به دنبال یک شهر دیدنی هستید تا تاریخ و فرهنگ را ببینید و غذاهای خوشمزه را بچشید ، می توانید در هر زمان از سال به این شهر بروید.

 

 
 

در کجا اقامت کنید؟

اگر می خواهید رنسانس ایتالیا را بهتر بشناسید ، به هتل Mochia Genoa بروید. هتلی متعلق به قرن شانزدهم که در مرکز تاریخی جنوا واقع شده است و فقط 300 متر از کلیسای جامع سن لورنزو فاصله دارد. در این هتل روز را با نان های خانگی و مربا های ارگانیک در تراس شروع می کنید و شب را در اتاق های بزرگ با گچ بری های جذاب می گذرانید. اگر به دنبال هتل مجلل تری هستید ، به هتل بزرگ هتل ساوویا بروید. این هتل 5 ستاره ، مجلل ترین هتل این شهر ، در سال 1897 تاسیس شد و اشراف قدیمی ایتالیا علاقه خاصی به آن داشتند.

از کجا بازدید کنید؟

در اوایل دهه 1990 ، ساختمانهای زیادی در این شهر ساخته شده است ، بنابراین امروزه رستوران ها و کافه ها و جاذبه‌های جنوا  زیادی در بندر قدیمی وجود دارد. علاوه بر این ، آسانسور پانوراما ، جنگل های بارانی و بزرگترین آکواریوم اروپا باعث جذابیت بیشتر بندر می شوند. اگر می خواهید جنوا را با تمام زیبایی هایش بهتر کشف کنید ، در خیابان های عقب کاروگی که پشت بندر قرار دارد و به کاخ هایی مانند Piazza San Giorgio منتهی می شود قدم بزنید. یکی از باشکوه ترین خیابانهای جنوا خیابان پادشاهان به طول 250 متر است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این خیابان کاملاً پیاده رو است و از دو طرف با خانه های مجللی از قرن شانزدهم احاطه شده است. دو کاخ درخشان و عالی Piazza Rousseau و Piazza Bianco هستند که امروزه به گالری های هنری تبدیل شده اند و آثار استادان باستانی مانند آنتونی ون دایک ، کاراواجو و پائولو ورون را به نمایش می گذارند. می توانید آنها را ببینید. سوار آسانسور شیشه ای شوید و به پشت بام پانوراما Plaza Bianco بروید تا یکی از بهترین مناظر شهر را بدست آورید.

چه بخورید؟

ساکنان جنوا می گویند که یکی از معروف ترین انواع نان ایتالیایی ، فوکازیا ، در این شهر بندری اختراع شد. در اینجا این نان به صورت مربع های ضخیمی تهیه می شود که روی آن زیتون گذاشته می شود. این نان کاپوچینو به عنوان صبحانه خورده می شود. در اطراف Plaza Del Arbeh کافه های زیادی وجود دارد که می توانید صبح زود به آنجا بروید و یک صبحانه خوشمزه میل کنید. این بهترین مکان در جنوا برای تماشای بیدار شدن از شهر است. یکی از بهترین مکان ها برای صرف شام ، گذرگاه باریک به بندر است ، جایی که دکه هایی وجود دارد که la farinata ، نوعی پنکیک ساخته شده با آرد نخود را می فروشد. یک فروشگاه friggatori ماهی سرخ شده را درون کاغذ قیف می گذارد و آن را بین مشتریان توزیع می کند. مجاورت جنوا با دریا و کوه ها غذاهای متنوعی را برای آن به ارمغان آورده است ، بنابراین می توانید همزمان غذاهای دریایی تازه و همچنین لوبیا ، آجیل و زیتون بخورید. رستوران Zefrino ، واقع در نزدیکی خانه کریستوفر کلمبوس ، پر از غذاهای محبوب است و بسیاری از افراد مشهور برای صرف غذا به آنجا می روند. برای یک وعده غذایی اصیل جنوسی ، یک کاسه ماکارونی پخته شده با مقدار زیادی سس پسته سبز بخرید.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تور زوریخ ۱۴۰۱ در رز آبی و معرفی آن
پنج شنبه 9 تير 1401 ساعت 22:44 | بازدید : 175 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور زوریخ ۱۴۰۱

تور زوریخ ۱۴۰۱

 

بهترین زمان برای خرید تور زوریخ

اگر قصد سفر به زوریخ دارید باید برای سلیقه خوبی که دارید به شما تبریک بگوییم. مقصدی بی نظیر مملو از جاذبه‌های طبیعی و بکر و تاریخی است. برای رفتن به زوریخ همه فصول زیبایی خود را دارند، اگر رزوج هستید پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز به زوریخ سفر کنید، اگر فرزند کوچکی همراه شماست باید بدانید که فصل تابستان برای شما مناسب است و اگر به دنبال یک سفر بی نظیر هستید، زمستان‌ها می‌تواند برای شما خاطره‌ای زیبا باشد.

تور زوریخ ۱۴۰۱:

جاذبه‌های توریستی زوریخ

  • موزه هنرهای زیبا
  • باغ وحش زوریخ
  • خرید در خیابان اصلی زوریخ
  • بازدید از موزه فوتبال فیفا
  • نوشیدن قهوه با شکلات کیک سنتی سوئیس در کافه‌های زوریخ

ارز ، مبادله و نقاط نقدی در زوریخ

واحد پول مورد استفاده در سوئیس فرانک سوئیس است. کد ISO CHF است. فرانک سوئیس به 100 Rappen (Rp.) تقسیم می شود.

سکه در اسکناس های 5 ، 10 ، 20 و 50 Rappen و همچنین 1 ، 2 و 5 فرانک موجود است. همچنین اسکناس هایی با مبلغ 10 ، 20 ، 50 ، 100 ، 200 و 1000 فرانک وجود دارد.

یورو نیز در بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌های زوریخ پذیرفته شده است. با این حال، نرخ ارز به طور کلی نامطلوب است، بنابراین ارزش تغییر ارز خود را به فرانک سوئیس دارد. ساده‌ترین مکان برای انجام این کار، نقطه نقدی، شعبه اکثر بانک‌ها یا دفتر صرافی در ایستگاه قطار اصلی زوریخ است. علاوه بر این، می‌توانید محصولات بدون مالیات را پس از فرود و قبل از خروج از فرودگاه زوریخ خریداری کنید. قیمتهای مناسب و ساعات طولانی باز کردن، از جمله آخر هفته، فروشگاه‌های زوریخ روزانه صدها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. بسیاری از فروشگاه‌ها درایستگاه قطار اصلی زوریخ همچنین 365 روز در سال باز هستند.

زوریخ سوژه عکاسان

زوریخ بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس است و در شمال این کشور واقع‌شده است. از این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی سوئیس یاد می‌شود. دریاچه زوریخ نیز یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر و بهترین مکان برای عکاسی در تور سوئیس است. در کنار دریاچه، برج کلیسای فرامانستر قد علم کرده که به زیبایی‌های سوئیس می‌افزاید. جذابیت خیابان‌های سوئیس در زوریخ، این شهر را به سوژه‌ای بی‌پایان برای عکاسی تبدیل کرده است.

بهترین قیمت تور زوریخ

برای رفتن به زوریخ عوامل بسیاری در روند افزایش و یا کاهش قیمت تور زوریخ تاثیر گذار خواهند بود. اولین و مهمترین بخش آن، قیمت ارز خواهد بود. مورد دوم انتخاب هتل و یا نوع پرواز خواهد بود. باید شرایط موجودی پول و هزینه‌هایی که در طول سفر برای شما ایجاد می‌کند همه را در نظر بگیرید.

خرید تورهای اروپا از ژیوار

مفتخریم که 16 سال مجری مستقیم تورهای اروپا بوده‌ایم. با برگزاری تورهای متعدد به مقاصد مختلف اروپا و تورهای نمایشگاهی متخصص بودن خود را به مشتریان و همکاران ثابت کرده‌ایم از این رو موفق به دریافت جایزه مشتری‌مدارترین آژانس گردشگری ایران از دید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم. برای خرید یک تور اروپا به ویزای توریستی شینگن نیاز دارید و بس!

برای اخذ ویزای توریستی شینگن گروهی و FIT ( ویزای توریستی شینگن تکی) به مشاوره کارشناسان ویزای ژیوار برای جمع‌آوری مدارک نیاز دارید. خوشبختانه برای اخذ ویزای اروپا سابقه درخشان ژیوار این اجازه را به ما می‌دهد که به شما بگوییم نگران اخذ ویزای شینگن نباشید. بحثی از تضمینی بودن ویزای شینگن نخواهیم کرد، ولی باید مستحضر باشید که با ضمانت‌نامه‌هایی که از مشتریان دریافت خواهیم کرد، ابهامی برای صدور ویزا از طرف آفیسر پرونده پیش نخواهد آمد. 

با خرید تورهای اروپایی از ژیوار چه خدماتی دریافت خواهید کرد؟

  • هتل + صبحانه
  • پرواز رفت و برگشت
  • ویزای توریستی شینگن
  • راهنمای فارسی زبان از ایران
  • راهنمای فارسی زبان محلی
  • ترانسفر فرودگاهی
  • گشت شهری آپشنال
  • مشاوره رایگان قبل از سفر
  • جلسه معارفه و دوستانه تولیدر با مسافران
  • ترانسفر اختصاصی با اتوبوس‌های ویژه
  • بیمه نامه مسافرتی

موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دسرهای بلژیک
سه شنبه 7 تير 1401 ساعت 22:40 | بازدید : 202 | نویسنده : علی | ( نظرات )

دسرهای بلژیک

 

 دسرهای بلژیک

 

کوفته های وفل فرانسوی بلژیک Gaulettes

این دستور غذاها، که همچنین به عنوان گلوله شناخته می شود، زیبایی کریسمس مورد علاقه در بسیاری از جوامع با روابط بلژیکی است. به عنوان یک کودک، تعطیلات کامل تا زمانی که یک نفر در گریختن آرنج لازم قرار داده شود، باقی مانده از آرد را به خمیر که در حال حاضر غیرممکن است سخت می کند. نتیجه؟ کوکی های وفل خام گرم و معطر، پر از وانیل و قهوه ای قهوه ای قهوه ای. گوشت خوک بهترین خوراک است، زیرا آنها در طول سه روز اول جویدن و طعم بیشتری دارند.

توجه توجه کوک : آنها به نظر بسیار فانتزی هستند، اما هیچ تجهیزات خاصی از آهن وفل مورد نیاز نیست. همچنین می توان از آهن وفل بلژیکی یا آهن سرب استفاده کرد.

دسرهای بلژیک:

آنچه شما نیاز دارید

  • 1 پوند کره (نرم کننده)
  • 3 فنجان
  • شکر قهوه ای روشن
  • 6 تخم مرغ
  • 1 قاشق غذا خوری خالص
  • عصاره وانیلی
  • اختیاری: 1 قاشق چای خوری عصاره بادام (یا عصاره گردو سیاه)
  • 7 فنجان آرد (همه منظوره)
  • 1/4 قاشق چای خوری سودا
  • 1/4 قاشق چای خوری نمک

چگونه آن را بسازیم

  1. با استفاده از یک میکسر با سرعت متوسط، کره، قهوه ای قهوه ای، تخم مرغ و عطر و طعم کرم را خرد کرده، تا زمانی که مخلوط کرکی باشد.
  2. سرعت مخلوط را کاهش دهید و در مواد خشک خشک کنید تا خمیر کاملا مخلوط شود.
  3. یک وفل فرانسوی-بلژیکی را روی حرارت متوسط ​​تهیه کنید. یک توپ 1 اینچ خمیر را به هر قسمت از آهن پیش گرم کنید و بیش از 45 ثانیه در هر طرف بخورید تا شستشوی گرمای متوسط.
  1. گلوله ها زمانی انجام می شوند که قهوه ای طلایی می شوند. اجازه دهید آنها به طور کامل بر روی یک قفسه سیمی خنک شوند.
دستورالعمل تغذیه ای (در هر خدمت)
کالری 112
چربی کل 8 گرم
چربی های اشباع شده 5 گرم
چربی غیر اشباع 3 گرم
کلسترول 45 میلی گرم
سدیم 45 میلی گرم
کربوهیدرات ها 9 گرم
فیبر رژیمی 0 گرم
پروتئین 1 گرم

(اطلاعات تغذیه ای در دستور العمل های ما با استفاده از پایگاه داده جزء محاسبه می شود و باید برآورد شود. نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد.)

 

پیشینه وافل به بلژیک برمی گردد. این دسر خوشمزه  اغلب در دستگاه وافل ساز درست می شود به همین دلیل شکل و شمایل آن ها مثل هم است. وافل در تمام جهان سرو می شود و خواهان بسیاری دارد.

نمکستان: پیشینه وافل به بلژیک برمی گردد. این دسر خوشمزه  اغلب در دستگاه وافل ساز درست می شود به همین دلیل شکل و شمایل آن ها مثل هم است. وافل در تمام جهان سرو می شود و خواهان بسیاری دارد.

وافل به عنواند میان وعده، دسر و غذا سرو می شود. صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است شما می توانید وافل را برای یک وعده صبحانه کامل و لذیذ در نظر بگیرید. ترکیب وافل با خامه و توت فرنگی بسیار خوشمزه است و یا حتی این دسر را می توان با عسل و کره بادام زمینی و نوتلا ترکیب کرد.

وافل از آن دسته از غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد. پیشنهاد من به شما این است که اگر تا به الان وافل بلژیکی نخورده اید حتما آن را امتحان کنید پیشمان نمی شوید، یک غذا بسیار خوشمزه و ساده است که با طعمی لذیذ همه را مجذوب خود می کند.

 

کشور بلژیک در شمال غربی اروپا واقع شده است. مساحت این کشور 30528 کیلومتر مربع می باشد. این کشور یکی از کوچکترین و پرجمعیت ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. بلژیک از زمان استقلالش در سال 1830، یک دموکراسی نماینده به ریاست یک پادشاه موروث قانون اساسی بوده است. در ابتدا، بلژیک دارای یک شکل واحد دولتی بود. اما در دهه های 1980 و 90، اقداماتی برای تبدیل بلژیک به کشوری فدرال با اختیارات مشترک در مناطق فلاندر، والونی و پایتخت بروکسل صورت گرفت. شهر بروکسل، پایتخت این کشور می باشد.

بهتر است بدانید که بلژیک در مجموع 860 مایل (1،385 کیلومتر) با همسایگان خود مرز زمینی دارد. این کشور از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ و از جنوب با فرانسه همسایه است. بلژیک همچنین حدودا دارای 40 مایل (60 کیلومتر) خط ساحلی در دریای شمال می باشد.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تور سوئیس در آژانس مسافرتی رز آبی و معرفی آن
دو شنبه 6 تير 1401 ساعت 22:55 | بازدید : 148 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آژانس مسافرتی رز آبی

آژانس مسافرتی رز آبی

 

سوئیس را می‌توان یکی از زیباترین کشورها در تمام جهان دانست. کوهستان‌های شگفت‌انگیز آلپ، بناهای قرون‌وسطی و دشت‌های سرسبز و بی‌نظیر، سوئیس را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است به‌طوری که بسیاری از افراد آرزو دارند حداقل یک‌بار هم که شده به این کشور سفر کنند. برای سفر به سوئیس روش‌های زیادی وجود دارد. افرادی که قصد دارند به این کشور سفر کنند می‌توانند به‌صورت شخصی به رزرو تور و بلیت هواپیما بپردازند اما با توجه به اینکه این روش سختی‌های خاص خود را دارد بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا با استفاده از تورهای گردشگری به سوئیس سفر کنند.

تور سوئیس 1401

سفر با تور سوئیس این امکان را به وجود می‌آورد تا از مراحل مختلف سفر فقط لذت برد و از دسته و پنجه نرم کردن با مشکلات مربوط به رزرو هتل، بلیت هواپیما و اخذ ویزا دوری کنید. این در حالی است که سفر به سوئیس به‌صورت شخصی باعث خواهد شد گردشگران مشکلات مختلفی را طی سفر احساس کنند. با استفاده از تورهای گردشگری سوئیس می‌توان از بهترین نقاط گردشگری این کشور بازدید نمود. گردشگرانی که برای بار اول قصد دارند به سوئیس سفر کنند معمولاً هنگام ورود به این کشور سردرگم می‌شوند که دقیقاً از کدام نقطۀ آن باید بازدید کنند این در حالی است که در تور سوئیس همه‌چیز توسط لیدرهای باتجربه برنامه‌ریزی خواهد شد تا در مدت‌زمان محدود سفر بتوان از نهایت لذت بهره‌مند شد.

نکته‌ای که در رابطه با سوئیس باید بدانید این است که تنوع نقاط گردشگری در این کشور بی‌شمار است به همین دلیل قبل از اینکه به این کشور سفر نمایید باید با مناطق گردشگری آن آشنایی پیدا کنید و فهرستی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس تهیه کنید.

 

تور سوئیس در آژانس مسافرتی رز آبی:

 

بهترین زمان سفر به سوئیس با تور

انتخاب بهترین زمان برای تور سفر به سوئیس این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوانید به‌راحتی هرچه بیشتر از نقاط گردشگری موردعلاقۀ خود بازدید نمایید و تجربه‌ای مناسب از سفر به سوئیس داشته باشید. برای انتخاب زمان سفر به سوئیس باید قبل از هر چیز مشخص کنید که قصد دارید به کدام نقاط سوئیس سفر داشته باشید و کدام اماکن گردشگری موردعلاقۀ شماست؟ علاوه بر این باید تفریحات خود را نیز در نظر بگیرید چون در برخی از فصل‌ها امکان استفاده از برخی تفریحات وجود نخواهد داشت. به‌طور کلی افرادی که به سوئیس سفر کرده‌اند بهترین زمان برای سفر به این کشور را فصل تابستان می‌دانند چون در این فصل آب‌وهوای بسیار مناسب و دارد و می‌توان به‌راحتی به نقاط مختلف این کشور سفر کرد.

کوهستان‌های سوئیس که تقریباً زیباترین نقاط گردشگری این کشور را در دل خود جای داده‌اند در اوایل بهار و پاییز دمای بسیار پایینی دارند این در حالی است که در فصل تابستان دمای هوای این مناطق در اوج گرمای خود به چیزی در بین ۲۰ تا ۲۸ درجه می‌رسد که همین باعث می‌شود گردشگران احساسی فوق‌العاده از گردش در جاذبه‌های گردشگری کوهستان آلپ را تجربه نمایند.

از دیگر دلایلی که باعث شده است تور سوئیس تابستان بیشتر موردتوجه گردشگران قرار گیرد روزهای طولانی‌تر در این فصل است. افرادی که در تابستان به سوئیس و سایر کشورهای جهان سفر می‌کنند در طول روز مدت‌زمان بیشتری برای بازدید از نقاط گردشگری خواهند داشت. به‌خصوص سوئیس که پر از جاذبه‌های گردشگری طبیعی است و امکان بازدید از آن‌ها معمولاً در شب وجود ندارد.

 

افرادی که به ورزش‌های زمستانی علاقه دارند می‌توانند زمستان و اواخر پاییز را برای رزرو تور سوئیس زمستان انتخاب نمایند. سوئیس از برترین پیست‌های اسکی و مناطق ورزش‌های زمستانی برخوردار است به‌طوری که شبیه آن را در کمتر کشوری می‌توان مشاهده کرد. افرادی که قصد دارند در فصل زمستان به سوئیس سفر کنند می‌توانند از اماکن گردشگری مختلف در کوهستان‌های آلپ بازدید نمایند اما باید توجه داشته باشند که در فصول سرد وضعیت آب‌وهوا در این نقاط کمی نامتعادل است و به همین دلیل قبل از رفتن به نقاط کوهستانی باید از وضعیت آب‌وهوا مطمئن شد و تجهیزات لازم را به همراه داشت.

تورهای ترکیبی سوئیس

با توجه به اینکه هزینۀ تورهای خارجی مانند تور سوئیس ۱۴۰۱ تا حدی افزایش یافته است بسیاری از گردشگران ایرانی تصمیم گرفته‌اند تا تورهای ترکیبی را برای سفر به کشورهای مختلف انتخاب کنند. تورهای ترکیبی این امکان را به وجود می‌آورند تا با هزینه‌ای بسیار کمتر هم‌زمان از چند کشور بازدید کرد ضمن اینکه مدت‌زمان سفر نیز بسیار بهینه خواهد شد و می‌توان در سفر به نقاط مختلف حداکثر استفاده را برد.

تورهای ترکیبی سوئیس مانند تور سوئیس اتریش یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری است که در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان با آن به این کشورها سفر کرده‌اند. سفر با این تورها باعث خواهد شد تا از اتلاف زمان برای اخذ ویزا برای کشورهای مختلف نیز خودداری کرد چون هر دوی این کشورها در حوزه‌ی شینگن قرار گرفته‌اند و با یک ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد.

تور سوئیس فرانسه نیز جزء تورهای ترکیبی پرطرفدار است که می‌توان برای سفر به سوئیس انتخاب کرد. برای سفر به این دو کشور نیز به اخذ ویزاهای جداگانه نیازی نخواهد بود و می‌توان در مدت‌زمانی کوتاه از آن‌ها بازدید کرد به همین دلیل فرانسه و سوئیس جزء کشورهایی هستند که سفر به آن‌ها به‌صورت هم‌زمان گزینۀ مناسبی به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به سوئیس، فرانسه و اتریش با استفاده از تورهای ترکیبی فصل تابستان است چون این کشورها جزء کشورهای سردسیر به شمار می‌روند و برای افرادی که به آب‌وهوای سرد علاقه ندارند مناسب نیستند.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پکیج تور سوئیس و معرفی سوئیس
پنج شنبه 2 تير 1401 ساعت 1:16 | بازدید : 184 | نویسنده : علی | ( نظرات )

پکیج تور سوئیس

پکیج تور سوئیس

 

تور لوکس اروپا، سفر به سوییس، تور لوکس سوئیس، تور سوئیس نوروز ۱۴۰۱ از جمله مواردی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

امروزه با گسترش تکنولوژی و پیشرفت کشور ها استفاده از افراد حرفه ای برای هر فعالیتی الزامی می باشد. در مسافرت به عنوان یک هدف تفریحی لازم است تا راهنمایی باشد که به کلیه راه و چاه مسیر آگاه باشد. تورهای لوکس سوئیس به گردشگران امکان سفری لذت بخش و با کیفیت را ارائه میکند.

شرح و اطلاعاتی پیرامون تور سوئیس

یکی از پر متقاضی ترین اماکن برای سفر های تفریحی کشور های اروپایی می باشد. این کشور ها به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و نقاط تفریحی برای بسیاری از ایرانیان جذاب می باشد. تور لوکس سوئیس گزینه ای است که مورد توجه مسافران زیادی برای سفر به کشورهای اروپایی و حوزه شینگن می باشد. تور ها به دلیل دارا بودن امکانات بسیار بالا و اشراف کامل بر اکثر نقاط تفریحی همیشه به عنوان انتخابی مناسب پیش روی مسافران هستند. در این بین تور لوکس سوئیس گزینه ای است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

 

پکیج تور سوئیس:

 

دریافت ویزای شینگن

یکی از مهمترین قسمت های سفر به کشورهای اروپایی دریافت ویزا می باشد. حدود ۲۶ کشور اروپایی در حال حاضر در تعهد شینگن میباشند. این بدین معنا است که ورود به این کشورها نیاز به دریافت ویزای شینگن  دارد. با توجه به اینکه کشور های اروپایی جاذبه های توریستی بسیاری دارند میزان تقاضای مسافرت به این کشورها نیز بسیار بالا می باشد. تور لوکس سوئیس می تواند سفری رویایی برای افراد رقم زند. در این نوع از تورها معمولاً کشورهای مختلفی بازدید می شود تور سوئیس یکی از مواردی است که میتوان از آن به عنوان یک تور لوکس در کشورهای اروپایی یاد کرد. در تور سوئیس  لازم است تا  افراد در ابتدا اقدام به گرفتن ویزای شینگن کرده و پس از آن به سفر خود  بپردازند. یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای ورود به کشورهای حوزه شینگن استفاده از مراکزی است که می‌توانند این ویزا را دریافت کنند.

 

سفر با تور سوئیس

سوئیس از جمله کشورهایی است که با ویزای شینگن می توان به آن مسافرت کرد. این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی میباشد. سوئیس به عنوان گران ترین کشور اروپایی می تواند گزینه بسیار خوبی در تور لوکس اروپا باشد. دیدن کشور سوئیس  آرزوی افراد زیادی است و رسیدن به آن میتواند توسط انواع تورهای گردشگری محقق شود. دیدن از مناظر زیبای این کشور خاطره های رویایی از تور لوکس سوئیس را برای افراد رقم می زند. ما برای مسافرت به این کشور بهتر است قبل از هر اقدامی تحقیقات لازم در زمینه نحوه ورود و چگونگی دریافت ویزا را انجام دهیم. ایکاتور به عنوان مرکزی با تجربه در زمینه انواع مختلف سفر های اروپایی میتواند کمک شایانی به افرادی که تمایل به استفاده از تور لوکس سوئیس را دارند، داشته باشند.

 

 


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس
چهار شنبه 1 تير 1401 ساعت 1:29 | بازدید : 172 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

 

Jungfrau ( ترجمه شده "دوشيزه، باكره")، در ارتفاع 4158 متري ( 13642 فوت) يكي از قله هاي اصلي كوه هاي آلپ برن است كه بين كانتون شمالي برن و كانتون جنوبي واله ، در نيمه راه بين اينترلاكن و فيش قرار دارد. Jungfrau همراه با Eiger و Mönch ديوار عظيمي از كوه ها را مشرف به برنز اوبرلند و فلات سوئيس ، يكي از متمايزترين مناظر كوه هاي آلپ سوئيس ، تشكيل مي دهد.

 منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

منطقه ديدني يونگفراو سوئيس :

اين قله براي اولين بار در 3 آگوست 1811 توسط برادران ماير از آرائو و دو شكارچي بابونه از واليس رسيد. اين صعود به دنبال يك سفر طولاني بر فراز يخچال ها و گردنه هاي مرتفع كوه هاي آلپ برن بود. تا سال 1865 بود كه مسير مستقيم تري در سمت شمالي باز شد.

ساخت راه‌آهن Jungfrau در اوايل قرن بيستم، كه Kleine Scheidegg را به Jungfraujoch ، زين بين Mönch و Jungfrau متصل مي‌كند، اين منطقه را به يكي از پربازديدترين مكان‌هاي آلپ تبديل كرد. همراه با يخچال Aletsch در جنوب، Jungfrau بخشي از منطقه Jungfrau-Aletsch است كه در سال 2001 به عنوان ميراث جهاني اعلام شد.

نام Jungfrau ("دوشيزه، باكره")، كه به بلندترين كوه از سه كوه برجسته مشرف به منطقه اينترلاكن، همراه با Mönch ("راهب") و Eiger ("غرب") اشاره دارد، به احتمال زياد از نام Jungfrauenberg كه به Wengernalp داده شده است، علفزار آلپي كه مستقيماً رو به سمت شمال عظيم Jungfrau، در سراسر تنگه Trummelbach قرار دارد. ونگرنالپ به خاطر راهبه هاي صومعه اينترلاكن ، صاحب تاريخي آن، به اين نام خوانده شد. برخلاف تصور رايج، اين نام از ظاهر كوه پوشيده از برف نشأت نمي گيرد، كوهي كه شبيه يك زن محجبه است.

قله "باكره" در رمانتيسم اواخر قرن 18 تا 19 به شدت به عنوان "الهه" يا "كاهنه" رمانتيك شد. قله آن كه غيرقابل دسترس تلقي مي شد، تا قرن نوزدهم دست نخورده باقي ماند. پس از اولين صعود در سال 1811 توسط يوهان رودولف ماير، كوهنورد سوئيسي، اين قله به شوخي به عنوان "Mme Meyer" (خانم ماير) ناميده شد. [1] [2]

از نظر سياسي، Jungfrau (و توده آن) بين شهرداري هاي Lauterbrunnen (برن) و Fieschertal (Valais) تقسيم شده است. اين سومين كوه مرتفع آلپ برن پس از Finsteraarhorn و Aletschhorn در نزديكي آن است كه به ترتيب 12 و 8 كيلومتر (7.5 و 5 مايل) دورتر هستند. [3] اما از درياچه تون ، و بخش بزرگ‌تري از كانتون برن، برجسته‌ترين و نزديك‌ترين قله برنز اوبرلند است. با اختلاف ارتفاع 3600 متري (11800 فوت) بين قله و شهر اينترلاكناين، و شيب شديد جبهه شمالي، شهرت اوليه را براي غيرقابل دسترس بودن براي آن تضمين كرد.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس
چهار شنبه 1 تير 1401 ساعت 1:8 | بازدید : 157 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

آشنایی بامنطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

منطقه دیدنی یونگفراو سوئیس

 

Jungfrau ( ترجمه شده "دوشيزه، باكره")، در ارتفاع 4158 متري ( 13642 فوت) يكي از قله هاي اصلي كوه هاي آلپ برن است كه بين كانتون شمالي برن و كانتون جنوبي واله ، در نيمه راه بين اينترلاكن و فيش قرار دارد. Jungfrau همراه با Eiger و Mönch ديوار عظيمي از كوه ها را مشرف به برنز اوبرلند و فلات سوئيس ، يكي از متمايزترين مناظر كوه هاي آلپ سوئيس ، تشكيل مي دهد.

 

منطقه ديدني يونگفراو سوئيس :

اين قله براي اولين بار در 3 آگوست 1811 توسط برادران ماير از آرائو و دو شكارچي بابونه از واليس رسيد. اين صعود به دنبال يك سفر طولاني بر فراز يخچال ها و گردنه هاي مرتفع كوه هاي آلپ برن بود. تا سال 1865 بود كه مسير مستقيم تري در سمت شمالي باز شد.

ساخت راه‌آهن Jungfrau در اوايل قرن بيستم، كه Kleine Scheidegg را به Jungfraujoch ، زين بين Mönch و Jungfrau متصل مي‌كند، اين منطقه را به يكي از پربازديدترين مكان‌هاي آلپ تبديل كرد. همراه با يخچال Aletsch در جنوب، Jungfrau بخشي از منطقه Jungfrau-Aletsch است كه در سال 2001 به عنوان ميراث جهاني اعلام شد.

نام Jungfrau ("دوشيزه، باكره")، كه به بلندترين كوه از سه كوه برجسته مشرف به منطقه اينترلاكن، همراه با Mönch ("راهب") و Eiger ("غرب") اشاره دارد، به احتمال زياد از نام Jungfrauenberg كه به Wengernalp داده شده است، علفزار آلپي كه مستقيماً رو به سمت شمال عظيم Jungfrau، در سراسر تنگه Trummelbach قرار دارد. ونگرنالپ به خاطر راهبه هاي صومعه اينترلاكن ، صاحب تاريخي آن، به اين نام خوانده شد. برخلاف تصور رايج، اين نام از ظاهر كوه پوشيده از برف نشأت نمي گيرد، كوهي كه شبيه يك زن محجبه است.

قله "باكره" در رمانتيسم اواخر قرن 18 تا 19 به شدت به عنوان "الهه" يا "كاهنه" رمانتيك شد. قله آن كه غيرقابل دسترس تلقي مي شد، تا قرن نوزدهم دست نخورده باقي ماند. پس از اولين صعود در سال 1811 توسط يوهان رودولف ماير، كوهنورد سوئيسي، اين قله به شوخي به عنوان "Mme Meyer" (خانم ماير) ناميده شد. [1] [2]

از نظر سياسي، Jungfrau (و توده آن) بين شهرداري هاي Lauterbrunnen (برن) و Fieschertal (Valais) تقسيم شده است. اين سومين كوه مرتفع آلپ برن پس از Finsteraarhorn و Aletschhorn در نزديكي آن است كه به ترتيب 12 و 8 كيلومتر (7.5 و 5 مايل) دورتر هستند. [3] اما از درياچه تون ، و بخش بزرگ‌تري از كانتون برن، برجسته‌ترين و نزديك‌ترين قله برنز اوبرلند است. با اختلاف ارتفاع 3600 متري (11800 فوت) بين قله و شهر اينترلاكناين، و شيب شديد جبهه شمالي، شهرت اوليه را براي غيرقابل دسترس بودن براي آن تضمين كرد.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


14 نکته جالب در سفر با تور کنیا
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 21:12 | بازدید : 206 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور کنیا

 تور کنیا

 

یکی از متنوع ترین کشورها در شرق آفریقا ، کنیاست که چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این که آیا به دنبال تجربه سافاری ، ماجراجویی ، کوهنوردی یا فرصتی برای استراحت در سواحل ماسه سفید هستید ، این کشور خارق العاده همه چیز را دارد. در بین همه اینها ، مجموعه ای باورنکردنی از فرهنگ ها ، مناظر خیره کننده و یکی از دوستانه ترین مردم جهان وجود دارد.

و به همین دلیل است که ، هر زمان که از ما سوال می شود " برای بازدید از آفریقا ، کجا باید بروم؟" ، پاسخ ما همیشه روشن و سریع است ... کنیا!

بنابراین برای توضیح دلیل آن ، در اینجا 14 کار جذاب که در کنیا میتوانید انجام دهید، آورده شده است که باعث می شود شما برای سفر به این کشور زیبا ترغیب شوید.

 تور کنیا:

در ساحل دیانی تنی به آب بزنید

اینجا یکی از برگ برنده های کنیا است و اگر از عاشقان اقیانوس باشید ، احتمالاً این ساحل یکی از نقاط مورد علاقه شما در کشور کنیا نیز خواهد بود.

ساحل دیانی واقعاً بهشت اقیانوس هند است ، با شن و ماسه سفید که به طور مداوم توسط جزر و مد و درختان نخل پوشیده شده و مانند تصویری زیبا در قاب است.

اینجاست که می توانید در کنیا به استراحت کنید، به آرامش برسید ، لذت ببرید و کمی بیشتر از منظره های زیبا ، شنا در اقیانوس و از تاب خوردن در بانوج لذت ببرید.

بله ، استراحتگاه های زیادی در کنار ساحل قرار دارند ولی شن و ماسه هنوز هم جز املاک عمومی است ، به این معنی که با هر بودجه ای می توانید به راحتی از آن لذت ببرید!

با داشتن یک خط ساحلی فوق العاده زیبا ، قطعاً گذراندن وقت در ساحل دیانی یکی از بهترین کارها در تور کنیا است.

 

در بیولومینسانس کلیفی شنا کنید

 

در فاصله ای کمی دورتر از ساحل از دیانی ، شهر زیبا و کنار رودخانه ای کلیفی قرار دارد. این شهر شکوفا پراست از مجموعه های خلاق و در حال رشد که آن را به یک مرکز واقعاً سرگرم کننده از استعدادهای هنری و محیطی تبدیل کرده است. علاوه بر کافه های کوچک و فوق العاده دوست داشتنی و استودیوهای یوگا ، مناظر اینجا نیز بسیار شگفت انگیز است ، نهر مکان مناسبی را برای تماشای غروب آفتاب فراهم می کند.

ساحل کلیفی منظره ای بسیار نادر و جادویی از نور را ارائه می دهد. چراغی از نوعی دیگر ، موجوداتی که در آب اینجا زندگی می کنند با تشخیص حرکت ، شروع به درخشیدن میکنند ، این پدیده به نام زیست تابی معروف است. پلانکتون هایی که در اقیانوس سواحل شرق آفریقا زندگی می کنند دارای این ویژگی هستند و شب هنگام که هوا تاریک است وزمانی که شما در آب لگد می زنید ، آب را می پاشید یا حرکت می کنید ، باعث می شود که اقیانوس به شدت درخشان شود. این یک تجربه فوق العاده و هیجان انگیز است همانطور که شما با حرکات خود پلانکتون را به درخشیدن وا میدارید ، اما در عین حال بسیار رمانتیک است.

 

در ارتفاعات کنیا کوهپیمایی کنید

کوه کنیا مجموعه ای از افتخارات را به همراه دارد. این کوه نه تنها دومین کوه مرتفع آفریقا است که تقریبا در خط استوا واقع شده است ، بلکه همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو و ذخیره گاه زیست کره یونسکو قرار دارد.

اینجا همچنین یک پارک ملی است ...

سومین قله بلند کوه کنیا معمولاً قله ای است که بیشتر کوهنوردان به آن رسیده اند و تورهای همراه با راهنمای بسیاری نیزوجود دارد که در مسیرهای مختلف برای رسیدن به آنجا انجام می شود.ارتفاع و چالش این پیاده روی باید بسیار جدی گرفته شود ، اما اگر مطمئن هستید که برای این چالش آماده هستید ، سفر و تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

 

از واتامو دیدن کنید


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با مجارستان و پارک ملی آگلتک
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 22:9 | بازدید : 149 | نویسنده : علی | ( نظرات )

پارک ملی آگلتک

پارک ملی آگلتک

 

سفر به مجارستان این کشور باستانی و زیبا ، سفری بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده که با اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، رومانی و اوکراین هم مرز است. پایتخت این کشور بوداپست است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می شود. در سفر به مجارستان می توانید از جاذبه های فرهنگی آن که ثبت یونسکو نیز شده اند دیدن کنید، طبیعت اروپا را ببینید و از دومین دریاچه آب گرم دنیا لذت ببرید.


مجارستان سرزمینی ۱۱۰۰ ساله است که در حدود ۱۵۰ سال پیش از کشور اتریش مستقل گشت. فرهنگ مردم مجارستان از معروف ترین و شناخته شده ترین فرهنگهای اروپائی است. سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ آنها است. زبان خاص خود را دارا هستند که زبانی زیبا و مستقل است با ویژگیهای خاص کلامی خود. این کشور همواره مهد مخترعین و هنرمندان بزرگ بوده و دوستان بسیار خوب و مهربانی می توان در بین این مردم پیدا کرد.


جمعیت این کشور در حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر است و دارای مساحت ۹۳۰۳۰ کیلو متر مربع است. واحد پول این کشور فورینت و زبان رسمی آنان مجاری است.

 

پارک ملی آگلتک:

 

هزینه تفریح و ورودیه ها در سفر به مجارستان


کشور مجارستان و مخصوصا شهر بوداپست دیدنی های زیادی دارد که می توانید در سفر به مجارستان از آن ها بازدید کنید.
برخی از جاذبه های بوداپست در فهرست زیر آورده شده است:

  • گالری ملی مجارستان: حدود ۱۷ هزار تومان
  • موزه هنرهای زیبا: حدود ۲۷ هزار تومان
  • حوضچه آب گرم: میانگین بین ۴۲۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ تومان

در بوداپست تورهای پیاده‌ای موجود است که اکثر آن ها رایگانند؛ اما رسم این تورها این است که به راهنمایی که شما را همراهی می کند در انتهای سفر، انعام می دهید.

 

کلیسای سنت استفان

 

اگر به ابنیه مذهبی علاقمند باشید، در سفر به مجارستان قطعا از مشاهده “کلیسای سنت استفان” به وجد خواهید آمد. این کلیسا با آن گنبد با شکوهش را می توان از مهم ترین دیدنی های مقدس مجارستان دانست. این کلیسا در”بوداپست” واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی به سال های 1851-1906 بازمی گردد. قرار داشتن دست “سنت استفان” در حرم این کلیسا بر شهرت آن افزوده است. به طوری که همه ساله گردشگران و علاقمندان زیادی به قصد بازدید و زیارت به این کلیسا مراجعه می کنند.

 

دریاچه بالاتون

 

گاهی اوقات لازم است تا از فضای شهرنشینی دور شوید و به قلب طبیعت پناه ببرید. “دریاچه بالاتون” از جاذبه های معروف مجارستان است که یک استراحتگاه محبوب در نزد گردشگران به شمار می رود. با بازدید از این دریاچه آب شیرین می توانید بر کشتی های مسافربری سوار شوید و بی شک در سفر به مجارستان تجربه ای تازه و منحصر به فرد به دست خواهید آورد. یادتان باشد از قلعه ها، تاکستان و شهرک های دارای چشمه های آب گرم اطراف دریاچه هم دیدن کنید.

 

پارک ملی آگتلک

 

در شمال مجارستان “پارک ملی آگتلک” واقع شده است. پس از مراجعه به این پارک غاری را مشاهده می کنید که به عنوان تنها غار استالاکتیک اروپا شناخته می شود. در سفر به مجارستان بازدید از پارک ملی آگلتک فرصت خوبی برای آشنایی با گیاهان، حیوانات و روستاهای اطراف منطقه است.

 

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت تور فرانسه نوروز 1402 در رز آبی
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 1:19 | بازدید : 162 | نویسنده : علی | ( نظرات )

قیمت تور فرانسه نوروز 1402

 

 

اگر از اطرافیان‎‌تان بپرسید کدام شهر خارجی را برای سفر دوست دارند، احتمالا پاسخ تعداد زیادی از آنها «پاریس» است. پاریس، این شهر جادویی سال‌هاست که جای خود را در دل ایرانی‌ها باز کرده است؛ تقریبا از زمان شاه‌های قاجار. از همان سال‌ها بود که فرنگ رفته‌ها، با آب و تاب از رنگ و بوی پاریس حرف می‌زدند. هنوز هم خیلی از ما وقتی اسم پاریس می‌آید، تصاویر رویایی شانزه لیزه و کافه‌های کنار خیابان در ذهنمان نقش می‌بندد.

گذرنامه برای سفر پاریس

همین که بخواهید پایتان را از مرزهای کشور بیرون بگذارید، باید گذرنامه داشته باشید. مهم نیست که مقصد چه قدر دور یا نزدیک باشد، در هر حال شما باید گذرنامه یا همان پاسپورت‌تان را گرفته باشید. در واقع گذرنامه، معرف هویت شما در کشور مقصد است.

اگر گذرنامه ندارید، باید با تهیه مدارک به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید و برای گرفتن گذرنامه درخواست بدهید. حتی اگر گذرنامه هم دارید، فکر نکنید کار تمام است. گذرنامه شما باید از زمان اخذ ویزا تا شش ماه اعتبار داشته باشد. بنابراین پیش از هر اقدامی برای سفر به پاریس، از اعتبار گذرنامه‌تان مطمئن شوید.

ویزا پاریس (ویزا فرانسه)

اگر برای سفرتان تور فرانسه را انتخاب می‌کنید، خیال‌تان از بابت ویزا راحت باشد. بیشتر تورها خدمات ویزا را هم انجام می‌دهند. اما اگر خودتان می‌خواهید به طور مستقل وارد عمل شوید و کارهای سفر را انجام دهید، باید به فکر ویزا هم باشید.

اولین مرحله برای دریافت ویزا پاریس، گرفتن وقت سفارت است. پس از اینکه وقت سفارت را گرفتید، باید مدارک مورد نیاز را به پرسنل سفارت تحویل بدهید. پس از تحویل مدارک، از شما انگشت نگاری گرفته می شود در صورتی که مدارک شما کامل باشد و هدف سفر شما کارمند سفارت را قانع کند، به زودی ویزا پاریس را دریافت خواهید کرد.

اگر می‌خواهید درباره اخذ ویزا مطمئن باشید، تمام مدارک را به طور کامل تهیه کنید.

تور پاریس گزینه‌ای عالی برای سفر شما به این شهر است. البته در صورتی که تور فرانسه بخرید، علاوه بر پاریس، سایر شهرهای این کشور را هم خواهید دید. تور فرانسه قیمت های مختلفی دارد؛ عواملی نظیر تعداد شهرها، مدت اقامت و کیفیت هتل ها این قیمت را تعیین می‌کند. البته درباره قیمت تور پاریس، موضوع تعداد شهرها دیگر مطرح نیست و فقط مدت اقامت و کیفیت هتل اهمیت دارد.

زمانی که تور پاریس را برای سفرتان می‌خرید، اقداماتی نظیر ویزا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر و… برعهده تور است. شاید همین عوامل باعث شود که پرداخت قیمت تور پاریس، حتی اگر گران هم باشد، ارزشش را داشته باشد.

بهترین زمان برای سفر به فرانسه

تور فرانسه در تمامی زمان ها و فصول موجود است اما می توان بهترین زمان سفر به فرانسه بهار و پاییز است که هوا مطبوع است و می‌ توانید از قدم زدن در خیابان شانزه ‌لیزه، کافه ‌گردی، بازدید از موزه‌ های برتر جهان و البته طبیعت زیبای این کشور لذت ببرید. تقریبا از اوایل اردیبهشت تا اواخر تیر ماه بهترین فصول برای انتخاب تور فرانسه محسوب می شود. همچنین از اوایل شهریور تا اوایل آبان ماه نیز برای سفر به فرانسه به دلیل کاهش کثرت توریست گزینه انتخابی ایده الی برای شما به شمار می آید.

اگر می خواهید در صف های طولانی برای صرف غذا معطل نشوید اگر می خواهید از جاذبه های گردشگری فرانسه لذت بیشتری را ببرید و البته قدری سفر مقرون به صرفه تری در پیش روی شما باشد به شما توصیه می کنیم فصل پاییز را برای این سفر رویایی در نظر بگیرید. البته سفر به پاریس در زمستان مقرون به صرفه ترین انتخابی است که شما در پیش رو دارید. اگر سفرهای هیجان انگیز و شلوغ ایده ال شما است بهار را در لیست خود قرار دهید و اگر می خواهید رویایی ترین سفر خود را تجربه کنید توصیه می کنیم زمستان و پاییز را مد نظر قرار دهید.

عمدتا فرانسویان تعطیلاتشان را در کشور خود سپری می‌ کنند. در هنگام تعطیلات این کشور که از نیمه ماه ژوئیه شروع می‌ شود و تا آخر ماه آگوست ادامه می‌ یابد کلیه فعالیت‌ ها به حالت تعلیق در می ‌آیند مگر آن دسته از فعالیت‌ هایی که مرتبط با صنعت گردشگری باشند. در این موقع از سال شهرهایی مانند پاریس آکنده از گردشگران و بازدیدکنندگان تور فرانسه مرداد 1400 و تور فرانسه شهریور 1400 می ‌شوند. علاوه بر این هر دو سال یکبار در پاریس یکی از مهمترین نمایشگاه‌ های اتومبیل جهان برگزار می‌ گردد و خیابان ‌های آکنده از خودروهای نمایشی می ‌شوند. بنابراین زمان مناسبی برای بازدید از پاریس به شمار نمی‌رود.

 

قیمت تور فرانسه چقدر است؟

قیمت تور فرانسه نوروز 1402 در اکثر آژانس ‌های گردشگری بسته به نوع پرواز، کیفیت هتل و زمان سفر، با رنج ‌های قیمتی متفاوتی به گردشگران ارائه می‌ شود. عمده پروازها به مقصد فرانسه از طریق هواپیمایی ‌های AirFrance و IranAir انجام می ‌پذیرد و کیفیت هتل ‌ها بین چهار تا پنج ستاره متغیر است. قیمت حدودی تور فرانسه در فصول کم گردشگر که عمدتا شش ماهه دوم سال را شامل می‌ شود، ارزانتر از شش ماهه اول سال هزینه در برخواهد داشت.

 

قیمت تور فرانسه نوروز 1401


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رز آبی آژانس گردشگری و معرفی تور ترکیه
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 22:29 | بازدید : 155 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رز آبی آژانس گردشگری 

 

 

 

تور ترکیه: کشور ترکیه کشور اورآسیایی است که اغلب جوانان ایرانی دوست دارند به آنجا سفر نمایند، زیرا قسمتی از ترکیه فرهنگ اروپایی داشته و همچنین جاذبه‌های توریستی و گردشگری بالایی دارد. این کشور در گذشته دارای قیمتهای بسیار خوبی بود اما امروزه به دلیل افت قیمت لیر، تورهای اعزام به این کشور دچار اختلالات و مشکلاتی مانند کمبود مسافر شده اند. تور ترکیه از تهران و شهرهای بزرگ به تمام شهرهای توریستی ترکیه انجام می شود. شهرهای آنکارا، فاستانبول، ازمیر،آنتالیا، از شهرهای مهم و توریستی هستند که جوانان افغانی و ایرانی تمایل به مسافرت به این شهرها را دارند.

 ترکیه دارای آب وهوای عالی و مناسب در بعضی از فصل های سال است که مردم اغلب برای تعطیلات پایان سال و عید نوروز به آنجا سفر می کنند. هدف از برپایی تور ترکیه در ایران علاوه بر گردشگری، به منظور انجام یک سفر کم هزینه تر برای مردم است تا بتوانند یک سفر خارج از کشور نموده و از پس هزینه های آن هم بربیایند. این کشور به علت دسترسی فراوان به دریا دارای ساحل آرام و جنگل هایی دنج است که برای تمدید اعصاب مهم است.

 این کشور تاریخ وسیع دارد که بخشی ازآن به کشور ما هم ربط دارد، هنگام سفر با تور ارزان ترکیه باید گفت که این کشور زیبا دارای مراکز خرید فوق العاده با قیمت مناسب است، فروشگاه عمده لباس و کفش و کیف ،اجناس اروپایی،لوازم آرایش از جمله موارد خرید ایرانیان است. تور ترکیه برای افرادی که کاسب هستند برای آوردن اجناس هم مناسب است که همراه تور و افرادحاضر در جمع لوازم مورد نیاز و کسب و کار خود را رونق دهند.

 

رز آبی آژانس گردشگری :

 

تورهای مسافرتی و گردشگری تور ارزان ترکیه دارای کیفیت خوبی هستند و ارزان بودن تور دلیل بر بی‌کیفیت بودن تور نیست، گاهی یک تور با توجه به درخواست خود مسافران به شهری مانند وان سفر می کنند تا هزینه ها کمتر شده و بتوانند مدت زمان بیشتری را در ترکیه اقامت کنند. نوع پرواز،هواپیما، ساعت حرکت، هتل ها ومهمانپذیرها از مواردی است که موجب کاهش قیمت می شود.

شهر الینپوس یک شهر سرسبز و جذاب است و بقایای روم باستان در ان شهر دیده می شود که یک شهر توریستی وگردشگری است. جنگل و خانه های جنگلی شیکی دارد که می توان با خانواده در آنجا تفریح کرد. شهر دیگر آیوالیک است که در تابستان دارای مسافران زیادی در سواحل است که داخل این شهر آبشارهای قدیمی فراوانی همراه با خانه های کلبه ای شکل دیده می شود.

شهر کاپادوکیه پر از مجسمه های زیبا و جذاب بوده و انواع مجسمه های اسب درآن دیده می شود. بالن های هوایی زیبایی داشته در مواقعی از سال هوا می شوند.

شهر بورسا به دلیل جنگل ها و منابع طبیعی زیبایش مشهور است، غذاهای خوشمزه، دسر و آب نبات، کباب های معروفش با هزینه های نسبتا مناسب لذت بخش است. این شهر را می توان پیاده قدم زد. این شهر به علت کثرت درخت و مزارع سبز به بورسای سبز معروف است.

یکی دیگر از شهرهای سرسبز، آماسیه است که در وسط کوه قرار دارد، ازطرفی هم با ساحل همسایه است که معروف به شهر شاهزاده است و یکی از بهترین شهرها برای سفر در تابستان است. دارای چشمه آب معدنی گرم است.

ارزان ترین شهر تور ترکیه برای ایرانیان وان است که این روزها کمی شلوغ شده است. شهر دیگری که نزدیک دریای سیاه است شیله نام دارد، این شهر ساحلی و باستانی است و در تابستان شلوغ است. غذاهای محلی و جشنواره غذا و صنایع دستی با حضور گردشگران برپا می شود.

 

رز آبی آژانس


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس و معرفی آن
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 4:7 | بازدید : 198 | نویسنده : علی | ( نظرات )

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

 

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه مقر رسمی ریاست جمهوری، محل اقامت رئیس‌جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه است. این کاخ در محله سنت اونوره پاریس  واقع است

این کاخ بین سال‌های ۱۷۱۸ تا توسط آرماند-کلود مویه آرشیتکت فرانسوی به سبک کلاسیک برای اقامت کنت دِورو ساخته شد. پس از مرگ کنت در سال ۱۷۵۳ این کاخ به منظور اقامت  مارکز دو پمپیدور  یکی از معشوقه‌های لویی پانزدهم  از سوی وی خریداری شد. پس از این دوران این کاخ برای اقامت پرنسس باتیلد دورلئان دختر  پرنس کنده  مورد استفاده قرار گرفت. اما بعدها و پس از  انقلاب فرانسه  و در دوران  ناپلئون  به عنوان کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفت. از آن تاریخ نیز در دوره‌های مختلف بارها محل کاخ ریاست جمهوری فرانسه تغییر پیدا کرد اما سرانجام این کاخ در دوره والری ژیسکاردستن  دوباره به عنوان کاخ ریاست جمهوری انتخاب شد و تاکنون نیز این موقعیت را داراست.

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

هتل دِوغو

معمار آرماند-کلود مویه دارای ملکی بود که از جاده روستای رول، غرب پاریس جلوتر بود و از املاک سلطنتی، Grand Cours از طریق شانزه لیزه پشتیبانی می‌کرد. وی این قرارداد را در سال ۱۷۱۸ به لویی هنری هان د لا تور د اورن، کنت آورو (خانواده‌ها: دوک و شاهزادگان بویون و سدان: لا مارک | فون در مارک) فروخت، با این توافق که مولت یک هتل مخصوص برای این شهر بسازد. مقابل یک دادگاه ورودی و پشتیبان یک باغ قرار دارد. هتل d’vvux در سال ۱۷۲۲ تکمیل و تزئین شد، و اگرچه از آن زمان تغییرات زیادی را تجربه کرده‌است، اما همچنان نمونه‌ای خوب از سبک کلاسیک فرانسه است. در زمان مرگ او در سال ۱۷۵۳، اوروو صاحب یکی از خانه‌های بسیار مورد تحسین در پاریس بود و توسط پادشاه لوئی پانز دهم  به عنوان محل اقامت مارکیز دو پمپادور و معشوقه وی خریداری شد. مخالفان با آویختن تابلوهایی بر روی دروازه‌ها که نشان می‌داد: «خانه فاحشه پادشاه»، بیزاری خود را نسبت به رژیم نشان دادند. پس از مرگ او، دوباره این ملک به املاک سلطنتی بازگشت.

در سال ۱۷۷۳، توسط نیکلاس بوژون، بانکدار دربار و یکی از ثروتمندترین مردان فرانسه خریداری شد، که برای نگهداری از مجموعه افسانه‌ای خود به «خانه روستایی» مناسب و مجلل (برای شهر پاریس هنوز تا این حد گسترش نیافته بود) نیاز داشت. از نقاشی استادان بزرگ به همین منظور، او معماری را استخدام کرد تا تغییرات اساسی در ساختمان‌ها (و همچنین طراحی یک باغ به سبک انگلیسی) ایجاد کند. به زودی شاهکارهای مشهوری مانند سفیران هولبین (اکنون در گالری ملی لندن ) و بوهمیان فرانس هالس  (اکنون در لوور) به نمایش درآمد. تغییرات معماری و گالری‌های هنری وی باعث شهرت بین‌المللی این اقامتگاه به عنوان «یکی از خانه‌های برتر پاریس» شد.

کاخ سلطنتی و شاهنشاهی

کاخ و باغ‌ها توسط بوتیلد دو اورلئان، دوشس بوربون در سال ۱۷۸۷ به مبلغ ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ لیور از بوژون خریداری شد.این دوشس بود که آن را الیزه نامید. وی همچنین گروهی از کلبه‌ها را در باغهایی بنا نهاد که به نام همو د شانتیلی (Hameau de Chantilly) نامگذاری کرد، به نام همو در شاتو  د شانتیلی پدرزنش. با انقلاب فرانسه، دوشس از کشور فرار کرد و الیزه مصادره شد. اجاره داده شد. از این باغها برای غذا خوردن، آشامیدن و رقص استفاده می‌شد، تحت نام Hameau de Chantilly. و اتاق‌ها به خانه‌های قمار تبدیل شدند.

کاخ الیزه در سال ۱۸۰۳ به یوآخیم مورات و در سال ۱۸۰۸ به امپراتور ناپلئون فروخته شد. به الیزه-ناپلئون معروف شد. پس از نبرد واترلو ، ناپلئون به الیزه بازگشت و در ۲۲ ژوئن ۱۸۱۵ کناره‌گیری خود را در آنجا امضا کرد. سه روز بعد او از الیزه خارج شد.

قزاقهای روسی هنگام اشغال پاریس در سال ۱۸۱۴ در الیزه اردو زدند. اموال پس از آن به صاحب قبلی خود، دوش دو بوربن بازگشت، که سپس آن را به پسر عموی سلطنتی خود، لوئی پانزدهم، در سال ۱۸۱۶ فروخت.

اقامت رسمی رئیس‌جمهور

در دولت موقت  جمهوری دوم این کشور این کاخ، الیزه ملی نامیده می‌شد و محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور جمهوری فرانسه  بود. رئیس‌جمهور همچنین از چندین اقامتگاه رسمی دیگر، از جمله Ch includingteau de Rambouillet، چهل و پنج کیلومتری جنوب غربی پاریس، و همچنین قلعه Brégançon در نزدیکی تولون استفاده می‌کند.

در سال ۱۸۷۳، در دوره جمهوری سوم، الیزه اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری شد. در سال ۱۸۹۹،  فلیکس فاور  به عنوان تنها کارمند اداری که در کاخ جان داد، کشته شد. البته ادعا می‌شود که در هنگام بیماری فلایتیو کشته شده‌است.

در سال ۱۹۱۷، یک شامپانزه از محل کارخانه مجاور فرار کرد، وارد قصر شد و گفته شد که وی تلاش کرده‌است همسر رئیس‌جمهور ریموند پوانکره را به داخل درخت منتقل کند تا توسط محافظین الیزه خسته شود. رئیس‌جمهورپل دشانل ، که در سال ۱۹۲۰ به دلیل  بیماری روانی  استعفا داد، گفته شد که تحت تأثیر شاهکار شمپانزه چنان تحت تأثیر قرار گرفته بود که برای هشدار مهمانانش، هنگام پذیرایی‌های ایالتی، او را به پریدن در میان درختان واداشت.

کاخ الیزه در ژوئن ۱۹۴۰ بسته شد و در طول جنگ جهانی دوم خالی ماند. فقط در سال ۱۹۴۶ توسط وینسنت آئوریول،  رئیس دولت  موقت جمهوری فرانسه، اولین رئیس‌جمهور جمهوری چهارم از ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۴ دوباره اشغال شد. از ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۹، الیزه توسط شارل دوگل ، اولین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم. دوگل کمبود  حریم خصوصی  خود را دوست نداشت و نظارت بر خرید هتل مجلل هتل مارینی را برای اسکان مقامات ایالتی خارجی در بازدید از فرانسه انجام می‌داد و می‌گفت: «من ایده دیدار با پادشاهان را که با پیژامه در راهروهای من راه می‌روند دوست ندارم.»

الیزه باغهایی دارد که روسای جمهور بعد از ظهر روز باستیل تا سال ۲۰۱۰ میزبان مهمانی‌ها بودند. در آن سال، نیکلاس سارکوزی ، رئیس‌جمهور وقت، تصمیم گرفت که به دلیل بدهی زیاد فرانسه و بحران اقتصادی  سازماندهی این رویداد را متوقف کند.

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با ابزارهای مشتقه
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 1:12 | بازدید : 74 | نویسنده : علی | ( نظرات )

ابزارهای مشتقه

 

ابزارهای مشتقه

 

ریسک و عدم اطمینان را نمی‌توان از بازارهای مالی و اقتصاد جدا کرد. بسیاری از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران از راه‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا ریسک سرمایه گذاری های خود را کاهش دهند. میزان ریسک با ماهیت نوع دارایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

برخی از کالاها از قبیل کالاهای کشاورزی، محصولات اولیه مانند نفت یا فلزات گران‎‌بها دارای نوسان قیمت زیادی هستند؛ بنابراین طی دهه‌های اخیر محققان و فعالان اقتصادی، ابزارهای متعددی را برای کنترل و کاهش ریسک در بازار ایجاد کرده‌اند. یکی از ابزارهای نوین، ابزارهای مالی مشتقه است. ابزارهای مشتقه هم می‌توانند ریسک‌های موجود را کنترل کنند و هم با ارائه ابزارهای متنوع حجم معاملات و نقدینگی را افزایش دهند و در کل کارایی بازارهای مالی و سرمایه را بهبود بخشند. در ادامه به تعریف ابزارهای مشتقه و انواع آن‌ها می‌پردازیم.

اوراق مشتقه

اوراق مشتقه یا Derivatives اوراق بهادار با قیمتی هستند که ارزش آن‌ها از یک یا چند دارایی پایه مشتق می‌شود؛ به عبارت دیگر اوراق مشتقه بر اساس دارایی پایه خود شناخته می‌شوند. این دارایی‌ها می‌توانند هم فیزیکی باشند مانند کالاها و محصولات و هم می‌توانند دارایی مالی مانند سهام، اوراق قرضه، شاخص‌های بازار و … باشند. قراردادهای مشتقه توافقی بین دو طرف قرارداد است که بر روی یک دارایی پایه انجام می‌شود.

یکی از اهداف مهم ایجاد ابزار مشتقه در بازار، کنترل ریسک‌های مالی است. افرادی که پیش‌بینی کاهش قیمت یا افزایش قیمت را در بازار دارند، به کمک این اوراق می‌توانند ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند و موقعیت‌های معکوسی را همراه با انجام معاملات خود اتخاذ کنند. همچنین یکی دیگر از اهداف وجود اوراق مشتقه را می‌توان متنوع‌سازی دارایی های سرمایه گذاری دانست. فعالان بازار با ترکیب اوراق مشتقه با سایر دارایی های خود می‌توانند استراتژی های معاملاتی مختلفی را اتخاذ کنند و ریسک پرتفوی یا سبد دارایی خود را کاهش دهند (برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب چگونه ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهیم؟ را مطالعه فرمایید). این ابزارها به افراد کمک می‌کنند تا در روندهای صعودی و نزولی بازار موقعیت مناسب خود را اتخاذ کنند.

 

ابزارهای مشتقه :

تاریخچه اوراق مشتقه در جهان و ایران

اوراق مشتقه براساس قرارداد بین افراد ایجاد می‌شود. این قرارداد در حال حاضر سازوکاری قانونی و مشخصی دارد. در گذشته این قراردادها به صورت توافق بین افراد بود و مردم را قادر می‌ساخت تا محصولات و دارایی های خود را بفروشند و نیازمندی‌های خود را تأمین کنند. در همه جای دنیا این توافق‌ها وجود داشته است. این توافق‌ها شامل تحویل کالا در آینده و پرداخت هزینه آن در زمان حال یا بالعکس بوده که به نوعی اوراق مشتقه امروزی را به یاد می‌آورد؛ اما می‌توان اولین بازار رسمی ابزار مشتقه را در بازار حق تقدم شیکاگو در سال ۱۹۷۳ نام برد. در این بازار ابزارهای مالی آغاز به فعالیت کردند و به تدریج در سایر بازارها نیز فعال شدند. اکنون این ابزار در بورس‌های دنیا معاملات پررونقی دارد و انواع مختلفی از آن معامله می‌شود.

در ایران، بازار اوراق مشتقه از سال ۱۳۸۷ در بورس کالا آغاز شد و معاملات قراردادهای آتی شامل کالاهای مفتول مس، شمش طلا و سکه طلا راه‌اندازی شد. در سال‌های بعد، کالاها و ابزارهای دیگری نیز به این بازار اضافه شده و هم‌اکنون نیز مورد معامله قرار می‌گیرند.

 

انواع اوراق مشتقه

ابزارهای مشتقه انواع مختلفی دارند که براساس نوع دارایی پایه از هم متمایز هستند. نوع معاملات این اوراق نیز با هم متفاوت است. به طور کلی چهار نوع ابزار مشتقه مالی در بازار وجود دارد که در ادامه به تعریف و توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

قراردادهای آتی

قراردادهای آتی یا Futures Contract یکی از انواع ابزارهای مشتقه متداول در بازارهای مالی در دنیا است. در این قرارداد فروشنده تعهد می‌کند در زمان مشخصی (زمان سررسید) مقدار معینی از یک کالای مشخص را به قیمت مشخص به خریدار بفروشد. خریدار نیز در این قرارداد متعهد می‌شود این کالای مشخص را در زمان سررسید خریداری کند؛ به عبارت دیگر قرارداد آتی توافقنامه‌ای مبتنی بر خرید یا فروش دارایی مشخص در زمان مشخص در آینده با قیمت تعیین شده اکنون است. در این نوع معامله پول مورد مبادله برای قرارداد تا زمان تحویل پرداخت نمی‌شود و طرفین جهت حسن انجام معامله مبلغی را به عنوان ودیعه نزد اتاق پایاپای، به عنوان وجه تضمین حسن انجام قرارداد می‌سپارند.

هم اکنون در بازار بورس کالای ایران، قراردادهای آتی زعفران، پسته و زیره سبز معامله می‌شود.

قراردادهای اختیار معامله

قرارداد اختیار معامله یا Option قراردادی است که در آن یک طرف، اختیار (حق) خرید یا فروش کالایی را از طرف دیگر می‌خرد و طرف دیگر این حق را به او می‌فروشد.

این قرارداد به دو نوع قرارداد اختیار خرید و قرارداد اختیار فروش تقسیم می‌شود.

اختیار خرید، قراردادی است که خریدار آن، این حق را دارد تا دارایی مشخصی با کیفیت مشخص را با قیمت تعیین شده در زمان مشخص در صورت تمایل از فروشنده اختیار، خریداری کند. فروشنده اختیار خرید نیز تا زمانی که خریدار اختیار حق خود را اجرا نکند، تعهدی ندارد. زمانی که خریدار اختیار خرید، حق خود را اجرا کند، فروشنده اختیار خرید باید حق خود را مطابق تعهد اجرا کند.

اختیار فروش، قراردادی است که خریدار آن، این حق را دارد تا کالای مشخص با مشخصات تعیین شده و قیمت مشخص را در زمان مشخص در صورت تمایل به فروشنده اختیار بفروشد. در مقابل فروشنده اختیار فروش تا زمانی که خریدار حق خود را اجرا نکند هیچ تعهدی ندارد. در صورتی که خریدار اختیار فروش، حق خود را اجرا کند، فروشنده باید تعهد خود را نیز اجرا کند.

در بازار اختیار معامله ایران تاکنون چند سهم و کالا مورد معامله قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب قراردادهای اختیار معامله مراجعه کنید.

پیمان های آتی

پیمان آتی یا Forward Contract قراردادی است که در آن دو طرف قرارداد، متعهد می‌شوند که یک کالا با کیفیت مشخص با قیمت مشخص را در زمان تعیین شده مبادله کنند. این قرارداد در بازارهای غیررسمی و خارج از بورس انجام می‌گیرد. در زیر به چند نکته در خصوص تفاوت‎‌های پیمان‌های آتی و قراردادهای آتی اشاره شده است:

  • قراردادهای آتی در بازار بورس معامله می‌شوند، ولی پیمان‌های آتی در بازارهای خارج از بورس معامله می‌شوند.
  • در پیمان‌های آتی نیاز است که دو طرف معامله همدیگر را بشناسند، ولی در قراردادهای آتی این‌گونه نیست.
  • برای پیمان‌های آتی استاندارد مشخصی مثل قوانین بورس وجود ندارد، ولی برای قراردادهای آتی استانداردهای بورس باید رعایت شود.
  • در پیمان‌های آتی عمدتاً قیمت‌ها شفاف نیستند، ولی در قراردادهای آتی این قیمت‌ها شفاف‌اند.

قراردادهای معاوضه

قرارداد معاوضه یا Swap Contract قراردادی است که در آن دو طرف قرارداد، متعهد می‌شوند دو دارایی یا منافع حاصل از دو دارایی را با کیفیت مشخص و به نسبت تعیین شده برای مدت مشخص، معاوضه کنند. پس از سررسید قرارداد معاوضه، دو دارایی یا منافع حاصل از دو دارایی به صاحبان بر می‌گردد. این قرارداد عمدتاً به صورت غیررسمی و خارج از بورس انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در بازار ایران، تنها قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله فعال هستند.

بازار خارج از بورس

بازار بورس مکانی است که خریداران و فروشندگان معاملات خود را در آن انجام می‌دهند. این بازار سازوکاری مشخص دارد که قراردادها بر اساس استانداردهای این سازوکار هستند. قیمت‌ها در بازار بورس به صورت سیستم حراج مستمر تعیین می‌شوند. معاملات در بازار بورس توسط نهادهای ناظر و مسئول پیوسته نظارت می‌شود و در صورت عدم رعایت قوانین، متخلفان جریمه یا مجازات می‌شوند. در مقابل بازار خارج از بورس، بازاری است که در آن معامله بین خریداران و فروشندگان از طریق تماس تلفنی یا اینترنتی انجام می‌شود. نحوه قراردادها در این بازار، توافقی بین معامله‌گران بوده و قوانین مطابق با قوانین بورس در آن وجود ندارد. در بازار خارج از بورس معامله‌گران می‌توانند قیمت‌های مورد نظر خود را اعلام کنند و طبق قیمت‌های اعلام شده، معامله انجام شود.

اوراق مشتقه هم در بازارهای بورس معامله می‌شوند و هم در بازارهای خارج از بورس. اوراق مشتقه در بازار خارج از بورس حجم بیشتری دارد. این اوراق در بازار خارج از بورس قوانین مشخصی ندارند؛ اما قوانین مشتقه در بازار بورس مشخص شده است؛ بنابراین می‌توان گفت که ریسک اوراق مشتقه در بازار خارج از بورس بیشتر است.

بازار مشتقه در ایران

در بازار مشتقه ایران ابزارهای مشتقه متعددی معامله می‌شوند. به دلیل وجود قوانین فقهی و لزوم رعایت موازین شریعت، برخی از ابزارهای مورد معامله در دنیا تغییر کرده و به صورت اوراق اسلامی درآمده است. هم اکنون ۴ بازار مختلف در بازار مشتقه ایران فعالیت می‌کنند که در شکل زیر قابل مشاهده هستند.

موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دریاچه پلاستیرا
یک شنبه 15 خرداد 1401 ساعت 22:6 | بازدید : 155 | نویسنده : علی | ( نظرات )

دریاچه پلاستیرا

 

 

دریاچه پلاستیرا

 

 

یونان روسیه

موضوع مهاجرتنه تنها برای یونانیان قومی که در خارج از موطن تاریخی خود زندگی می کنند، مرتبط باقی می ماند. انجمن برای مهاجران در مورد چگونگی بحث می کند مسائل حقوقیو مشکلات انطباق در جهان یونان و در عین حال حفظ و رواج فرهنگ روسیه. یونان روسیه ناهمگن است و همه مهاجرانی را که به زبان روسی صحبت می کنند متحد می کند. در عین حال، در سال های اخیر، این کشور انتظارات اقتصادی مهاجران از کشورها را برآورده نکرده است اتحاد جماهیر شوروی سابق، در ارتباط با آن مهاجرت معکوس مردم را مشاهده می کنیم.

یک آخر هفته ایده آل تنها سواحل و مهمانی های پر سر و صدا نیست، و فکر می کنیم بسیاری از رمانتیک ها در این مورد با ما موافق هستند. دریاچه های یونان که نیمی از آنها اعلام شده است پارک های ملی، مکان مناسبی برای تعطیلات آخر هفته خواهد بود. می‌توانید با قایق پیک نیک داشته باشید، اسب‌سواری یا قایق‌رانی را تمرین کنید، یا به سادگی گله‌های پرندگان مهاجر را در یکی از اسکله‌های چوبی خلوت Plastiras، Kerkini و دیگر دریاچه‌های یونان تماشا کنید.

 
  1.  

    پارک ملی دریاچه کرکینیاین پارک هزاران گونه جانوری و گیاهی را در خود جای داده است و یکی از غنی ترین پارک ها در تمام یونان است. تمامی شرایط برای دوچرخه سواری و پیاده روی، هیپودروم، اسکله با امکان اجاره قایق و کاتاماران. این پارک دارای دوچرخه و کانو اجاره ای، قهوه خانه های دنج و نقاط تفریحی است.

  2.  

    پلاستراس- یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی در یونان با لیست عظیمی از گزینه های سرگرمی. می توانید در یک سفر با قایق در پایین رودخانه شرکت کنید، از مزرعه اسب دیدن کنید، برای پیاده روی در کوه ثبت نام کنید یا قدرت خود را با کوهنوردان حرفه ای و صخره نوردان بسنجید. مسیرهای کوهستانی اطراف Plastiras برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، جنگل‌های انبوه برای تیراندازی با کمان و پیاده‌روی، و خود دریاچه برای کایاک‌سواری، قایق رانی و رفتینگ ایده‌آل هستند. لطفاً توجه داشته باشید که قلمرو دریاچه محافظت شده است ، بنابراین بهتر است در اینجا در فعالیت های "خودجوش" شرکت نکنید - به شما توصیه می کنیم یک بسته گشت و گذار بخرید که شامل چندین پیاده روی و فعالیت های ورزشی به انتخاب شما می شود. و بازدید را فراموش نکنید روستاهای اطراف Plastiras عبارتند از: Kalyvia، Rousseau، Sekliza و Neraida.

  3. پرسپس

    پرسپس- مکانی ایده آل برای کسانی که به سادگی از سر و صدا و شلوغی شهر خسته شده اند. این دریاچه توسط یک جنگل مخروطی خوشبو با تار عنکبوتی از مسیرهای پیاده‌روی احاطه شده است و در ماه‌های زمستان مرکز اسکی Pisoderio در نزدیکی آن فعالیت می‌کند. در دریاچه یک مرکز پشتیبانی توریستی "Συνοδοί Βουνού" ("همراهان کوه") وجود دارد که به برنامه ریزی سفرها و جذب گروه هایی برای اسب سواری، شنا و قایق رانی کمک می کند.

  4. تریکونیدا

    تریکونیدا- اکثر دریاچه بزرگاحاطه شده توسط تعدادی از روستاها و شهرک های رنگارنگ. مثلاً از روستاها فرموس، دوگری و واریامسیرهای پیاده‌روی زیبا به دریاچه و در پای آن منتهی می‌شوند کوه های پانتولیکومرکز صخره نوردی و کوهنوردی در موقعیت مناسبی قرار دارد. همچنین یک مرکز در کنار دریاچه وجود دارد. ورزشهای آبیبا مدرسه اسکی روی آب، ویک بورد (این ترکیب وحشتناکی از موج سواری، اسنوبرد، اسکیت بورد و اسکی روی آب است) و قایق سواری. و در روستاهای Paravola و Paleocariaشما حتی می توانید برای یک تور بر فراز دریاچه با هلیکوپتر ثبت نام کنید یا با چتر نجات بپرید!

  5. کرمستون

    کرمستون– بزرگترین دریاچه مصنوعیکشورواقع بین زیبا روستاها و آگرینیو. سرگرمی اصلی گردشگران محلی قایق رانی و کایاک سواری است، سایر ورزش ها به نوعی در اینجا ریشه نگرفتند. همه چیز درباره یونانهمچنین توصیه می کند که از روستاهای مجاور اطراف Cremaston دیدن کنید - مهد فرهنگ، سنت، آشپزی و ... صنعت شراب یونانی!

 

زیبا در یونان، نه تنها دریا. ده ها تن از زیباترین دریاچه ها در اشکال و اندازه های مختلف از زمان های بسیار قدیم چشم انداز هلاس را زینت داده اند. در این مقاله می خواهم از پربازدیدترین و جذاب ترین آب های یونان به شما بگویم.

دریاچه تریهونیدا

زیبایی شگفت انگیز این دریاچه در فلات اتولی واقع شده است. این یکی از بیشترین است دریاچه های بزرگدر کل یونان با مساحت 96 کیلومتر مربع و عمق 57 متر یک اکوسیستم تالابی پیچیده با اهمیت ماهیگیری، زیبایی شناختی و اکولوژیکی است. بیش از 140 گونه پرنده در بسترهای متراکم نیزار پناه می گیرند. از این تعداد، 30 گونه در کتاب قرمز ثبت شده و در معرض خطر نابودی قرار دارند.باتلاق های آهکی در دشت نزدیک ساحل قرار دارند. مناظر زیبامکمل باغ های زیتون و مرکبات، و همچنین درختان بید، اکالیپتوس، خرزهره و چنار. در بهار، می توانید ببینید که چگونه نیلوفرهای آبی سفید سطح آینه دریاچه را تزئین می کنند و چگونه ارکیده های وحشی، گلادیول ها و سیکلامن ها شکوفا می شوند. پس از استشمام عطر دل انگیز آنها، مطمئناً می خواهید دوباره به اینجا بازگردید. دریاچه Trihonida زیستگاه بسیاری از گونه های کمیاب ماهی های آب شیرین و موجودات دیگری مانند مارماهی و گورنارا است. غذاهای لذیذی که از ساکنان این آب انبار تهیه می شود را حتما در پساروتاورناهای محلی امتحان کنید.
از غروب آفتاب لذت ببرید که طی آن انعکاس آخرین پرتوهای غروب خورشید بر روی دریاچه با انعکاس پنجره های متعدد خانه های روستای محلی تکمیل می شود. همچنین می توانید با سفر با کاتاماران یا پرواز با پاراگلایدر هیجان انگیز دریاچه را بهتر بشناسید.
دریاچه های پرسپس

 

دریاچه های پرسپس

این پادشاهی شگفت انگیز آب در نتیجه ذوب شدن یخچال های طبیعی در دوران باستان بوجود آمد. دریاچه های پرسپا بزرگ و پرسپا کوچک در منطقه یونانی فلورینا واقع شده اند. آنها در نگاه اول هر توریستی و چشم انداز اطراف را مجذوب خود می کنند کوه های بلندو جنگل های انبوه هیچ یک از مسافران را بی تفاوت نمی گذارد. مساحت پرسپا کوچک 47.35 کیلومتر مربع و عمق آن تنها 8 متر است، در حالی که مساحت پرسپا بزرگ 272 کیلومتر مربع و عمق آن به 55 متر می رسد. دریاچه های پرسپ میزبان هزاران پرنده است. بسیاری از آنها مانند پلیکان نقره ای، حواصیل و باکلان در معرض انقراض یا نابودی هستند. در نقطه رصد ویژه Parathiritirio می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد پرندگان به دست آورید و همچنین آنها را از طریق تلسکوپ تماشا کنید. پس از عبور از پل شناور دریاچه مالایا پرسپا، به جزیره سنت آشیل خواهید رسید. در اینجا ویرانه‌های یک کلیسای مسیحی سه ایوانی متعلق به قرن دهم پس از میلاد وجود دارد. ه. و در خلیج Psaradon شما می توانید نقاشی های سنگی بی نظیری را ببینید. با کرایه یک "شناور" - یک قایق چوبی بزرگ، می توانید آرام و آرام روی دریاچه قدم بزنید.
دریاچه پلاستیرا

 

دریاچه پلاستیرا

مردم این دریاچه را "سوئیس یونانی" یا "سوئیس کوچک" می نامند. این دریاچه با مساحت 25.2 کیلومتر مربع و عمق 60 متر در محل رودخانه باستانی Tauropos در قرن بیستم ایجاد شده است. دریاچه پلاستیرا به عنوان مخزن و منبع تامین آب برای دره تسالیایی مجاور و منطقه آگراف عمل می کند. از سبز قله های کوهبسیاری از نهرهای کوچک به یک مخزن بزرگ می ریزند. اینجا هر فصلی در نوع خود منحصر به فرد و وسوسه انگیز است. بهار عاشقانه با چمن سبز، آواز پرندگان و درختان گل، تابستان گرم، پاییز طلاییو زمستان زیبا و مخملی شما می توانید با قدم زدن در اطراف محیط زیبای دریاچه و همچنین قایق رانی، کایاک سواری، پیروگ یا پدالو، اتحاد کامل با طبیعت را احساس کنید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی جاذبه شهر لوگانو در رز آبی
پنج شنبه 12 خرداد 1401 ساعت 20:22 | بازدید : 153 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه شهر لوگانو

جاذبه شهر لوگانو

 

 

شهر لوگانو در سوئیس

شهر لوگَنو (Lugano) در بخش لوگنو در ایالت تیچینو در جنوب کشور سوئیس واقع شده‌است و ۵۵٬۰۶۰ نفر جمعیت دارد. به علت نزدیکی به و همزبانی با ایتالیا، بخش عمده‌ای از شرکت‌های مالی و بانک‌های لوگانو به شهروندان ایتالیایی خدمات ارائه می‌کنند.

لوگانو به علت برخورداری از هوایی معتدل، مجاورت با دریاچه لوگانو و کوه‌های آلپ، در فصول بهار و تابستان از عمده شهرهای توریستی سوییس به‌شمار می‌رود. هر ساله در میانه تابستان فستیوال جاز و اواخر تابستان فستیوال بلوز در این شهر برگزار می‌شود. لوگانو همچنین دارای دانشگاهی با دانشکده‌های علوم ارتباطات، اقتصاد، معماری و انفورماتیک می‌باشد.

لوگانو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر منطقه تیچینو به حساب می‌آید. زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سوئیس در تعطیلات تبدیل کرده است.

معماری، پوشش گیاهی و سبک زندگی اینجا، حال و هوای ایتالیایی منطقه را بازتاب می‌دهد.

قسمت قدیمی لوگانو | LUGANO’S OLD TOWN

قسمت قدیمی شهر لوگانو از میان سه میدانی که تالار شهر آن را محصور کرده‌اند، قد برافراشته است. یک تراس وسیع درست در روبروی کلیسای سن لورنزو، کلیسای جامع لوگانو گسترده شده است. این کلیسا که در اصل به سبک رومانسک ساخته شد، در قرون ۱۳ و ۱۴ بزرگ‌تر شده و در قرن ۱۷ و ۱۸ تحت دگرگونی‌های زیادی قرار گرفت. نقاشی‌های دیواری زیبا هنوز هم در فضای داخلی باروکی بنا باقی مانده‌اند. برای دسترسی به دریاچه می‌توانید از خیابان‌های پر پیچ این نقطه شهر پایین رفته و یا پلکان‌هایی که دو خیابان موازی را متصل می‌کنند دنبال کنید.

موقعیت جغرافیایی لوگانو

شهر لوگانو (Lugano) در بخش لوگنو در ایالت تیچینو در جنوب کشور سوئیس واقع شده‌است.به علت نزدیکی به و همزبانی با ایتالیا، بخش عمده‌ای از شرکت‌های مالی و بانک‌های لوگانو به شهروندان ایتالیایی خدمات ارائه می‌کنند. لوگانو به علت برخورداری از هوایی معتدل، مجاورت با دریاچه لوگانو و کوه‌های آلپ، در فصول بهار و تابستان از عمده شهرهای توریستی سوییس به‌شمار می‌رود. هر ساله در میانه تابستان فستیوال جاز و اواخر تابستان فستیوال بلوز در این شهر برگزار می‌شود. لوگانو همچنین دارای دانشگاهی با دانشکده‌های علوم ارتباطات، اقتصاد، معماری و انفورماتیک می‌باشد.

زیبایی های شنیدنی لوگانو

لوگانو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر منطقه تیچینو به حساب می‌آید. زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سوئیس در تعطیلات تبدیل کرده است.معماری، پوشش گیاهی و سبک زندگی اینجا، حال و هوای ایتالیایی منطقه را بازتاب می‌دهد.

دریاچه لوگانو، آینه‌ تمام قد کوهستان آلپ

بروید. برای لذت بردن از مناظر کنار دریاچه  از جاذبه شهر لوگانو توصیه می‌کنیم پارک «چیویکو» (Civico) را امتحان کنید. لاله‌هایی که کنار دریاچه روییده‌اند شگفت‌انگیز هستند.

از کوه سان سالواتوره و کلیسای جامع لوگانو بازدید کنید

از اینجا به سمت کوه سان سالواتوره بروید. از کلیسای جامع لوگانو تا اینجا بیشتر از ۲۰ دقیقه با ماشین نخواهد بود. به افق بی‌انتها و مناظر خیره‌کننده آلپ از کوه نگاه کنید و تجربه‌ای بی‌همتا بسازید. می‌توانید از فضای سبز آلپی پارک «سان گراتو» (San Grato) لذت برده و سوئیس مینیاتوری را هم تماشا کنید. این مینیاتور شما را به گردشی در کل کشور سوئیس دعوت می‌کند. قبل از آنکه عصر فرا برسد، حتماً به سمت «ویلا دل بالبیانلو» (Villa del Balbianello) رانده و از مناظر کوه «جنروسو» (Generoso) نیز در میان راه لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه های پرتوریا
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 23:34 | بازدید : 206 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه های پرتوریا

 

پرتوریا شهری قدیمی و دیدنی است که در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد و پایتخت اجرایی و اداری این کشور محسوب می شود. پرتوریا در لغت به معنای عشق برادرانه است و جمعیت آن به یک میلیون نفر می رسد، جالب است بدانید که در فصل پاییز شکوفه های ارغوانی رنگ درختان جوالدوز جلوه ی بی نظیری را به این شهر می بخشند و گردشگران زیادی هستند که برای تماشای این منظره ی بی نظیر به این شهر آفریقایی سفر می کنند. ما هم در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تا اطلاعاتی درباره شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی به شما عزیزان بدهیم تا در صورتی که قصد سفر به این شهر زیبا را داشتید با آشنایی داشته باشید.

 

جاذبه های پرتوریا :

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم پرتوریا شهری قدیمی و زیبا در کشور آفریقای جنوبی است که در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ واقع شده است. این شهر یکی از مناطق دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می شود و به دلیل معماری بی نظیر و طبیعت جذابی که دارد جز بهترین مناطق گردشگری این کشور قرار گرفته است. صاعقه های پرتوریا در آفریقای جنوبی به سبب واقع شدن در نیم کره جنوبی زمین و نزدیکی به قطب جنوب و همچنین قرار گرفتن در منتهی الیه قاره آفریقا از ویژگی های خاصی برخوردار است. این صاعقه ها که از بهار در آفریقای جنوبی در ماه اکتبر آغاز می شود و تا آخر اواخر پاییز در این کشور ادامه می یابند، معمولا خوشه ای بزرگی از رعد و برق ها، ممتد و با قدرت آزادسازی برق بسیار زیاد هستند به گونه ای که در یک چشم به هم زدن می تواند تا هشت خوشه ی کوچک و بزرگ را در افق پدید بیاورد و از همین رو  که شهروندان و به ویژه گردشگران در این کشور هنگام مشاهده چنین پدیده ای که به کرات نیز اتفاق می افتد با علم به قدرت تخریبی بالای آن، حتما دقایقی توقف کرده به تماشای زیبایی های آن می پردازند.

 

نام شهر پرتوریا از سازنده ی آن که «پرتوریوس» بود نیز الهام گرفته شده و در اواسط قرن نوزدهم میلادی و سال ۱۸۵۵ بنیان اولیه آن نیز بنا نهاده شد. این شهر در بین مردم آفریقای جنوبی با نام شهر درخت جوالدوز نیز شهرت دارد زیرا در گوشه و کنار این شهر هزاران درخت جوالدوز وجود دارد و به نوعی می‌توان آن را شاخصه طبیعی شهر به حساب آورد. شهر پرتوریا در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال ژوهانسبورگ واقع شده و توسط تپه‌هایی که در راستای چین خوردگی های طبیعی سلسله کوه ماگالیسبرگ (Magaliesberg) شکل گرفته‌ اند، احاطه شده است. شهر پرتوریا نقش مهمی در معادلات سیاسی و دولتی کشور آفریقای جنوبی ایفا می کند و اکثر ادارات و وزارتخانه های خارجی و مراکز دیپلماتیک در این شهر قرار دارند. در پرتوریا همچنین تعداد زیادی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سطح بالا و معتبر قرار دارند که از ان جمله می‌توان به دانشگاه آفریقای جنوبی که بزرگترین مرکز دانشگاهی آموزش از راه دور در قاره آفریقا محسوب می‌شود اشاره کرد.

 

از جمله دلایل محبوبیت شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی معماری بی نظیر ساختمان ها و سبک شهرسازی آن است. اگر بخواهیم درباره معماری سبک معماری شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی صحبت کنیم باید بگوییم الهام گرفته از دوران استعمار می باشد و البته رگه هایی از هنر بومی آفریقای جنوبی هم در آن پدیدار است. در پرتوریا بسیاری از عمارات و ابنیه تاریخی ارزشمند وجود دارد که در هنگام سفر باید از آن‌ها دیدن کنید. برخی از مهمترین آثاری که در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی می توانید مشاهده کنید نیز شامل  عمارات اتحادیه می شود که جلسات هیات دولت آفریقای جنوبی در آن برگزار می گردد و تقریبا می توان معماری بسیار تحسین برانگیزی دارا می باشد. دیگر بنای تاریخی که ارزش دیدن را دارد بنای تاریخی ورترکر(Voortrekker)  است که با نمایی از سنگ گرانیت، از آثار ملی آفریقای جنوبی محسوب می‌ شود. از دیگر ساختمان‌ های زیبای این شهر می ‌توان به اقامتگاه ریاست جمهوری اشاره کرد که بسیار بنایی زیبا و دیدنی به شمار می رود. ساختمان بانک مرکزی، استادیوم ورزشی لوفتوس ورسفلد (Loftus Versfeld) و بنای بسیار زیبای تئاتر دولتی آفریقای جنوبی اشاره کرد.

 

جاذبه های پرتوریا


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


luvtd جشن های مجارستان
یک شنبه 1 خرداد 1401 ساعت 2:3 | بازدید : 312 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جشن های مجارستان

 

 

در آستانه بهار بسیاری از شهرها و روستاها در گوشه گوشه جهان شاهد جشنهای خیابانی هستند که هر یک به نوعی سنتها و فرهنگ سرزمین خود را به نمایش می گذارند.در شهر کوچکی در مجارستان هم مردم لباس هیولاهای ترسناک را به تن می کنند و با راه پیمایی خیابانی تا می توانند سر و صدا به راه می اندازند.تاریخچه این جشن سنتی به قرن پانزده میلادی برمی گردد. بر اساس افسانه های تاریخی، مردم شهر برای مقابله با مهاجمان ترک، خود را به شکل هیولاهای ترسناک درآوردند و آنها را از خود راندند.

جشن های مجارستان


این هیولاهای عجیب و غریب در زبان محلی بوسو خوانده می شوند و به نظر می رسند بر خلاف ظاهر عجیبشان، خوش سلیقه هستند.یکی از آنها به خبرنگار یورونیوز گفت: «یک بوسوی خوب همیشه زیباترین دخترها را پیدا می کند.»در آخرین روز این جشن شش روزه، هیولاها تابوتی را که نماد زمستان است، بر دوش می گذارند و به آتش می سپارند.آندره آ هاجاگوس، گزارشگر یورونیوز از قلب این جشن خیابانی می گوید: «در لحظه اول بوسوها شاید کمی ترسناک به نظر برسند، اما در واقعیت خیلی مهربان هستند و فقط می خواهند چند لحظه ای خوش باشند.

 

مجارستان که در تاریخ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۹ تبدیل به جمهوری پارلمانی دموکراتیک شد، امروزه به عنوان یک کشور توسعه‌یافته شناخته می‌شود. کشوری که از کشورهای مطرح گردشگری در جهان است و بر اساس آخرین اطلاعات موجود و رسمی سالانه حداقل ۱۰٫۲ میلیون گردشگر را به خود جلب می کند. یکی از برنامه های جانبی جشن بزرگ و خیابانی روز 20 آگوست به عنوان روز پایه گذاری مجارستان، که به عنوان روز "سنت استفان" – نخستین پادشاه مجارستان و بنیانگذار پادشاهی - نیز یاد می شود، جشنواره ای خیابانی به نام جشنواره نان است. این جشن تا آنجا مهم است که از این روز با عنوان "نان مجارستانی ها" نیز یاد می شود.

 

جشن های مجارستان

 

جاذبه های گردشگری در تور مجارستان

ساختمان پارلمان

این ساختمان در کنار رود دانوب یکی از زیباترین بناهای اروپا و به قولی زیباترین پارلمان در دنیا می باشد. همواره یکی از جاذبه ها و مراکز دیدنی بوداپست برای توریستها و جهان گردان ساختمان پارلمان بوداپست می باشد. بنای این ساختمان سنگی و طرحی نئوگوتیک دارد.

میدان قهرمانان

این میدان با مجسمه هایی بسیار زیبا از سرداران دلیر کشور مجارستان مکانی بسیار باشکوه در شـهر بوداپست می باشد و در کنار این میـدان موزه هنرهای زیبای بـوداپـست و پارک شهرقرار دارند.

دریاچه بالاتون

دریاچه بالاتون بزرگترین دریاچه طبیعی اروپاست که در نزدیکی شهر بوداپست واقع شده است و هتلهای بسیار زیبا با امکانات آب درمانی و ماساژ در کناره های دریاچه همواره درانتظار جهانگردان است. قایقرانی و جت اسکی سواری از ورزشهای مفرح و شادی بخش این دریاچه محسوب می گردد و رستوران های سنتی در فضای آزاد در کناره این دریاچه فضایی بسیار زیبا و دیدنی و خاطره انگیز را برای گردشگران مهیا نموده است. دریاچه بالتون یکی از دریاچه های بزرگ اروپا و دریاچه ای توریستی تفریحی است که در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. فاصله این دریاچه با بوداپست در حدود ۱۲۰ کیلومتر می باشد و با قطار با یک سفر دو ساعته قابل دسترسی است.

دریاچه آبگرم هویز

دریاچه آبگرم هویز بزرگترین دریاچه آب گرم جهان است که در مجارستان واقع شده است. این دریاچه در بخش غربی دریاچه Balaton واقع شده است. شهر هویز ( Heviz ) یک شهر کوچک و زیباست که از خصوصیات بارز آن چشمه آب گرمی است که در هوای سرد حدود ۱۵ درجه ، دمایی حدود ۲۷ درجه سانتیگراد دارد و البته سرشار از املاح معدنی است که خاصیت درمانی به این دریاچه میدهد.

قلعه بودا ( Buda Castle )

یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری بازدیدکنندگان از بوداپست ، قلعه بزرگ بودا میباشد که دو موزه در این قلعه وجود دارد و منشا این مجموعه باشکوه به قرن ۱۳ میلادی باز میگردد .

جزیره مارگیت

این جزیره در میان رود دانوب قرار گرفته و دارای طبیعتی سبز و آرام می باشد و محل مناسبی جهت اوقات فراغت و ورزش میباشد.

تپه گلرت

بر فراز این تپه می توان دید کامل و زیبایی از شهر بوداپست که از دو قسمت بودا و پشت تشکیل شده را داشت. این تپه را به نام یک اسقف که در حفظ دین مسیحیت در کشور مجارستان ایستادگی کرد و به نقل از تاریخ در این راه کشته شد نام گذاری کرده اند.

 
 

موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه های گردشگری ناپل در رز آبی
یک شنبه 18 ارديبهشت 1401 ساعت 4:18 | بازدید : 229 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه های گردشگری ناپل

جاذبه های گردشگری ناپل

 

جاذبه‌های دیدنی ناپل در تور ایتالیا

 

هنگام بازدید از ناپل،‌ حتماً‌ این جاذبه‌ها را فراموش نکنید

یکی از شهرهای بزرگ ایتالیا که در سواحل غرب آن وجود دارد ناپل نام دارد. دریای تیرنی در رو به روی این شهر واقع‌شده است. این شهر بزرگ با 3 میلیون جمعیت سومین شهر بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود. در این مقاله برای کمک به شما در نوشتن یک برنامه تور ایتالیا مناسب جاذبه‌های گردشگری این شهر را برای شما شرح می‌دهیم.

 

 جاذبه های گردشگری ناپل

آتش‌فشان وزوو

 

از مشهورترین آتش‌فشان‌های اروپا می‌توان آتش‌فشان وزوو را نام برد که واقع در شرق ناپل است. این آتش‌فشان به خاطر اتفاقی که در سال 79 بعد از میلادی رخ داد معروف شد. زیرا فوران آن موجب نابودی شهرهای پمپئی و هرکولانیوم شد. امروزه شما می‌توانید با تور ایتالیا از دامنه این کوه آتش‌فشانی دیدن کنید و بالا بروید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

 

 

موزه ملی باستان‌شناسی ناپل

 

از دیگر جاذبه‌های ناپل می‌توان موزه باستان‌شناسی آن را نام برد. این موزه در سال 1750 در یک ساختمان بسیار زیبا ساخته‌شده است. درگذشته این ساختمان برای سربازهای سواره‌نظام بوده که امروزه به یک موزه بسیار جذاب تبدیل‌شده است. اگر اهل گردشگری تاریخی هستید، حتماً با تور ایتالیا به این منطقه سفر کنید.

 

این موزه در شمال بندر واقع‌شده است و رفتن به آن بسیار راحت است زیرا در نزدیکی آن یک ایستگاه مترو وجود دارد. در این موزه شما شاهد آثار روم و یونان باستان هستید و همچنین آثاری از شهرهای پمپئی و هرکولانیوم در آن وجود دارد.

 

از دیگر آثاری که در این موزه وجود دارد می‌توان موزاییک‌های باقی‌مانده از خرابه‌های پمپئی، مومیایی‌های باقی‌مانده، مجسمه‌های مرمر از اسطوره‌های باستانی، مجموعه‌ای بزرگ از اشیاء که مربوط به دوران مصر باستان است، نام برد.

بنابراین اگر اهل تاریخ هستید و از تماشای آثار قدیمی لذت می‌برید با تور ایتالیا از این موزه دیدن کنید.

 

 

دخمه‌های San Gennaro

 

دخمه‌های San Gennaro واقع در این شهر بسیار اسرارآمیز و جالب است زیرا که شمارا به اعماق زمین می‌برد و شمارا با دنیای زیرزمین آشنا می‌کند. شما از طریق راهروها و تونل‌ها وارد این دخمه می‌شوید. این دخمه شامل دوطبقه در زیرزمین است. در طبقه پایین آن بیش از 3000 نفر دفن شده‌اند و بسیار اسرارآمیز است. طبقه بالایی آن بزرگ‌تر است و بر روی دیوارهای آن نقاشی‌های جالبی شده است. اگر با تور ایتالیا سفر کرید و قصد تجربه یک حس جدید را داشتید حتماً از این دخمه دیدن کنید.

 

 

ویرانه‌های شهر هرکولانیوم

 

همان‌طور که گفتیم شهر هرکولانیوم توسط فوران آتشفشان وزوو تخریب شد. این شهر بازمانده بسیار جالب و دیدنی است و برای هر گردشگری که با تور ایتالیا به این شهر می‌آید تجربه جدید محسوب می‌شود.

باوجوداینکه فاصله این شهر تا آتشفشان نسبت به شهر پمپئی بیشتر است اما بااین‌حال به‌طور کامل نابود شد. ولی این فاصله موجب این شد که بهتر نگهداری شود و در حال حاضر هم برخی از آثار چوبی آن سالم است. بنابراین اگر با تور ایتالیا که سفر کرید بازدید از این شهر را فراموش نکنید.

 

 

کاخ Nuovo

 

این کاخ بسیار باشکوه در سال 1282 ساخته‌شده است و مسافرانی که از طریق کشتی سفر می‌کنند اولین ساختمانی که می‌بینند همین ساختمان کاخ نوو است. دسترسی به این کاخ بسیار راحت است زیرا که حدوداً در نزدیکی برج پیزا واقع‌شده است. بنابراین با تور ایتالیا که سفر کردید بعد از تماشای برج پیزا، بازدید از این کاخ باشکوه را فراموش نکنید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی تسالونیکی و رستوران تسالونیکی
جمعه 16 ارديبهشت 1401 ساعت 1:4 | بازدید : 214 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی تسالونیکی و رستوران تسالونیکی

 

 

چگونه به میدان ارسطو در تسالونیکی برویم. جاذبه ها، تفرجگاه ها و هتل های تسالونیکی در نزدیکی میدان مرکزی.

میدان ارسطو شلوغ ترین مکان در تسالونیکی در هر زمانی از روز است. این مکان "خواننده" ترین مکان در شهر است - بیشتر آنها  کتابفروشی ها و مغازه ها و در نهایت، این بیشترین است  مکان فرهنگی شهرها: نمایندگان نخبگان دوست دارند اینجا قدم بزنند و یکی از انجمن های فیلم جهان نیز در اینجا برگزار می شود - جشنواره بین المللی فیلم در.

بنای یادبود فیلسوف بزرگ یونان باستان به عنوان یک نقطه عطف دقیق از آدرسی است که به آن آدرس رسیدید - میدان ارسطو. به هر حال، اوه  مجسمه های سنگی : می گویند اگر انگشت شست پای چپ فیلسوف را بگیرید، ذهن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد! اما علم هنوز نمی‌داند که درست است یا نه، اما خرید چند اثر علمی از معلم بزرگ اسکندر مقدونی ضرری ندارد. حداقل به یاد دیدار از تسالونیکی.

خیابان همنام از میدان ارسطو شروع می شود، جایی که می توانید مغازه ها، کافه ها و رستوران  تسالونیکی را پیدا کنید.

دوستداران خرید در میدان ارسطو نیز کاری برای انجام پیدا خواهند کرد. به هر حال، در اینجا، در طول بازو، ویترین مغازه ها و بوتیک های متعدد برای هر سلیقه و اندازه کیف پول خیره می شود. و این یک نشانه مطمئن است که شما قطعاً بدون خرید اینجا را ترک نخواهید کرد!

بله و حتما یک دو تا عکس جلوی معروف بگیرید  ساعت گل تسالونیکی، یکی دیگر از مناطق محلی.

بعد از  پیاده روی طولانی و گشت و گذارهای متعدد، نشستن در یک کافه دنج و نوشیدن یک فنجان قهوه معطر در میدان ارسطو به سادگی لذت بخش است. و البته، حافظه خود را با برداشت ها و تصاویر واضح از محیط زیبای اطراف خود پر کنید شهر یونانی .

 

هتل های اطراف میدان ارسطو

#1. قصر الکترا تسالونیکی

این هتل 4 ستاره درست در میدان ارسطو واقع شده است. از بالکن ها و تراس های آن است که بهترین مناظر پانوراما باز می شود. خاکریز فقط چند قدم دورتر است. Electra Palace Thessaloniki یک کلاسیک جامد با خدمات خوب و غنی است. بوفه . به هر حال، یکی از رزرو شده ترین در تسالونیکی.

# 2. هتل توریستی

همه به هتل های مجلل توجه دارند، اما کمتر کسی می داند که در چند دقیقه از میدان ارسطو یک هتل ارزان قیمت وجود دارد. هتل توریستی... این هتل دارای طراحی زیبا به سبک انگلیسی، اتاق های کوچک اما راحت است. نزدیک به مغازه ها، کافه ها، ایستگاه قطار تسالونیکی و  ایستگاه اتوبوس (مسیری مستقیم به فرودگاه وجود دارد). مورد علاقه ما!

 

# 3. هتل لو پالاس هنر

گزینه دیگری برای کسانی که می خواهند در مرکز تسالونیکی زندگی کنند. میدان ارسطو و تفرجگاه فقط چند دقیقه با شما فاصله دارند. هتل مدرن، تمیز و راحت است. اتاق های بسیار بزرگ با تمام امکانات (تهویه مطبوع، وای فای، لوازم حمام و غیره).

 

چگونه به میدان ارسطو برویم

میدان ارسطو مرکز شهر تسالونیکی است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند هتل ها و آپارتمان های مجاور آن را انتخاب کنند. جاده از فرودگاه تسالونیکی (فرودگاه تسالونیکی مقدونیه) حدود 30 دقیقه طول خواهد کشید.

رستوران تسالونیکی


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین جاذبه‌ ناپل ایتالیا
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 ساعت 15:49 | بازدید : 198 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه‌ ناپل ایتالیا

 

 

ناپل یکی از شهرهای بزرگ ایتالیا است که در ساحل غربی این کشور واقع شده است. این شهر بعد از میلان و رم، با جمعیت ۳ میلیونی، سومین شهر بزرگ ایتالیا است.

جاذبه های شهر ناپل ایتالیا

انسان از زمان نوسنگی ناپل و مناطق اطراف آن استقرار پیدا کرده است و فعالیت های مداوم انسانی از دوران مصر باستان تا امپراطوری بزرگ روم و بعد از آن در این شهر ادامه داشته است. در ادامه ۶ مورد از جاذبه های ناپل را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

دیدنیهای ناپل ایتالیا

در طول تاریخ ناپل جنگ های زیادی را به خود دیده است و مردم زیادی سعی کردند قدرت این منطقه را به دست بگیرند. بندر ناپل یکی از بزرگ‌ترین بنادر در دریای مدیترانه است و شهر ناپل هم یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی در ایتالیا است. علاوه بر این، به‌خاطر تاریخ غنی این شهر، بناهای تاریخی، میدان‌ها و کلیسا‌های زیادی در شهر ناپل قرار دارند. اما در عین حال ناپل شهری مدرن هم است و امکانات شهری مدرن هم در آن قرار دارند.

آتشفشان وزوو

آشتفشان وزوو یکی از معروف ترین آتشفشان‌های اروپا است که در شرق ناپل قرار دارد. احتمالاً‌ این آتشفشان را به خاطر رخداد معروفی می‌شناسید که در طی آن شهرهای پمپئی و هرکولانیوم به خاطر فوران این آتشفشان نابود شدند. این فوران معروف در سال ۷۹ بعد از میلاد مسیح زد داد.

آتشفشان وزوو تنها آتشفشانی در اروپا است که در طی ۱۰۰ سال گذشته فوران کرده است. بنابراین این آتش‌فشان بسیار خطرناک قلمداد می شود. علت این امر هم وسعت استقرار انسانی در اطراف ناحیه خطر این آتشفشان است.

امروزه تورهای گردشگری به این کوه وجود دارند و از شهر ناپل می توانید با استفاده از اتوبوس ها به اینجاد بروید و از دامنه‌ی این کوه آتشفشانی بالا بروید و حتی تا دهانه‌ی آن هم برسید. بالا رفتن از آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و خیلی هم کار سختی به شمار نمی‌رود. اگر در یک روزی که هوا صاف است از این کوه بالا بروید،‌ می‌توانید از تماشای مناظر آن بسیار لذت خواهید برد.

 

ویرانه‌های پمپئی

پمپئی شهری باستانی بود که در نزدیکی کوه وزوو قرار داشت. این شهر در دوران اوج شکوه و جلال خود در سال ۷۹ بعد از میلاد مسیح (ع) توسط یک فوران آتشفشانی به ناوبد شد. علیرغم میزان تخریب و مواد مذابی که شهر را گرفته بودند، این شهر امروزه به خوبی باقی مانده است و ساختمان‌های آن در حالت خوبی هستند. دلیل این امر، وجود لایه‌ ضخیمی از خاکستر بود که روی این بناها قرار گرفت و به نوعی از آنها محافظت کرد.

 

امروزه می‌توانید از این شهر دیدن کنید و در ویرانه‌‌های آن قدم بزنید. بعضی از بناهای باقی مانده در این شهر شامل آمفی‌تئاتر و چند عبادتگاه می‌شوند. علاوه بر این،‌ شما می توانید از قربانیان این فوران هم دیدن کنید. اجسادی که خاکستر و مواد مذاب روی آنها ریخته و آن‌ها را در همان حالتی که بودند کشته است.

همچنین

۸ دریاچه بسیار زیبا در ایتالیا که دلخواه گردشگران است دیدنی های زیبای شهر میلان در ایتالیا

موزه ملی باستان شناسی ناپل

یکی دیگر از جاذبه‌ ناپل ایتالیا  موزه باستان شناسی آن است. این موزه در یک ساختمان زیبا و کاملاً‌ آراسته قرار دارد که در سال ۱۷۵۰ ساخته شده است. این ساختمان در گذشته کاربرد نظامی داشته و سربازخانه‌ سواره‌نظام بوده است، ولی بعدها تبدیل به موزه شده است.

این موزه در سمت شمال بندر قرار دارد،‌اما یک ایستگاه مترو در فاصله‌ی خیلی کمی از آن قرار دارد. در این موزه می توانید آثار زیادی را از زمان روم و یا یونان باستان مشاهده کنید. علاوه بر این، برخی از آثار برگزیده و منتخب از شهرهای پمپئی و هرکولانیوم هم در این موزه نگهداری می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

برخی از آثار موجود در مجموعه‌ای این موزه شامل مجسمه‌های مرمر از اسطوره‌های باستانی، موزاییک‌های به‌جای مانده از خرابه‌های پمپئی، مجموعه‌ای بزرگ از اشیاء متعلق به دوران مصر باستان و مومیایی‌های باقی مانده اشاره کرد.

به هرحال اگر به تاریخ و آثارباستانی علاقه دارید،‌ بازدید از این موزه قطعاً‌ برای شما جذاب و لذت بخش خواهد بود و بازدید از آن را به شما توصیه می‌‌کنیم.

 

دخمه‌های San Gennaro

دلتان می‌خواهد از دنیای زیر زمینی اسرارآمیزی بازدید کنید راهروها و چیزهای زیادی در را خود جای داده است؟‌ این دقیقاً‌ همان چیزی اس که دخمه‌های San Gennaro برای شما ارائه می‌کنند. وقتی وارد این دخمه‌ها شدید، شبکه‌ای از راهرو‌ها و تونل‌هایی را مشاهده می‌کنید که اجساد و قبرهای زیادی در آن‌ها قرار دارند. اجسادی که مربوط به زمان‌های بسیار دوری می‌شوند. این دخمه دو طبقه دارد، در طبقه‌ی زیرین بیش از ۳۰۰۰ تدفین انجام شده و نور کمی دارد که باعث می‌شود حس اسرارآمیز بودن این محل حفظ شود. طبقه فوقانی بزرگ‌تر است و نقاشی‌های دیواری و آثارهنری مختلفی در آن قرار گرفته است.

 

جاذبه‌ ناپل ایتالیا


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش تهیه چاکلت بری بلژیکی از بهترین دسر های بلژیک
پنج شنبه 8 ارديبهشت 1401 ساعت 22:0 | بازدید : 193 | نویسنده : علی | ( نظرات )

بهترین دسر های بلژیک

 

چاکلت بری بلژیکی یکی از دسر های دلپذیر و خوشمزه بین المللی است که به صورت گرم سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاکلت بری بلژیکی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم چاکلت بری بلژیکی

  • شکلات تخته ای تلخ ۴۰۰ گرم
  • شکلات نوتلا ۱۰۰ گرم
  • فندق تست خردشده ۲ قاشق سوپ خوری
  • پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
  • شاتوت یا تمشک به مقدار لازم
  • کرمفیل وانیل ۵۰ گرم
  • اسانس شکلات ۱ قطره
  • خمیر فوندانت،ورق طلایی خوراکی و ویفر فندقی خردشده به مقدار لازم

طرز تهیه چاکلت بری بلژیکی از بهترین دسر های بلژیک

ابتدا ۲۰۰ گرم از شکلات تخته ای تلخ را به روش بن ماری ذوب کنید. سپس آن را داخل قالب های سیلیکونی نیمه دایره بریزید؛ طوری که فقط دیواره ها و کف قالب را بپوشاند. حالا آن را در فریزر قرار دهید تا بسته شود. سپس باقیمانده شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید. پنیر خامه ای، نوتلا و کرمفیل را با همزن بزنید تا یک دست شود و اسانس را به آن اضافه کنید. حالا شکلات آب شده و پنیر را با هم مخلوط کنید. قالب را از فریزر خارج کنید. ابتدا یک قاشق از ویفر خرد شده، بعد شا توت یا تمشک و بعد فندق خرد شده را داخل قالب بریزید و بقیه قالب را با مخلوط شکلات و پنیر پر کنید. در این مرحله قالب را در فریزر به مدت ۳ ساعت بگذارید. سپس آن را از فریزر خارج کرده، از قالب بیرون آورید و با خمیر فوندانت و ورق طلایی تزیین کنید و در ظرف دلخواه بچینید.

 

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده 

 وفل نوعی شیرینی محبوب است که معمولاً به عنوان عصرانه یا صبحانه خورده می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار خوشمزه است. همچنین می توانید آن را به همراه شیره طلایی ، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید. مخمر وافل شبیه مخمر پنکیک است اما با دستگاه مخصوص وافل درست می شود.

 

 

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو : وفل نوعی شیرینی محبوب است که معمولاً به عنوان عصرانه یا صبحانه خورده می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار خوشمزه است. همچنین می توانید آن را به همراه شیره طلایی ، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید. مخمر وافل شبیه مخمر پنکیک است اما با دستگاه مخصوص وافل درست می شود.

 

 

مواد لازم برای وافل

  • آرد 2 لیوان
  • بکینگ پودر 4 قاشق چایخوری
  • شکر 2 قاشق
  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر گرم 1 و 1/2 لیوان
  • کره 1/3 لیوان
  • وانیل 1 قاشق چایخوری

البته برخی از سازندگان ساندویچ ساز نیز یک دستگاه وافل ساز ویژه دارند. در اینجا روش تهیه وفل بلژیکی را به شما آموزش داده ایم که در آن سفیده به طور جدا زده میشود و در نتیجه مایه بیشتر پف میکند.

برای پخت مدل بلژیکی ، عمق صفحات دستگاه شما باید بیش از ساز های معمولی وافل باشد. اما نگران نباشید اگر دستگاه شما از نوع معمولی است ، می توانید از همان دستور استفاده کنید. کافی است زرده و سفیده را جدا نکنید و فقط مخلوط کن را به آرامی با همزن دستی مخلوط کنید. دقیقاً مانند خمیر پنکیک که خیلی به هم زدن احتیاج ندارد.

 

 

 

 

بهترین دسر های بلژیک


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 189
:: باردید دیروز : 62
:: بازدید هفته : 944
:: بازدید ماه : 5078
:: بازدید سال : 13026
:: بازدید کلی : 38433